Gå til innhold

mega forbanet

Gjest gotthard

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard

fikk brev fra trygdekontoret her , xn skal ikke betale mere i bidrag!

krf belønner altså de som velger og stikke fra barna sinne....

xn og typen har ca 500000 i året sammen , de har et hus de leier for 3000 pr mnd , de har en unge på 2 år og ca 250000 i gjeld.

men de har da ikke penger til og betale bidrag i følge trygdekontoret......

er ikke det at jeg absolut skal ha penger av hu , men mener at om du har valgt og få unge , valgt og stikke fra ungen og stiffte ny familie så skal hu da betale lit av det ungen trenger.

trur det er endel folk der ute som tviler lit på om de skal dra fra unge og partner , og at bidraga de da må betale er lit av tvilen,,,vel nå er det bare og dra dere slipper og betale for deres egen unge!!!

takk til de som brukte aleneforeldre , skole og fatige for og vinne valget...

bare og begynne og gjøre huset klart for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

De nye bidragsreglene gjør også meg lynende forbannet :x

Eksen min er en giddalaus slamp som ikke gidder å jobbe, men velger å leve på sin nye samboer.

Konsekvensen av det er at han har så lite inntekt at han ikke skal betale bidrag. "Takkar liten - han har jo ikke så mye å rutte med han" :evil:

Åhhh, jeg blir så sinna! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Forstår godt at det ikke er meningen at lavtlønnede skal riuneres på bidrag, men i de tilfeller der den lave lønna kommer av latskap er det fryktelig irriterende (for å si det mildt).

Godt å få det ut - takk for oppmerksomheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg blir også megaforbanna når eksen slutter i jobben(for at jeg skal få mindre i bidrag)og deretter tror at jeg vil flytte sammen med han til et sted der han kan få seg ny jobb(men dette er en annen diskusjon da..)

Forøvrig stemmer nå ikke beregningene som er blitt gjort i mitt tilfelle - så langt jeg kan se. Men dette må jeg nok se nærmere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
For jævlig å se at også kvinner er i stand til å stikke av ifra ansvaret sitt.

Hva er nytt ved at også kvinner ikke vil ta ansvar????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kanskje litt flere tenker seg litt bedre om før de får barn nå da. Skjønner at det er bedre å få seg en jobb for å få penger..... På tide den som ikke har barnet får muligheten til å starte på nytt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Økonomisk selvstendighet for kvinner har alltid vært ett emne som har interresert meg. For 30 år siden var de fleste kvinner uten egen inntekt og derfor totalt avhengig av at deres ektemenn åpnet pengpungen sin for dem. I dag deltar kvinner i arbeidslivet på lik linje med menn. Vi har vår egen lønn, men desverre er ikke det en lønn å leve av. Kvinnene har gått ut i arbeidslivet, ja, men vi får ikke samme lønn forsom menn. I Norge har kvinner ca halvparten av d menn tjener å leve for. 60% av kvinnene hadde i 2002 en brutto lønn på under 200000kr. Å bo og forsørge barn for ei slik lønn går ikke. Dette er ikke ei lønn å leve på i Norge av i dag. Altså kvinner er lavtlønte. Samtidig ligger lønnen i kvinneyrkene under menns i tilsvarende yrker. Også blandt høytlønnede kvinner.

Det er altså fortsatt slik at kvinner har lavere gjennomsnittlig inntekt enn menn, uansett yrke, bransje, utdanning eller stilling. Kampen for økonomisk sjølstendighet for kvinner er slett ikke over. Den kampen må fortsette til grunnlaget for å bruke begrepet kvinnelønn ikke lenger er til stede. I dag blir vi fortalt at det er opp til den enkelte hvordan lønna kan få! Vær dyktig på jobben! Stå på! Gjør en ekstra innsats, og lønna di skal gå opp, får vi høre. Metoden for å få dette til kalles lokale forhandlinger.

Erfaring hittil viser at det er høytlønte sjefer som får mest ut av lokale forhandlinger, og lavtlønte kvinner får minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bidragmottaker

Jeg skjønner sinnet til Skidrow - men uansett - om din x har samboer eller ikke så kan du ikke regne deres felles økonomi som en avstraffelse for deg.

Du må kun forholde deg til BP's inntekt ikke noe annet. Stå på og vær saklig og henvend deg til myndighetene med innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Det er nå bare en gang slik at det er bidragsbetaler som skal betale bidrag, ikke eventuelle samboere/ektefeller av disse...

Nå vet ikke jeg hvor mye du mottar i barnebidrag, men motttar du andre stønader, som for eksempel dekking av utgifter til barnepass, er jo også dette med på å redusere bidraget.

Jeg er selv bidragsmottaker, og synes på lik linje med deg, at det jeg mottar i bidrag er alt for lite i forhold til det barnefaren tjener, men det er ikke så mye å gjøre med den saken...

Jeg bor også sammen med en bidragsbetaler, og vet hvordan trygdeetaten kan vri og vrenge på alt mulig slik at man må betale mer enn man egentlig skal. Håper dette rettes opp nå som det kommer nye regler.

Blant annet mener de at 3000,- i måneden er mer enn nok til å dekke alle utgifter, som reiseutgifter ved henting/bringing, mat, regninger etc.

Bil er heller ikke nødvendig å ha, men hvordan i all verden skal man kunne hente ungene sine når det verken finnes buss, fly eller tog dit man skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...