Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2003 #1 Del Skrevet 26. februar 2003 Hva mener dere? Finnes det EKTE bifile eller er det mulig å være både og? Hvis man ser litt skjevt på det (pun intended) så er jo en bifil en person som BÅDE er homo OG hetro. Går det muligens an at man kan være periodevis tiltrukket av noen av samme kjønn, for deretter å innse sin rette legning. Dette har igjen blitt kalt bifil som en forklaring på fenomenet? K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mortiis Skrevet 26. februar 2003 #2 Del Skrevet 26. februar 2003 Bifile elsker ikke kjønnet men personen, samme hva. Dette vet jeg, da det er mange bifile som kommer på konsertene mine MVH Mortiis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. februar 2003 #3 Del Skrevet 26. februar 2003 En bifil er bare forvirret.... En bifil er en person som har som motto: Begge deler; ja takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 26. februar 2003 #4 Del Skrevet 26. februar 2003 Bifile elsker ikke kjønnet men personen, samme hva. Dette vet jeg, da det er mange bifile som kommer på konsertene mine MVH Mortiis Kan man se på publikum at de elsker personen og ikke kjønnet? Du er jammen meg en god menneskekjenner! Kanskje du skulle fått jobb i en rettssal som løgndetektor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mortiis Skrevet 26. februar 2003 #5 Del Skrevet 26. februar 2003 Takk for tipset! MVH Mortiis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 26. februar 2003 #6 Del Skrevet 26. februar 2003 JEG synes nå iallfall at det begynner å bli litt forvirrende med alle disse legningene. Først er en person hetero, finner seg en type og kaller seg homo... Men så er han plutselig bifil. Deretter finner han ut at det bare var bi seksuell han var (tenner på begge, men forelsker seg ikke) Men men. Kan egentlig ikke uttale meg jeg, er veldig hetero! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. februar 2003 #7 Del Skrevet 26. februar 2003 http://www.dagbladet.no/magasinet/2003/02/.../26/362575.html Bare for å tåkelegge.... Hasbians Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 28. februar 2003 #8 Del Skrevet 28. februar 2003 Tror nå mer på at en bifil greier å elske personen, ikke kjønnet. Synes det legges litt for mye vekt i hva vedkommede har der nede, og det er utrolig mye snodige tanker om det. Burde vel heller være alle de som går rundt go funderer på hele greia som skulle kalles "forvirrede". Og bare så det er på det rene; jeg er hetero. Ikke fordi jeg har fordommer, er bare det at jeg er kroppsfixert. Jeg har min ønskeliste hva en partner skal ha og være, men jeg tror ikke jeg har noe rikere eller fattigere sexual-liv enn mine bifile eller homofile venner, for den saks skyld. Jeg sier som Ingvar Ambjørnsen skrev i en av bøkene sine; "så lenge ikke andre bryr seg om hva fyren har på brødskiva, så skal de vel gi faen hva han har i senga" WildThing "jeg elsker å elske og å bli elsket" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 28. februar 2003 #9 Del Skrevet 28. februar 2003 Ikke for å rakke ned på tråden deres, altså, men... har det egentlig noe å si? Er det så viktig å kategorisere andre? Enhver får finne ut av hva som gjør en selv lykkelig, og om en persons følelser er mer eller mindre ekte eller forvirrede enn andres følelser er det vel egentlig ingen som kan bedømme da ingen andre kjenner akkurat disse følelsene på kroppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2003 #10 Del Skrevet 28. februar 2003 Er det så viktig å kategorisere andre? Enhver får finne ut av hva som gjør en selv lykkelig, og om en persons følelser er mer eller mindre ekte eller forvirrede enn andres følelser er det vel egentlig ingen som kan bedømme da ingen andre kjenner akkurat disse følelsene på kroppen? Som jeg skulle sagt det selv. Veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2003 #11 Del Skrevet 3. mars 2003 Ja hvorfor diskutere noe når man bare kan gi faen.. ------------------ Når man snakker om legning, så er jo dette knyttet til seksualdriften og dermed kjønn, synes det blir litt merkelig når noen kommer med at det ikke er viktig i denne sammenhengen...? "jeg driter i om du er en han eller hun, du er jo så pen i ansiktet" høres rart ut ja K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 3. mars 2003 #12 Del Skrevet 3. mars 2003 Tjaaaa....for noen er det viktig å ha en merkelapp mens andre er den de er og er fornøyde med det. Selv er jeg gift med en mann, fantaserer av og til om å ha sex med en jente, og har prøvd det et par ganger. Men jeg er ihvertfall ikke lesbisk og heller ikke bifil..bisexuell, er det noe som heter det da? Eller kanskje heterobi? Men egentlig så spiller det ingen rolle at jeg ikke har noen merkelapp. Ikke så lenge jeg vet hvem jeg er og kan stå for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnuppa Skrevet 12. april 2003 #13 Del Skrevet 12. april 2003 Bifile har det dobbelt så gøy .....er det et utrykk som heter! 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 12. april 2003 #14 Del Skrevet 12. april 2003 Det kan jeg skrive under på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 12. april 2003 #15 Del Skrevet 12. april 2003 Helt klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare meg 79 Skrevet 12. april 2003 #16 Del Skrevet 12. april 2003 Tror og at bifile har det dobbelt så gøy!! De har Ole Brumm sitt motto:ja takk..... De bryr seg vel ikke om kjønn,men om person. De blir glad i en person for det de er, ikke for om de er mann eller dame. Det må da være mye enklere?! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 13. april 2003 #17 Del Skrevet 13. april 2003 Man kan være hetero, homo, bifil, transe, eller man kan føle seg som en mann i damekropp/omvendt. Alle disse tingene er forskjellige ting - en bifil er ikke litt homo og litt hetero. En bifil er bifil... Ikke noe annet. En transe liker å kle seg i kvinneklær - han er ikke homo, han liker bare å kle seg i kvinneklær - om han er homo kommer dette i tillegg. Om han har problemer med kjønnet sitt og ønsker forandre kjønn er han ikke transe da er han en av disse som føler seg i feil kropp. En transe er en som liker kle seg slik. En som ønsker å skifte kropp er transsexuell. vel - ble mye her, men jeg kjenner jeg ble litt engasjert i dette. Men jeg tenker jeg ville blitt temmelig illsint dersom noen sa at som hetero er jeg jo litt bifil - halvvegs bifil fordi at de bifiler er både homo og hetero?? Tenker de nok er det dem sier, for jeg tror nemlig at det med å ha en annen legning er en vanskelig prosess og akseptere, og jeg tror ikke de trenger at vi har moro med det eller viser liten respekt for deres definisjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 13. april 2003 #18 Del Skrevet 13. april 2003 Hmm... artig diskusjon! Hvorvidt man ser på biseksuelle som en kuriositet eller ikke er nok ganske kulturelt betinget! I f.eks. Mombasa er det helt normalt å leve i homoseksuelle forhold i en periode i livet. Deretter gifter man seg med det annet kjønn og begynner å produsere barn. I New Guinea var det vanlig at unge gutter har et forhold til eldre menn når de skulle "konfirmeres". Det vil si at en ung gutts forhold til en eldre mann gjorde den unge gutten til en mann. Litt tørr info kanskje? Men ganske interessant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celin Skrevet 25. april 2003 #19 Del Skrevet 25. april 2003 sjønner godt forvirringen.... hvorfor si at noen har den å den legningen? hmmm men vis enn skal skille de som er med begge kjønn har jeg pønsket ut at det er 2 begrep,den enne er bifil=forelsker seg i begge kjønn,har sex med begge kjønn og kan leve i forhold med begge... bisexuel= forelsker seg kun i et kjønn,men liker sex med det motsatte av det kjønne enn forelsker seg i.... for min del,jeg er bisexuel,forelsker meg i menn og liker sex med damer noen ganger.... men liker ikke helt dette å sette sexualitet i bås.... man må jo få lov til å prøve(flereganger å) ting uten å være noe som helst..... det var alt fra meg.... kos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2003 #20 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg tror nok bruken av "bifil" varierer en del. Jeg har alltid tenkt at en bifil er en som liker å ha sex med personer av begge kjønn - ikke nødvendigvis å forelske seg. En mann som er gift med en kvinne - men som liker å leke med /suge den andre mannen under trekanter - han må da vel regnes som bifil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå