Mie Skrevet 13. april 2007 Forfatter #21 Del Skrevet 13. april 2007 Noen ganger er lykken noe så enkelt som at det er fredag og at huset er nyvasket. Eller egentlig så er det nesten alltid slik lykken er - en intens glede over noe som i grunnen er helt enkelt. Ikke sånn at jeg alltid blir lykkelig av å ha rent hus eller av å sitte i en solvegg med en kopp kaffe, men noen ganger er det alt jeg trenger. Eller å være sliten i kroppen etter en lang tur eller en treningsøkt. Barn som har røde roser i kinnene og er så full av noe som skal fortelles at de knapt får frem et ord. Sånne småting. Hverdagsting. I dag altså rent hus, rene vinduer. Sol og helg. Gleder meg til å kjøpe blomster til å ha på trappen og en bukett til bordet inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 13. april 2007 #22 Del Skrevet 13. april 2007 Lykke, det er å se de små hverdagslige tingene det - og å nyte disse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 14. april 2007 Forfatter #23 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Det har du helt rett i, Usikker. Men jeg klarer ikke å mane frem lykkefølelsen av å kun tenke over at jeg har det bra eller at "dette gjør meg lykkelig", kanskje det er det som er så skjørt og verdifullt med lykken - den manes ikke frem, den bare inntreffer. Som et blaff, som en overveldende følelse langt inn i hjertet, ofte over banale ting. I dag har jeg fått gjort unna litt praktiske ting, handlet litt småtterier, jobbet litt i hagen, vi har grillet, jeg har kjøpt blomster til to krukker ute og fyllt en vase inne, og så har jeg dyttet sparkel i de største hullene i veggene, de minste tetter seg nok når de får en dråpe maling. Senere skal jeg male over, jeg fikk fatt i en prøveboks med rett maling så jeg slapp billig unna. Endret 14. april 2007 av Mie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 14. april 2007 Forfatter #24 Del Skrevet 14. april 2007 Har akkurat tatt en langpanne brownies ut av ovnen. Får gjester i morgen, kunsten nå er å ikke spise opp alt sammen før de kommer. Brownies er det så mye kalorier i at jeg tror jeg legger på meg et kilo bare av å lage røren og enda et kilo av å kjenne den deilige duften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. april 2007 #25 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg legger på meg bare ved å høre om dem. *gjemme bikinien veldig langt inne i skapet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 14. april 2007 #26 Del Skrevet 14. april 2007 Har akkurat tatt en langpanne brownies ut av ovnen. Får gjester i morgen, kunsten nå er å ikke spise opp alt sammen før de kommer. Brownies er det så mye kalorier i at jeg tror jeg legger på meg et kilo bare av å lage røren og enda et kilo av å kjenne den deilige duften. ← Du - jeg regner med at du lager røren med hjelp av en eller annen kjøkkenmaskin................ men, her kommer et innmari lurt forslag........ Hva om du lager røren manuelt, så kan du få "trent" armmusklene litt samtidig. Forbrenne kalorier. For ikke å snakke om de kaloriene du vil komme til å forbruke ved å holde balansen mens du rører................... Jo fortere og mer energisk du rører - jo mer kalorier forbrenner du. Skjønner Guuud - hvor smart går det an å bli sier nå jeg bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. april 2007 #27 Del Skrevet 14. april 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 15. april 2007 Forfatter #28 Del Skrevet 15. april 2007 Genialt Usikker. Du kloke kvinne! Jeg har bare prøvesmakt bittelitt, egentlig mest for å sjekke at den er passe rå inni. I dag nytter det ikke å være lat (folk i anmarsj) så jeg må stryke en duk eller to og få svingt støvsugeren. Eventuelt delegere støvsugingen, men da må jeg først få jaget noen opp av sengene sine og det spørs om ikke det egentlig er like mye arbeid. Har delegert resten av matlagingen til mannen, så hvis jeg er kjapp og gjør alt det andre nå tidlig så kan jeg klare en time eller to enten i en solstol eller med litt hagedilling før det kommer folk. Det er utrolig nydelig å sitte her nå, med åpen terrassedør og intenst fuglekvitter utenfor. Det er vår! På ordentlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 21. april 2007 Forfatter #29 Del Skrevet 21. april 2007 Vel....det har falt endel snø og vært endel minusgrader siden jeg så lykkelig erklærte vår for seks dager siden. Heldigvis har ikke snøen våget å bli liggende, men den er uansett deprimerende nok når den daler ned fra oven som store putetrekk. Vi er på farten ut, skal være borte til i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 21. april 2007 #30 Del Skrevet 21. april 2007 Men det er jo det som er litt vår - rett som sola skinner, så snør det litt igjen. Men det går jo sakte men sikkert mot mer stabilt varme dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 25. april 2007 #31 Del Skrevet 25. april 2007 Fra neste uke av er livet mitt i normal gjenge igjen. Tirsdager passer alltid bra, men jeg er fleksibel ellers også. ← Her er det ganske hektisk for tiden. 2. - 4. mai er jeg ledig ellers så blir ting litt roligere fra 10. mai, før det blir en hektisk innspurt helt i slutten av mai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #32 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg skal finne frem oversikten over livet mitt (den har jeg egentlig i hodet, men den må finnes frem uansett), og så sender jeg deg en mail, Orakel. Har lite å melde for tiden, ikke fordi det skjer så lite, heller fordi det skjer så mye. Har vært mye på farten i helgene i det siste, så en fridag som denne kommer inderlig godt med. Planen er å bruke dagen i hagen. Rundt frokostbordet i dag hadde vi en diskusjon om hvorfor vi feirer 1. mai. Dvs, jeg spurte om minsten kunne svare på hvorfor vi har fri og hvorfor vi har flagget oppe i dag. "Fordi det er 1. mai" var svaret, uten at han kunne utdype noe utover det. Så fikk jeg da holdt en liten tale om kampen for 8-timers dag, om fagbevegelse, solidaritet og saker som er viktige også i dag. Så fikk jeg da holdt min 1. mai-tale jeg også, og kan med litt mindre dårlig samvittighet kaste meg over løvetann og ugress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. mai 2007 #33 Del Skrevet 1. mai 2007 Hurra for 1. mai. Jeg hadde nok ikke fått svart så mye mer enn minsten din tror jeg. 1. mai er først og fremst en fridag.. akkurat som fridagene i jula og påsken. Står det ellers bra til i Mie-heimen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 1. mai 2007 #34 Del Skrevet 1. mai 2007 For meg er ikke 1. mai fridag en gang, så jeg vet da *@#! hva jeg hadde svart... Kos deg på fridagen din! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #35 Del Skrevet 1. mai 2007 Vi gjør jo ikke stort annet enn å glede oss over å fri her i huset heller, men langt bak i hjernebarken ligger det en liten tanke om at vi skummer fløten av det arbeidet de som var før oss gjorde. De som sto på barrikadene og kjempet for de rettighetene vi tar som en selvfølge. Ellers står det bra til i Mie-heimen ja. I dag har millioner (det var i hvertfall mange..) løvetann måttet gi tapt for meg og en gedigen kniv. Jeg fikk jo selvsagt ikke med hele roten da, så når jeg kommer hjem fra jobb i morgen står de vel der og peker nese til meg som om ingenting var hendt...men, men - jeg har da prøvd. Noen løvetann er faktisk så gedigne at jeg tror de egentlig er busker. Eller rettere sagt - de tror selv at de er busker, ellers hadde de neppe vokst seg så enormt store. Kunne inderlig gjerne tenkt meg fri resten av uken. Skulle i så fall ha brukt onsdag og torsdag til å renske både hus og hage for ting som kan kastes, og fredagen skulle jeg tilbrakt i en stol på terrassen. Er det mulig å få utvidet 1. mai mon tro? F.eks få innført Første og andre førstemaidag? Hvem har bestemt at pinsen er viktigere? Der har vi jo 1. og 2. dag fri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. mai 2007 #36 Del Skrevet 1. mai 2007 Og hvem har bestemt at de fleste 1.-dager absolutt skal være søndager? Noen prøver å snyte oss for en fridag Det er sikkert den samme idioten som ikke har søregt for at 17. mai og Kr. Himmelfart er på samme dag. Kristi burde kunne utsette himmelfarten sin en dag synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. mai 2007 #37 Del Skrevet 2. mai 2007 Nei nei nei, Kristi Himmelfart er på samme dag som 17. mai fordi undertegnede skal ha fri på 17. mai selvfølgelig. Jeg beklager (litt)!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 3. mai 2007 #38 Del Skrevet 3. mai 2007 Ikke nok med at vi blir snytt for en fridag i år. Neste år sammenfaller Kristi himmelfartsdag med 1. mai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 3. mai 2007 #39 Del Skrevet 3. mai 2007 Ærlig talt..............ett år med dobbel-fridag får nå enda gå an........... men to, TO år........det er å strekke det litt for laaaangt altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #40 Del Skrevet 4. mai 2007 Noen må se å få sparket kalenderplanleggeren. H*n er fullstendig ubrukelig. Det er forresten jeg også akkurat nå, ubrukelig altså. Har vært på bena i ett de siste dagene, det har vært bursdagsfeiring (ikke min), dugnad, felles bosskjøring, mann med krise på jobben i tillegg til det vanlige. Dessuten har det vært en million barn her hele tiden, jeg vet ikke hvor de kommer fra alle sammen. (det er koselig da, jeg vil jo at det skal være slik, men det blir unektelig endel tyt.) Jeg er sjeleglad for at det er helg. Har planer for morgendagen, men det er planer i eget hus og egen hage, og tempoet kan vi ta etter hva vi gidder. Det er godt, for i det siste har ting vært preget av organisert opplegg der man bare må følge med så best man kan. I morgen skal det bli to gullstunder; først :kaffe: og senere i morgen en pils, forhåpentligvis etter en god arbeidinnsats i hagen. Jeg vurderer å lage meg et nytt bed, men har vært fornuftig og slått meg til ro med at det kjedelige arbeidet må gjøres først. (lage en mur, spa om et lite stykke, fylle på jord, lage en plan) Det gir meg jo tid til å finne ut hva jeg vil ha i bedet; jeg lurer litt på et rosebed, men det bør vel kombineres med noe annet for å ikke bli så kjedelig og ensformig. Noen som har et godt forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå