Gå til innhold

Miestetisk


Mie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk dere!

Har jeg nevnt at jeg er usigelig glad for at det er påskeferie om halvannen uke? Vel, det er jeg i hvertfall. Har ikke ord for hvor godt det skal bli med noen dager uten planer. Ganske mange dager faktisk - jeg skal ha fri hele påskeuken. Utfordringen blir å ikke falle helt ut av gode vaner, jeg håper jeg er strukturert nok til å få bevegd meg litt og at jeg ikke går helt bananas i påskegodisene. Det første går sikkert fint, det andre kan bli verre.... Det er liksom slik at i det jeg setter bena over dørstokken på hytten så melder sjokoladesuget seg. Kan det være noe i luften der mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du jo! Ble litt bekymret når jeg så at du både hadde slettet brukernavn og dagbok.

Jeg har "kun" fri helligdagene i påsken, men ser skikkelig frem til dem.

...og nå har jeg lyst på påskegodis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går ingen steder. Og noen har visket meg i øret at jeg er i godt selskap hvis jeg har samme navn før og etter oppstandelsen - det hadde nemlig Jesus også. :Nikke:

Nydelig vær i dag, og god varme i solen. Nå er vi der at hvis vi finner en lun krok er det skjønt å sitte ute. Deilig! Tror jeg skal gå meg en tur etterpå, trenger litt luft i kinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Hei snuppa.

Godt jeg ikke fikk med meg dramatikken (sletting og sånn) jeg hadde vel besvimt :ler:

Har alt for liten tid til å være her om dagen, men jeg skal sende deg en sms snart, når ting roer seg litt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føltes litt godt med en ny start. Ikke at jeg har skrevet noe som er for utleverende egentlig, men jeg har vært her lenge og skrevet mye, både som moderator og som vanlig bruker.

Jeg har i et svakt øyeblikk sagt ja til å kjøpe Nesquik frokostblanding, så nå sitter minsten fornøyd å gumler i seg sjokolade til frokost. Det er ikke mye fornuftig mat i det der altså, men en gang i blant går det vel greit.

I kveld skal jeg på fest og har i den forbindelse en del å fikse, bla musikk! Jeg er ikke den fødte DJ akkurat, det beviser vel den snart nedslitte Vamp CD`en som har gått i ett siden jeg fikk den til jul. Før det var det Bruce Springsteen og Elvira Nikolaysen som fikk gjennomgå og før det igjen - Joss Stone. Noe sier meg at dette ble litt lite festlig å komme på fest med, så jeg har skaffet alt mulig rart, mest 80-talls egentlig, og det skulle passe bra til kveldens tema.

Helt ulikt ellers når jeg skal på fest så VET jeg faktisk hva jeg skal gå med i kveld, og det uten at jeg har kjøpt noe nytt. :ler: Har en kjole jeg kjøpte i London i fjor som jeg er veldig glad i , men som ikke blir brukt til hverdags - til det er den litt for fin. Ellers elsker jeg kjoler og bruker de gjerne til hverdags, men da må de selvsagt ikke være for "pen". Å være overpyntet er sånn ca det verste som finnes.

Jeg har følt meg så ufattelig bleik i det siste, og fant ut at litt selvbruning kunne være på sin plass. Det er evigheter siden sist jeg orket styre med det, bortsett fra litt på leggene når de skal blottes for første gang om sommeren. Jeg kjøpte Clarins etter å ha lest på velvære - og den er jeg veldig fornøyd med! Gir ikke akkurat brunfarge, men den gir glød. :tommelsmil: Å bli brun av selvbruningskrem er ikke noe mål, har vel aldri sett et vellykket forsøk på det noensinne. Dessuten var den enkel å smøre på, har gitt godt resultat hver gang og lukter svært lite. Anbefales!

Nå må jeg rusle avgårde å få kjøpt meg en strømpebukse, Camel fra Lindex er favoritten, så jeg får ta turen dit selv om det er litt baklengs for meg i dag.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Oida. Her var det en stund siden sist ja... Lang, deilig og veldig lat påskeferie unnagjort, hverdagen har satt inn igjen og nå er det (heldigvis) helg igjen ganske så snart. Hverdag etter ferie er alltid steintøft, men det er også litt godt å komme i gjenge igjen.

Fokus for tiden: trening og bevegelse. Føler at jeg har masse energi for tiden, det er nok lyset, våren og ferien som var som er årsaken til det, uansett er det bare å utnytte overskuddet grådig - målet er å gjøre noe hver dag.

I dag er det meldt strålende vær, jeg tror jeg skal være klin gal og kjøpe noen margeritter å ha på trappen utenfor. Jeg er vanligvis så snusfornuftig og gjør som de sier i butikken: bare stemor nå, alt annet må vente i tilfelle nattefrost. Vel, jeg bestemte meg i fjor for at jeg trenger en stemorpause og faktisk...dersom et par margeritter eller noe lignende tar kvelden fordi de fryser ihjel så skitt heller. Jeg står i den hundringsen det koster å kjøpe nye. Det er ikke snakk om å fylle alle krukker og kar, bare noe en eller to på trappen. (..og kanskje en på terrassen...)

I går fikk jeg ånden over meg og "ommøblerte" i stuen. Dvs, jeg flyttet rundt på bilder. For litt siden kjøpte jeg noen litografier på fineart.no og nå har jeg somlet meg til å ramme dem inn. Før påske somlet jeg meg til å hente dem i rammebutikken og i går somlet jeg meg jammen til å henge dem opp også og jeg er strålende fornøyd! Det er så kjekt, for da jeg "vant" budrunden fikk jeg litt noia og var redd jeg hadde vært en smule overimpulsiv. Noen ganger er det takk og pris for handling uten tanker - hadde jeg tenkt meg om hadde det neppe blitt noe kjøp, og det hadde vært dumt for disse litografiene gjorde seg virkelig her.

Senere i dag skal jeg en tur innom Fretex. Jeg skal for all del ikke ha noe, men klarer liksom ikke å gå forbi når jeg har sjansen til å stikke innom - tenk om jeg går glipp av noe?

Jeg har forresten lyst på en tur til Italia. Sånn helt uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine FineArt-kupp ligger fortsatt uinnrammet :sjenert: Men de fleste impulskjøpene blir forresten vellykket hos oss også. Men stilsikker er jeg ikke. Jeg har kjøpt totalt 4 bilder på auksjon og bare 2 av dem passer sammen. Er litt usikker på hvor jeg skal gjøre av pop-arten min :ler:

Ellers må du sjerne sender over overskudd til meg altså. Jeg er konstant på underskudd for tiden. Har bare lyst til å ligge langflat på sofaen og stirre på TV-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det er fler enn meg som er dårlige på å oppdatere dagbok ser jeg... Heldigvis :)

Godt å lese at du har det bra snuppsi :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prossessen fra man får tilslag på en fineart-auksjon til bildene kommer på veggen er laaaang. Ikke fordi fineart er treige, men fordi jeg er....eh..en smule sen i avtrekkeren. Men nå har jeg funnet en rammebutikk som gjør godt arbeid og som har gode priser, og som fineart kunde får man 20% avslag også.

Det har blitt lite skriving her ja, men jeg kommer nok sterkere tilbake. Jeg har vært mye på farten i det siste, både i påsken og før påske, men det er godt å vite at boken ligger her og ikke minst - at dere er her.

Fretex-turen endte i at jeg leverte fra meg en pose klær som minsten har vokst fra. Klær ser jeg ikke på i det hele tatt på Fretex, det er diverse ting&tang som er interessant. Det er mest ræl, men det dukker opp en skatt i ny og ne. Og en sjelden gang kjøper jeg med meg noe, totalt har jeg vel handlet der ca fire ganger, men jeg har vært innom minst 30. :ler:

En dum ting med å bytte om på bildene i stuen er at veggene ser ut som de er skutt på med hagle. Det er bare små hull og ikke noe stort problem å fikse, bare å dytte på litt maling, men etter intens leting i boden må jeg innse at jeg er tom for egghvit. Håper jeg får kjøpt en prøveboks i rett farge, kjipt å måtte kjøpe en treliter siden jeg ikke har bruk for mer enn en halv desiliter.

Det er fredag, solen skinner og jeg har gullende rene vinduer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også rene vinduer.

I tillegg til rent på alle senger. Det er såååå deilig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...