Gå til innhold

Miestetisk


Mie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg fikk heller ikke kake, men falt for fristelsen i butikken og investerte i en Yade (er for deg som liker sjokolade). Den smakte akkurat like godt som sist og det er jo godt å vite. Pleier å sjekke en gang i blant for å være sikker lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Drittvær ute. Inne er det levende lys og en kaffekopp, jeg nyter det så lenge det varer. Kan sitte her i bortimot en halvtime, så er det opp og ut. *sukker*

Det er så innmari mørkt, denne vinteren kom veldig brått på. Jeg liker det på en måte, det er kos inne, men dagene blir korte, det er ikke så ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det skikkelig drittvær, ikke mye julestemning å spore bortsett fra at det jobbes iherdig i byen med å sette opp juletrær. Men juletrær og julelys i øs-pøs blir liksom ikke heeelt det samme som snødekt gran med lunt lys. Jaja, det kommer nok.

Jeg er så godt som ferdig med julegavene, har bare noe småtteri igjen. :) Det beste er at jeg er veldig fornøyd med alle gavene og at det faktisk ikke har vært stress i år i det hele tatt. Mesteparten har jeg hentet på posten - nettshopping er en fantastisk oppfinnelse. Helt ferdig er jeg altså ikke, lurer på om jeg skal kjøpe de siste småtingene i en kjøpesenter-butikk på en av de mest kaotiske lørdagene rett før jul - bare sånn for virkelig å få føle på at shopping fra sofakroken i november er genialt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, på tide at jeg titter innom her ja....

Alt vel i Mie-heimen?

Når skulle du komme til Oslo da?? Og hvorfor er du aldri logget på msn??

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Man trenger ikke paraply for å komme til Bergen altså, at det er en fuktig aften betyr ikke nødvendigvis at det regner. :fnise:

Camilla: :klem: Long time, no see. Alt vel her, kan ikke si annet. Grattis med stjerner igjen. :) Msn? Har ikke vært pålogget på evigheter. Her for en måneds tid siden skulle jeg logge meg på, men da hadde jeg feil passord..(hva kan man skylde på? alder?) Har ikke gjort noe med det, men jeg er jo her da. :)

I dag er den første dagen på evigheter helt uten planer! Selv om de planene jeg har hatt de siste ukene har vært veldig kjekke, så er det godt å ha en dag helt uten noe på programmet også. Burde vært på Ikea og bunkret stearinlys. Kjøpte en pakke med noe som så ut som litt robuste kronelys på matvarebutikken for litt siden, men de passer jo ikke i en eneste stake - alt står i pissevinkel. Merkelig at det bare er Ikea som har klart å forstå at lys skal være like tykke som lysholdere. Ikea en lørdag i desember høres imidlertid helt grusom ut, så det må muligens utsettes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at Ikea på en lørdag ikke var noe for meg heller, det får være måte på ekstremshopping. :fnise:

Har funnet frem noen jule-interiørblader og også supplert med et par nye. Det er så mye lekkert og i år, som så mange år før, bestemmer jeg meg for at jeg skal også ha det slik denne julen. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal gå for "pynting i hvitt og creme" eller om det blir "med en touch av lilla", men stilfult og enkelt skal det i hvert fall bli. Gylne engler og duften av kanel skal være hovedinnslagene og så kan jeg heller supplere med lubne tullipaner og en amaryllis eller tre. Blomstene skal jeg dandere i lekre glassboller og jeg skal smakfullt dekorere med noen utsøkte julekuler i glass og selvsagt fersk mose som jeg husker å vanne hver dag slik at den alltid ser fresh ut. Det skal ikke være dorullnisser å skue i mils omkrets.

:eeeh:

Nei, egentlig så er det slik at jo nærmere den magiske datoen man kommer, jo lavere blir terskelen for hva som defineres som pynt. Vi begynner bra med nevnte gylne engler, men det skjer ett eller annet sånn etter midten av desember en gang. Nederst i julepynt-kassen bor det noen skviste trestubbenisser sammen med et eksemplar eller tre i grusom plast. Og om jeg forsøker å stålsette meg og bare la dem ligge der, så ser minsten på meg med anklagende blikk og lurer på hva i all verden som feiler - det er jo JUL?! Og så blir jeg varm om hjerteroten og tenker at "joda, klart mr. Europris-nisse og frk. Nille-engel også skal få feire jul", og hva er vel et juletre uten flatrykt glanspapir-girlander av 1992-årgang?

Egentlig tror jeg det er sånne ting som gjør julen så magisk; det at vi har egne tradisjoner, egne saker som fremkaller akkurat den følelsen. Lukter, forberedelser, ritualene våre - sånn som vi gjør det er det riktig å gjøre det, riktig for oss.

Så er det vel også derfor jeg er så hastig med å få julen ut av huset etter nyttårsaften, ja - jeg skulle gjerne pakket bort alt av nisser allerede 3. juledag. For da er julen over for mitt vedkommende, gi meg noen dager med klart vintervær og en bukett med fargerike tullipaner så kan jeg helt fint fremkalle vårfornemmelse i begynnelsen av januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...