Gå til innhold

Lange, slanke muskler?

Gjest mela

Anbefalte innlegg

Finnes det noen øvelser jeg kan ta for å få litt mer feminine muskler i leggene? Mine har blitt så klumpete og stygge at jeg ikke tør å vise meg i skjørt. I tillegg er den venstre leggen min 1 og en halv cm. større enn den høyre. :tristbla: Det høres ut som lite men det synes faktisk godt, og det plager livet av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Etter at jeg begynte å jogge i fjor sommer har jeg fått flere komplimenter for leggene mine. Det vil nok også hjelpe å gå raskt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er nettopp det som er problemet. Jeg går masse og alltid raskt (og masse oppoverbakker) og resultatet har jo blitt disse stygge manneleggene..

Så jeg tviler på at det kommer til å hjelpe.

Men takk for svaret. :)

Endret av CocoPuff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du og tOye ut etter din joggetur eller spasertur??

Hvis ikke,sA er kanskje det lOsningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke strekke ut etter jeg har gått for den meste av gåingen er til og fra jobb (har lang vei), så da har jeg andre ting jeg må gjøre. Men jeg gjør aerobics hver dag og da strekker jeg alltid ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåkopi

kari jaquesson sier at man ikke kan gjøre noe som helst med formen på musklene sine, siden det er genetisk bestemt hvordan de skal se ut. egentlig synes jeg det høres veldig logisk ut. selv har jeg kraftige muskler av natur, og jeg tviler på at noen som helst slags trening kan strekke ut musklene mine i lengden, samme hva pilates-folket sier. ;) nytten av uttøying når det gjelder senere stølhet også i stor grad blitt motbevist gjennom forskning, selv om tøying selvsagt kan gi bedre bevegelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception

Blåkopi sa det jeg hadde tenkt å si, nemlig at hva slags muskler man har, er stort sett genetisk betinget. Man har nemlig to typer muskelfibre; eksplosive og utholdende, og det går ikke an å endre type 1 til type 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musklene dine er bygd sån de er bygd. Du kan ikke gjøre noe med det, i det heletatt.

Det er mange som tror at uttøying gjør at de blir slanke, men det er bare tull.

Tykkelsen på musklene dine, har med anntal muskelceller å gjøre. Noen har fler enn andre, og dermed sjukkere muskler.

Jogging og lett vektløfting gjør sån at kroppen gror fler muskelceller, for å bli sterkere.

Tung vektløfting lager ikke fler muskelceller, men bygger de du har sjukkere, for å bli sterkere.

Uansett... Det er ganske fint med bra musklatur i leggene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Enig! Det er fint med sterke legger. Og for ikke å snakke om at det er ganske greit å kunne gå langt, løpe fort, klatre, svømme, hoppe.... osv...

Jeg har selv nokså kraftige muskler i leggene, og merket at de ble enda kraftigere da jeg steppet mye. Løping gjorde de (ørlite grann) smalere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali

Har ikke størrelsen/formen på muskler noe med hvordan man trener de forskjellige musklene også?

Syns å huske å ha hørt at korte, raske repitisjoner av musklene gir mer klupete muskler.

Jeg tøyer ut mye og lenge etter hver trening, jeg har ikke klumpete muskler, men dette kan vel komme av at jeg kanskje ikke har anlegg for det?

Men har uasett blitt veldig myk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_
Har ikke størrelsen/formen på muskler noe med hvordan man trener de forskjellige musklene også?

Syns å huske å ha hørt at korte, raske repitisjoner av musklene gir mer klupete muskler.

Jeg tøyer ut mye og lenge etter hver trening, jeg har ikke klumpete muskler, men dette kan vel komme av at jeg kanskje ikke har anlegg for det?

Men har uasett blitt veldig myk  :)

Du tenker sikkert på eksplosiv styrke og spenst (korte, raske reps) og ja, dette kan kanskje bygge muskler, men det har nok like mye med at de som trener sånn type trening har kropp som passer for det. Det er ikke bare trening som gjør at maratonløpere ikke ser ut som sprintere, enkelte er bygget for det ene, andre for det andre. Men det å si at "denne treningen gir deg lange slanke muskler alt annet gjør deg bulkete" er jo et fint salgstriks om ikke annet, og har blitt brukt ganske heftig i blant annet markedsføringen av pilates og har gjort at jenter som aldri hadde hatt anlegg til å legge på seg et kilo muskler ikke tør å ta i en vekt fordi de er redd de kommer til å se ut som Arnold etterpå.

Når det gjelder dine slanke muskler tror jeg nok du bare har anlegg for det. Jeg har trent alt mulig rart, men bygger dessverre ganske klumpete muskler uansett hva jeg gjør. Og ja, jeg tøyer, og ja, jeg er også myk. Tar det ikke så tungt, folk ser bedre ut med litt muskler enn uten. Tøying har ingenting å si, og hvor myk du er har ofte like mye med hvordan leddene dine er å gjøre som med musklene du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...