Gå til innhold

Ville du vært sammen med en mann som

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

I utgangspunktet ville jeg nok ikke ha blitt tiltrukket av en mann som snakker sånn. Jeg tilhører den mennesketypen som får fnatt når andre sier ting feil, og bare MÅ rette på dem... :sjenert: Ja, jeg vet... Ingen sjarmerende egenskap...

Det bare er sånn for meg. Tror nok både venner og kjæreste kan bli ganske lei av at jeg "pirker" på dem, men jeg bare må... Så en mann med en sånn "talefeil" hadde nok blitt for slitsomt begge veier :ler:

Skjønt, egentlig så er det å ikke GIDDE å bruke rett lyd i de ordene ingen talefeil. Hvis man ikke KLARER å si lyden så har man min fulle sympati.

Jeg synes det er å overdramatisere når noen over her tordner over at man vil "la noe sånt ødelegge et ellers godt forhold". Eh, man oppdager vel disse tingene lenge før man vet om man kan få et godt forhold eller ei, er ikke sånn at den perfekt snakkende kjæresten din en vakker dag våkner opp, ser på deg og spør:" Skjære, kan vi ha skjøttkaker til middag i dag?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er å overdramatisere når noen over her tordner over at man vil "la noe sånt ødelegge et ellers godt forhold". Eh, man oppdager vel disse tingene lenge før man vet om man kan få et godt forhold eller ei, er ikke sånn at den perfekt snakkende kjæresten din en vakker dag våkner opp, ser på deg og spør:" Skjære, kan vi ha skjøttkaker til middag i dag?"

:ler:

Ps, men tenk så skummelt det kunne vært om en var sammen med en mann som ikke klarer å uttale kj. Hvordan skal man vite når han mener kj, og når han faktisk mener skj/sj...

Hva om han en dag setter seg opp i senga, ser irritert ut av vinduet og sier "sjære, nå skal jeg sjyte deg!" ;)

Endret av venus*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hadde IKKE irritert meg over det, for det finnes mange årsaker til at enkelte ikke klarer å uttale enkelte lyder. Men når man selv er perfekt, er det jo vanskelig å finne en som skal matche dette. og ja, jeg snakker nå om enkelte av dere :sjenert:

Jeg tror du er Piper

Hadde aldri orket å være sammen med en som ikke hadde klart å uttale kj ordene riktig.

Jeg får helt hetta av å høre det og like ille er det med de som skriver sjøtt,sjole,ship :forvirret:

TURN OFFFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er Piper

Hadde aldri orket å være sammen med en som ikke hadde klart å uttale kj ordene riktig.

Jeg får helt hetta av å høre det og like ille er det med de som skriver sjøtt,sjole,ship  :forvirret:

TURN OFFFF

Tenk om du finner drømmepersonen, og h*n er fra vestlandet... uffda.. jaja.. synd for deg :-P

Jeg vet ikke helt om jeg hadde orket å være sammen med noen som ikke klarer å uttale forskjell på v og w på engelsk. Det er så infantilt! :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne i hvert fall ikke vært sammen med en dame som skriver liten bokstav der det skal være stor. De må være smålige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om en person har talefeil og om en person er fjortislat er to forskjellige ting. Det kan være mange grunner til at en person ikke snakker helt rent, og man skal være forsikt med å dra alle over en kam. Jeg ser ikke på en person som lesper som dum, for eksempel. Dialekter er forholdsvis greit det også, det høres ikke like dumt ut når en sørlending sier sjino som når en østlending gjør det. På min dialekt høres det helt grusomt ut.

Men jeg liker ikke den lyden, og om noen kom opp til meg og spurte om jeg ville være med på sjino ville jeg nok ikke blitt med, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke brydd meg så mye om akkurat det :ler: Det er mange som ikke klarer å uttale kj-lyden perfekt, faktisk. Det hadde vært verre om han ikke klarte å uttale andre lyder. F.eks. sa t istedetfor k, d i stedet for g, osv. Noe som er normalt for småbarn med artikluasjonsvansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne i hvert fall ikke vært sammen med en dame som skriver liten bokstav der det skal være stor.  De må være smålige.

åh? hehe :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...