Gå til innhold

Morgenboka

tuji

Anbefalte innlegg

I dag må jula ut. Jeg var møkklei juletreet allerede før nyttår, men klarer ikke å samle viljestyrke nok til å faktisk gjøre noe med det. Stjerna henger på snei, og det er nåler over alt. Jeg har lest meg helt misunnelig i Helen Parrs dagbok, skulle ønske det var meg som var ryddefrik. Vi har bodd i huset i fire måneder, og det ser fremdeles ut som en slagmark. Det ene rommet er fullt av pappkasser som vi ikke gidder å rydde ut, og når vi trenger noe som er oppi en av kassene, bare graver vi det fram. Men først må vi lete gjennom alle andre kassene, og hiver dermed masse rot ut over alt. En dag må vi bare få ordnet opp i det. Tror jeg må ta meg en IKEA-tur når jeg får lønn, og kjøpe noen hyller til å sette alt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå står endelig pinnekjøttet på komfyren, så omsider skal jeg få julemiddagen min. Jeg elsker lukten av pinnekjøtt i huset. Det irriterer meg litt at jeg har kapitulert og begynt å kalle det pinnekjøtt, forresten, for jeg har alltid kalt det ribbe. Det er jo ribbe, bare ikke grisen sin. For å slippe å forklare har jeg altså gått over til å kalle det pinnekjøtt, så disse dumme østlendingene skal forstå hva jeg snakker om. Uansett hva det heter, godt er det i alle fall!

HELT ENIG!!! Det heter ribbe, men jeg sier også pinnekjøtt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er nok opptatt med å sy steikje fine gardine.

Ikke et vondt ord om Jerle, men det tror jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et vondt ord om Jerle, men det tror jeg ikke...

Det var betryggende. Har jeg fortalt om da søsteren min flyttet fra Oslo til samme bydel som Jerle? Det var et rush av naboer som skulle inn og se på "fargane og gardinene". Hvilke farger og hvilke gardiner, liksom? Standardreaksjonen fra naboene var "...åja. Her va det no lyst og....fint".

Endret av junia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest Helen Parr
Det var betryggende. Har jeg fortalt om da søsteren min flyttet fra Oslo til samme bydel som Jerle? Det var et rush av naboer som skulle inn og se på "fargane og gardinene". Hvilke farger og hvilke gardiner, liksom? Standardreaksjonen fra naboene var "...åja. Her va det no lyst og....fint".

Jeg hopper litt direkte inn i dette, men det var reaksjonen da vi hadde flyttet inn i nyoppusset hus også.

"Her blir det sikkert fint når dere får gardiner og litt mer på veggene".

Vi skulle slett ikke ha gardiner. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...