Gå til innhold

Kjerringtråden


Blåklokke

Anbefalte innlegg

Gjest Frysepulver
Når man synes dorulldukker er fine og praktiske på toalettet.Og ikke bare for å ha selv, men må jo produsere mengder av disse og gi til alle man kjenner i julegave slik at også de får nyte denne fantastiske oppfinnelsen!

Hallo... det er ikke alt som KAN lages som BØR lages......

:hoho: Jeg har klart å få tak i et slikt eksemplar - og den skal gis bort ved en passende anledning! Gleder meg allrede til å se trynet på mottaker! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk Åberg
Når man ler nervøst i situasjoner hvor man skal lære seg nye ting, og bruker mer tid på å fortelle sidemannen at man "må ha ting inn med teskje" enn å faktisk lære det man skal.

Heh, skulle til å skrive noe lignende. Syns det er litt typisk enkelte gjenger med middelaldrende damer å gjøre seg dummere enn de er. Gjerne akkompagnert av ekstaltisk (er det et ord?) latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Magica*
Heh, skulle til å skrive noe lignende. Syns det er litt typisk enkelte gjenger med middelaldrende damer å gjøre seg dummere enn de er. Gjerne akkompagnert av ekstaltisk (er det et ord?) latter.

Eksaltert, tenker jeg du mener.

Jeg liker å være kjerring mot strømmen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, skulle til å skrive noe lignende. Syns det er litt typisk enkelte gjenger med middelaldrende damer å gjøre seg dummere enn de er. Gjerne akkompagnert av ekstaltisk (er det et ord?) latter.

Den støtter jeg, faktisk. Jeg har lagt merke til fenomenet når jeg har hørt på min mor og hennes venninner, og har aldri skjønt hvorfor de vil legge slike begrensninger på seg selv. "Lære meg å kjøre bil? Jeg? Nei det kommer jeg aaaaaaaaldri i verden til å klare." Og i neste øyeblikk klager de over at de må ha mann eller barn til å kjøre seg hvis de skal lenger enn det som er fornuftig gåavstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ihvertfall si at det ser ut til å være langt lavere kjerringfaktor på dette forumet enn diverse andre kvinnedominerte fora jeg har vært innom. Kanskje spesielt ymse forum for nybakte mødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den støtter jeg, faktisk. Jeg har lagt merke til fenomenet når jeg har hørt på min mor og hennes venninner, og har aldri skjønt hvorfor de vil legge slike begrensninger på seg selv. "Lære meg å kjøre bil? Jeg? Nei det kommer jeg aaaaaaaaldri i verden til å klare." Og i neste øyeblikk klager de over at de må ha mann eller barn til å kjøre seg hvis de skal lenger enn det som er fornuftig gåavstand.

Det er sant - sånn er moren min også, og sånn var farmor. Mamma klarer knapt å lære seg play og stopp-knappen på dvd-spilleren, selv om symbolene er de samme som på alt de har hatt av kassett, cd- og vhs-spillere. På jobben er det snakk om å lære seg et enkelt dataprogram for å skrive rapporter - det er selvsagt "helt meningsløst" (les: potensielt "vanskelig", eller krever at hjernen må aktiviseres et øyeblikk til å lære noe den ikke har spesielt stor interesse av).

Ikke rart jenter gjerne har dårligere selvtillit enn gutter når det er sånne holdninger man vokser opp med.

Ellers synes jeg kort hår med permanent er skikkelig kjerring, men det er kanskje nevnt før. Å bake og servere bakverk med suketter er også kjerring, og ikke minst uforståelig bruk av tid. Og å ikke kunne ha/gå på besøk på fredagskvelden (eller andre dager) fordi man MÅ se Gullrekka (eller andre programmer).

Endret av dront
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Det er sant - sånn er moren min også, og sånn var farmor. Mamma klarer knapt å lære seg play og stopp-knappen på dvd-spilleren, selv om symbolene er de samme som på alt de har hatt av kassett, cd- og vhs-spillere. På jobben er det snakk om å lære seg et enkelt dataprogram for å skrive rapporter - det er selvsagt "helt meningsløst" (les: potensielt "vanskelig", eller krever at hjernen må aktiviseres et øyeblikk til å lære noe den ikke har spesielt stor interesse av).

Ikke rart jenter gjerne har dårligere selvtillit enn gutter når det er sånne holdninger man vokser opp med.

Ellers synes jeg kort hår med permanent er skikkelig kjerring, men det er kanskje nevnt før. Å bake og servere bakverk med suketter er også kjerring, og ikke minst uforståelig bruk av tid. Og å ikke kunne ha/gå på besøk på fredagskvelden (eller andre dager) fordi man MÅ se Gullrekka (eller andre programmer).

:overrasket: Håper for all del at du mener sukat???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
:overrasket: Håper for all del at du mener sukat???

Æsj, jeg husker kusinen min kalte den grønne guffa man har i øynene om morgenen for sukat...aldri i livet om jeg ville spise det!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og lysestaker på TV'n.

Så lenge man ikke setter potteplanter på Tvn så, det gjorde visst jeg, og plutselig måtte vi kjøpe ny TV.....:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest gjennom tråden synes jeg fremdeles ikke at det å gjøre husarbeid er særlig "kjerring", men hvis det er det eneste man er opptatt av så blir jo saken en annen. Jeg har hushjelp men må jo ta endel ting selv også.

Jeg forbinder "kjerring" med en ren mentalitet som allerede er godt beskrevet tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I servitørjobben min har jeg merka meg at det bare er kjerringer som roper "hallooo" for å få tak i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strikketøy, hjemmesitting i helgene, kort hår med permanent, mye hjemmebakst og sko med åpen tå. Kombinasjonen gjør en kjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enig i det meste av det som er nevnt her. Personlig synes jeg at Bingo er utrolig kjerring! Har et par venninner som flyr på bingo og jeg synes faktisk det er utrolig komisk :ler: Ellers så digger jeg som ble skrevet om dorulldukker :ler: Det er kjerring det!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje 5 % kjerring. Skulle egentlig vært litt mer kjerring, for er dårlig til hus og hjem og familiekontakter og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest vimselot

Jeg er en typisk kjerring/hønemor...selv om støvet tilfeldigvis ikke er her akkurat nå i huset. (tok et skippertak)

Kjerring er vel ikke EN kategori i seg selv? Jeg mente det da jeg var 14, men jeg har endret meg. Når jeg var 14 mente jeg at en i klassen var kjerring (mobbet henne ikke, men tenkte det av og til).

En tante av meg gjør så mye husarbeid at andre blir svett av å høre på alt hun har gjort, men min pappa sier at hun sikkert sliter psykisk. (Aldri stillhet, aldri ro til å tenke og være seg selv, bare fasade og vellykket, men hun er ikke heelt sånn, selv om hun er eplekjekk)

Hun er ok når hun setter seg ned, men man kan bli sliten av å se på henne og mannen hennes må av og til kjefte. Mens vi drikker øl og vin, har hun bare nippet til glasset og tørker støv overalt (selv om det ikke er støv der...)

Kjerring blir vel definert ulikt her i landet også? Det er et kjælenavn mange steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1

De typiske kjerringene kan falle inn under flere av disse trekkene:

- Kort hår

- Briller

- Bumsete kledd

- Ler overstrømmende mye og hysterisk for ofte

- Oprah W.-fans (T. Grung)

- Mer østrogen enn gjennomsnittet

- Blid, positiv og veldig myk (E. Rygg fra Portveien 2)

- Sur og bitter (motsetningen til de overstrømmende blide)

- Nokså overvektig eller nokså mager

- Ondsindig sladrete

- Kjeftete og masete overfor barn og familie

- Intolerant, snever

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...