Gå til innhold

Hvor lenge lar dere barnet gråte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen barn selv, men bor vegg i vegg med et par som har ei datter på ca 16 måneder. Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi dette paret ofte lar lillejenta gråte i 1 time før de orker å stå opp med henne. Dette ligger jeg da våken å hører på HVER morgen. I dag har jeg egentlig fri og planla å sove lenge, men våkna klokka 06.30 av barnegråt fra naboene. Nå er klokka 08.30 og ungen gråter fremdeles, nei ungen HYLER faktisk uten at noen står opp med henne. Har hørt at faren har ropt "ro deg ned" og "hold kjeft", men han står f... ikke opp med datteren. Dette er da ikke normalt? Som sagt så har jeg ingen barn selv, men vet at jeg ikke ville latt barnet gråte i sengen sin så lenge... :overrasket:

Hva i alle dager skal jeg gjøre? Overse? Ringe på hos dem og spørre hva som skjer?

Hva ville du ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han roper er jo ikke bra, men hvordan vet du om de faktisk ligger i sengen sin eller ei?

Skrevet

Hvordan kan du være sikker på at de ikke har stått opp?

Barn kan jo gråte og hyle selv om de er oppe...

Skrevet

De har soverommet vegg i vegg med oss og det er veldig lytt. Så derfor tror jeg ikke han er stått opp enda. Strax de går inn i stua hører man nesten ikke naboene lengre, så det er kun om morgenen jeg hører denne skrikinga.

Skrevet
ungen HYLER faktisk uten at noen står opp med henne. Har hørt at faren har ropt "ro deg ned" og "hold kjeft", men han står f... ikke opp med datteren. Dette er da ikke normalt? Hva i alle dager skal jeg gjøre? Overse? Ringe på hos dem og spørre hva som skjer?

Hva ville du ha gjort?

At barn gråter er normalt, men å rope "hold kjeft" til et barn på 16 mnd er IKKE normalt. Dessuten så prøver man jo alltid å roe et gråtende barn, da.... Ikke alltid like lett, men alikevel. Høres ut som temmelig tvilsomme foreldre ut fra det du forteller, jeg hadde nok syntes det var fælt å måtte ligge å høre på det hver eneste morgen selv...

Jeg synes du skal si fra. Si at det er veldig lytt der dere bor og at du hører gråten veldig godt.

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg ville sagt i fra om at det er lytt i mellom dere (fortrinnsvis kl.06.30 med søvn i øynene...), så får de tolke det som de vil. ;)

Gjest Primula
Skrevet

Har hun hylt, altså grått sammenhengende i to timer? det hadde jeg absolutt ringt på og spurt om noe var galt, om de trengde hjelp e.l.

Gjest silkesvarten
Skrevet

uff hørtes ikke bra ut...

jeg ahr selv barn og jeg lar dem aldri bare ligge å gråte...

nei fysj... for meg høres det ut som at foreldrene vil sove leeeeeeeeeenge og jenta vil opp... men det er ingen måte å skrike hold kjeft til henne for det.. nei fysj.. her tror jeg nok at jeg hadde tatt en prat med de....... de kan jo ikke holde resten av nabolaget oppe...

lykke til

Skrevet

Jeg hadde blitt bekymret om dette er noe som gjentar seg. Om det er det, så hadde jeg ringt inn en bekymringsmelding. Man skal ikke la barn ligge å hyle. Jeg blir bare trist av å høre slik.

Gjest Mayamor
Skrevet
Jeg hadde blitt bekymret om dette er noe som gjentar seg. Om det er det, så hadde jeg ringt inn en bekymringsmelding. Man skal ikke la barn ligge å hyle. Jeg blir bare trist av å høre slik.

Hvorfor ikke snakke direkte med naboen og ta det fra der før en ringer inn bekymringsmelding? Barnevernet har ressursmangel om ikke alle skal ringe inn i hytt og pine og det viser seg at dette var (nok en gang) falsk alarm. Og nå snakker ikke jeg om der hvor der er grunn - men i dette spesifikke tilfelle. Jeg ville sagt i fra når jeg ble vekket - på en pen måte. Et puff i rett retning kan gjøre susen og gjøre foreldrene klar over hvordan andre kan oppfatte dem. Og da hjelper dere barnet, egen nattesøvn og sparer bv for ressurser.

Vær så snill å ikke kom med argumentet at det er bedre med en gang for mye enn for lite ei heller folk legger igjen for få meldinger. Det kan godt være i enkelte tilfeller, men første skrittet er ikke å løpe i denne omgang etter min mening.

Ikke si at det er så ubehagelig å snakke med naboen og dere vil ikke si noe nå for da skjønner de hvem som sender inn bekymringsmelding på et annet tidspunkt om det skulle bli aktuelt. Hvorfor være så opptatt av det når du blir plaget av bråk fra dem?

Hjelper ikke praten - da kan en snakke om hva en bør gjøre videre.

Gjest Peppa
Skrevet

uff, dette hørtes sårt ut.

Men jeg ville ikke ringt barnevernet, men heller sagt d til dem at man det er veldig lytt mellom dere, så får vi håpe de heller står opp med ungen.

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg hadde banket på neste gang det skjer, mens det skjer og sagt: "Jeg beklager, men det er så forferdelig lytt her, så jeg ligger våken og hører datteren deres gråter hver eneste morgen, kan dere være så snille å ta henne opp så jeg slipper å ligge å høre på henne hver eneste morgen når jeg helst skulle sovet?"

Skrevet

Huff, i dag har gutten min vært usansynlig sutrete og grått masse, bortsett fra når han sov. Håper ingen ringer inn til barnevernet fordi de hører gråt fra en leilighet.

Ta det heller opp med dem, det er det beste. Naboen til ei jeg kjenner fortalte på en høflig måte at han høre datteren deres svært godt på sitt soverom. Hun viste ikke at det var så lytt og har drevet med "skrikekur" på datteren i det siste......

Skrevet

Det er vel ikke så vanlig å bruke "skrikekur" på morningen...

Om du tør så er det jo bare å ringe på til naboene og fortelle at det er lytt.

Men, jeg synes det høres vanvittig ut å skrike og kjefte til datterene på 16 mnd. Så jeg mener at det er nok grunn til å ta en tlf til barnevernet og jeg...

Gjest Mayamor
Skrevet
Så jeg mener at det er nok grunn til å ta en tlf til barnevernet og jeg...

Slike som deg er grunnen til at bv er overarbeidet og ikke kan hjelpe de som virkelig trenger det. :riste:

Skrevet
Huff, i dag har gutten min vært usansynlig sutrete og grått masse, bortsett fra når han sov. Håper ingen ringer inn til barnevernet fordi de hører gråt fra en leilighet.

Det er jo noe annerledes da. En dag i ny og ne ift hver dag og flere timer av gangen.

Ikke lett det der, men jeg ville prøvd å prate med dem og spørre pent om de kan ta opp datteren siden hun holder naboene våkne.

Og for å svare på spørsmålet ditt: Bortsett fra en gang når vi prøvde skrikekur før samvittigheten innhentet oss så får ikke lillegutt ligge og skrike. En av oss går inn til ham med en gang, og som regel roer han seg veldig raskt og sovner igjen. Er det om morgenen så står vi enten opp eller tar han med inn i vår seng og ligger der og slapper av en stund før vi står opp.

Skrevet
Slike som deg er grunnen til at bv er overarbeidet og ikke kan hjelpe de som virkelig trenger det. :riste:

Nei nå må du slutte, det stemmer overhode ikke.

Når barnet hyler hver morgen og faren ber henne holde kjeft så stinker dette lang vei. Til dere som har unger som griner i ny og ne, ja hvem har ikke det. Men man klarer vel som oppegående menneske å skille mellom litt gråt i blandt, men ut i fra ts så synes jeg dette høres bekymringsverdig ut. Dessuten så koster det ingenting å ta en telefon å snakke med dem, kanskje de kan tips ts til hva hun bør gjøre.

Gjest Mayamor
Skrevet

Synes folk burde være flinkere å snakke med dem det gjelder istedet for andre mennesker! Kommunikasjon er en fin ting uansett tema.

Skrevet
Nei nå må du slutte, det stemmer overhode ikke.

Når barnet hyler hver morgen og faren ber henne holde kjeft så stinker dette lang vei. Til dere som har unger som griner i ny og ne, ja hvem har ikke det. Men man klarer vel som oppegående menneske å skille mellom litt gråt i blandt, men ut i fra ts så synes jeg dette høres bekymringsverdig ut. Dessuten så koster det ingenting å ta en telefon å snakke med dem, kanskje de kan tips ts til hva hun bør gjøre.

:klappe: Veldig enig!

Skrevet

Å rope "hold kjeft" til ungen høres slett ikke bra ut.

Men jeg vil bare påpeke at enkelte unger skriker og skriker og skriker.... det nytter rett og slett ikke hva man enn gjør..(eksempelvis de som har kolikk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...