*Alva* Skrevet 14. mars 2007 #1 Del Skrevet 14. mars 2007 Det er altså så rart at dette uttrykket ikke finnes..?!? Altså, når du ser noe som ikke finnes, ser du syner. Og når du hører noe som ikke finnes, hva hører du da?!? Jo, nettopp... du hører HYRER!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 14. mars 2007 #2 Del Skrevet 14. mars 2007 - Logisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anastasha Skrevet 4. mars 2016 #3 Del Skrevet 4. mars 2016 Interessant. Du kan jo skrive det inn under tråden for nye ord, eller kontakte språkrådet. A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #4 Del Skrevet 4. mars 2016 Hva i all verden er en hyre? Anonymkode: d8db3...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #5 Del Skrevet 4. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva i all verden er en hyre? Anonymkode: d8db3...37f Lønn du får som sjømann Anonymkode: 885e2...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plotty Skrevet 4. mars 2016 #6 Del Skrevet 4. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva i all verden er en hyre? Anonymkode: d8db3...37f Det kan bety som personen over sier eller at noe er nok. (mulig det er dialekt men likevel) Det hyrer... som at nå er det nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. mars 2016 #7 Del Skrevet 4. mars 2016 Ser syn. Hører hyn, ville nok jeg sagt var mer logisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 4. mars 2016 #8 Del Skrevet 4. mars 2016 Hallusinasjoner både innbilte syner og hørselsopplevelser ville jeg kalle det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. mars 2016 #9 Del Skrevet 5. mars 2016 10 timer siden, Arabella skrev: Hallusinasjoner både innbilte syner og hørselsopplevelser ville jeg kalle det. Jeg er ikke uenig, jeg synes bare at hvis man skal lage et ord er hyner bedre enn hyrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 5. mars 2016 #10 Del Skrevet 5. mars 2016 (endret) Lydavledning fra ø til y virker fremmed for meg. Jeg kommer ikke på andre ord som har denne avledninga. Jeg ville heller brukt hørelse eller hørning om et substantiv avledet fra verbet høre, men heller ikke det synes jeg blir riktig. Endret 5. mars 2016 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 9. mars 2016 #11 Del Skrevet 9. mars 2016 Den 5. mars 2016 at 8.20, Blondie65 skrev: Jeg er ikke uenig, jeg synes bare at hvis man skal lage et ord er hyner bedre enn hyrer. Hørsler? Ser syner, hører hørsler. Logisk må skjønne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå