Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har også lav kroppstemperatur normalt. Ligger på 36 normalt.

Merker at jeg ikke er i form når temperaturen kommer opp på 37, men har fått høre av legen at det er høy feber(38-39) som er farlig for kroppen, dvs indre organ osv.. Selv om jeg har 38 i kroppstemperatur og er dårlig, vil jeg nok ikke dø av det.

Jeg har aldri hørt om noen som har dødd av feber, og feber alene. Min far lå med feberrier i godt over to uker i strekk. Ja, det var nok ordentlig ubehagelig, og ja, han mistet veldig mange kilo, men har var ikke i nærheten av å dø av det. Han ble innlagt på sykehus fordi de ikke fant ut hva som forårsaket feberen, men ikke feberen i seg selv. :)

Anonym poster: e4780846e94f1e45e54a00f58e3a169d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et tips til dere som har lav kroppstemperatur.

Oppgi antall grader over normal kroppstemperatur om du er syk og ringer/ skal til lege /legevakt.

Jeg har også normalt lav kroppstemperatur.

Kan varierer rundt 35 til 36 på dager jeg er helt frisk. I tillegg får jeg sjeldent feber når jeg er syk. Et problem om en BLIR syk og skal til lege, for vanskelig å bli trodd på da.

Bare en gang jeg kan huske har jeg hatt feber opp i 38,5. Men da var jeg helt bortevekk. Da hadde jeg influensa og kraftig UVI (var så ille at det var blod i urinen) samtidig.

Hadde streptokokker med byll i halsen en gang. Var så ille at jeg ikke klarte prate, drikke eller spise. Almentilstanden var helt elendig. Måtte inn på sykehus og tømme byllen 5 ganger. Skikkelig syk med andre ord.

Men temperaturen var aldri over 37 grader de 2 ukene det pågikk.

Men for meg så var det jo 1-2 grader over normal kroppstemperatur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...