Gå til innhold

MD Formulations vs. Dermalogica

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Nå har jeg hørt så mye forskjellig om både Dermalogica og MD Formulations sine produkter, jeg aner ikke hva jeg skal velge :roll:

Jeg har lest de fleste diskusjonene om disse produktene på denne siden, men hva skal jeg velge?

Har litt kviser, og en hud som blir blank bare en time etter vask og krem... Jeg har brukt mange forskjellige produkter, men til nå har ingen virket noe særlig :(

Tusen takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

av de to, har jeg best erfaring med dermalogica. men ansiktsvaskene deres for problemhud, anti-bac cleansing gel og dermal clay cleanser, likte jeg ikke. ultra calming cleanser for sensitiv hud, derimot, er jeg veldig veldig fornøyd med.

dermalogica har også et produkt som heter oil control lotion, veldig effektivt mot blank hud (men gir lite fuktighet).

(har altså noe lignende hudtype som deg i utgangspunktet, men nå har den normalisert seg temmelig mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivanka:

Jeg ser at du er lite begeistret for anti bac skin wask pga at den inneholder lanolin.

Hvilke dermalogica renseprodukt mener du kan "erstatte" denne. Har blandingshud som uren i fete soner, den fete sonen er tørr ytterst men fet innerst så den blir lett blank utover dagen Oil control ga for lite fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ikke lanolin men triclosan. i tillegg synes jeg anti-bac skin wash er for sterk, det virker som om den gjør huden min både tørrere og fetere på en gang! pussig, men...) har prøvd dermal clay cleanser og special cleansing gel også, men likte ikke noen av dem heller... er litt sær, jeg.

som jeg sier over her, synes jeg ultracalming cleanser er kjempegod. har tilsvarende hudtype som deg, synes det er vanskelig å finne skikkelig gode renseprodukter - men denne liker jeg såå godt!

oil control lotion bruker jeg ikke så ofte, men det funker for meg å ha den over en fuktighetskrem i de sonene jeg lett blir blank. (har prøvd active moist og barrier repair fra dermalogica også, ingen av disse var det nok fuktighet i for meg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fuktighetskrem bruker du Ivanka?

Jeg har stor problemer med å finne kremer som gir nok fuktighet, for jeg trenger fukt ikke fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at Anti baq skin wask tørker ut huden, men den hjelper mot urenhetene mine, kombinert med en booster som jeg på selve urenhetene.

Har akkurat kjøpt en 500 ml flaske av denne, så får bruke en del av den før jeg evt bytter. Blir så dyrt å kjøpe nytt allerede nå.

Men kan heller leve med tørr hud enn kviser, for tørr hud kan jeg fjerne med fuktighetskrem. men det beste hadde vært en som hjalp mot begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg renser huden med MD Formulations (rens og tonic) og fukter den med Dermalogica. Det mente hvertfall hun som renset huden min sist var best for meg. Men dette er sikkert individuellt, som alt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg renser huden med MD Formulations (rens og tonic) og fukter den med Dermalogica.

Hvilken Dermalogica krem er det du bruker, Qlio? Har du også forsøkt krem fra Decleor, så du evt. kan si noe om hvilken som er best av disse sammen med renseproduktene fra MD Formulations?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fuktighetskrem bruker du Ivanka?

Jeg har stor problemer med å finne kremer som gir nok fuktighet, for jeg trenger fukt ikke fett.

jeg bruker både hydra mat og hydra floral, avhengig av vær/temperatur/årstid og 'dagsform'.

og som qlio sier, jeg tror også det er temmelig individuelt hva som fungerer bra for hvem. det er bra å dele erfaringer, for all del, men jeg tror ikke verken jeg eller noen andre sitter med noen allmengyldig fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk MD Formulations om det ikke er helt nødvendig for disse produktene tynner ut huden. Jeg har for tiden en kunde hos meg som har hatt en overivrig hudpleier. Resultatet er en uren, fortynnet hud som er svært sensitivisert. Så sant dere ikke har et SKIKKELIG acneproblem, bruk Dermalogica!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...