Gå til innhold

Uhøgtidelig levekostnadsundersøkelse

Cognizance

Anbefalte innlegg

Hvor mye penger bruker du i løpet av et år? Alt utenom utgifter til bolig og strøm, pluss sparing i form av penger, aksjer, fond og lignende teller ikke. Telefon, bil, forsikring og slikt teller.

For meg er det 65 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Det er mye, det. Tre barn koster en del i klær, mat, fritid.

Vi svir av over 20.000,- hver måned, men vi har en bil som koster litt i form av lån, bensin og årsavgift.

Studielånet koster også litt.

Vi har ikke trang økonomi. Nok til det vi trenger og innimellom får jeg satt av penger på høyrentekontoen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36.000 kr. Teller ikke med mobilen da, for den betaler foreldrene mine (har ikke råd selv).

:o med mat, klær, ferier og alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o med mat, klær, ferier og alt?

Ferier har jeg ikke råd til (med mindre man regner med en liten helgetur til Bergen for å besøke søstra mi, betalt av foreldrene mine). Men det går for det meste til mat. Husker ikke sist jeg kjøpte klær.

Men lever helt fint synes jeg. Det er 3000 kr. i mnd. og det er nok til den maten jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud... dette var et litt kjipt spørsmål.. hehe. Men jeg burde tenke gjennom det så here goes! Jeg bruker opp hele lønningen i løpet av en mnd og sparer ikke så mye.. 500,- til bsu er vel alt tenker jeg. (fy og fy, jeg er en idiot når det gjelder min personlige økonomi! :sur: )

Så når jeg trekker fra boutgifter forbruker jeg ca 13.000,- i mnd. Dvs 156.000,- :overrasket: Hjelp!! På hva da?? Jeg er jo helt håpløs.. Og nå tok jeg ikke med ekstra inntekter som bonus og feriepenger. Alt forsvinner jo. oh.. Jeg SKAL bli bedre. Huff, jeg må skjerpe meg. Tenk så mye penger jeg kunne hatt dersom jeg sparte litt... :tristbla::frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aurora Vaniljesaus

Hvorfor denne sorteringe på utgifter som "tas med" og "ikke tas med"? Det er vel det totale bildet som sier mest.

Selv synes jeg f.eks at boutgifter er den mest interessante kostnaden i en "levekostandsundersøkelse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...