Gå til innhold

Denne var ekkel!!

Eowyn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er helt enig! Slike folk er i samme fæle sjangeren som Børre Knudsen og Ludvig Nessa! Ikke særlig modent å komme med noe slikt. Hva med å bringe fram budskapet på en ordentlig måte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvitveis

Og eklere skal det bli når det blir levende barn. Men det blir vi vel "forskånet" for kjenner jeg TV-stasjonene rett. Sånn at "vi" kan fortsette å bli opprørt over malte dukker :roll:

Det var bra det ikke var alle de sultedøde barna i Afrika, Eowyn. Da ville du kanskje blitt skikkelig ekla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du vi virkelig skjønner hva denne krigen vil innebære hvis vi ikke får det i klartekst?

Her vi sitter i våre varme og trygge hus med nok mat og kan stole på venner og ikke være redd for å bli arrestert på vei hjem fra skole og jobb.

Tror dere helt ærlig at vi skjønner det?

Javisst var det ekkelt. Krig er sånn.

Personlig er jeg ikke veldig for skremselspropaganda, men noen ganger må vi ha det for å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og eklere skal det bli når det blir levende barn. Men det blir vi vel "forskånet" for kjenner jeg TV-stasjonene rett. Sånn at "vi" kan fortsette å bli opprørt over malte dukker :roll:

Det var bra det ikke var alle de sultedøde barna i Afrika, Eowyn. Da ville du kanskje blitt skikkelig ekla.

Jeg skal si deg en ting frøken Hvitveis. Jeg har sett langt verre ting enn det, men jeg får faktisk assosiasjon til oppførselen til Knudsen og Nessa når jeg ser slikt! Tror du jeg NYTER å se barn lide eller ?

Ikke våg å ta den!

Ærlig talt! Jeg synes fremdeles det var en barnslig og teit måte å bringe et budskap på! Og vær så oppgitt du bare vil! Det er MIN mening!

Jeg TROR folk vet hva krig er, og hvordan det foregår og hva som skjer!

Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig aner ikke vi hvordan det er i virkeligheten..Vi kan sitte å se på det på tv'n å si " å huff, så grusomt", eller se repotasjer som denne, grøsse litt, og så er det kanskje glemt etter en stund.....Men jeg har den dypeste medfølelse og sympati for de stakkars folkene som opplever dette, HVER DAG!!! :cry: De må ha det helt forferdelig... Er så glad jeg bor i trygge, gode Norge...Men hvem vet hva det blir til nå som George Bush leker Rambo....Kan jo fort skje at vi en dag opplever samme dritten (unnskyld språket)..... Og da får vi det vel i klartekst, det er vel først da vi skjønner hvor grusomt det egentlig er. Men jeg håper og håper på at det ALDRI kommer til å skje!!!! Er det noe jeg er virkelig redd for, så er det krig....Og så er jeg redd for at go'gutten min som er i luftforsvaret skal sendes ut... :cry:

Synes vi skal sende noen varme tanker hver dag til alle krigsofre, og de som opplever dette helvetet hver dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare har tull å komme med hvitveis, så syns jeg det er veldig respektløst av deg...Dette er en såpass alvorlig sak til at du kan holde på slik! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vet dere - jeg tror ikke VI vet hva krig er, for vi har ikke opplevd krig. Vi har bare sett krig på tv.

Og krig på tv klarer vi alltid å svelge sammen med potetgull, øl, ost og vin.

Vi kan TENKE oss hvor redde folk er, men vi kan ikke lukte frykten og det vi kjenner er bare en svak skygge av en virkelig frykt.

Vi kan også bare TENKE oss lidelsene, for tv er et barmhjertig medium. Det er bare småbiter vi får servert, ikke hele lidelsen -dag ut og natt inn.

Så selv om jeg også tenker på noen vel nidkjære "Guds menn", så forstår jeg virkemidlene som er brukt. Ville vel ikke valgt dem selv, men det er nok mange som føler de stanger hodet i bomull når de prøver å argumentere MOT krig, så på en eller annen måte vil de ruske oss våkne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG vet iallefall ikke hva krig dreier seg om... Har aldri opplevd noe som var i nærheten en gang! Og, selv om man har studert samfunnsfag, og kan veldig mye teori om kriger - bakgrunnen, resultater etc, betyr ikke det at man VET!!

Jeg fikk en sterk reaksjon da jeg så det bildet, ja. Men jeg tror det var positivt. Vi kan ikke bare sitte her og beskytte oss i vårt eget trygge lille 'univers'... Kanskje dette kan minne oss på at krig dreier seg om mennesker - uskyldige mennesker! Ikke om Hans Blix, Saddam eller Bush. Men om helt 'vanlige', sivile mennesker, som deg og meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånne skremselspropagander er litt for dumme jeg da.. På meg virker det på en måte som om de da ikke tror at vi kan forstå. Og det kan vi antakeligvis ikke heller, men tror ikke vi forstår noe mer ved å se slike bilder.

Tror ikke man kan si man vet hva det er snakk om før man har opplevd krig på kroppen.

Det har aldri jeg, så jeg kan nok ikke forestille meg hvordan det egentlig er. Og så ille jeg har en oppfatning av at det er, og så er det verre enn det.... da må det være ille!! Men det er ikke slik propaganda som får meg til å tenke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner heller ikke hvor ille en krig virkelig er, og jeg er sjeleglad for at jeg slipper akkurat den erfaringen. (en så lenge ihvertfall)

Vi kan innbille oss, og prøve å tenke oss hvordan det føles, hvordan skrekken er, alle de grusomme tingene som er en følge av en krig med masse drap og blod og lik og tortur og alt annet, men jeg, som aldri har blitt truet på gaten engang, har ikke noe som helst grunnlag for å klare å fatte dette grusomme som krig er. Jeg skjønner at jeg ikke skjønner! Jeg skjønner også at det er tusen ganger værre en jeg kan forestille meg, og derfor kan jeg ikke lenger forestille meg hvordan det er!

Jeg har ikke sansen for denne typen protester, tror ikke det kommer noe spesielt ut av akkurat den formen. Det er politikere, profesjonelle, som styrer disse bestemmelsene etter hva jeg kan skjønne, og de kommer vel aldri til å skjønne noe særlig mer en meg, siden mange av dem aldri vil SE krigen med egne øyne engang, fordi de er så viktige at de vil skjermes for slikt!

Derimot har jeg hatt sansen for endel tidligere protester hvor folk på en stille men meeeeget talende måte har møtt opp, i store mengder, med rødmalte håndflater. Det har gitt meg ihvertfall, ett sterkere inntrykk av dette. Og viser at vi legger skylden på de det gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Groteske greier, ja.

De burde skjønne at en slik demonstrasjon, uansett hvor "ekkel" og provoserende, ikke hjelper. Det er som å kjempe i høyet etter nålen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den. Fikk meg faktisk til å tenke, og huske på hvordan en krig sannsynligvis vil se ut. Har jo aldri opplevd her i trygge Norge...

Etter all rasjonaliseringen for hvorfor vi bør gå og IKKe gå til krig, alle ordene, ble det en liten oppvekker dette... Er jo faktisk mennesker det er snakk om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så dum, jeg, at jeg trenger slike "skrekkpropaganda"-bilder av og til. For å komme ut av min lille trygge kokong, hvor en sjef på jobben p.t. er mitt største problem.

Jeg trenger røykekampanjen for å se hva som VIRKELIG skjer med meg når jeg røyker.

Jeg gråt under serien fra Nürnberg da filmene fra konsentrasjonsleirene ble vist (selv om jeg har sett bilder før og lest utallige bøker).

Det visuelle virkemiddelet er utrolig mye sterkere enn fakta-ark.

Det kan man jo se av reaksjonene på programmet "flådd levende" i går.

Vi VET jo at dette skjer - men å se det gir et helt annet virkelighetsbilde.

Om det alene omvender politikerne er ikke poenget - demonstrasjonsgruppen ønsker nok primært å få flere tilhengere.

For at politikere skal kunne vurdere slike bilder, må bildene av blodige barn legges ved siden av bildene av barn utsatt for Iraks bio.våpen/andre våpen - og selv da vil det ikke gi riktig grunnlag for en beslutning.... Det blir kun emosjonelt.

(Jeg er forøvrig mot krig i utgangspunktet - bare for å ha sagt det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...