Gå til innhold

En homofil er en homofil, en bifil er derimot bare forvirret

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

På diverse chattesteder, brukes nok "bifil" om en som liker å ha sex med begge kjønn - uavhengig av forelskelse.

Slik at en mann som liker å ha sex med kvinner men som også runker eller suger andre menn (f.eks. i gruppesex), ville bli regnet som "bi".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Hm... Surfa inn her og fant denne tråden. Selv om det er en stund siden den var aktiv må jeg bare kommentere.

For det første syns jeg det er merkelig at noen som (underforstått) ikke er bi er så interessert i å sette seg til doms og mene noe om andre sin legning. Ofte er det slik at de som roper høyest er dypest inne i skapet selv.

Bifil er definert slik at en person blir seksuelt TILTRUKKET av begge kjønn. Dette trenger slett ikke være en 50-50 % tiltrekning, og slett ikke noe som trenges å leves ut til enhver tid. Blir man tiltrukket 10 % av sitt eget kjønn er man også like bifil.

Spør deg selv hvis du er hetero om hvordan du visste at du ble tiltrukket av menn før du hadde noe forhold med en...

Og ja, jeg er bi selv. Men har vært i et stabilt forhold med en mann i mange år og har ikke noe behov får å finne en dame for å ha sex med. Men skulle mot all formodning dette forholdet engang ta slutt kunne det kanskje ha vært en dame jeg falt for, det vet man ikke på forhånd. Jeg har ikke noe behov for å ha sex med menn i en periode og damer i en annen. Og jeg kan forsikre om at jeg ikke er forvirra om min egen seksualitet. Tvertimot.

Det som teller er kjærlighet og tiltrekning, og ikke hvilken innpakning den kommer inn.

Er du en "synseer" som er bemerkelsesverdig opptatt av biseksualitet uten å etter sigende ha tendenser selv, så tror jeg du kan ha godt av å spørre deg selv om hva du EGENTLIG er redd for.

Og dessuten... Det er noen helt uimotståelige menn, også endel "kjendiser" som er bifile. Sikkert noen du har en cd med i samlingen din, eller han der superkjekke du så på tv i den filmen, kanskje var det han høye, vakre, mørke som er så utrolig kjekk...

:blunke:

Bifil er forøvrig en "fornorska" variant av ordet biseksuell. I fagkretser og i engelsktalende land brukes bare begrepet "bisexual".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...