Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

En god ting med flatskjermer- ingen plass for hekleduk og lysestaker oppå.

Min naboer er noen skikkelig kjerringer, men jeg bor landlig til så det å være naboer betyr at de er på behagelig avstand. Etter å ha bodd her noen måneder så har jeg lagt merke til endel ting.

- de ser på hva du har i handlekurven på butikken og prøver å gjette seg til hva du skal ha til middag

- de holder øye med hvem som går til søndagsmesse og hvem som aldri viser seg der

- de er livredde for gass (fikk vite i ettertid at det hadde vært mye debatt når folk fikk vite at jeg har gass på kjøkkenet) og enkelte mente at det var snakk om uker før hele huset mitt ville bli blåst i lufta :ler:

- de legger merke til om folk har nye gardiner

- og synes det er forferdelig når folk ikke har gardiner

- de ser til at folk ikke har klesvasken ute til tørk om søndagene (derfor satte jeg opp snorer på baksiden av huset) ;)

Endret av Antoinette
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så at noen nevnte sykkelhjelm inne på kjøpesenteret, jeg vil få tillegge isbrodder her :) (klikk-klakk, klikk-klakk..)

Skrevet

Men hva med "Gubben" ? Hvordan defineres han ???  ;)

Det er han som ikke gidder å fjerne nesehår lenger, og som har øyenbryn som er så lange at de enten henger ned over halve øyet, eller stikker rett ut sånn at han ser veldig skummel og sint ut.

Og så klager han over at han må betale 50 øre for bæreposen på Rimi (dette gjelder kjerringer også forsåvidt...)

Skrevet

du er kjerring når dagene går på å sitte på kafe med en venninne og diskutere kongefamilien.

Gjest #Spidergirl#
Skrevet
De største kjerringene for meg er de som hele tiden er opptatt av hva andre gjør. Hvordan de kler seg, hvordan de ser ut på håret, om de velger annerledes enn man gjør selv.

De største kjerringene er de som bruker sin egen målestokk for å måle andre.

Og  DEM er det mange av.

Enig her ja.

Skrevet
Man er kjerring når det er lettere å svi av tusenlapper på Plantasjen enn i klesbutikken.

Hjelp! :sjokkert:

Eh... så hvis man ikke synes klær og eget utseende er viktigere enn trivsel hjemme og i hagen så er man kjerring?

Skrevet
Og når man på toppen av det hele avrunder med kaffe og vaffel på kafeteriaen, og er godt fornøyd med dagens arbeid, så er man kjerring. Dessverre :ler:

:sur: Jeg protesterer!!! Kaffe og vaffel kan ikke være "kjerring". Det er jo godt, jo :kaffe:

Skrevet

Man er kjerring (eller gubbe) når man har refleksvesten over passasjersetet. Og når man går på bingo.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Ut fra mange definisjoner her er det ikke mye man kan gjøre før man er kjerring.

Ikke skal man pusse vindu når de er skitne, bake eller gjøre særlig mye annet husarbeid. Man skal heller ikke handle hageting på Plantasjen uten å være skikkelig styla selv først. Eller reise til Kanariøyene. Ikke kan man ta med paraply eller ekstra sjerf når man går ut og ikke kan man gå på kafè og ta en kaffe og vaffel heller.

Det eneste man tydeligvis kan gjøre uten å være kjerring er å svi av mange tusenlapper på klær og sminke.

Ja, ja, da er jeg vel kjerring da, og takk for det :)

Skrevet
Vet ikke med dere andre, men jeg forbeholder meg retten til å slenge med leppa på et forum som heter "Skråblikk og Generaliseringer", og så kan jeg være PK på Generell Debatt :ler:

Jepp, på skråblikk og snikk-snakk slenges det her i gården også :ler: .

Skrevet
*slenge slenge* :tunge1:

Hyggelig med en slenge-venn i nøden!

Plantasje-kjerringa slenger litt med leppa til kaffe-og-vaffel-kjerringa- før hun må ta en tur på badet og nappe lange svarte hår fra vorten på nesa og rette på skautet...

:ler:

*kikker i speilet*

Aiiiii, må nappes litt her også, ser jeg. (Hadde jeg bare ikke snublet i alle fotformskoene på vei til badet....)

:ler:

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)

Man er kjerring når man ikke ergrer seg over vårsola - fordi man alltid har perfekte, nypussede vinduer...

Ellers er man kjerring når man

tar vare på kjøttbein for å koke kraft på dem

kjøper en halv gris til jul og deler opp på eget kjøkken

alltid har bakst i fryseren beregnet på uventede kaffegjester

samler på sølv og krystall til halvvoksne unger (som ikke engang liker sølv og krystall)

ruller dukene sine

pynter kjøkkenbenken med små duker eller brikker

alltid reagerer negativt når noen gjør noe uventet eller uvanlig

inntar morsrollen overfor sin gamle mor eller far, enda h*n fortsatt er helt på høyden mentalt

gir beng i å fjerne lange hår i ansiktet

Endret av Bodillen
Skrevet

For meg er kjerring en negativ betegnelse, og jeg klarer ikke for mitt bare liv å se at man er kjerring fordi om man har lagt puberteten bak seg og fått andre interesser... som planter og duker og vafler... så lenge man ikke har BARE heim og familie som interesse da.

Gjest Bodillen
Skrevet
For meg er kjerring en negativ betegnelse, og jeg klarer ikke for mitt bare liv å se at man er kjerring fordi om man har lagt puberteten bak seg og fått andre interesser... som planter og duker og vafler... så lenge man ikke har BARE heim og familie som interesse da.

Noen som føler seg en smule truffet...? :ler:

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Ut fra mange definisjoner her er det ikke mye man kan gjøre før man er kjerring.

Ikke skal man pusse vindu når de er skitne, bake eller gjøre særlig mye annet husarbeid. Man skal heller ikke handle hageting på Plantasjen uten å være skikkelig styla selv først. Eller reise til Kanariøyene. Ikke kan man ta med paraply eller ekstra sjerf når man går ut og ikke kan man gå på kafè og ta en kaffe og vaffel heller.

Det eneste man tydeligvis kan gjøre uten å være kjerring er å svi av mange tusenlapper på klær og sminke.  :ironi:  :ironi:  :ironi:

Ja, ja, da er jeg vel kjerring da, og takk for det  :)

Jeg glemte visst noen flagg i avsnittet over. Herved er de på plass.

Man er kjerring når man ikke ergrer seg over vårsola - fordi man alltid har perfekte, nypussede vinduer... Hvis det ikke er snestorm i morgen skal jeg bli kjerring

tar vare på kjøttbein for å koke kraft på dem Der er jeg kjerring

kjøper en halv gris til jul og deler opp på eget kjøkken Der er jeg nesten kjerring. Jeg kjøper ikke en halv gris, men jeg syr lammerull og lager sylte

alltid har bakst i fryseren beregnet på uventede kaffegjester Definitivt kjerring. Dere må gjerne komme på kaffeslaberas og tømme fryseren min, sånn at jeg får fylt den på nytt.

samler på sølv og krystall til halvvoksne unger (som ikke engang liker sølv og krystall) Ikke kjerring

ruller dukene sine Ikke kjerring

pynter kjøkkenbenken med små duker eller brikker Ikke kjerring

alltid reagerer negativt når noen gjør noe uventet eller uvanlig Ikke kjerring

inntar morsrollen overfor sin gamle mor eller far, enda h*n fortsatt er helt på høyden mentalt Ikke kjerring

gir beng i å fjerne lange hår i ansiktet Ikke kjerring

6 nei og 4 ja, altså er jeg ikke kjerring. Men, jeg vil være gjerne være kjerring :sur: .

Vel, her jeg kommer fra er ikke kjerring nødvendigvis en negativ betegnelse. Det kan like godt være et kompliment. En hedersbetegnelse på ei driftig dame.

Skrevet
Noen som føler seg en smule truffet...? :ler:

Egentlig ikke, jeg er ikke opptatt av verken duker eller vafler. Kan ikke huske sist jeg kjøpte en duk eller hadde duk på bordet. Nå har jeg en rund liten brikke i noe slags stråmateriale eller hva det er og den har ligget der lenge. Vafler har jeg ikke stekt på mange år og planter eier jeg ikke. Men jeg anser ikke folk med masse planter i stue og hage/balkong og som serverer meg kaffe når jeg kommer innom, som kjerringer av den grunn.

Men som sagt; mitt kjerringbegrep går mer på egenskaper enn interesser.

Skrevet (endret)
Man er kjerring når man ikke ergrer seg over vårsola - fordi man alltid har perfekte, nypussede vinduer... Mine vinduer er aldri nypusset i mer enn en halvtime, på grunn av fire katter som stadig smører potene sine utover dem fordi de vil inn.... men jeg irriterer meg ikke over vårsola av den grunn.

tar vare på kjøttbein for å koke kraft på dem. Den som er glad i god mat, gjør vel gjerne sånt, for å få best mulig utgangspunkt til senere sauser og supper. Mer gourmet enn kjerring, spør du meg.

kjøper en halv gris til jul og deler opp på eget kjøkken. Kjerring? Eller ei som får mer får pengene, og som atpåtil vet noe om partering av dyr. Petter Stordalen er en racer i partering av gris. Kjerring?

alltid har bakst i fryseren beregnet på uventede kaffegjester. Det skulle jeg ønske jeg hadde, men hver gang jeg baker, spiser jeg det opp...

samler på sølv og krystall til halvvoksne unger (som ikke engang liker sølv og krystall). Ikke kjerring, men har for unge barn ennå til å ha fått med seg at de ikke vil ha det. Forørvrig finnes det unge som samler

ruller dukene sine. Tja... linduker blir uten tvil penest om de rulles... stryking gjør ikke samme jobben og er ti ganger så tidkrevende og slitsomt.

pynter kjøkkenbenken med små duker eller brikker. Tja... kommer an på stilen på kjøkkenet det vel, og stilen på pynten.

alltid reagerer negativt når noen gjør noe uventet eller uvanlig. DENNE er jeg enig i.

inntar morsrollen overfor sin gamle mor eller far, enda h*n fortsatt er helt på høyden mentalt. Kjerring? Ja, kanskje...

gir beng i å fjerne lange hår i ansiktet. Eller er det den som henger seg opp i dette som er kjerringa?

Kjerringer er for meg, i tillegg til de som bryr seg med alt, de som ikke gidder noe som helst. Som bare vil være hjemme og se på tv. Ingen interesser. Som må spørre mannen om lov til alt mellom himmel og jord, og/eller som også nekter mannen sin alt mellom himmel og jord.... Nekter ham å gå på byen med gutta, nekter ham Danmarkstur uten henne osv...

Endret av mysan
Skrevet
Kjerringer er for meg, i tillegg til de som bryr seg med alt, de som ikke gidder noe som helst. Som bare vil være hjemme og se på tv. Ingen interesser.

Søren! Der ble jeg enda mer kjerring, gitt :sur: . OK, jeg ser ikke så veldig mye på TV, men henge ved PC stiller vel i samme klasse?

Skrevet (endret)
Søren! Der ble jeg enda mer kjerring, gitt :sur: . OK, jeg ser ikke så veldig mye på TV, men henge ved PC stiller vel i samme klasse?

Der er jeg også kjerring, Cata. Giddalaus, makelig kjerring... og trives faktisk med det :sjarmor:

Dessuten reiser du ganske mye, du trener masse, du er stadig i møter og middager med kolleger... pøh, du er ikke noe kjerring!

Endret av mysan
Gjest Bodillen
Skrevet
Kjerringer er for meg, i tillegg til de som bryr seg med alt, de som ikke gidder noe som helst. Som bare vil være hjemme og se på tv. Ingen interesser. Som må spørre mannen om lov til alt mellom himmel og jord, og/eller som også nekter mannen sin alt mellom himmel og jord.... Nekter ham å gå på byen med gutta, nekter ham Danmarkstur uten henne osv...

Der er jeg veldig enig med deg, mysan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...