Gå til innhold

Sykehusdietten(suppe)


miss

Anbefalte innlegg

Gjest Tonje Nicola

Tror også at de fleste som prøver seg på dietter går opp igjen. Jeg for min del vil kun prøve en, og det er denne. Hørt og sett veldig mye bra resultater på den.

jeg kjenner at jeg renser kroppen min for avfallsstoffer. Er mye vann som renner utav meg, og det er nok mye "dritt" med i det vannet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Noen med erfaring av sykehusdietten?

Er en suppe du kan spise hvor mye du vil av.

Og dietten varer i 7 dager.

Spiser litt frukt,grønnskaer og litt kjøtt de forskjellige 7 dagene??

Noen som kan dele erfaringer med meg?

Jeg lurer på å starte på den....

Smaker godt i noen dager så blir man drittlei. Man får masse luft i maven og som alle superkurer så går du ned litt og opp igjen dobbelt så mye.

Men det er en suppe jeg godt kunne servert til middag - men som kur er det som alle andre kurer - bare tull og tøys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. med denne dietten, må man drikke te og kaffe i tillegg? :fnise: Tenkte å prøve dietten, men hater både kaffe og te. Funker brus uten kalorier, eller det fyfy? Har sett på nettet at noen oppskrifter inneholder nudler, mens andre ikke? Hmm.. Og hvor mye suppe er en porsjon egentlig? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonje Nicola
Altså.. med denne dietten, må man drikke te og kaffe i tillegg? :fnise: Tenkte å prøve dietten, men hater både kaffe og te. Funker brus uten kalorier, eller det fyfy? Har sett på nettet at noen oppskrifter inneholder nudler, mens andre ikke? Hmm.. Og hvor mye suppe er en porsjon egentlig? :klø:

Jeg drikker grønn te i tillegg.

Brus er nei nei. Juice uten sukker kan du drikke de dagene du kan spsie frukt.

Du skal IKKE i nudler. Er mange som har gjort om orginalkuren og tilsatt ekstra's, hvilket er feil.

Du skal heller IKKE spise bakt potet. Også noe nyoppfunnet for de som ikke greier seg på kun grønnsaker...

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker grønn te i tillegg.

Brus er nei nei. Juice uten sukker kan du drikke de dagene du kan spsie frukt.

Du skal IKKE i nudler. Er mange som har gjort om orginalkuren og tilsatt ekstra's, hvilket er feil.

Du skal heller IKKE spise bakt potet. Også noe nyoppfunnet for de som ikke greier seg på kun grønnsaker...

Lykke til :)

Ok, takk :) du har ikke en god oppskrift også tilfeldigvis? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_S_*

Herregud for en latskap! SPIS SUNNERE OG MOSJONER MER! Det er eneste måte dere kan få et varig vekttap på!

Og er du født stor og tung og har store foreldre/søsken så face det:

Du kommer mest sannsynlig aldri til å bli slank fordi du mangler de rette genene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med alle de andre som har prøvd kuren og _liker_ den? alle de gode resultater?

alle dumme som brød?

Har du sjekket BMI og fettprosent før "kur" og et år etter kur på de som rapporterer gode resultater?

Den eneste som fungerer på lang sikt er å endre livsstilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann på 44
hmm rart. Jeg sitter her med tre ulike kartonger med juice uten sukker

fruktsukker du mener? :)

Det kan hende du mener at det ikke er tilsatt sukker men sukker er det i juice.

Fruktsukker og vanlig hvitt sukker (sukrose) har omtrent samme kaloriinnhold. Dog kan det brukers litt mindre fruktose enn sukrose da det oppleves litt søtere. Ekkers er sukrose satt sammen av av to typer sukkermolekyler (monosakkarider), nemlig halvparten fruktose (fruktsukker) og halvparten glukose.

Store mengder fruktose kan føre til løs avføring og forhøyede blodlipider (fettstoffer i blodet) og anbefales derfor ikke som en erstatning for vanlig sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Noen som vet om man kan spise frukt/grønnsaker på dag tre? ( Dagen man spister banener)

Det er helt irrelevant, siden dette er en tulle"diett" som ingen burde følge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar tydeligvis med nok et nek å gjøre, som ikke klarer å få det inn skallen at dette er tullete og fører kun til kvalme og svimmelhet. Men, hvis hewos vil være et nek, gå rundt og være svimmel og dårlig, bare fortsett du hewos, det er ditt liv og din forbrenning du tuller med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Lidtveit
Hvis du spiser bare suppe i 7 dager er det nesten garantert at du går ned i vekt. Det er fordi suppe inneholder få kalorier per dl, så man må spise veldig mye suppe for å få i seg noe kalorier å snakke om. Det vil gjøre at man mest sannsynlig vil få i seg ganske lite kalorier, med mindre man går rundt mer eller mindre som en ballong døgnet rundt :) Med kaloriunderskudd går man ned i vekt, i hvertfall på kort sikt.

Hvis suppen i tillegg har et lavt saltinnhold vil man gå ned en del vannvekt også. Siden magesekken, tarmene etc blir tømt for fast føde (nærmest) er det også noen kilo der.

Hvilket betyr; Når du spiser normalt igjen vil du gå opp i vekt pga at du begynner å spise mat i stedet for suppe. Dersom det skjer en grundig omlegging av kostholdet etter kuren vil man muligens kunne beholde vekttapet, eller i hvertfall deler av det, men frittstående vil denne dietten gjøre at man går fort ned, og tilsvarende fort opp igjen :)

om man begrenser saltinnholdet, vil man da gå ned i vekt? kort forklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

om man begrenser saltinnholdet, vil man da gå ned i vekt? kort forklart :)

Kort forklart; du mister ikke fett, du tærer på muskelmassen. Følgelig ser det ut som du går ned i vekt. I det øyeblikket du putter i deg en skive brød så går kroppen amok og lagrer ALT den kan komme over. For å UNNGÅ at du går ned i vekt neste gang du havner et sted med lite mat..

For å oppnå varig vektendring må du sørge for at muskelmassen "eter" opp fettet. Og det skjer når du BRUKER musklene.

Alt annet er humbug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Kordan e det med alkohol?det e jo kanskje ikkje det luraste skjønne æ jo,men e det sån at man må holle sæg heilt unna?tenke på vess man går på den sykehusdiettn(suppa)

Endret av lillesnøsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kordan e d med alkohol..det e jo ikkje det smartaste når man skal slanke sæg,men e d sån at man ikkje kan drekke overhode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med alle de andre som har prøvd kuren og _liker_ den? alle de gode resultater?

alle dumme som brød?

Hvilke gode resultater da? Har de målt om det er fett de har gått ned, eller om det er vann, eller har de kun sett på antall kg, som ikke sier noenting om fett vs vann?

Du går ikke ned mange kg fett på en uke, så enkelt er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...