Scorpina Skrevet 16. mars 2007 #21 Skrevet 16. mars 2007 Jeg satte inn Levonova ved 6 ukers kontrollen etter at jenta var født. Eneste ubehaget var når den ble satt inn, kjentes som veldig sterke menssmerter, men de gikk over etter et par minutter. Det var det eneste ubehaget whatsoever faktisk. Første mnd etter fikk jeg blødning som normalt, mnd etter litt mindre og tredje mnd ingenting. Mistet mensen helt og det var SÅ deilig!! Etter 5 år (7 år må være feil!!) tok jeg den ut. Mensen kom som normalt etter en 3-4 uker og da begynte jeg på p-piller (vi ville ha barn nr to) Så, når junior er kommet ut skal jeg tilbake til Levonova. For meg fungerte den ypperlig
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2007 #22 Skrevet 18. mars 2007 hallo! fikk satt inn levonova etter nr to var født , ingen ubehag å sette den inn . Ser at noen mener man bør sette den inn på sykehus men det er bare tull ! en turnuslege på legekontoret satte den inn hos meg , var ikke spesielt erfaren ,men det gikk helt smertefritt . hadde ingen blødninger i det hele tatt siden den ble satt inn , men jeg ble plaget med kviser , dvs skikkelige hormonbyller som var ordentlig vonde. I tillegg gikk jeg opp 5 kilo. pga byllene tok jeg den ut etter 1,5 år , gikk over til p-ring noe som var veldig enkelt og greit å forholde seg til. fant ut etter en stund at jeg var lei av å proppe kroppen min med hormoner og har derfor gått over til kondom. herlig å være hormonfri , sexlysten har steget 200% og både jeg og samboeren er strålende fornøyd !
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2007 #23 Skrevet 19. mars 2007 7 år??? Jeg fikk beskjed om å skifte min etter 5! ← ja det var gynokologen som sa det. vile ikke skifte før jeg begynte å blø igjen. kan ha det i 10 år også. det er jo både spiral og hormonprevasjon.
Gjest pookie men er ikke innlogget :) Skrevet 22. april 2007 #25 Skrevet 22. april 2007 Bare positiv erfaring med hormonspiral! Absolutt ingen av de bivirkningene felleskatalogen ramser opp. (men jeg var veldig skeptisk før innsetting) Vondt å sette den inn(syns jeg) fordi legen hadde glemt å si jeg burde tatt en ibux før innsetting da det var midt i mellom to mens-perioder.Det beste var visst en eller annen gang under mensperioden.
Nabodama Skrevet 22. april 2007 #26 Skrevet 22. april 2007 Har brukt hormonspiral i flere år, men jeg tok den ut før jul, fordi jeg ville se hvordan det var å være uten. Det var ikke noe særlig, for å si det sånn:) Uvant med å ha mensen, fikk kviser når hormonene skulle styre selv, merket ellers ingen forskjell. Satte inn hormonspiral igjen for et par uker siden, og den skal bli der nå. Etter å ha satt inn den første gangen hadde jeg småblødninger en stund, dvs svake mensblødninger og også noen spot-blødninger innimellom. Denne gangen har jeg hittil ikke blødd noen ting, men jeg får se når det går en stund. Har ikke opplevd å gå opp i vekt pga spiralen, heller ikke forandringer i humør osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå