Mie Skrevet 9. august 2007 Forfatter #81 Del Skrevet 9. august 2007 Kom meg ikke i seng i skapelig tid i går heller... Har sovet veldig dårlig de siste nettene, noe jeg vanligvis ikke pleier - kanskje jeg rett og slett er utsovet etter ferien? Inspirert av Malous dagbok skal jeg straks dykke inn i garderobeskapet mitt og se om jeg finner et sommerlig skjørt til i morgen. Jeg har endel skjørt som jeg ikke har brukt denne sesongen, men som jeg ikke kan huske at det er noe galt med. Med galt mener jeg slike plagg som er pene når de henger i skapet, pene når jeg tar dem på og står i ro foran speilet hjemme, men som oppfører seg merkelig når jeg har forlatt heimen og det har gått noen timer. Jeg har f.eks en jeans som egentlig er pen og sitter bra - hadde det bare ikke vært for at etter en time eller tre omformerer den rompen min til å ha bare en rompeball, og likheten med vår matroskledde helt i Andeby er slående. Så har jeg et jeansskjørt som også er på akkurat samme viset - pent på hengeren og pent på foran speilet, men når jeg sitter..... Helt på egenhånd stikker linningen av oppover mot puppene, og resten av jeansstoffet legger seg i bulker rund magen. Sitter jeg lenge nok kommer nok trusen ut og vil hilse på også. Ikke lekkert. Og så har jeg en lekker sommerstrikkejakke som har antydning til trompetermer - alt vel hvis ikke det hadde vært for at ermene vokser når jeg har dem på. Trompetermer=ok, tubaermer=nedtur. Dette ble mye svada, det var antrekk for morgendagen jeg skulle finne - må benytte sjansen til å gå med sommerklær nå når det er vær til det. Og så er det nesten fredag! Det beste med å være begynt i jobb igjen er den vidunderlige følelsen når helgen nærmer seg. Sånt noe går man jo glipp av når man har ferie. *trøster seg selv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 10. august 2007 #82 Del Skrevet 10. august 2007 Og så har jeg en lekker sommerstrikkejakke som har antydning til trompetermer - alt vel hvis ikke det hadde vært for at ermene vokser når jeg har dem på. Trompetermer=ok, tubaermer=nedtur. Denne typen svada er da unektelig særdeles underholdene. Håper du fant et passende antrekk etterhvert. Jeg har konkludert med at garderobeskapet sårt trenger til den årlige opprydningen etter at jeg prøvde å få plass til rene klær tidligere i kveld... Og så er det nesten fredag! Det beste med å være begynt i jobb igjen er den vidunderlige følelsen når helgen nærmer seg. Sånt noe går man jo glipp av når man har ferie. *trøster seg selv* Veeel... Jo da, det er deilig med fredagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 10. august 2007 Forfatter #83 Del Skrevet 10. august 2007 Det ble sommerskjørt - et som jeg kjøpte på ferie og som jeg ikke har brukt før! Det oppførte seg pent hele dagene og har altså passert nåløyet og blitt tatt med i godt-kjøp-kategorien. Men da jeg fant frem diverse skjørt oppdaget jeg at jeg mangler enkle, ensfargede topper som kan brukes til skjørt med mønster. (Jeg er så skrekkelig redd for at det skal bli for mye, så når skjørtet har blomster eller sånt noe, så må toppen være enkel) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 11. august 2007 Forfatter #84 Del Skrevet 11. august 2007 Har shoppet! En kjole/lang genser/ellerhvajegnåskalkalledet og to bukser som kan brukes under; en som er nesten en tights, men med litt detaljer slik at den blir litt mer bukse enn vanlig tights, og en piratbukse i et slags strechtstoff. Egentlig burde jeg shoppet mer, men det var da en begynnelse. Jeg kjøper ofte endel klær om høsten (og det er jo litt tidlig enda) og om våren, og så bare supplerer jeg litt ellers. Liker å kjøpe litt når jeg først shopper, da blir det ofte en sammenheng i ting og det er lettere å kombinere plagg med hverandre. Dessuten får jeg litt blod på tann og det trengs når jeg trenger klær, for egentlig så syntes jeg ikke klesshopping er så fantastisk. (men jeg vil svært gjerne ha skapet fullt av fantastiske klær) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 11. august 2007 #85 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg vil også shoppe Men jeg ha'kke penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 23. august 2007 Forfatter #86 Del Skrevet 23. august 2007 Ramler stadig ut herfra. Har egentlig mye jeg kunne tenke meg (dvs kunne hatt behov for) å skrive om, men det handler i bunn og grunn om andre enn meg, så jeg lar det være. Men tilværelsen er litt slitsom akkurat nå, familien sliter litt (ikke min lille kjernefamilie, men ringen utenfor der igjen) og jeg innehar rollen som sterk og diplomatisk, noe man kan bli ganske sliten av etterhvert. Men samtidig er det jo bedre å være sterk enn det motsatte. Heldigvis er det snart helg, føler jeg har behov for søvn + en lang tur på ett eller annet fjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 23. august 2007 #87 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Godt at du ramler inn her en gang i blant også. Jeg prøver å være selektiv i hva jeg skriver om "det" her inne. Ikke gå så mye i detaljer, men heller fokusere på hvordan jeg har det. Helst skulle ikke dagboken handle så alt for mye om "det" i det hele tatt, men det er jo ikke til å unngå sånn helt. Håper du får den helgen du ønsker deg! Endret 23. august 2007 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 23. august 2007 #88 Del Skrevet 23. august 2007 hei Mie Bli med på og a............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. august 2007 #89 Del Skrevet 23. august 2007 Håper at alt i ringen utenfor ordner seg etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 24. august 2007 Forfatter #90 Del Skrevet 24. august 2007 Håper at alt i ringen utenfor ordner seg etter hvert. Neppe. Men det går bra altså, det er bare det at akkurat nå er det så fordømt mye som skjer på en gang. Men sånn er det jo gjerne. I kveld skal jeg være sosial med venninner. Selv om det føles litt som et ork akkurat nå, så er det helt sikker godt å få tankene over på noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 26. august 2007 Forfatter #91 Del Skrevet 26. august 2007 Sosialt med venninner var koselig - som vanlig! Resten av helgen har vi vært borte, greit det også. Noen ganger må man litt bort for å få ting på avstand - både bokstavlig talt, men også i en litt videre betydning. Helgen har som vanlig gått så altfor fort, nå tviholder jeg litt på helgefølelsen og har Cola i glasset (til tross for at jeg egentlig ikke er så begeistret for brus) og noen skikkelig seige fruktkarameller på lur. Greit å skeie litt ut, men denne helgen har det kanskje vært litt vel mye. Pytt, pytt. Ukens værmelding tilsier at sommerklær er utelukket, så jeg burde kanskje finne frem noe annet, men jeg er skikkelig treg på klesfronten om dagen. Føler meg som et takras egentlig. Klippet meg for litt siden, og er skikkelig misfornøyd, til tross for at jeg ikke gjorde noen drastiske forandringer. Jeg tror rett og slett bare at frisøren og håret mitt har kollidert skikkelig - håret nekter å oppføre seg slik frisøren kanskje hadde tenkt og resultatet er at det er altfor "fluffy"... (Jeg har hår nedenfor skuldrene og litt oppklipping er vel og bra, men denne gangen ble det bare feil.) Men man har da hårstrikk, så krise er det ikke. Lurer på om jeg skal gjøre denne usunne helgen komplett og diske opp med noen pannekaker til kvelds? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 26. august 2007 Forfatter #92 Del Skrevet 26. august 2007 Pannekakerøren står i kjøleskapet! *gleder seg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 26. august 2007 #93 Del Skrevet 26. august 2007 Hårstrikker får man jo i såååå mange fine forskjellige farger også daaahhh Fint at helgen har vært fin................også pannekaker til kvelds da. Heldige familie sier nå jeg bare :kaffe: Men du Mie - burde ikke vi lagt oss nå :klø: Bare lurer jeg altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 27. august 2007 Forfatter #94 Del Skrevet 27. august 2007 Duh... er det ikke du som har ansvaret for å få meg i seng da? I så fall ville jeg sette pris på at tennene er børstet og nattluen på sånn ca... kl 23, senest kvart over. Plan for resten av dagen; sette på en vaskemaskin, rydde litt i skapet mitt (finner absolutt ingenting for tiden, til tross for at skapet er fullt..), trene og se Anna Phil. Trening er noen ganger et ork, eller egentlig så er det dørstokken så er så innmari høy å komme over enkelte ganger. Men jeg skulker sjelden når jeg har bestemt meg for å gå, da skal det være noe helt spesielt. Det er mange ting som gjør at jeg gidder, den største gevinsten er at det føles så godt. Er avhengig av å få bevegd meg, og det å ha tilgang til et senter med bredt tilbud er absolutt det rette for meg, men jeg forsøker være flink med hverdagsmosjon ellers også, selv om det alltid er forbedringspotensiale. Humøret stiger når formen stiger, jeg er langt sprekere som noen-og-tretti-åring, enn hva jeg var da jeg var tjue - tjuefem. De siste ti årene har jeg trent regelmessig og jeg håper jeg aldri slutter med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 27. august 2007 #95 Del Skrevet 27. august 2007 Du er kjempeflink som har trent fast så lenge. Jeg beundrer den viljen din til å komme over dørstokken. Jeg hadde 8 måneders latskapspause før jeg begynte igjen. Herlighet for et stort forfall på kort tid. Nå er det slutt på sånt tøys. Det hjelper litt at mannen har startet med trening han også, så kan vi gå sammen. Må finne meg noen faste timer som jeg liker, sånn at jeg kan gjøre avtale med meg selv om å gå. F.eks. Bootcamp og spinning, så kan jeg trene styrke 2 ganger i uken på egenhånd. *orakel planlegger laaaaangt frem i tid* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 27. august 2007 #96 Del Skrevet 27. august 2007 Duh... er det ikke du som har ansvaret for å få meg i seng da? I så fall ville jeg sette pris på at tennene er børstet og nattluen på sånn ca... kl 23, senest kvart over. Så - nå kan du starte forberedelser til senga. Slå av PC - slukke lys, låse dører.............. så går du på badet. Børste tenner, vaske ansikt og hender, tisse, finne pysjen............... og med mannen, men ikke noe , for du skal Husk, det er snart morgen igjen :kaffe: God natt snuppa - og sov godt :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 27. august 2007 Forfatter #97 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg hadde 8 måneders latskapspause før jeg begynte igjen. Har hatt mine opphold jeg også, f. eks har jeg alltid laaaang sommerferie. Men man skal ikke bli lei heller, det gjelder å ha et aktivt liv som livsstil, i hvertfall er det mitt mål. Man kan alltid bli bedre, men godt nok er ... godt nok! Så - nå kan du starte forberedelser til senga. Slå av PC - slukke lys, låse dører.............. så går du på badet. Børste tenner, vaske ansikt og hender, tisse, finne pysjen............... og med mannen, men ikke noe , for du skal Husk, det er snart morgen igjen :kaffe: God natt snuppa - og sov godt :søvn: Takk! :søvn: Jeg visste jeg kunne stole på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 28. august 2007 Forfatter #98 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg kunne ønske jeg digget å shoppe klær og ikke minst - jeg kunne ønske jeg koste meg med å pønske ut antrekk sånn helt til hverdags. Opplever et lite blaff av det en sjelden gang, og det hadde vært herlig at ikke slikt var et ork. For jeg vil jo så gjerne se ok ut, og jeg føler meg bedre når jeg er kledd i ok klær. Dagens lille bidrag i riktig retning skal bli at jeg nå, før Grey`s, finner frem klær til i morgen. Er akkurat kommet hjem etter jobb og så sykebesøk, og hvordan jeg havnet foran PC`en vet jeg egentlig ikke. Dvs, det er egentlig multitasking - jeg ser egentlig nyhetene på TV2. Men nå, morgendagens antrekk. Liker skjørt for tiden, skal kjøpe masse skjørt til høsten! Skjørt, tykke strømper og støvletter er en klar favoritt hele høsten og vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolven Skrevet 5. september 2007 #99 Del Skrevet 5. september 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 7. september 2007 Forfatter #100 Del Skrevet 7. september 2007 Jeg burde virkelig ikke ha en dagbok, er jo helt elendig på å oppdatere, og når jeg først gjør det er det enten med svada eller med syt og klag. I dag er det syt: Jeg er syk! Ikke verre enn at jeg har vært på jobb og at jeg duger, men syk nok til at det er kjipt. Vondt i halsen, klør i nese og øyne og er skikkelig frostig. Heldigvis har jeg ingen planer for kvelden, hadde ikke orket å dra ut igjen i dag. Sofa, TV, boken min (og en Troika ) skal nok sørge for at resten av fredagskvelden ikke blir kjedelig. Egentlig er livet ganske godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå