Gå til innhold

Kjerringtråden


Blåklokke

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky

Når man serverer vaffler/rundstykker + kaffe ALLTID når noen kommer på besøk -uansett om besøket er varslet eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vimselot

Nå begynner denne tråden å lukte muggsopp... Var det meningen å lære meg hvordan jeg skal bli kjerring? Jeg synes også at våren er fæl, for da ser jeg at vinduene må vaskes en gang til...

Men jeg skal svare saklig. Du er kjerring når du forlanger at mannen din skal gjøre husarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjerring når du forlanger at mannen din skal gjøre husarbeid.

Du er mer kjerring om du ikke lar mannen din ta del i husarbeidet fordi "det kan du best".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vimselot

Hva er en mann? (jeg er singel) Dette er ett tilleggspørsmål til hva som er husarbeid...jeg vet hva hagearbeid er, men jeg har ikke hage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Når man setter potteplanter på høyttalerne

:overrasket: jeg gjør det da og jeg er ingen kjerring :sur::sur:

Kjerring er for meg ei som flyr rundt i hjemmet med bakeforkle og kjevla i hånda!

På hue har hunn ett stygt skaut med stor stygge krøllruller under....det er kjerring det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er kjerring hvis:

-en av de mest interessante samtaletema er flekkfjerning.

-du reiser fylket rundt for å handle duker/håndklær/gardiner som man egentlig ikke trenger men kjøper likevel fordi det er på tilbud.

-du aldri går ut døren uten en paraply i vesken.

-du aldri går ut døren uten et ekstra skjerf i vesken.

-du har kamferdrops i vesken.

-du syns alt var bedre før.

-du ikke vil ha ny mobiltelefon fordi du ikke orker tanken på å lære deg den nye telefonens funksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

- hvis årets høydare er vin og mimring med venninne

- hvis danskebåten er "såååå spennende!"

- når funksjonalitet ALLTID vinner over estetikk..

- når man er mer opptatt av å få barnebarn enn at barnet har det bra.

- når kjærlighet, begjær, initiativ, optimisme, engasjement, villskap, spontanitet, kun er en langt tilbake lagt drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- når man er mer opptatt av å få barnebarn enn at barnet har det bra.

Høh. Det tror jeg mange mødre som gjør. Ikke for å være slemme, selvsagt, bare at de er skikkelig barnebarnsyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Du er kjerring når du ergrer deg over vårlyset for da synes det hvor lenge det er siden vinduene dine ble pusset."

* SKYLDIG

"Når man trykker på knappen for grønn mann uten å se om den lyser fra før"

*SKYLDIG

"Når du syns synd på en mann som må være alene hjemme en hel ettermiddag og derfor må lage sin egen middagsmat"

* SKYLDIG

Hjeeeeeeeeeelp, jeg er blitt et kjerringpakk

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De største kjerringene for meg er de som hele tiden er opptatt av hva andre gjør. Hvordan de kler seg, hvordan de ser ut på håret, om de velger annerledes enn man gjør selv.

De største kjerringene er de som bruker sin egen målestokk for å måle andre.

Og DEM er det mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa
De største kjerringene for meg er de som hele tiden er opptatt av hva andre gjør. Hvordan de kler seg, hvordan de ser ut på håret, om de velger annerledes enn man gjør selv.

De største kjerringene er de som bruker sin egen målestokk for å måle andre.

Og  DEM er det mange av.

Helt enig!

Hvis man er opptatt av å definere andre som kjerring ut fra hvordan de ser ut og hva de gjør eller ikke gjør, er man den største kjerringa selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De største kjerringene for meg er de som hele tiden er opptatt av hva andre gjør. Hvordan de kler seg, hvordan de ser ut på håret, om de velger annerledes enn man gjør selv.

De største kjerringene er de som bruker sin egen målestokk for å måle andre.

Og  DEM er det mange av.

Definitivt en godkjent definisjon på "kjerring"! Jeg er så enig, så enig. Og kjente at jeg ble rimelig irritert på disse kjerringene akkurat nå!!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De største kjerringene for meg er de som hele tiden er opptatt av hva andre gjør. Hvordan de kler seg, hvordan de ser ut på håret, om de velger annerledes enn man gjør selv.

De største kjerringene er de som bruker sin egen målestokk for å måle andre.

Og  DEM er det mange av.

Helt enig!

Hvis man er opptatt av å definere andre som kjerring ut fra hvordan de ser ut og hva de gjør eller ikke gjør, er man den største kjerringa selv.

Definitivt en godkjent definisjon på "kjerring"! Jeg er så enig, så enig. Og kjente at jeg ble rimelig irritert på disse kjerringene akkurat nå!!! :frustrert:

Så, så. Det er vel ikke helt tilfeldig at tråden er lagt under "Skråblikk og generaliseringer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De største kjerringene for meg er de som hele tiden er opptatt av hva andre gjør. Hvordan de kler seg, hvordan de ser ut på håret, om de velger annerledes enn man gjør selv.

De største kjerringene er de som bruker sin egen målestokk for å måle andre.

Og  DEM er det mange av.

Dette var i mine øyne den beste definisjonen.

Men hva med "Gubben" ? Hvordan defineres han ??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man setter potteplanter på høyttalerne

:grine: Uæh, det hadde jeg inntil i fjor høst.

... og lysestaker på TV'n.

Lettet! Så dypt har jeg ikke sunket.

Men jeg må innrømme jeg vasket vinduer i går....

:sur: Kjerringfaktor på 0,7 her, tror jeg.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...