Gjest 3465 Skrevet 26. februar 2003 #1 Del Skrevet 26. februar 2003 Det er stort sett menn under 35 som opplever å bli ranet på åpen gate. Ofte blinker ranerne inn de som har drukket. Er du mann i alderen 25-35 bør du trå litt varsomt på vei hjem fra byturen. Som lettere påseilet ung mann er du nemlig midt i kjernebeskrivelsen av det typiske Grünerløkka-ransoffer. Gjerningspersonene er nesten uten unntak menn med minoritetsbakgrunn, oftest i alderen 20 til 25. Den vanligste fremgangsmåten for gateranerne er at to til tre personer kommer opp mot offeret og spør om klokken eller noe annet tilforlatelig. Deretter blir vedkommende presset opp mot en vegg og avkrevd verdisakene. -De truer som regel med bank eller med kniv. Det vanlige er at de tar kontanter, lommebok og mobiltelefon. Noen ganger ser vi at ofrene blir truet til å oppgi PIN-koden til kortet. Vi har også sett at de blir holdt tilbake mens en av ranerne går for å kontrollere at PIN-koden offeret har oppgitt er korrekt. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/os...rticleID=498033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ola Skrevet 26. februar 2003 #2 Del Skrevet 26. februar 2003 Dessverre så viser politikerne ingen vilje til å ta fatt i problemet. Stemmer er viktigere enn å sørge for norske borgeres sikkerhet. Tipper vi ser FrP i 50% ved neste valg! (Selv er jeg bevæpnet når jeg er i Oslo.) Ikke så veldig kult å bo på grunerløkka i disse dager!!!! innlegget er endret. Lionda mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 26. februar 2003 #3 Del Skrevet 26. februar 2003 Er det rart utlendingene ler av Norge? Jeg gidder ikke la meg provosere selv lenger en gang, bare ler med dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå