Gjest Raggy Skrevet 7. september 2009 #41 Skrevet 7. september 2009 Jeg bruker en blanding av kokkos og avocado olje i lengdene på håret, gir mye fukt. Har det i minst en time, bruker en sneisen badehette mens det virker:)
Gjest Raggy Skrevet 7. september 2009 #42 Skrevet 7. september 2009 Jeg har foresten sluttet å bruke shampo ol fra frisøren da jeg oppdaget produktene til Avalon organics på Iherb.com. Lukter herlig og fungerer utmerket, ingen skadelige stoffer!
lillelady Skrevet 9. september 2009 #43 Skrevet 9. september 2009 Jeg har foresten sluttet å bruke shampo ol fra frisøren da jeg oppdaget produktene til Avalon organics på Iherb.com. Lukter herlig og fungerer utmerket, ingen skadelige stoffer! De er veldig billige og! Hvilke produkter bruker du? Jeg er litt nysgjerrig på Q10-produktene deres...
The Kitten Skrevet 10. september 2009 #44 Skrevet 10. september 2009 Jeg veksler mellom å kure håret mitt med egg og olivenolje. Særlig olivenolje fungerer bra på mitt hår. Det blir blankt og mykt av det.
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 4. februar 2010 #45 Skrevet 4. februar 2010 Bruk en spesiell olivenolje: Extra virgin oliven olje. Den er bekreftet bra for huden, den fir guktighet uten å blokke porene ! jeg sverger til Extra virgin!
kath_ Skrevet 10. august 2010 #46 Skrevet 10. august 2010 hadde du sittet i frisørstolen min og fortalt meg dette, tror jeg at jeg hadde truffet gulvet veldig kjapt:) Og hadde jeg møtt en frisør som ikke klarer å skrive / stave SHAMPOO tror jeg at jeg hadde døtti i gulvet gitt!
Quirky Skrevet 11. august 2010 #47 Skrevet 11. august 2010 Igjen: olivenolje er ikke de beste valget, spesielt ikke hvis du har farget hår, da olivenolje stripper farge fra håret. Jeg veksler mellom jojobaolje, mandelolje og Extra Virgin kokosolje. Alle fungerer veldig bra hver for seg, kombinert er de enda bedre, det synes som om de utfyller hverandre veldig godt.
Quirky Skrevet 11. august 2010 #48 Skrevet 11. august 2010 Ang. frisører og deres meninger om naturlige oljer som hårkur- jeg har møtt få frisører som ikke har forsøkt å overbevise meg om at olje, med mindre de er solgt i salong med merkelapp fra et fancy merke, har noe for seg, noen har hevdet at det var direkte skadelig. Mange frisører bærer preg av å ha blitt utsatt for noe av samme hjernevaskingen som også ser ut til å være en obligatorisk del av hudpleier-utdannelser- de blir lært opp til at kun frisørprodukter, og ofte spesifikke frisørprodukt-merker (de de bruker på skolen og senere de de bruker og selger i salongen de jobber i) skal brukes i håret, alt annet er enten ineffektivt og/eller skadelig. Jeg har ingen formell utdannelse innen hårpleie, men har en del erfaring med utallige produkter fra mange forskjellige merker, fra både helsekost, dagligvare, frisør og apotek, og mandelmelk-sjampoen min fra Lavera (helsekost) gjør så sinnsykt mye mer for håret mitt enn de fleste frisørsjampoene jeg har forsøkt- jeg får irritert hodebunn av flere frisørmerker, for eksempel TiGi. Og en kombinasjon av produkter fra frisør (som Redken Real Control balsam og Fudge Dynamite Hårkur) og naturlige oljer har fått håret mitt i bedre form enn noen sinne. Min nye frisør velsigner regimet mitt, det er vanskelig å argumentere imot håndfaste resultater i form av sunt, vakkert hår... De fleste frisørene jeg har møtt på har ikke så imponerende ekspertise på hårpleie, de er innmari gode på styling, klipp, farging etc, men jeg opplever at jeg kan mer enn enkelte frisører om grunnleggende hårpleie- som f.eks at man, når man kurer håret med gjenoppbyggende proteinkur, må supplere med produkter som gir mye fukt- en frisør mente at jeg ikke kunne kombinere disse, at jeg måtte kure med proteinkur i to-tre måneder, og deretter bytte til kun fuktighetsgivende kur- hadde jeg fulgt rådet hans ville håret mitt ikke blitt i bedre form, det ville sannsynligvis blitt helt ødelagt! Og de fleste frisører står jo fast på at balsam ikke har noen pleiende effekt utover de to-tre minuttene flasken anbefaler å la den virke- jeg lar meg ikke overbevise av dette heller, siden jeg merker en dramatisk forskjell når jeg lar balsam og fuktighetskur virke over natta, når håret mitt er i krise og trenger intensiv pleie sover jeg med kur, balsam eller olje fire-fem dager i uken- etter kort tid har håret mitt gått fra ødelagt beyond hope til sunt og friskt igjen. Igjen, uansett hva frisørene sier, så funker det iallefall ekstremt bra på mitt hår. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #49 Skrevet 6. november 2010 Det er mange grunner til at jeg ikke stoler på frisører. De er veldig opptatt av at man skal bruke dyre hårprodukter og da de merkene som selges i deres salong. Jeg har alltid hatt langt hår og har brukt både dyre frisørshamoer og billige butikkshampoer. Har ikke merket noen forskjell. Kjøpte en hårkur i vanlig matbutikk for litt siden. Gikk med den en time og dagen etter fikk jeg jeg høre at håret mitt så veldig sunt ut. Bortsett fra varmebeskyttende bruker jeg lite hårprodukter. Kan neppe skade å eksperimente med ting man finner hjemme som hårkur. Yoghurt inneholder proteiner tror jeg, så det bør funke.
Gjest BabyBlue Skrevet 6. november 2010 #50 Skrevet 6. november 2010 Jeg bruker olivenolje og diverse hårkurer, men jeg tar ALDRI å gnir det i hodebunnen Grøsser bare med tanken... Men det kan jo funke for noen hvis de har tørr og sart hodebunn.
Frk.Show Skrevet 27. oktober 2015 #51 Skrevet 27. oktober 2015 Igjen: olivenolje er ikke de beste valget, spesielt ikke hvis du har farget hår, da olivenolje stripper farge fra håret. Hvor har du det fra, eller hvorfor mener du det?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #52 Skrevet 27. oktober 2015 Lurer også på dette med olivenolje? Kan det være bra for håret? Anonymous poster hash: 2d9ec...afd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå