Gå til innhold

Hjelp jeg tar "lappen"

Fremhevede innlegg

Skrevet

tilrettelagt mener jeg; Kunne du be om en annen lærer om du ikke var fornøyd med han du hadde, kunne man ta seg paser når man følte man ikke klarte noe å gjøre det på nytt...??? Osv...Hva kan man be om, eller er det ikke mulighet for avik i programmet? Ja, som Frk Åberg sier, be de hjelpe deg, å ikke bare føle seg oversett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva sliter/slet du med helt konkret?

Hvor mange ganger kjørte du opp eller måtte ta teori?

Jeg klarte begge deler på første forsøk. Kan huske at jeg slet med å observere hver gang jeg kom på et nytt sted. Når man kjører der man er kjent anstrenger man seg liksom ikke for å se etter skilter og slikt, man bare vet at gaten er enveiskjørt, for eks. Så fort jeg kom på nye stedr visste jeg ikke hvor jeg skulle se eller kjøre, så det ble en del morsomme kjøreturer. Heldigvis klarte jeg å trene meg opp til å bli mer observant - med å kjøre på ukjente steder, selvfølgelig.

Jeg kjørte opp i Kr. sand, og det var for noen år siden når jeg ikke var så kjent der som jeg er nå. Byen er nokså stor og kan være vanskelig å kjøre i, men det er jo noe helt annet når man er kjent.

Lykke til, trådstarter!! :)

Skrevet

NB! Sambo har en kamerat som er kjørelærer her på sørlandet, og han sa at etter 1.mars i år skulle de blir mye strengere på observasjon hos eleven enn de hadde vært før. Det var visst elevene slurvete på. Så følg med!

Gjest DyneTryne
Skrevet

Du er iallfall ikke alene om å stresse! Sitter allerede på traffikalt grunnkurs og skjelver i hendene for jeg er så nervøs :ler:

Litt off-topic, men kan jeg bare begynne å kjøre når det passer meg etter jeg har tatt TG?

Gjest prestekrage
Skrevet

DyneTryne: I utgangspunktet kan du starte øvelseskjøring når du har avsluttet TG, MEN: du må vente på "kursbevis" utskrevet av den lokale trafikkstasjonen. Dette tar altfra ettpar dager til 2 uker.

Dette beviset samt gyldig legitimasjon SKAL medbringes hver gang du sitter bak rattet (inntil du har fått lappen da). Dette gjelder både privat øvelseskjøring- OG kjøretime med lærer....

En jeg gikk TG med hadde glemt begge deler og ble stoppet i politikontroll da han hadde kjøretime. Ble en dyr time....

Gjest DyneTryne
Skrevet

Håh kjipt :O Strass at en ikke bare kan få det med en gang en er ferdig der da. Jeg vil jo ut og kjøre og bli ferdig med å være nervøs!

Gjest Sativa
Skrevet

Jeg greide teoreiprøve og oppkjøring på første forsøk heldigvis. Det ekleste synes jeg var å kjøre fort i tett trafikk på flerfeltsvei og skifte filer på en sikker og elegant måte.

Er ikke noe vits i å beskrive oppkjøringsruten da de færreste er kjent her. Tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...