tuji Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #1361 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg pønsker og pønsker. For første gang på lenge har jeg tid til å ta en hel dag på jobb til å tenke ut nye ting. Men det kommer liksom ikke noe... Aller helst skal jeg pønske ut noe helt genialt, og det før 3. april. *kryper inn i tenkeboksen igjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 27. mars 2008 #1362 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg er på en internasjonal konferanse om slikt som du jobber med nå, men vet ikke om jeg har noen geniale tips for det. Du får hinte litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1363 Del Skrevet 28. mars 2008 Tja...temaet er skapelse, med vekt på miljø og rettferd. Yihaaa... I morgen har vi barnevakt hele dagen og natten. Gleder meg. Vi har tenkt å ta en sverigetur og handle litt, og så bare slappe av. Jeg kan dessverre ikke glede meg til å sove lenge, for jeg jobber på søndag. Men det blir lenger enn til halv sju, i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 28. mars 2008 #1364 Del Skrevet 28. mars 2008 Tja...temaet er skapelse, med vekt på miljø og rettferd. Yihaaa... I morgen har vi barnevakt hele dagen og natten. Gleder meg. Vi har tenkt å ta en sverigetur og handle litt, og så bare slappe av. Jeg kan dessverre ikke glede meg til å sove lenge, for jeg jobber på søndag. Men det blir lenger enn til halv sju, i hvert fall. Tadamm, skapelse var også temaet på en viss leir jeg husker at jeg har vært på. Det der temaet er forresten vanskelig å gjøre noe fornuftig med uten at det blir veldig moralistisk. Har du prøvd å sende dem ut i de lokale omgivelser med mobilkamera, for så å laste bildene ned og vise dem på storskjerm/legge dem ut på nettet med tekst og evt. musikk til? Jeg står ellers fast ved at jeg vil ha Töcskforsrapport, dersom det er dit turen går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1365 Del Skrevet 28. mars 2008 Töcksforsrapport skal bli! Har tenkt litt i de baner du foreslår, men alle 55 må gjøre det på en gang, så det kan bli litt folksomt i den lille skauen vår... Har kanskje en bitteliten ide nå, men ikke en helt fantastisk en...og det er jo det jeg vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #1366 Del Skrevet 31. mars 2008 Hjemme med forkjøla jente i dag. Hun hostet uavbrutt i hele natt, så vi er slitne alle tre. Mannen måtte på jobb, mens jeg "fikk lov" å være hjemme. På lørdag tok vi en sverigetur uten L., og det var hyggelig. På veien stakk vi innom mannens bestefar, som er alene i et par uker mens konemor er på avlastning. Han serverte tynn kaffe, gammel is og historier fra gamle dager. Veldig koselig. Vi er ikke så drevne på svenskehandel, så det ble mest kyllingfilet og flesk, egentlig. Jeg slengte med diverse oljer og stas som jeg sikkert ikke kommer til å bruke også. Vi hadde nok hatt mer utbytte av turen hvis ikke vi hadde hatt en krupp-natt bak oss. De neste to dagene må jeg være innmari kreativ, for på torsdag skal jeg legge fram ett eller annet genialt. Det skal bli spennende å se hva det blir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 31. mars 2008 #1367 Del Skrevet 31. mars 2008 Vi er ikke så drevne på svenskehandel, så det ble mest kyllingfilet og flesk, egentlig. Jeg slengte med diverse oljer og stas som jeg sikkert ikke kommer til å bruke også. Vi hadde nok hatt mer utbytte av turen hvis ikke vi hadde hatt en krupp-natt bak oss. Kyllingfilet og bacon må man alltid ha. Vi kjøper gjerne også karbonadedeig, masse oster fra EU (Parmesan, mozzarella, västerbotten, präst osv), samt serrano eller parmaskinke og grove pølser med godt krydder og høyt kjøttinnhold. Speltmel er også mye billigere der borte. Ikkeno øl, vin og cider, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #1368 Del Skrevet 31. mars 2008 Nei, det var ikke noe systembolag på senteret der vi var, så vi gadd ikke å dra noe annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 1. april 2008 Forfatter #1369 Del Skrevet 1. april 2008 Har endelig fått en lys idé! Nå gjelder det bare å skrive det ned før jeg glemmer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 1. april 2008 #1370 Del Skrevet 1. april 2008 Har endelig fått en lys idé! Nå gjelder det bare å skrive det ned før jeg glemmer det. Så bra. Gode ideer hjelper alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 4. april 2008 #1371 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg blir veldig inspirert av å lese håndarbeidsbloggen din fra tid til annen, var senest innom i dag, og ja, fine sokker! Jeg hadde som prosjekt å skaffe meg strikketøy i påska, men kom aldri så langt. Kanskje jeg får gjøre det via ebay? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 4. april 2008 #1372 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg blir veldig inspirert av å lese håndarbeidsbloggen din fra tid til annen, var senest innom i dag, og ja, fine sokker! Jeg hadde som prosjekt å skaffe meg strikketøy i påska, men kom aldri så langt. Kanskje jeg får gjøre det via ebay? Adresse til moi? Jeg trenger litt inspirasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 12. april 2008 Forfatter #1373 Del Skrevet 12. april 2008 Her i huset herjer en smittsom og svært aggressiv lungebetennelse-bakterie, det er jo typisk at vi får sykdom når jeg skal noe viktig på jobb. Det har faktisk skjedd uten unntak på de fem siste store arrangementene jeg har ansvar for. Denne gangen er det ikke jeg, men de to andre som er syke. Foreløpig. Det begynte med L., som i løpet av få timer ble kanondårlig. Så ble pappaen syk, og nå går begge på antibiotika. Heldigvis har vi god hjelp fra svigers, men jeg må nok avlyse en jobbetur jeg så frem til. Det er synd, for vi skulle jobbe med ting relatert til samarbeidsmiljøet på jobb, og det trengs. Men men. Familien først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 12. april 2008 #1374 Del Skrevet 12. april 2008 Uff, så usannsynlig uheldige dere er. Vi har bare en syk, nemlig eldstemann. Han hoster til gjengjeld så hele loftsenga rister. Jeg har vært på seminar hele helga og slipper billig unna. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 14. april 2008 Forfatter #1375 Del Skrevet 14. april 2008 Takk, Junia! Bedringen er et faktum, i hvert fall for den minste. Det tar nok noen dager før hun er i barnehagen igjen, men den eldste bør ikke jobbe på noen dager heller, så det passer. Han er frisk nok til å ta seg av henne, mener han selv, så det kan hende det blir jobbtur likevel. Det er i morgen. Har følt meg som en nokså elendig mor de siste dagene, som har jobbet mens de andre har flakset inn og ut av sykehus. De har riktignok hatt god hjelp, og jeg hadde helt sikkert vært mer til bry enn nytte med min angst for nåler (som jeg helt sikkert hadde overført til L.), men likevel. Det føles feil å ikke være der når barnet ditt er sykt. Heldigvis gikk det jeg gjorde på jobben utrolig bra. Jeg har gjennomført den lyse ideen fra lenger oppe i dagboken, og det var virkelig en lys ide. Gøy når sånt skjer I dag skal jeg stor sett være hjemme og varte opp de syke, bortsett fra et par timer i ettermiddag. Da må jeg jobbe littegrann. Tror jeg trenger litt kaffe, jeg. Det var så deilig å sitte her mens de andre sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 14. april 2008 #1376 Del Skrevet 14. april 2008 Godt å høre at de kommer seg! Dersom mannen er noenlunde oppegående, synes jeg at du skal dra på jobbtur likevel, særlig med det temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 16. april 2008 #1377 Del Skrevet 16. april 2008 Bedre med dere nå? Stikk gjerne innom tirsdagsdagboka, forresten - Mataiologoi. Neste tirsdag, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 17. april 2008 Forfatter #1378 Del Skrevet 17. april 2008 Alt er bedre, og akkurat nå er L. en snartur i barnehagen. Hun hadde vært bra nok til å være der hele dagen, men de skulle på en lang tur i dag, og det er nok ikke lungene hennes helt klar for enda. Hun er ikke akkurat turglad fra før heller (lurer på hvem hun har arvet det etter?). Men i morgen er det full barnehagedag, og den nesten friske pappaen skal få seg en fortjent guttetur i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 21. april 2008 Forfatter #1379 Del Skrevet 21. april 2008 En koselig jentehelg er overstått! Mens mannen i huset har vært på hyttetur med gutta, har vi jentene kost oss med å shoppe (rosa blinkesko, rosa vårjakke, rosa kjole, rosa barbiedukke osv) og leke ute. Lørdag var vi på barnekunstutstilling, siden L. gikk glipp av det med barnehagen. Hun fikk male selv også, på ordentlig lerret og med fin maling. Hun fikk skryt for fargesansen sin, og verken den eller tegneferdighetene har hun arvet etter meg. Men det kommer i hvert fall fra min side. Både far, bror og en søster er flinke til å tegne. I går dro vi på trehjulssykkeltur sammen med to andre småjenter og familiene deres. Vi syklet nede ved vannet, og det første jeg tenkte da jeg så ut på fjorden, var UTEPILS! Så etter turen kjørte jeg L. hjem til pappa og lovte at han skulle lage vafler til henne, før jeg dro ut for å treffe en kollega. Vårens første (tre) utepils er dermed inntatt, og jeg kjenner at jeg angrer på at jeg røykte. Men koselig var det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 21. april 2008 Forfatter #1380 Del Skrevet 21. april 2008 Fy søren, for et utrolig deilig vær! Vi har nettopp nytt lunsjen i fri luft, og det er utrolig hvordan litt fuglesang og sol kan piffe opp hverdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå