Mie Skrevet 11. november 2007 Forfatter #281 Del Skrevet 11. november 2007 Det gjør jeg også. Er sabla god på planlegging. Nå planlegger jeg julegaver, men siden det muligens blir litt nedtur for tante Trine å kun få en planlagt julegave, i motsetning til en som er planlagt, kjøpt og pakket, så innser jeg at jeg snart må på handling. Men hvis jeg ikke planlegger ender jeg bare opp med å sulle rundt i butikkene på måfå for deretter å komme hjem med et par nye sko til meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 11. november 2007 #282 Del Skrevet 11. november 2007 .......og det finnes vel grenser for hvor mange par sko man trenger............. gjør det ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 11. november 2007 Forfatter #283 Del Skrevet 11. november 2007 .......og det finnes vel grenser for hvor mange par sko man trenger............. gjør det ikke Eh...nei? Det tror jeg faktisk ikke at det gjør. *påståelig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 11. november 2007 #284 Del Skrevet 11. november 2007 Hvordan kunne jeg spørre deg om dette da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 12. november 2007 Forfatter #285 Del Skrevet 12. november 2007 Egentlig har jeg ikke så mye sko. Noen ganger leser jeg om dem som har hundre par og da slår det meg at jeg praktisk talt er skoløs, barføtt. Vi planlegger neste års sommerferie. Aaaalt for tidlig, men det er nå det er billige billetter hvis man skal ut og fly. Og det skal man sannsynligvis. (fant ikke flysmiley..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 12. november 2007 #286 Del Skrevet 12. november 2007 Ferie ja jeg tror vi ender på teltcamping i Sverige med et vennepar neste år jeg. Bittelitt lite penger ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 12. november 2007 #287 Del Skrevet 12. november 2007 Det hadde vært fryktelig praktisk hvis man kunne fly på kosteskaft da. Hadde blitt betraktelig flere penger til sko. Det ER tidlig å planlegge sommerferien allerede, men det er utrolig deilig å ha noe å se frem til da. Dessuten kommer denne vinteren til å gå kjempefort. *håpe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 12. november 2007 Forfatter #288 Del Skrevet 12. november 2007 Ferie ja jeg tror vi ender på teltcamping i Sverige med et vennepar neste år jeg. Bittelitt lite penger ja. Flott feriemåte det, i hvert fall hvis værgudene oppfører seg sånn noenlunde. Det hadde vært fryktelig praktisk hvis man kunne fly på kosteskaft da. Hadde blitt betraktelig flere penger til sko. Det ER tidlig å planlegge sommerferien allerede, men det er utrolig deilig å ha noe å se frem til da. Dessuten kommer denne vinteren til å gå kjempefort. *håpe* Sant nok. Nå er det skikkelig kaldt her, ordentlig vinter faktisk, og det er i grunnen greit å minne en frossen skrott om at det atter skal bli tid for strand, hav, sandaler (der fikk man jammen pratet om sko i enda et innlegg!) og solkrem igjen. Og før den tid skal jeg ut på flytur minst to ganger (i vanlig fly, kosteskaft-turer opptrer nok oftere...sånn humørmessig... ) De siste årene har det blitt en vane å bestandig ha en tur eller tre å se frem til - måtte det fortsette slik! Desstuen har det gått opp for meg at danmarksabstinensene mine jo kan stilles ved en weekend til København! Muligheter, muligheter, ingen begrensinger så langt som øyet kan se. Verden er bare et tastetrykk unna. (Hæ? Penger? Koster det noe også? *sparker vekk fornuftig stemme som mumler om økonomi i øret mitt*) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 12. november 2007 #289 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg satt nettopp og drømte om et opphold på et fransk vinslott, men her blir vi nok nødt til å spare de berømte pengene til USA-turen neste år. Lurer på hvordan jeg holde ut Frankrikeabstinensene. Er nok blitt litt for godt vant de siste årene jeg også. *synes litt synd på seg selv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 12. november 2007 Forfatter #290 Del Skrevet 12. november 2007 Nå hadde jeg akkurat klart å jage bort økonomi-djevelen som hvisker meg i det ene øret - og så kom den en liten klimakvote-djevel og satte seg til å hviske i det andre. Uhørt. *ignorerer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 12. november 2007 #291 Del Skrevet 12. november 2007 Kunne også tenke meg å planlegge sommeren, men nå planlegger vi bare at Halvdelen skal sydover på et behandlingsopplegg i tre uker. Misunnelig? Jeg? Råhandlet forresten sko for ikke så lenge siden. To par, pluss et par korte støvletter. Var så lei av det jeg hadde i skapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 18. november 2007 Forfatter #292 Del Skrevet 18. november 2007 Bettie! Kræsjlandet nettopp i sofaen. Denne helgen har vært travel, men kjekk, nå skal jeg nyte en skikkelig lat halvannen time på rompa før jeg gjør noe fornufig. I dag har jeg trent og det er så nydelig å kjenne overskudd i kroppen! Har hanglet og vært forkjølet lenge, og jeg kan knapt kjenne noe deiligere enn å følge at kroppen funker og at jeg har noe å gi igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 18. november 2007 #293 Del Skrevet 18. november 2007 ferie ja.. aner ikke om vi skal planlegge det eller bruke pengene til ferie på egenkapital på ny bolig... ferie er digg det.. men det er vel i grunn bedre med større bolig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 18. november 2007 Forfatter #294 Del Skrevet 18. november 2007 Sant nok, noen ganger må man være fornuftig. Man kan fint fikse feriefølelse uten å dra langt & dyrt. Søndagen er nesten over! Som vanlig kommer mandagen brått på, det er et sjokk hver søndag kveld når oppdager at det nesten er hverdag igjen. Ikke er det lenge igjen til jul heller, jeg hadde en liten oppsummering av helger i kveld, og kom frem til at det skjer ett eller annet hver eneste helg frem til siste helgen før jul, den er (heldigvis) tom. Men man klager ikke altså, det er gode ting som skjer. Fin tid dette, i hvert fall hvis man klarerer å unngå stress. Er blitt flinkere på det de siste årene, delvis fordi jeg kjøper julegaver tidlig og ikke minst effektivt, men også fordi jeg er blitt flinkere til å definere hvilke tradisjoner som faktisk betyr noe for oss. Å bake julekaker f.eks - totalt bortkastet. Vi kjevler og steker ikeadeig, men vi blåser i resten. Får vi bakelyst før jul lager vi heller boller eller noe annet vi faktisk kunne tenke oss å spise. Skal jeg stappe i meg smør og sukker i en eller annen form vil jeg heller innta det som noe som frister, enn f.eks sandkaker. (Navnet på visse kaker sier jo sitt om hva det egentlig smaker) Det verste med slike kaker er at til tross for at jeg ikke liker dem noe særlig, så er det vanskelig å stoppe hvis man først har startet på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 18. november 2007 #295 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Jeg har hatt fri siden onsdagettermiddag, men kan heller ikke fatte at det snart er mandag igjen. Why, why, why??? Baker ikke julekaker jeg heller. Her går det i ferdigkjøpte peppernøtter. Endret 18. november 2007 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 19. november 2007 #296 Del Skrevet 19. november 2007 Mandag? Nå? Hva skjedde?? Har det vært helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 19. november 2007 #297 Del Skrevet 19. november 2007 Rykter Lea - rykter........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 19. november 2007 Forfatter #298 Del Skrevet 19. november 2007 Har det vært helg? Tror ikke det. Den varte i hvert fall ikke særlig lenge. Jeg baker kake i min nye ovn. Hjelpes, jeg er så dårlig husmor at det tok meg flere år å forstå at den gamle ovnens temp lå lavere enn hva jeg hadde stilt den til å være. Nå må jeg forstå meg på en splett ny med allverdens funksjoner. Bakeplatene er større enn den forrige også, noe som jo betyr at en kake i langpanne blir større og tynnere. Steketiden burde muligens justeres deretter, men hva vet vel jeg, jeg foretrekker i grunnen å spise kaker, samt kjenne duften av dem, fremfor å lage dem. Skal prøve meg frem med ymse programmer en annen dag - i dag valgte jeg safe siden denne kaken skal medbringes på arrangement. Og hva gjør man hvis det blir miss? Rekker jo ikke å lage ny i morgen, jeg kan jo ikke skulke jobb for å lage kake. Man kan kjøpe seg ut av mye, men ikke ut av jeg-stiller-med-kake lovnad. Formake i plast fra Rema 1000 er ikke godtatt, man risikerer å bli dømt som udugelig mor, hustru og husmor og vil sannsynligvis bli uglesett av kakepolitiet i uoverskuelig fremtid. Enkelte ting gjør man bare ikke. Til nød, og da snakker vi virkelig nød som akutt sydom /nesten dødsfall, kan man medbringe Møllerens 1-2-3, men da bør man i hvert fall ha bakt dobbel porsjon og laget glasuren selv. Mitt personlige lille opprør består i at jeg ikke sikter melet. Ren trass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 19. november 2007 #299 Del Skrevet 19. november 2007 Sikte melet? Jeg pleier ikke en gang å sikte på bollen når jeg skal ta i melet. Det meste ligger igjen på benken etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 19. november 2007 Forfatter #300 Del Skrevet 19. november 2007 Hva skal man egentlig med bolle? Ekstra oppvask, benken må jo vaskes uansett. *genierklærer Lea* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå