Gå til innhold

Russisk dame.

Caracal

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Dette har du helt rett i. Kjærligheten kan man like gjerne finne i Norge enn utenfor Norge. Det finnes MANGE veldig koselige og fine norske kvinner som kan gjøre enhver mann lykkelig. Poenget er bare å finne dem.  ;)

Men det er nok slik at dersom man har prøvd å finne denne kvinnen i Norge og feilet diverse ganger så gir man kanskje opp og forsøker å finne drømmekvinnen sin i andre land. Alle er vel enige om at det finnes endel veldig kravstore single kvinner i Norge som det omtrent er umulig å være god nok for. Møter man endel av dem når man er på byen eller på en datingsisde istedet for de veldig hyggelige norske kvinnene så er det lett å gi opp.

Så jeg forstår veldig godt de mennene som søker i utlandet istedet. Det betyr ikke at de ikke liker norske kvinner, men de har kanskje vært uheldige i sine forsøk her.  TS skriver jo nettopp det. Han har prøvd i Norge, men gått lei av de veldig kravstore damene som det er umulig å gjøre fornøyd. Det synes jeg han må få lov til å mene. At han tar valget og søker etter damen sin i utlandet har han all rett til å gjøre uten å få noe taperstempel på seg.

Ja klart, det er utrolig smålig og automatisk stemple dette som taper opplegg. Jeg har vært kjempeforelsket i en russisk mann selv, så jeg har tenkt litt på de tingene. Han studerte her, men måtte dra hjem igjen. Det gikk over av seg selv. Egentlig er det litt rart at det ikke er flere kvinner som har funnet seg russiske menn, særlig her jeg bor. Min russiske venninne sier at mennene der er mye mer gentlemen enn de norske mennene. Jeg vet ikke om det stemmer, men jo forresten, jeg tror faktisk det...

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =tentacle=

Jeg legger merke til at mange jenter klager over late menn som ikke vil stille opp hjemme, husarbeide, lage mat, ta seg av barna osv. Da spør jeg: I forhold til hvem da? Tyrkiske menn, Amerikanske menn, Svenske menn???????

Nei, ikke i forhold til tyrkiske menn, amerikanske menn, svenske menn eller menn i det hele tatt. Din innsats i hjemmet blir sammenlignet med innsatsen til den du deler liv og hjem med. Hun som alltid må vaske doen hvis du aldri gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for varme ord Chrizzy…Jeg håper og tror..Men skulle hun ha urent mel i posen skal jeg klare å avsløre henne før ting har gått for langt. Jeg er nemlig veeeldig skeptisk av natur og med det har jeg kommet langt..

At Russiske menn er mer gentleman en oss norske tror jeg nok helt sikkert. Litt synd at slikt ikke blir lagt vekt på her hjemme. Men litt av skylden for dette ligger nok på kvinnene også.

Om innsatsen på ”fellesgjøremål” blir målt kun utifra om den andre syntes om man stiller opp nok eller ikke vil jo la seg farge sterkt av om det mennesket som gir kritikk er kravstor eller ikke. Eller om det mennesket som for kritikk faktisk er lat.

Det hjelper lite å vaske do 3 ganger i uka hvis partneren mener 5 ganger er minimum…

På en annen måte vil det jo være fantastisk å få hjelp på et område der man aldri har fått hjelp av tidligere partnere. Slik kan man fort oppleve nor forhold går over grenser…

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Takk for varme ord Chrizzy…Jeg håper og tror..Men skulle hun ha urent mel i posen skal jeg klare å avsløre henne før ting har gått for langt. Jeg er nemlig veeeldig skeptisk av natur og med det har jeg kommet langt..

At Russiske menn er mer gentleman en oss norske tror jeg nok helt sikkert. Litt synd at slikt ikke blir lagt vekt på her hjemme. Men litt av skylden for dette ligger nok på kvinnene også.

Om innsatsen på ”fellesgjøremål” blir målt kun utifra om den andre syntes om man stiller opp nok eller ikke vil jo la seg farge sterkt av om det mennesket som gir kritikk er kravstor eller ikke. Eller om det mennesket som for kritikk faktisk er lat.

Det hjelper lite å vaske do 3 ganger i uka hvis partneren mener 5 ganger er minimum…

På en annen måte vil det jo være fantastisk å få hjelp på et område der man aldri har fått hjelp av tidligere partnere. Slik kan man fort oppleve nor forhold går over grenser…

Caracal

Jeg tror også at du finner utav det der selv. Egentlig så er det veldig synd at det må finnes den tvilen, om hun har rent mel i posen, det er jo fryktelig synd om det kan legge en demper på noe, skape usikkerhet osv.

Jeg liker måten du skriver på, du virker som en tålmodig sjel, som ikke så lett tar ting personlig, men ser helheten. Kjempeflott! :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for fine ord.. Setter pris på dine innlegg og kommentarer..

Ang tvil.. Ja det er synd at det må være sånn og ja det legger demper på ting.

Kan også si at det har hvert ting jeg har tenkt på og bekymret meg over uten grunn. Men det hadde det sikkert hvert med en Norsk jente også. Man kan aldri vite noen ting helt sikkert..

En ting kan jeg fortelle: Etter måneder med emails og telefoner, når dagen endelig har kommet for det første møtet, når det er 10 min til hun skal være der er spenningen til å ta å føle på i aller høyeste grad. Og i det hun står der rett foran meg og hjernen begynner å vurdere forskjellige inntrykk som man ikke fikk over mail eller telefon… Da er det spennende å leve...

Det er opplevelser jeg gjerne tar igjen. Og hvis ting ikke skulle bli som jeg håper prøver jeg på nytt…

Caracal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart, det er utrolig smålig og automatisk stemple dette som taper opplegg. Jeg har vært kjempeforelsket i en russisk mann selv, så jeg har tenkt litt på de tingene. Han studerte her, men måtte dra hjem igjen. Det gikk over av seg selv. Egentlig er det litt rart at det ikke er flere kvinner som har funnet seg russiske menn, særlig her jeg bor. Min russiske venninne sier at mennene der er mye mer gentlemen enn de norske mennene. Jeg vet ikke om det stemmer, men jo forresten, jeg tror faktisk det...

Russiske menn generelt sett er mer gentlemen enn norske menn, men mange har endel svakheter som gjør at russiske kvinner ikke klarer å leve med dem.

Russiske kvinner kan til og med leve med at mannen deres har elskerinner. Det er mange russiske menn som har kone, men ofte går ut med elskerinner og han føler han har rett til det. Kona liker det ikke, men hun forlater ham ofte ikke kun på grunn av det.

Det som faktisk gjør at mange kvinner forlater sin russiske menn er at de drikker altfor mye vodka både ute og hjemme. Dette gjør at de kan bli voldelige hjemme både mot damene, men også mot barna. Når problemene blir så store at det går utover barna da har kvinnene fått nok og kaster ut mennene. Mange menn drikker så mye at de plutselig står uten arbeid og da må kona forsørge dem.

Russiske menn er vant til at de kan gjøre nesten hva som helst fordi kvinnene tolererer det meste. For eksempel mener russiske menn at det er kun kvinnene som skal lage mat, oppdra barna, rydde og vaske opp hjemme. Mannen kan komme hjem og klage på kona at hun ikke har ryddet nok etc. Det faller ham ikke inn at han kan gjøre det selv.

På den annen side er russiske menn veldig flinke til å sjarmere kvinner og oppføre seg som gentlemen for å "få dem på kroken". De gir massevis med smiger, blomster, gaver, åpner dørene for dem etc. De vet hva damene liker. Men motivene for å gjøre det er ikke alltid det damene håper. Motivene er oftest å få henne i seng og deretter at hun blir en elskerinne. Det hender ikke sjelden at kona og elskerinnen krangler seg imellom om hvem som har mest "rett" på mannen. Det beste ville vært at de hadde alliert seg og kastet ham på dør, men de er så redde for å bli den tapende part at de lar ham holde på.

Men angriper mannen barna til kvinnen i fylla så er det rett ut.

Jeg vet jeg generaliserer litt nå, men det jeg skriver er hva jeg hører fra mange russiske kvinner om sine menn.

Det som er litt merkelig er at mange russiske menn oppfører seg veldig bra i for eksempel Norge og blir veldig gode ektemenn for norske kvinner. Kanskje fordi de vet at norske kvinner ikke finner seg i de handlinger jeg har beskrevet over. Derfor tror jeg at en av grunnene til at russiske kvinner sliter så mye med mennene sine er at de TILLATER dem å oppføre seg slik. Hadde de satt foten ned som norske kvinner gjør mot dårlige menn så hadde mennene lært at de må behandle dem mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy
Russiske menn generelt sett er mer gentlemen enn norske menn, men mange har endel svakheter som gjør at russiske kvinner ikke klarer å leve med dem.

Russiske kvinner kan til og med leve med at mannen deres har elskerinner. Det er mange russiske menn som har kone, men ofte går ut med elskerinner og han føler han har rett til det. Kona liker det ikke, men hun forlater ham ofte ikke kun på grunn av det.

Det som faktisk gjør at mange kvinner forlater sin russiske menn er at de drikker altfor mye vodka både ute og hjemme. Dette gjør at de kan bli voldelige hjemme både mot damene, men også mot barna. Når problemene blir så store at det går utover barna da har kvinnene fått nok og kaster ut mennene. Mange menn drikker så mye at de plutselig står uten arbeid og da må kona forsørge dem.

Russiske menn er vant til at de kan gjøre nesten hva som helst fordi kvinnene tolererer det meste. For eksempel mener russiske menn at det er kun kvinnene som skal lage mat, oppdra barna, rydde og vaske opp hjemme. Mannen kan komme hjem og klage på kona at hun ikke har ryddet nok etc. Det faller ham ikke inn at han kan gjøre det selv.

På den annen side er russiske menn veldig flinke til å sjarmere kvinner og oppføre seg som gentlemen for å "få dem på kroken". De gir massevis med smiger, blomster, gaver, åpner dørene for dem etc.  De vet hva damene liker. Men motivene for å gjøre det er ikke alltid det damene håper. Motivene er oftest å få henne i seng og deretter at hun blir en elskerinne. Det hender ikke sjelden at kona og elskerinnen krangler seg imellom om hvem som har mest "rett" på mannen. Det beste ville vært at de hadde alliert seg og kastet ham på dør, men de er så redde for å bli den tapende part at de lar ham holde på.

Men angriper mannen barna til kvinnen i fylla så er det rett ut.

Jeg vet jeg generaliserer litt nå, men det jeg skriver er hva jeg hører fra mange russiske kvinner om sine menn.

Det som er litt merkelig er at mange russiske menn oppfører seg veldig bra i for eksempel Norge og blir veldig gode ektemenn for norske kvinner. Kanskje fordi de vet at norske kvinner ikke finner seg i de handlinger jeg har beskrevet over. Derfor tror jeg at en av grunnene til at russiske kvinner sliter så mye med mennene sine er at de TILLATER dem å oppføre seg slik. Hadde de satt foten ned som norske kvinner gjør mot dårlige menn så hadde mennene lært at de må behandle dem mye bedre.

Ja, jeg har noenlunde samme oppfatning som deg. Min venninne fortalte meg også at i Russland er det veldig vanlig at fedrene ikke stiller opp for barna sine etter en skilsmisse, det er rett og slett ikke vanlig, slik som her. Det gjør det også såklart vanskeligere å gå. Jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor du vet så mye om Russland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Jeg tror også at du finner utav det der selv. Egentlig så er det veldig synd at det må finnes den tvilen, om hun har rent mel i posen, det er jo fryktelig synd om det kan legge en demper på noe, skape usikkerhet osv.

Melet er vel oftest ikke skitnere enn at hun har drømmer for fremtiden som er vanskelige å realisere på egenhånd i Russland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Melet er vel oftest ikke skitnere enn at hun har drømmer for fremtiden som er vanskelige å realisere på egenhånd i Russland.

Jeg brukte bare noen ord som han skrev i innlegget før... Jeg skulle sikkert satt "tegn" der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Besøksvisum er vel det minste problemet i et slik forhold!

Du henter deg en dame fra Russland! Hvorfor? Dersom du ikke kan kommunisere med en som deler same språk og kultur som deg , hva for deg til å tro at det vil bli bedre der kommunikasjonen er adskillig mer amputert enn det som ikke fungerte i utgangspunktet!

"Du" er hennes visum til Norge! Og hva faen vet jeg om deg og ditt utkårede!

Lykke til! Det vil du trenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor du vet så mye om Russland?

Det skyldes nok at kona mi er fra Omsk i Russland og jeg ha reist dit diverse ganger. :)

Jeg har også vært i Moskva og St. Petersburg og kjenner mange russiske kvinner og menn. Jeg kjenner også flere norske menn som har russisk kone eller venninne. Så jeg har fått ganske god innsikt i dette. Spesielt kona mi har fortalt mye. Jeg har studert russisk språk om kvelden i to år så jeg ikke er helt hjelpeløs i Russland.

Det går veldig bra med oss. Hun er blitt veldig flink i norsk og er mye mer økonomisk enn jeg. Faktisk er det hun som holder igjen når vi er i butikken for å kjøpe mat eller andre ting. Hun klarer å finne billige og bra ting i butikkene som jeg aldri har sjanse til å finne. Så hun er definitivt ingen golddigger. Det er faktisk jeg som må trekke henne med i butikkene for å kjøpe klær, make-up etc. Hun er beskjeden og sier at hun har det hun trenger allerede. Vi har det veldig bra sammen og jeg vet hvor heldig jeg er som lever med henne. Det er klart hun har sine svake sider, men det er kun bagateller. Jeg har mine svake sider jeg også. :ler:

Jeg har funnet det jeg lette etter i henne, men vet selvsagt at jeg kunne funnet det samme i en norsk kvinne. Hun skjemmer meg så mye bort med ømhet, kjærlighet og annet at jeg av og til klyper meg i armen for å sjekke at jeg ikke bare drømmer. :) Hun er religiøs (ortodoks) og veldig veldig glad i dyr og natur. så det er en fryd å se på når vi går en tur i skogen og beundrer trærne, blomstene og småprater med dyrene hun ser. Hun elsker å ta med seg mat for å gi til fugler og andre dyr. Hun trives best når hun kan sitte i skogen ved et lite vann og se og høre på dyrelivet samt å smake på duftene fra trær og blomster. Dette skyldes nok endel at hun kommer fra en av verdens mest forurensede byer. Der er skogen død og de fleste dyrene kverket fordi folk har spist dem.

Det er klart det er endel kulturforskjeller og ting hun er frustert over, men det går ikke utover forholdet vårt. Det hun liker best med å bo her er den rene luften, fine naturen og at folk her er høflige og positive i butikker etc. Hun synes det er rart at vi ikke har gitter foran balkonger og vinduer og at folk her ikke grabber til seg alt de ser (blomster i bed, klær som henger til tørk, ender som svømmer etc.). Det hun liker minst med Norge er opplegget med fastlege som heller tenker på å spare trygdevesenet for utgifter enn å gi behandling og resept til medisiner.

Nå lurer dere kanskje på hvordan hun kom i kontakt med meg. Hun hadde en venninne som ble gift med en mann i Norge og fortalte om hvor fint det var i Norge med natur og snille mennesker. Venninnen sa det var for galt at en så snill kvinne som min kone skulle leve alene og sa det fantes mange snille menn i Norge. Så kona mi tok motet til seg lot venninnen poste en kontaktannonse i Dagbladet som jeg tilfeldigvis så og svarte på. Hun kunne lite engelsk så det var veldig slitsomt å kommunisere. Å skrive engelsk via ordbok som hun gjorde er ikke lett. Men etterhvert kunne jeg såpass bra russisk at jeg kunne avlaste litt med å prate noe russisk. Hun har forsøkt å hjelpe venninner til å ta kontakt med norske menn, men de fleste av dem har ikke den energien som skal til for at det blir til noe. De får noen svar, men orker ikke alt arbeidet med oversetting etc. Få kvinner kan så mye engelsk at de kan kommunisere lett.

Mange av venninnene drømmer om et bedre liv, men er redde for å forsøke. Det gjør det ikke lettere at russiske myndigheter kjører jevnlig TV-programmer om hvordan russiske kvinner blir utnyttet av vestlige menn etc. Så mange kvinner vegrer seg for å prøve. Myndighetene gjør dette fordi mange kvinner forlater Russland og folketallet synker dramatisk. Nå er det 150 millioner i Russland. Om mindre enn 50 år vil det kun være 100 millioner igjen dersom trenden ikke endres.

Jeg liker mye med Russland. Maten er god, spesielt suppene (borshch, shchi, solyanka etc.). Menneskene er veldig gjestfrie og hyggelige såfremt man er i en privat setting. Offentlig er de lite vennlige og serviceminded. Spesielt i offentlige bygninger, men også i butikker og restauranter. De har liten interesse for å hjelpe andre og å selge. Noe av dette kommer av at lønningene synker i Russland samtidig som prisene stiger. Motivasjonen for å arbeide er liten fordi arbeidsgiveren betaler dem luselønninger.

Det mest spesielle jeg har opplevd var da jeg bodde 2 måneder i Omsk i Sibir midt på vinteren hvor det ofte var kaldere enn -20 grader og helt nede i -43 grader. Da var det så kaldt at det var minusgrader innendørs. Gassen til kjøkkenet frøs og radiatorene virket ikke. Da er det ikke annet enn å krype under dyna og varme hverandre. Men det er jo ikke så ille. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Paladin :) Åh, så fint det var det du skrev om henne, jeg ble helt varm og glad her :) ! Jeg husker godt en russisk venninne av meg som så måpende på meg når jeg skulle kjøpe meg en skjorte, hun sa - Chrizzy, ærlig talt hvorfor skal du bruke penger på den, det der kan du vel sy lett som ingenting selv! Jeg ble faktisk ganske paff, tanken hadde ikke slått meg engang :ler:

Jeg må alikevel få presisere at jeg har sett endel tilfeller der mannen har blitt forlatt ganske så nøyaktig etter 3 år, og at det kan være lurt å tenke seg godt om. Særlig om aldersforskjellen er stor, jeg tror det sier seg selv hvorfor...

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paladin  :) Åh, så fint det var det du skrev om henne, jeg ble helt varm og glad her  :) ! Jeg husker godt en russisk venninne av meg som så måpende på meg når jeg skulle kjøpe meg en skjorte, hun sa - Chrizzy, ærlig talt hvorfor skal du bruke penger på den, det der kan du vel sy lett som ingenting selv! Jeg ble faktisk ganske paff, tanken hadde ikke slått meg engang  :ler:

Jeg må alikevel få presisere at jeg har sett endel tilfeller der mannen har blitt forlatt ganske så nøyaktig etter 3 år, og at det kan være lurt å tenke seg godt om. Særlig om aldersforskjellen er stor, jeg tror det sier seg selv hvorfor...

Takk for det. :)

Jeg er fullstendig klar over at damene kan forlate mennene sine etter ca. 4 år. Det er ikke 3 som mange tror. Offisielt er det 3 år, men regelen er den at etter 3 års oppholdstillatelse kan man søke bosettingstillatelse. Med bosettingstillatelsen kan man fortsette å bo i Norge uten nye søknader. Problemet er bare den at det tar 10 måneder å få den tillatelsen. Så om kvinnen søker separasjon etter 3 år så har hun ikke fått bosettingstillatelsen ennå. Om mannen da kontakter UDI og sier at de er separert så er det ikke sikkert at den blir innvilget.

Et annet moment er at det er VELDIG dyrt å bo alene i Norge. Så en russisk kvinne som vil forlate sin norske mann må da leie et krypinn til mye penger eller ha en venninne de kan bo hos. De skal ha ganske bra inntekt for å klare seg alene. Jeg kjenner til flere russiske kvinner som arbeider og bor med sine barn alene i Norge. De er blitt veldig bitre fordi livet er så vanskelig. Å være eneforsørger er ikke så lett i Norge. De prøver å finne en ny mann, men det er ikke bare bare. Men det er klart at dersom mannen ikke er snill så har man ikke noe valg.

Nå tror jeg at jeg ikke skal oppleve det samme (damen fordufter etter 3+ år). Det baserer jeg meg på at jeg ikke har sett noen signaler som tilsier noe slikt samt at jeg mener at jeg behandler henne så bra at hun er fornøyd med å bo med meg. :) Men det er klart at man har ingen garantier. Det samme kan man jo si om jeg hadde bodd med en norsk kone også.

Behandler man ikke damene bra så forsvinner de og man blir skilt. Men det skulle da bare mangle synes jeg. Damene fortjener å bli behandlet med respekt som likeverdige partnere. Gjør man ikke det så fortjener man at damen forsvinner. Så det er opptil meg å sørge for å ikke gi henne noen grunn til å vende meg ryggen. ;)

PS: Damen min er 4 år yngre enn meg og ingen av oss er veldig unge. Faktisk er det hun som fleiper med meg om at hun må passe på så ingen andre damer får kloa i meg. :ler: Så hun sørger også for at jeg er lykkelig slik at ikke jeg skal få tanker om at kanskje ekteskapet var en feiltakelse. Et ekteskap er å gi og ta. BEGGE må bidra til at den andre har det bra samtidig som man føler man har det bra selv. Man må ikke utslette seg selv for å tekkes den andre, men man må tenke på behovene til den andre også. For eksempel tenker jeg på hvor snill jeg er når hun trekker med meg i Vigelandsparken, Nasjonalgalleriet etc. :ler: Jeg har sett dem 100 ganger før, men jeg vet hun elsker å gå der så jeg stiller opp.

Endret av Paladin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy

Paladin: Nei, jeg tror heller overhode ikke at du vil få oppleve det. I de tilfellene jeg vet om at det har skjedd så har det vært ganske opplagt (om det går ann å si det slik). At jeg sier 3 år, handler bare om at det er den vanlige måten å si det på. 3+ er nok bedre ja. Da må jeg jo også fortelle om en annen jeg kjenner som er gift med en russisk venninne av meg, jeg traff på han en dag og han strålte. Fortalte at han hadde den flotteste matpakken med seg på jobb hver dag, og at hun ofte sendte han avgårde på puben for å se på fotball eller lignende med kompisene. Han var så fornøyd! :) Så ikke så lenge etterpå traff jeg en nabo ute, han måket sne, han var nesten på gråten når han fortalte meg at dama hadde gjort det slutt nøyaktig 3+. I begge de tilfellene er aldersforksjellen ganske stor. Og som du sier, det kan fort skje i et forhold med 2 norske også. Så, ja, det er nu slik det er, man vet best selv tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Uff :ler: Nå måtte jeg le litt av meg selv :ler: Jeg satt og leste gjennom svarene min, det høres jo ut som om jeg ikke gjør annet enn å gå rundt å snakke med menn som har vært/er sammen med russiske damer. :ler: Jeg tror egentlig bare at jeg har lett for å få mennesker til å åpne seg... :sjenert:

:ler:

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paladin, for en fantastisk historie!

Har hun ikke noen gode venninner i Russland som kunne tenke seg å komme på besøk hit til landet, eller du kjenner kanskje noen etter dine besøk? Nå løper jeg nesten av med meg selv, men dette synes jeg er så spennende og romantisk, nettopp hva jeg savner i mitt eget liv.

Selv har jeg tenkt at det hele blir så vanskelig mhp. at mange kan komme med uedle hensikter. Og så språket, russisk er og blir et svært vanskelig språk, og at russere ikke er så trente i engelsk. Uten språket og kommunikasjonen må det være mye som ikke er så lett. Dessuten om det er mulig å få seg arbeid som matcher den utdannelsen de har hjemmefra. Og russere som er så familiekjære, om de ikke savner hjemlandet. Eller om det er såpass mange russere i Oslo at hun lett kan skaffe seg sosial omgang foruten den du har. Vel nok, fortell heller mer Paladin, vær så snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Paladin: Nei, jeg tror heller overhode ikke at du vil få oppleve det. I de tilfellene jeg vet om at det har skjedd så har det vært ganske opplagt (om det går ann å si det slik). At jeg sier 3 år, handler bare om at det er den vanlige måten å si det på. 3+ er nok bedre ja. Da må jeg jo også fortelle om en annen jeg kjenner som er gift med en russisk venninne av meg, jeg traff på han en dag og han strålte. Fortalte at han hadde den flotteste matpakken med seg på jobb hver dag, og at hun ofte sendte han avgårde på puben for å se på fotball eller lignende med kompisene. Han var så fornøyd!  :) Så ikke så lenge etterpå traff jeg en nabo ute, han måket sne, han var nesten på gråten når han fortalte meg at dama hadde gjort det slutt nøyaktig 3+. I begge de tilfellene er aldersforksjellen ganske stor. Og som du sier, det kan fort skje i et forhold med 2 norske også. Så, ja, det er nu slik det er, man vet best selv tror jeg.  :)

Poenget er at fremtiden er ikke skrevet ennå og vi vet ikke hva som vil skje. Men vi kan gjøre vårt beste til at fremtiden blir så bra som mulig for oss. :) Jeg tror at hvis jeg gjør mitt til at hun har det bra så er risikoen mye mindre for at det går galt. Er jeg derimot en egoist så spiller jeg hasard med det jeg har.

Jeg vet alt om det med russiske kvinner som skjemmer bort mennene sine med mye god mat, for eksempel store matpakker. Jeg trenger ikke gå lengre enn til speilet for å bli minnet på det. :ler: Men nå har jeg blitt "slem"og begynt å si nei til noe av den maten og kakene hun lager. Og resultatet er at vekten ikke klager like mye som før. :legrine:

Stor aldersforskjell er et varselssignal. Dersom kvinnen er veldig ung så er det ofte fristende å skille seg fra den norske mannen sin når man har bosettingstillatelse og forsøke finne en som er mer på alder med seg selv. Men dette bør de 40-50 år gamle mennene som gifter seg med en 20 år gammel vakker russisk kvinne tenke på. De vet risikoen er stor for at det kan gå galt.

Men man skal selvsagt ikke hovere. Plutselig sitter man der selv med skjegget i postkassa og har blitt lurt. Skulle det skje med meg så ville jeg da gi min kone (da eks-kone) en stor fin statue som likner på Oscar statuen og sagt at den har du fortjent som verdens beste skuespiller i 3+ år. ;) Livet går videre uansett og man har blitt en erfaring klokere. En bra ting med livet er at man alltid får nye sjanser. Men jeg er rimelig sikker på at dette ikke vil skje med meg. Spesielt ikke fordi jeg prøver så godt som mulig å gjøre at hun har det bra med meg.

Jeg tror at de kvinnene som skiller seg fra sin norske mann etter 3+ år ALDRI har elsket ham og bare ventet på tiden til hun kunne bli fri igjen. Men jeg vil våge den påstanden at disse mennene må være ganske blinde for å ikke se at det er noe som mangler i ekteskapet deres. Det er ikke så mange kvinner som greier å spille en lidenskapelig og kjærlig kone i 3 år for en mann hun ikke har følelser for. Sannheten er nok den at dette har manglet hele tiden, men mannen har tatt til takke med det han har fått og håpet på miraklet om at hun vil fortsette med det også når hun er trygg.

Så mitt råd til mennene som er i et forhold til en utenlandsk kvinne er å analysere om de faktisk får den lidenskapen og kjærligheten som er normalt i et forhold eller om det er noe som mangler. Dersom det mangler i begynnelsen blir det ihvertfall ikke bedre siden. Jeg har også hørt fra flere at endel slike kvinner kan virke kjærlige til de blir gift og kort tid etter hun har kommet til Norge så begynner problemene (Hun trekker seg unna og skylder på depresjon over å ha forlatt familie og venner etc.). Mannen kan være tålmodig og forståelsesfull, men det blir ingen bedring. Sannheten er at kvinnen ikke har noen reell depresjon, men trenger en unnskyldning slik at hun slipper å være altfor intim med mannen sin. Så dersom ekteskapet er basert på falske premisser fra den utenlandske kvinnens side så er mitt inntrykk at det vil komme til overflaten rimelig raskt etter at hun har kommet hit.

Det jeg ser på som en større trussel mot disse mennene er at noen av kvinnene er så kyniske at de ikke så lenge etter de kommer hit fabrikerer skader på seg selv og går til politiet for å anklage ham for vold. Tidligere fikk de da permanent opphold av UDI. Men UDI er klar over at denne metoden blir misbrukt og krever mer bevis enn at kvinnen har skader. Det trengs vitner etc. Så det er ikke lenger noen automatikk i at de får permanent opphold. Men uansett er det ikke noe gøy for en uskyldig mann å bli mistenkt for vold og blir forhørt av politiet.

Men jeg synes det blir for galt å svartmale kvinnene som den kyniske parten i forhold mellom utenlandske kvinner og norske menn. Virkeligheten er faktisk den at det er de norske mennene som misbruker / utnytter kvinnene i større grad enn vice versa. Jamfør blant annet artikkelen i Dagbladet på lørdag om svartelisten med norske menn som har misbrukt russiske og ukrainske kvinner.

Endret av Paladin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Poenget er at fremtiden er ikke skrevet ennå og vi vet ikke hva som vil skje. Men vi kan gjøre vårt beste til at fremtiden blir så bra som mulig for oss. :) Jeg tror at hvis jeg gjør mitt til at hun har det bra så er risikoen mye mindre for at det går galt. Er jeg derimot en egoist så spiller jeg hasard med det jeg har.

Ja, det var på grunn av det du skriver jeg fikk de tankene. Ellers sier jeg bare -Jepp, til resten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff  :ler: Nå måtte jeg le litt av meg selv  :ler: Jeg satt og leste gjennom svarene min, det høres jo ut som om jeg ikke gjør annet enn å gå rundt å snakke med menn som har vært/er sammen med russiske damer.  :ler: Jeg tror egentlig bare at jeg har lett for å få mennesker til å åpne seg...  :sjenert:

:ler:

:legrine::legrine::legrine:

Det har du nok helt rett i. Jeg tror en av grunnene til at du får folk til å åpne seg her er at du er en av de få i denne tråden som har støttet TS og ønsket ham lykke til. De fleste har kommet med en advarende pekefinger eller kalt ham en taper.

Jeg ser at TS er veldig takknemlig for støtten din blant alle de sure kommentarene han får. Du kjenner mye bedre til russiske kvinner og menn enn dem fordi du har personlige erfaringer med dette og vet at alt er ikke svart-hvitt. Mange svarer kun utfra fordommer om noe de aldri har opplevd selv.

Så jeg sier som TS: Tusen takk til deg for at du sprer glede og gir så positive tilbakemeldinger. :) Det er mye bedre å lese dine varme kommentarer enn de sure oppgulpene om at TS er en taper fordi han har funnet kjærligheten noe lenger unna enn nærmeste bar. Du gir TS håp samtidig som han blir oppmuntret til å tenke over mulige faresignaler etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paladin, for en fantastisk historie!

Har hun ikke noen gode venninner i Russland som kunne tenke seg å komme på besøk hit til landet, eller du kjenner kanskje noen etter dine besøk?  Nå løper jeg nesten av med meg selv, men dette synes jeg er så spennende og romantisk, nettopp hva jeg savner i mitt eget liv.

Selv har jeg tenkt at det hele blir så vanskelig mhp. at mange kan komme med uedle hensikter. Og så språket, russisk er og blir et svært vanskelig språk, og at russere ikke er så trente i engelsk. Uten språket og kommunikasjonen må det være mye som ikke er så lett. Dessuten om det er mulig å få seg arbeid som matcher den utdannelsen de har hjemmefra. Og russere som er så familiekjære, om de ikke savner hjemlandet. Eller om det er såpass mange russere i Oslo at hun lett kan skaffe seg sosial omgang foruten den du har. Vel nok, fortell heller mer Paladin, vær så snill!

Joda. Hun har flere venninner som kunne tenke seg kontakt med norske menn. Hun har også kommet i kontakt med russiske kvinner som bor i Norge. Noen av dem er single og ønsker kontakt med norske menn.

Så om du trenger en flying start kan du jo sende meg en PM med din email adresse samt kanskje info om din alder og hvilken aldersgruppe som passer for deg. Har du mer info om deg selv så kunne jeg sendt dem videre. Alternativt kunne jeg sendt info om dem til deg på PM hvis de er i den aldersgruppen du er ute etter.

Russisk er egentlig ikke så veldig vanskelig. Det har en terskel fordi alfabetet er forskjellig, men det lærer man i løpet av noen uker. Jeg syntes det var morsomt å lære og man kan ta kveldskurs på voksenopplæringen 2 timer i uka til rundt 2000 kroner i semesteret. Etter 1 semester vil du kunne lese russiske bokstaver og være i Russland og lese hva som står på skilter, menyer etc. Mange av ordene er såpass like at man kan gjette seg til hva de betyr. Det er primært de kyrilliske bokstavene som gjør at folk tror det er så vanskelig.

Mange russere kan ikke så mye engelsk, men de er villige til å lære om de begynner å kommunisere. De får ofte hjelp av venninner som kan litt engelsk i begynnelsen til svarene sine eller så bruker de ordbok. Setningene kan da bli litt rare, men man forstår hva de mener. Uansett så blir det bedre og bedre for hver email. Det er en terskel for dem å snakke første gang på telefon, men snakker man sakte og ikke bruker for vanskelige ord så går det bra. Møtes man ansikt kan man kommunisere på andre måter enn ord (bruke hender, smile etc.).

Jeg ville derfor ikke hengt meg for mye opp i dette som begrensning til å prøve. Ta sjansen og se hva som skjer. Man har ingenting å tape. :)

Det er dessverre slik at jo høyere utdanning de har jo vanskeligere er det å finne relevant arbeid i Norge. Ofte må de videreutdanne seg i Norge selv om de har bra eksamener fra Russland. Det kommer av at Samordna opptak eller Nokut har problemer med å vite det eksakte nivået på utdannelsen deres og derfor velger et restriktivt svar. Men mange av disse russerne er innstilt på å ta noe enklere jobber i begynnelsen og heller studere videre i Norge for å få norske eksamener som de kan bruke til jobbsøknadene.

Det finnes mange russere som bor i Norge og det er foreninger, forumer på Internett etc. for russere som bor her. I flere av byene våre finnes det russisk ortodokse kirker. Så de kan raskt få et sosialt nettverk her.

Om du vil snakke om det så kan du jo gi meg ditt telefonnummer eller spørre om mitt via en PM. ;) Da kan jeg gi deg de rådene du trenger.

Oops. Det virker vel som om jeg er involvert i et ekteskapsbyrå mellom russere og nordmenn slik jeg skriver nå. Men sannheten er at jeg ønsker å hjelpe de som er interessert å høre på det jeg vet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...