Malama Skrevet 16. juli 2007 #21 Skrevet 16. juli 2007 Neida, jeg trenger vel ikke ha mens mer enn 10 ganger da, for å spare den inn (Jeg bruker ikke en pakke tapmonger pr syklus engang) Hvilket for meg altså er sånn ca 1-1,5 år. Og jeg fyller jo ikke 30 før om 2 år, så jeg rekker til og med "spare" på den. Med mindre vi får barn i løpet av de neste 2-3 årene da, det er jo sånnsett heller ikke heeeeelt utenkelig... Det er jo ikke egentlig de 200 kronene jeg tenker på da (selv om jeg trodde de kostet litt mer, men det er vel fordi jeg har sett på en annen, fra en norsk butikk, mer liksom det irriterende med å kjøpe en "evig" greie og så måtte bytte den ut etter kort tid. Jeg er bare litt sånn... (dessuten er jeg sunnmøring ) Men 2 dager, fra utlandet? Når den faktsik koster såpass nært den 200 lappen at man med en litt uheldig kurs risikerer at tollen "beslaglegger" hele greia? Det var ufattelig kjapt (de skriver jo selv 1-2 uker, og det tror jeg nok mer på) Uansett, det er nok neppe hverken de 200 kronene eller de to ukene som er avgjørende for meg, mer "irritasjonen" over å kanskje ikke få bruke den så mange ganger. Vi får se hva jeg bestemmer meg for. Som sagt, så HAR jeg jo egentlig ikke noe problem med tamponger i det hele tatt, bare tenker at sånn miljømessig er det jo bedre med noe man ikke kaster. Da altså gitt at jeg får bruke den noen ganger før jeg må ha en større...
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2007 #22 Skrevet 16. juli 2007 Ja, som sagt, leveringen var latterlig rask. Fikk helt sjokk da jeg så den i postkassen så kort tid etter at jeg hadde bestilt! Har bestilt to ganger (en gang for ei venninne) og den kom like rask begge gangene. Tror grunnen til at det gikk så raskt er at det blir sendt som brev. Siden det var brev måtte det heller ikke gjennom tollen (var vel egentlig litt over 200 kroner den kostet, så skulle vel strengt tatt betalt toll). Hvis du har lyst til å rettferdiggjøre ovenfor deg selv at du kjøper noe som kan vare "evig", men du likevel kanskje bare kan bruke noen år, så får du vel heller tenke på miljøfordelene. Tenkt så mye tampong og bindsøppel du kan spare naturen for de neste årene !
venus* Skrevet 17. juli 2007 #23 Skrevet 17. juli 2007 Men hvor absolutt er den der 30-årsgrensa? (for oss barnløse, i alle fall enn så lenge) Det er jo enda et par år til jeg passerer 30 (28 nå om få dager) men jeg tviler på at det skjer "over natta" den dagen jeg blir 30 at man trenger den store... Jeg kan heller aldri tenke meg at du plutselig blir videre når du fyller 30.. Jeg ville bestilt den mindre. De miljømessige fordelene ved bruk av Diva cup er enorme. Tenk så mye søppel du slipper å produsere.
Malama Skrevet 17. juli 2007 #24 Skrevet 17. juli 2007 Absolutt sant. Av en eller annen grunn tenkte jeg at endringene sikkert begynte FØR jeg var 30 jeg da, slik at jeg "snart var gammel nok til den", og liksom var "ferdig utviklet" ved ca 30 år, mens alle andre later til å tro at det begynner ETTER at vi blir 30, og ikke er "ferdig så jeg trenger den store" før flere enda senere? Kanskje jeg rekker bruke den noen ganger da, om jeg bestiller den lille. *tenke litt videre* Jeg er liksom ikke typen til å bestemme meg sånn med en gang jeg nei... er jo ikke første gangen jeg tenker på det heller...
venus* Skrevet 17. juli 2007 #25 Skrevet 17. juli 2007 Personlig tror jeg ikke alder har så mye med dette å gjøre. Barnefødsler = mer mulig årsak.
Prinsesse på erten Skrevet 17. juli 2007 #26 Skrevet 17. juli 2007 Veldig interessant. Dette tror jeg jeg må prøve. Men hvorfor skal det være bedre i forhold til sopp og slikt?
venus* Skrevet 17. juli 2007 #27 Skrevet 17. juli 2007 Veldig interessant. Dette tror jeg jeg må prøve. Men hvorfor skal det være bedre i forhold til sopp og slikt? Jeg kan bare anta at siden det er lagd av silikon, så forstyrrer den ikke den "naturlige balansen i underlivet" (Dumme reklame! ) Tamponger suger opp alt av fuktighet i skjeden slik at slimhinnene blir tørre, noe som igjen kan føre til oppblomstring av uønskede bakterier. For å ikke nevne at tampong i seg selv er et eldorado for bakterier, da det er fuktig, varmt og den sitter inne i flere timer.
Malama Skrevet 17. juli 2007 #28 Skrevet 17. juli 2007 Ja, fødsler er en mer "påtrengende" årsak til at man trenger den store, uansett alder skal man ha den store om man har født... Men visstnok så bli vi litt "større" eller slakkere eller noe med alderen... I don't know, det er bare det alle produsentene skriver.... Sopp har jeg bare hatt en gang i mitt liv, så det er ikke egentlig derfor jeg vurderer å bytte til dette, men det er nok som venus* forklarer ja.
Prinsesse på erten Skrevet 17. juli 2007 #29 Skrevet 17. juli 2007 Jeg kan bare anta at siden det er lagd av silikon, så forstyrrer den ikke den "naturlige balansen i underlivet" (Dumme reklame! ) Tamponger suger opp alt av fuktighet i skjeden slik at slimhinnene blir tørre, noe som igjen kan føre til oppblomstring av uønskede bakterier. For å ikke nevne at tampong i seg selv er et eldorado for bakterier, da det er fuktig, varmt og den sitter inne i flere timer. Å, fantastisk. Dette skal jeg bestille PRONTO! Har lenge ønsket meg et alternativ til tamponger. Dette er som både juleaften og bursdag på en gang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå