Gå til innhold

Miestetisk


Mie

Anbefalte innlegg

Har vært på salg også siden sist; fangsten ble 1 stk vinterjakke til minsten - akkurat slik jeg letet etter og nedsatt med 50%, før pris 749,-, og en skjorte til meg selv, også den på salg. Nå er jeg fornøyd med årets salgsinnsats og skal holde meg unna butikker en tid fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært på salg også siden sist; fangsten ble 1 stk vinterjakke til minsten - akkurat slik jeg letet etter og nedsatt med 50%, før pris 749,-, og en skjorte til meg selv, også den på salg. Nå er jeg fornøyd med årets salgsinnsats og skal holde meg unna butikker en tid fremover.

*kniiis*

Trod det ikek før jeg får se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null middag i dag, vi var hjemme senere enn vanlig og gutta fikk velge, og lage, middag selv. Valget ble kjøpepizza, men ikke en smule igjen til mor & far. (kanskje like greit, det lukter skikkelig merkelig her, det må være pizzaen det lukter av) Mannen er det heller ikke synd i, han spiste i en eller annen sjappe på veien, så da syntes jeg storveis synd i meg selv og bevilget meg et stykk Troika og et glass rødvin. Ikke dårlig middag det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være deilig med sånt noe på en helt vanlig tirsdag. :)

I kveld har jeg vært flink og både tatt en liten rydderunde og funnet frem klær som jeg skal gå med i morgen. Om det blir det jeg har lagt frem gjenstår å se, har nemlig lagt frem kjole og jeg vet jo aldri om jeg er i kjolehumør før morgenen er der.

Jada, jeg har store problemer. *fnise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God sikringskost det der, ja.

Har væt flink og holdt meg unna salg til nå, men - det kommer snart litt handling igjen, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det holdt hardt i dag; jeg ramlet innom noen småbutikker på veien hjem, og før jeg ante ordet av det sto jeg i et prøverom med halv-pris-kjole på meg.

Kjolen var fin og god til hverdags, men kombinasjoen veldig masete selger, dårlig lys i prøverommet (så jo knapt meg selv jo), samt at kvaliteten ikke var helt overbevisende til tross for før-pris som skulle tilsi noe mer enn HM-kvalitet, gjorde at jeg gikk tomhendt derfra. Veldig iherdige selgere ofte motsatt effekt på meg enn hva de ønsker å ha, jeg syntes bare de er slitsomme. Ikke faller jeg for "wow, så RÅlekker den der var på deg" heller . Veldig en snuppe på 22 syntes noe som helst er RÅlekkert på meg i et grelt prøverom en januar-torsdags ettermiddag.

Men at jeg ikke skal handle noe mer før jeg drar til det store utland om litt under to måneder.. veel, det skal holde hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos frisøren og etterveksten er en saga blott! Skulleburde ha en klipp også, men siden jeg bare droppet innom frisøren tilfeldig fikk jeg en helt ukjent frisør og etter bare fire minutter hadde jeg bestemt meg for at hun virket rimelig fjern.

Ikke funnet verdig til å sette en saks i kråkereiret med andre ord, men farge lot jeg henne få gjøre, det mistenker jeg at jeg i grunnen kunne klart selv også, men jeg orker ikke styre med det.

Frisøren hadde mye på hjertet og ga ikke opp sitt iherdige forsøk på samtale (les:kryssforhør) til tross for at jeg satt med nesen så godt plantet i KKs sommernummer som jeg bare klarte. "Hvemerdu,hvorjobberdu,erdetkjektda,hvilkenshampobrukerdu, skaldunoeihelgenda, hvajobbetdumedsadu" osv. Omatt og omatt. Ikke ørens fred å få. Jeg liker ikke å gå til frisøren, men jeg hater ettervekst, så da går jeg til frisøren da. Og blir mast ihjel. Jeg vil ha fred & ro, jeg vil ha et ukeblad med bimbolesestoff og kaffemaskinkaffe. Jeg vil ha en frisør som utelukkende snakker til meg hvis hun har noe hår-relatert å komme med, selv det bør komme i begrensede mengder. Arg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening så skal frisører, massører, fotpleiere og den-slags-yrker være litt psykologer. De skal lytte - de skal kommunisere på kunden sine premisser. Vil kunden snakke, så skal man snakke, - vil kunden være stille og lese i et blad, vel så skal kunden få lov til det.

Jeg gikk helt utkjørt ut fra en fotpleier en gang............herre-min-gud som hun maste; "så sa samboer'n min det" - og "så gjorde sønnen min det".................. :eeeh:

Har aldri satt min ben hos henne etterpå nei.......NEVER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertens enig og vil gjerne føye taxisjåfører på listen til Usikker.

Jeg BETALER noen for å kjøre meg fra A til B, jeg setter meg BAK, jeg sier vennlig hvor jeg skal, jeg svarer med enstavelser på "litt av et vær i dag" og "ja, jøss, i dag er det mye trafikk" og det er jo ikke innmari mystisk å klare å forstå at jeg da ikke bryr meg nevneverdig med å diskutere siste 14 dagers forsider i VG, kemneres forhold til drosjenæringen eller hvor ofte og mye sjåføren kjører.

Mer argh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kunden skravler igjen er det jo greit, men når man tydelig signaliserer at man vil droppe småpratet syntes jeg at hintet bør taes.

Men for all del, verden har jo større problemer. *opplyst*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stiller meg i rekken av de som hater frisører som absolutt skal spørre om alt mulig. Jeg går IKKE til frisøren for å snakke om meg selv, men for å få ordnet hår! Er du svensk? Hvordan kan det være at du bor i Danmark da? Bla bla bla... :sukk:

God helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God helg! Fredag er best! :tommelsmil:

Jeg har fulgt med på "lommemann-saken" i dag, flott at at de endelig har tatt ham, jeg håper han får den strengeste straff han kan få. Velger å ikke håpe på straff som fortjent, slike strafferammer har vi ikke i landet her.

En annen som hadde vært godt å være kvitt er Tor E Staff. Han er oppnevnt som forsvarer for overgriperen og avfeier det hele som mindre forhold som strengt talt ikke er noe å bry se om. Dette har neppe skadet disse guttene, det er jo bare helt usyldig tukling, sånt skjer.

:overrasket:

Verden burde vært beskyttet mot slike som Staff altså. Jeg blir intenst forbanna. Helvetes idiot. Håper alle de som har vært utsatt for sexovergriperen ser Staff som den tullingen han er og ikke lar hans ord gjøre dette enda mer vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som jeg ikke helt vet hva jeg syntes om; identifiseringen av overgriperen. Etter at han er dømt - ja, ok. Men nå før? Jeg vet ikke hva jeg syntes. Han er ikke identifisert direkte med navn, men opplysningene som var å finne på nett i dag gjorde at det tok meg ca tre minutter å forstå hvem det gjaldt, i hvert fall med 70 % sikkerhet. Så la man sammen to og to i tillegg og vips; man sitter igjen med et navn. Bergen er ikke så stor, bergen har ikke så mange meget profilerte politimenn osv.

Samtidig så klarer jeg ikke helt å spa frem noe sympati i dag. Ikke for overgriperen (bruker bevisst ikke "lommemann-betegnelsen") og heller ikke for den apen av en forsvarer han fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles sinna. Sinna fordi jeg tenker på mine egne gutter og hva et overgrep ville gjort med dem, sinna og redd når jeg tenker på min egen tiåring som går i svømmehall med kompiser, og dermed er akkurat i "målgruppen" til overgriperen. Sinna når jeg tenker på mennesker som legger sten til byrden (Staff ja.) og sinna når jeg forstår at jeg egentlig ikke fatter det vanvittige omfanget denne saken har. Ting kommer ofte nærere når det skjer nære oss, geografisk sett, det har jeg opplevd før også. Slik er det også nå - "lommemannen", norges verste serieforbryter, er ikke bare en fjern skikkelse som har gjort noe fælt et sted, han er geografisk sett veldig nære.

Ellers forsøker jeg å glede meg over at det er helg og at jeg har et glass med noe rødt i foran meg. To hele dager til egen disposisjon ligger foran meg, selv om jeg har litt planer og ting jeg må, så har jeg absolutt følelsen av fri. :) I morgen skal jeg være med en venninne i butikker for å se etter noe til en spesiell anledning, mon tro om kjøpestoppbestemmelsen min overlever en slik utfordring. :fnise:

Jeg kan jo endre litt; jeg lover meg selv at jeg ikke skal kjøpe billig-stash til full billig-pris, handler jeg noe skal det være dyre klær som nå er på salg og som derfor ikke kan kalles annet enn et kupp. Sånn at det egentlig ville være rent tap ikke å kjøpe, og rent tap har man vel strengt talt ikke råd til. (mon tro hvorfor finansdepartementet ikke har etterspurt min logikk og økonomiske sans enda?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i Mie sine tanker omkring Staff og lommemenn.......... Det går da vel for svarte ikke an å forsvare slike handlinger :kjefte:

Jeg bor ikke i Bergen - og ha'kke anelse om hvem det er. Men det som skremmer meg er at en overgriper/forbryter kan være hvem-som-helst. Det hjelper ikke at fasaden er perfekt - at h*n er snill mot 100 stk, hvis han er slem mot 10. Det skremmer meg at såkalt normale mennsker har noen svarte, skjulte sider. Skal vi virkelig være redd for alle? Skal det være nødvendig å sende ungene sine på fotball/svømming/turn i frykt for at barnet kan bli skadet mens h*n er på trening? Ødelagt for livet? Det er for jævlig at man aldri skal kunne føle seg trygg......... :tristbla:

Men historien lyver ikke - det er mange overgripere som ingen, ikke i sin villeste fantasi engang, ville tro var en overgriper? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...