Milo Minderbinder Skrevet 25. februar 2003 #1 Del Skrevet 25. februar 2003 Vel Jeg kom over et par ganske kule lærstøvler til en overraskende billig penge, og tenkte "hvorfor ikke?" og kjøpte dem. Etter en kort stund med dem på, fikk jeg et nøyaktig svar på "hvorfor ikke?" De var i full sving med å gnage av meg bena. De er store nok til meg, og alt det der. Selvsagt har jeg også tatt i bruk plastertrikset. Er det dog noen som vet om andre måter å få fortgang på prosessen henimot å få disse lærstøvlene i gangbar stand??? For akkurat nå har jeg lyst til å myrde fabrikanten..... Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 25. februar 2003 #2 Del Skrevet 25. februar 2003 Hihi, hvem har vel ikke opplevd det samme... Nei, du får bare være tøff gutt, å gå med de til de er ordentlig utgått! Eneste som funker tror jeg...Eller så får du ta fjellsko-trikset da.....Fylle de med vann å gå med dem til de utvider seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. februar 2003 #3 Del Skrevet 25. februar 2003 Dette fungerer med damesko i alle fall: Ta på deg et par våte/fuktige sokker, gjerne litt tykke. Gå rundt med de våte sokkene og de trange støvlene hjemme. Det holder meg et kvarter om gangen. Ellers kan du jo ta dem med til en skomaker og spørre om de kan "utvide" dem litt for deg. Det finnes vel fortsatt sånne "tre-bein" som de bruker til å presse ut lær/skinn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 25. februar 2003 #4 Del Skrevet 25. februar 2003 jeg kjøpte meg et par knehøye skinnstøvletter av armytypen forrige vinter. jeg gikk med dem ute i 20 min og da jeg tok dem av meg hadde jeg fått flere blåmerker på føttene :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 25. februar 2003 #5 Del Skrevet 25. februar 2003 Dette fungerer med damesko i alle fall: Ta på deg et par våte/fuktige sokker, gjerne litt tykke. Gå rundt med de våte sokkene og de trange støvlene hjemme. Det holder meg et kvarter om gangen. Ellers kan du jo ta dem med til en skomaker og spørre om de kan "utvide" dem litt for deg. Det finnes vel fortsatt sånne "tre-bein" som de bruker til å presse ut lær/skinn? Hvor mange kvarter pleier man å skulle holde på med dette da? Har et par svarte damesko som jeg kjøpte for 1 år eller 2 siden, som jeg bare ikke klarer å ha på meg særlig lenge om gangen (dvs under 1 time, før det begynner å gjøre vondt på den ene hælen.) Våte sokker i skoa trikset er faktisk helt ukjent for meg, men det skal helt klart prøves! (Takk for tipset foressten. Utrolig hva man lærer her på KG.) Må bare få tatt med meg skoa hjem fra jobben først. De har stått i skammekroken der inne en stund, fordi de var så vonde Har prøvd å ha de på en liten stund flere ganger, men det er like vondt hver gang :x Tror ikke jeg gidder å fly rundt med våte sokker på jobben da Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. februar 2003 #6 Del Skrevet 25. februar 2003 Du må nok holde på til skoene er vide nok.. kommer an på kvalitet, materiale o.l. Jeg har bare prøvd det på venlige skinn-pumps og andre pen-sko. Noen sko blir bare ikke bedre desverre. Men det er jo verd et forsøk da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiqa Skrevet 25. februar 2003 #7 Del Skrevet 25. februar 2003 Å gå skoene inn med vann funker bra, men de blir kanskje ikke så vakre av det... Har ikke turt å teste det på støvlettene mine akkurat. Ellers får du bare slite deg gjennom gnagsår og dritt, til du får en aldeles uimotståelig elefant-hud på føttene, og aldri kjenner ubehag (i akkurat de skoene) igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 25. februar 2003 #8 Del Skrevet 25. februar 2003 Tror mamma pleide å fukte skoene også gå med dem inne til de ble tørre. De former seg etter føttene da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 25. februar 2003 #9 Del Skrevet 25. februar 2003 Nå har jeg ikke så mange gode råd rundt dette emnet. Ville bare si at ordtaket ditt, Jordbær, tross at det ikke var superorginalt, var veldig godt! "Men det du sier, men ikke si alt du mener!" Knallgodt var det! Hvis alle kunne følge det, ville verden ha vært iallefall litt enklere. Når det gjelder disse skoene jenter, så ville jeg iallefall i butikken ha vurdert en størrelse større enn en størrelse mindre.. Uansett er det ikke størrelse det kommer an på.. Poenget er at damesko (pensko) er penere enn buffalo eller joggesko og da er det tross alt ikke så nøye om det er 38 eller 40, ærlig talt. Hvem legger merke til det da, bortsett fra den kvinnelige kollegaen din som allerede er sjalu på deg fra før..? Vet ikke om det er sant, men hvis noen fortsatt kjøper litt "mindre" fordi det ser nettere ut, så glem det! Det er hva slags skoplagg som betyr noe, ikke størrelsen. Ja. Der begynte jeg å bla-bla litt igjen. Uansett. godt ordtak, Jordbær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. februar 2003 #10 Del Skrevet 25. februar 2003 Pinocchio: Der har du nok misforstått litt. Når man kjøper "pensko"/pumps o.l. så hender det at de er passe lange, men at de er trange på siden av tærne (for eksempel). Hvis du noengang har sett ei dame gå rundt i høyhælte sko som er 2 størrelser for store.. ja da hadde du kanskje forstått. Skoen skal jo helst sitte på foten også da. Ikke kippe og vippe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 25. februar 2003 #11 Del Skrevet 25. februar 2003 Ja, det var det jeg visste! Jeg skulle ha holdt meg til det ordtaket som jeg likte og glemt resten! Sorry. Bare fortsett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. februar 2003 #12 Del Skrevet 25. februar 2003 Ingen fare unge mann! Du lærte i alle fall noe da.. om damesko. Det blir sikkert nyttig en vakker dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 26. februar 2003 #13 Del Skrevet 26. februar 2003 Du må nok holde på til skoene er vide nok.. kommer an på kvalitet, materiale o.l. Jeg har bare prøvd det på venlige skinn-pumps og andre pen-sko. Noen sko blir bare ikke bedre desverre. Men det er jo verd et forsøk da.. Med de skoa her er det helt klart verdt et forsøk, for hvis de skal fortsette å være like vonde som de er nå, så blir de aldri brukt allikevel og havner nok til slutt på søpplefyllinga :evil: Nei, her er det bare å vasse avgårde Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 26. februar 2003 #14 Del Skrevet 26. februar 2003 En skomaker har rett utsyr for å blokke skoene dine. Du tar de med en dag, så lar han de stå der en dag. Neste dag kan du hente dem, gåklare. Bare gå og spør om han kan blokke ut skoene dine! Det pleide vi å gjøre i skobutikken jeg jobbet i før for kundene som trengte litt mer plass rundt forten her og der.. S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 26. februar 2003 #15 Del Skrevet 26. februar 2003 Du kan få kjøpt en spray, som mykgjør skinnet, vel og merke hvis dette er ekte skinnstøvletter. Det finnes en som heter collonil classic stretch. Denne har de i vanlige skoforretninger. Jeg kjøpte den på skoringen. Du tar på deg støvlettene og får noen til å spraye på sprayen og går rundt med dem. Etterpå kan du smøre dem inn med minkolje noe som fungerer omtrent som å impregnere skoene. De slipper ikke inn vann, og holder seg myke og pene, du bør smøre dem inn med minkolje med jevne mellomrom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 26. februar 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 26. februar 2003 Hvis det kan hjelpe diskusjonen i retning av en slags konklusjon, så er nå skoene helt bra, og jeg smiler bredere og bredere, og ler høyere og høyere for hvert skritt jeg tar. Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. februar 2003 #17 Del Skrevet 26. februar 2003 som en god kompis av meg en gang sa: Så lenge du er kul på håret og har lekre sko spiller d som er midt imellom ingen rolle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. februar 2003 #18 Del Skrevet 27. februar 2003 Hvis det kan hjelpe diskusjonen i retning av en slags konklusjon, så er nå skoene helt bra, og jeg smiler bredere og bredere, og ler høyere og høyere for hvert skritt jeg tar. Milo Er det pga konjakken eller pga at støvlene ikke er vonde lenger???? :blunke: (forvirret) Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 1. mars 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 1. mars 2003 Begge deler. Jeg hadde ikke tilgang på cognacglass der jeg var, så da måtte jeg ta mine støvler til hjelp. :D Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 3. mars 2003 #20 Del Skrevet 3. mars 2003 Mange skobutikker blokker ut skoene som er for trange.... Det gjorde jeg med ett par som holdt på å ta livet av mine ben og de ble kjempe gode å gå med til slutt....... Anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå