Gå til innhold

Sykehusdietten(suppe)


miss

Anbefalte innlegg

Gjest Sangeria

Jeg ser det er mange meninger om sykehusdietten, og man må være klar over hva man gjør når man starter på denne kuren. Selv bruker jeg den som en rensekur innimellom, da jeg er endel plaget med vann i kroppen, med symptomer som hovne ankler, fingre etc. Sykehusdietten i kombinasjon med Aquamin total (kjøpt på helsekost), har ekstremt god vanndrivende effekt. Det man må være litt obs på er at man kan få elektrolyttforstyrrelser ( Ubalanse i Natrium/Kalium-nivåer), og man må derfor ikke gjøre dette i så lang tid av gangen.

Så lenge man har et bevisst og sunt forhold til kropp og kosthold, er ikke dette farlig. Jeg føler meg bedre, kjenner at kroppen kommer i balanse, og går ned ett beltehull eller to:-)

God sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest Nei , Nei , Nei :)

hei..? jeg har en bok som heter "mat som forbrenner fett " , og der er det mye fokos på sykehusdieten. ja, det er en bok om den. ..

og den handler om OPPFØLGERDIETEN.. der du holder vekten , for denne dieten er i seg selv seriøs, og det kjønner du når du ahr LEST BOKA !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vurderer å prøve denne dietten ja.Jeg blir mest motivert når ting går raskt unna.Fem kilo på en uke hadde ikke vært å forakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tonje_*

Hei! Jeg er på min andre dag. kan følge meg på blogen min: tonjenicola.blogg.no

Jeg synes det går bra, men er meget sulten og synes suppa smaker motbydelig. Men jeg SKAL.

jeg ser jeg har litt annan oppskrift enn den på begynnelsen av innleggene her.

Jeg kan drikke juice uten sukker gjennom hele kuren.

Det må jeg si hjelper utrolig mye. Blir veldig lei av suppa. Så juice og f.eks grønn te hjelper på både energi og smak.

Noen som vet om man IKKE skal drikke juice i utg.p?

Jeg drikker ikke kaffe, men grønn te istede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke ned en dritt. Men fikk faktisk kommentarer fra jobb om at de syntes jeg hadde gått ned, tipper det var litt vannansamlinger som hadde blitt tisset ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er på min andre dag. kan følge meg på blogen min: tonjenicola.blogg.no

Jeg synes det går bra, men er meget sulten og synes suppa smaker motbydelig. Men jeg SKAL.

jeg ser jeg har litt annan oppskrift enn den på begynnelsen av innleggene her.

Jeg kan drikke juice uten sukker gjennom hele kuren.

Det må jeg si hjelper utrolig mye. Blir veldig lei av suppa. Så juice og f.eks grønn te hjelper på både energi og smak.

Noen som vet om man IKKE skal drikke juice i utg.p?

Jeg drikker ikke kaffe, men grønn te istede.

Kjære, kjære Tonje. Denne kuren er ikke en løsning, hvem vet hvor lenge du skal holde på, men du kommer til å gå opp igjen hvis du begynner å spise som før. Over tid så blir forbrenningen din satt ned, så når du spiser som normalt så vil du legge på deg det du har gått ned på denne tulledietten.

Gjør ikke folk undersøkelser før de går på den dietten? Eller hvilken som helst diett for den saks skyld. Sulting kalles det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hilde_*
Jeg ser det er mange meninger om sykehusdietten, og man må være klar over hva man gjør når man starter på denne kuren. Selv bruker jeg den som en rensekur innimellom, da jeg er endel plaget med vann i kroppen, med symptomer som hovne ankler, fingre etc. Sykehusdietten i kombinasjon med Aquamin total (kjøpt på helsekost), har ekstremt god vanndrivende effekt. Det man må være litt obs på er at man kan få elektrolyttforstyrrelser ( Ubalanse i Natrium/Kalium-nivåer), og man må derfor ikke gjøre dette i så lang tid av gangen.

Så lenge man har et bevisst og sunt forhold til kropp og kosthold, er ikke dette farlig. Jeg føler meg bedre, kjenner at kroppen kommer i balanse, og går ned ett beltehull eller to:-)

God sommer alle sammen!

Ut ifra mange av kommentarene her i tråden å bedømme, mistenker jeg sterkt at slike dietter nok først og fremst appellerer til folk som har alt annet enn et normalt og sunt forhold til mat og kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil bare ikke høre uansett hvor mange bevis man legger frem for at det bare er humbug. :) De har GARANTERT gått ned så og så mye og er SÅ fornøyde!

Og om seks mnd er det på`an igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonje Nicola
Kjære, kjære Tonje. Denne kuren er ikke en løsning, hvem vet hvor lenge du skal holde på, men du kommer til å gå opp igjen hvis du begynner å spise som før. Over tid så blir forbrenningen din satt ned, så når du spiser som normalt så vil du legge på deg det du har gått ned på denne tulledietten.

Gjør ikke folk undersøkelser før de går på den dietten? Eller hvilken som helst diett for den saks skyld. Sulting kalles det!

kjære, kjære uvitende. Denne kuren er for meg en løsning.

Jeg kommer ikke til å gå opp, pga jeg skal IKKE spise som før. Hele poenget med denne kuren er å gå en kick-start i slankingen min. Hvem er så dum at de begynner å spise store usunne mengder med mat etter å ha "sultet" i 7 dager? Da er jo alt bortkastet. Jeg skal følge en sunn og kontrollert kostholdsplan etter denne kuren. Da vil vekten min stabilisere seg.

Jo jeg har gjort mange undersøkelser for denne kuren før jeg starta, og prosentantallet er positivt. Det er mye for og men.

Jeg føler at dette er det riktige for meg, pga jeg trenger at mange overflødige kilo faller av fort, før jeg begynner på sunnt kosthold, og jeg har troen med meg :) Jeg tester også viljestyrken og får renset kroppen.

Skal du først gå ned mange kilo kjappt, synes jeg absolutt denne kuren er den beste. Fremfor lavkarbo, milkshaker etc. Det meste av slankekurer er bare humbug, ja så og si alt. Men denne har jeg faktisk tro på, med tanke på de ingredienser jeg følger. Har enda ikke funnet noe "usunnt" med den. MAgesekken krymper, og ja du sulter, pga du er vant med større mengder mat. Men det har du bare godt av. Jeg går å gleder meg til i overmorgen da jeg kan spise bananer, f.eks. Det er store gleder det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får komme tilbake om 6 uker og fortelle om du har gått ned og eventuelt hold deg nede. Det du går ned i løpet av 10 dager med suppe er stort sett bare vann.

Hvorfor tror du at kuren skal gjøre at du ikke fortsetter å spise som før?

Hvis du er klar over at du spiser feil, så kan du vel hoppe over suppedietten og "bare" spise riktig og mosjonere?

Problemet med slik suppekur er at kroppen får enda mer sug etter mat, usunn mat, feil mat, mye mat. Kroppen tror det er hungersnød..

Men kanskje du har mer viljestyrke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonje Nicola
Du får komme tilbake om 6 uker og fortelle om du har gått ned og eventuelt hold deg nede. Det du går ned i løpet av 10 dager med suppe er stort sett bare vann.

Hvorfor tror du at kuren skal gjøre at du ikke fortsetter å spise som før?

Hvis du er klar over at du spiser feil, så kan du vel hoppe over suppedietten og "bare" spise riktig og mosjonere?

Problemet med slik suppekur er at kroppen får enda mer sug etter mat, usunn mat, feil mat, mye mat. Kroppen tror det er hungersnød..

Men kanskje du har mer viljestyrke??

Jeg skal jo få ett mer balansert og riktig kosthold. Så grunnen til denne 7-dagers kuren er kun for å få en kickstart. Se det som en slags motivasjon får gå ned enda mer :)

Å nei, jeg kommer ikke til å spise som før. Det hadde jeg jo bestemt meg for før kuren.

Jeg merker mindre sug etter feil mat nå etter dag tre. Kroppen venner seg av sukkeret og den usunne maten. Det går sakte men sikkert ut av systemet. Jeg har f.eks ikke lyst på sjokolade nå, Noe jeg hadde HVER DAG før. Men jeg får bare se hva resultaene blir og prøve så godt jeg kan å holde meg på sunn mat etter kuren. Hvilket jeg har innstillt meg på at jeg skal gjøre :)

Tror viljestyrken er på topp ja. Nå hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at uansett hva man spiser, så vil man gå opp etter den dietten, ditt nek. Du hindrer kroppen din i å få i seg så mange kalorier at du vil ende opp på sparebluss, dvs. at kroppen din vil suge til seg all energi, og du skal spise EKSTREMT LITE for å ikke gå opp i vekt etter denne dietten.

Og så er det som resten av folkene sier, på den igjen, for da må du gå ned det du har gått opp igjen. SLik kommer det til å fortsette i det uendelige. Ta deg sammen Tonje, skal du slanke deg så gjør du det på en ordentlig måte. Du går ikke ned i fett, men i vann, alt kommer tilbake igjen, du kan til og med pga. sparebluss risikere å få dobbelt så mye tilbake, og mesteparten av det er IKKE vann.

Denne dietten er ment for folk som skal ta hjerteoperasjon, ikke for sunne friske folk. At det går an å være så, ja, dum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tonje Nicola
Poenget er at uansett hva man spiser, så vil man gå opp etter den dietten, ditt nek. Du hindrer kroppen din i å få i seg så mange kalorier at du vil ende opp på sparebluss, dvs. at kroppen din vil suge til seg all energi, og du skal spise EKSTREMT LITE for å ikke gå opp i vekt etter denne dietten.

Og så er det som resten av folkene sier, på den igjen, for da må du gå ned det du har gått opp igjen. SLik kommer det til å fortsette i det uendelige. Ta deg sammen Tonje, skal du slanke deg så gjør du det på en ordentlig måte. Du går ikke ned i fett, men i vann, alt kommer tilbake igjen, du kan til og med pga. sparebluss risikere å få dobbelt så mye tilbake, og mesteparten av det er IKKE vann.

Denne dietten er ment for folk som skal ta hjerteoperasjon, ikke for sunne friske folk. At det går an å være så, ja, dum?

haha jeez! Jeg driter vel en blanke i hva du mener.

jeg føler at dette er det riktige. De JEG har snakket med har HOLD vekten sin. kansje du går opp ett par kg, pga kroppen er vant med extremt lite mat, men da har du hvertfall gått ned noen og fått rensa kroppen.

Vi får se da vettu, om ALT kommer tilbake igjen!

Noe jeg tviler sterkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha jeez! Jeg driter vel en blanke i hva du mener.

jeg føler at dette er det riktige. De JEG har snakket med har HOLD vekten sin. kansje du går opp ett par kg, pga kroppen er vant med extremt lite mat, men da har du hvertfall gått ned noen og fått rensa kroppen.

Vi får se da vettu, om ALT kommer tilbake igjen!

Noe jeg tviler sterkt på.

Enten så lyver de, eller så lever de på ekstremt lite, som på langt sikt vil ødelegge forbrenningen totalt. Jeg har ikke gått opp et par kg, men så har jeg gått ned på en sunn og normal måte. Gjennom trening, og å kutte ned litt på hva jeg spiser. Og du skjønner fortsatt ikke hvordan kroppen fungerer, det å gå ned vann er ikke noe man blir slank av, fett er det greit å bli kvitt, men vann skal man ha.

Og som jeg skrev ovenfor, å gå ned i vann, vel, du vil garanter gå opp igjen. Ta deg en liten samtale med en enæringsfysiolog, fortell om den smarte dietten din, så skal vi se hva han eller hun sier.

Den personen vil si akkurat det samme som jeg, og et par andre i denne tråden har sagt, men du vil vel ikke høre på de heller? Men vær dum og gå for den dietten, det er ditt liv, det er du som ødelegger forbrenningen din på lang sikt, i og med at dette vil ende opp med at du går opp, som betyr at du blir helt hysterisk, og starter me dietten på nytt. Og på nytt, og på nytt, og på nytt (and so on)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonje Nicola
Enten så lyver de, eller så lever de på ekstremt lite, som på langt sikt vil ødelegge forbrenningen totalt. Jeg har ikke gått opp et par kg, men så har jeg gått ned på en sunn og normal måte. Gjennom trening, og å kutte ned litt på hva jeg spiser. Og du skjønner fortsatt ikke hvordan kroppen fungerer, det å gå ned vann er ikke noe man blir slank av, fett er det greit å bli kvitt, men vann skal man ha.

Og som jeg skrev ovenfor, å gå ned i vann, vel, du vil garanter gå opp igjen. Ta deg en liten samtale med en enæringsfysiolog, fortell om den smarte dietten din, så skal vi se hva han eller hun sier.

Den personen vil si akkurat det samme som jeg, og et par andre i denne tråden har sagt, men du vil vel ikke høre på de heller? Men vær dum og gå for den dietten, det er ditt liv, det er du som ødelegger forbrenningen din på lang sikt, i og med at dette vil ende opp med at du går opp, som betyr at du blir helt hysterisk, og starter me dietten på nytt. Og på nytt, og på nytt, og på nytt (and so on)

haha! Legen min har faktisk anbefalt meg denne for å få en kickstart. JA du går ned mest vann, men du går også ned i fettprosenten.

De jeg kjenner som har gått på denne er arbeidskollegaer på sykehjemmet jeg jobber. Jeg jobber med ernæringsfysiologer og sykepleiere. INGEN har sagt noe negativt om denne kuren, inkl. meg selv.

det er ikke en livsstil men en rensekur. sunnt og normalt kostold kommer etterpå. Greier du å prøve å forstå det?

ja, det er mitt liv og jeg synes denne kuren er genial!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tonje Nicola
hei..? jeg har en bok som heter "mat som forbrenner fett " , og der er det mye fokos på sykehusdieten. ja, det er en bok om den. ..

og den handler om OPPFØLGERDIETEN.. der du holder vekten , for denne dieten er i seg selv seriøs, og det kjønner du når du ahr LEST BOKA !

flott! den vil jeg lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Andrine_*

Alle jeg kjennr som sulter seg tynne på slike dietter blir feite igjen ganske fort. Det er dessuten ingenting som heter rensekur. Det er et moteord oppfunnet for å tjene penger på desperate slankere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...