Gå til innhold

Unødvendig (papir)post

Hobgoblin

Anbefalte innlegg

Hei, er det mange som opplever å få papirpost som like gjerne kunne vært sendt på mail? Jeg så en tråd på Karrieforumet om bekreftelse på jobbsøknader, og kom på hva jeg opplevde i fjor da jeg var veldig aktiv jobbsøker.

Oftest søker man jo jobb pr mail eller via (irriterende!) rekrutteringssystemer. Allikevel opplevde jeg ofte å få bekreftelser på mottatt søknad pr post. De har jo mailadressen min - hvorfor ikke sende en mail? De ville spart både papir, porto og arbeid - mye enklere å sende en standardmail med blindkopi enn det er å skrive ut x antall sider, putte i konvolutter og skrive på navn...

Noen andre som har eksempler på unødvendig papirbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen andre som har eksempler på unødvendig papirbruk?

Ja, jeg har "Reklame, nei takk!" på min postkasse, men likevel dumper det ned reklame der daglig. Har ingen anelse om hvem som distributøren. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Vampyra

Jeg mener at det aller meste er unødvendig i dag med tanke på teknologien! Ingen av oss trenger reklame, den kan vi få i mail. Ingen av oss trenger inkalling til tannlege/lege, det kan vi få på mail. Ingen av oss trenger regninger, vi kan få de rett i nettbanken, ingen av oss trenger kvittering når vi betaler med kort, det blir registrert i nettbanken. Ingen av oss trenger aviser, alle aviser har nettaviser. Ingen av oss trenger kleskataloger, vi kan se dem på nett osv osv osv

Hvis man tenker seg om er det vel mer eller mindre ingenting vi virkelig trenger i papirformat. Hva om bedriftene tok litt ansvar? Hva om hele verden tok ansvar og krevde at samtlige som benytter en mailadresse skal få alt sendt dit elektronisk? Tenk hvor mye papir og emballasje vi hadde spart miljøet for? Det ville også bedriftene spart mye penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...