Gå til innhold

Migrene-test-tingen

Fremhevede innlegg

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Er det noe vits i å ta det seriøst? Greit at jeg har oftere hodepine enn den "vanlige" nordmann, blir lys- og lydfølsom og får mere vondt i hodet av å løpe opp ei trapp, men jeg har da aldri trodd at jeg har migrene forde?

Migrene, da har man vel sånn kjempevondt og funker ikke helt? Det er hvertfall sånn de kjenner som har migrene har det... Eller er det sånn at man kan ha mildere versjoner som ikke er like lette å "vite" at er migrene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Er det noe vits i å ta det seriøst? Greit at jeg har oftere hodepine enn den "vanlige" nordmann, blir lys- og lydfølsom og får mere vondt i hodet av å løpe opp ei trapp, men jeg har da aldri trodd at jeg har migrene forde?

Migrene, da har man vel sånn kjempevondt og funker ikke helt? Det er hvertfall sånn de kjenner som har migrene har det... Eller er det sånn at man kan ha mildere versjoner som ikke er like lette å "vite" at er migrene?

På toppen av sida??

Gjest Deception
Skrevet

Jeg måtte også teste, og jeg tror at så fort du krysser av på en av tingene, får du beskjed om at du bør testes for migrene.

Jeg sliter selv med hodepine, men det er 99% sannsynlig at den er muskulært utløst. Men selvsagt gjør det da vondt med fysisk bevegelse, det er ikke migrene av den grunn. Ibuprofen virker dessuten utmerket mot min hodepine.

Migrene er det vel først når en mengde slike symptomer opptrer samtidig og konsekvent.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Ja, det er lissom det jeg også har trodd da... Jeg har jo aldri blitt hindret i å gjøre noe pga. hodepine, og da synes jeg virkelig ikke det skal være noen grunn til å gå til lege pga. det heller... Blir litt oppgitt av sånne "reklamer".

Skrevet

Jeg har migrene og kan svare ja på alle spørsmålene. Det siste var litt rart, for hva mener de egentlig med at det forhindrer deg fra å gjøre ting. Når jeg ikke har anfall hindrer ikke migrenen meg i å gjøre noe som helst. Mens jeg har anfall derimot kan jeg ikke gjøre noe som helst. Det er to tabletter (og hvis de virker er jeg bra igjen i løpet av 30-60 minutter), men hvis anfallet fortsetter kan jeg glemme å gjøre noe annet enn å ligge i senga med lyset av (avbrutt av korte turer til badet for å kaste opp) hele resten av dagen, så selve anfallene forhindrer meg fra å gjøre ting. Har jeg anfall må jeg si nei til evt avtaler, får jeg anfall mens jeg er på jobb er det bare like godt å dra hjem, så det er vel det de mener med det siste spørsmålet. Jeg trodde forøvrig også at det var helt andre ting enn migrene, helt til jeg leste en liste over symptomene og kjente meg igjen i nesten alt og legen sa seg også enig i at dette var migrene. Hverdagen ble en helt annen når jeg endelig fikk medisiner som hjalp (to paracet/ibux utgjorde null forskjell).

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har sjelden hodepine, og aldri lammende, mer slik som går over med en tablett og noen glass vann. Men fikk likevel beskjed om å snakke med lege. :forvirret:

Skrevet

Jeg kryssa av ja på en ting, og det var det med trappene. Dermed burde jeg visst teste meg for migrene. Jeg tviiiler på at det er noen fare gitt...

Gjest Gjest_manducabulla_*
Skrevet

Jeg har vondt i hodet veldig ofte, og veldig ofte er det lammende. Sånn at jeg blir helt ubrukbar. Men legen sier seg ikke enig i at jeg har migrene, og de siste 2 årene har jeg slitt som bare det. Merker det går utover skolen forferdelig mye, for det er ofte at jeg ikke klarer å lese til prøver eller hvis anfallet kommer på prøven, så er løpet kjørt..

Skrevet

Jeg har migrene, men jeg har nok en svak grad av den. Jeg har ikke så vondt i hodet så jeg blir helt lammet og bare må ligge i et mørkt rom.

Når jeg har migrene begynner det med murring ved tinningen, hvis jeg da tar en tablett (maxalt) så går det fort over. Har det som regel slik i ca 3 dager.

Hvis jeg ikke får tatt tablett med en gang jeg kjenner det kommer så virker ikke tabletten, da må jeg ta en til etter en stund. Har det gått veldig lang tid uten at jeg får tatt noen tablett fra jeg kjenner de første symtomene virker ikke tablettene i det heletatt. Da kjennes det ut som om det banker i tinnigen, det er ganske vondt, men ikke så vondt så jeg blir helt utafor. Jeg blir lyssky, ellers har jeg ikke noe problemer med å gjøre det jeg må, men jeg blir veldig fort sliten og trøtt.

Det varer som regel i 3 dager så er det over for en stund.

Jeg er glad jeg ikke har så vondt som mange andre har for det kan visst være helt jævlig.

• 2 uker senere...
Skrevet

Lurer på om jeg har migrene uten å vite om det. Er det noe man plutselig kan få?? Har masse vondt i hodet for tida. Gjerne når det er mye lys.

"Vondten" er sånn at det kjennes ut som at hodet skal eksplodere. Hvis jeg går eller ser på TV (fysj, selvfølgelig ;)) blir det værre..

Noen hotte tips til å teste seg selv.. For jeg så ikke noen spørsmål på toppen av siden.

Gjest Talula
Skrevet
Jeg kryssa av ja på en ting, og det var det med trappene. Dermed burde jeg visst teste meg for migrene. Jeg tviiiler på at det er noen fare gitt...

Akkurat slik for meg også.

Skrevet

Testen er i reklamebanneret øverst på siden. Uansett hva du krysser vil du få beskjed om å snakke med lege, så jeg synes ikke man kan kalle det en test i det hele tatt - dette er en reklame!

Ja, det finnes mange varianter av migrene. Men man kan godt være plaget av hodepine uten at det er migrene, så jeg ser ikke noen grunn til å løpe til legen bare fordi man har vondt i hodet av og til.

Skrevet

Jeg har tidvis vondt i hodet, men ikke verre enn hva jeg regner som "normalt" Migrene har jeg ikke mistenkt at jeg har. Men ifølge "testen" bør jeg oppsøke lege. Test og test... reklame er nok mere dekkende!

Skrevet
Testen er i reklamebanneret øverst på siden. Uansett hva du krysser vil du få beskjed om å snakke med lege, så jeg synes ikke man kan kalle det en test i det hele tatt - dette er en reklame!

Ja, det finnes mange varianter av migrene. Men man kan godt være plaget av hodepine uten at det er migrene, så jeg ser ikke noen grunn til å løpe til legen bare fordi man har vondt i hodet av og til.

Men det kan få opp øynene til mange som ikke vet hva som feiler dem. Jeg slet med migrene i mange år før jeg skjønte hva det var. Jeg leste tilfeldig en liste over symptomer på migrene, hvor nesten alle passet meg, og plutselig falt alle brikkene på plass og jeg skjønte at det ikke var noe alvorlig galt med meg, men noe jeg faktisk kunne få medisiner mot. Kall det gjerne reklame, men hvis det kan hjelpe noen så hvorfor ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...