Hobgoblin Skrevet 21. mars 2007 #21 Skrevet 21. mars 2007 Tror både Mental Helse og Angstringen har grupper på Østlandet. Kanskje flere organisasjoner også?
Devana Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #22 Skrevet 21. mars 2007 Tror både Mental Helse og Angstringen har grupper på Østlandet. Kanskje flere organisasjoner også? ← Takk Jeg skal titte litt på de.
*Zoe* Skrevet 21. mars 2007 #23 Skrevet 21. mars 2007 Siden så mange andre har kommet med gode råd, nøyer jeg meg med å tilføye noen tips om hva som kan hjelpe der og da for å mestre situasjonen. For mange hjelper det å passe på pusten og fokusere på noe annet enn angsten. En enkel metode er å holde hånda på magen og kjenne at du puster rolig. En annen metode er noe mange kaller "firkantpusting". Det går ut på følgende: 1) Se på noe firkantet, som f.eks. en vinduskarm eller et bilde på veggen. 2) Start i et hjørne. F.eks. venstre hjørne nederst. 3) Trekk pusten mens du lar blikket gli opp til øverst i venstre hjørne. 4) Trekk pusten enda litt til på vei videre bort til høyre hjørne oppe. 5) Deretter puster du ut på vei ned til det høyre hjørnet nede. 6) På vei tilbake til utgangspunktet puster du verken ut eller inn. Dette skal gjøres sakte og gjentagende helt til du er rolig. Det kan kanskje lønne seg å øve litt slik at du vet hva du skal gjøre når angsten kommer. Denne metoden hjelper veldig mange, nettopp fordi de får noe å fokusere på samtidig som de ved hjelp av pusten motvirker den fysiske stressreaksjonen. De opplever at de har noe kontroll og klarer å mestre angsten der og da.
Devana Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #24 Skrevet 21. mars 2007 Tusen takk Zoe Den teknikken skal prøves ut.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2007 #25 Skrevet 21. mars 2007 Har du hatt ryggproblemer må du være ekstra forsiktig med å gjøre yoga uten instruktør. Bare gjør stillinger du er sikker på ikke vil anstrenge ryggen for mye
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå