Gå til innhold

Min

Gjest vimselot

Anbefalte innlegg

Hei vimselot. Jeg så at du skrev noe om at du hadde mange lesere, jeg er en av dem. Men jeg har ikke lagt igjen noen spor fordi jeg mener å huske at du helt i begynnelsen av boken din skrev noe om at du ikke ønsket noe særlig kommentarer?

Vel. Nå vet du i alle fall om en av dine mer eller mindre faste lesere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Begonia
Takk for klemmen, Begonia.

Føler ikke at jeg har gjort noe som fortjener en klem, men må man alltid fortjene noe...

Nei, Vimselot - man behøver ikke alltid å fortjene noe. Det hender at folk setter pris på oss, bare fordi vi er det mennesket vi er. Alt handler ikke om hva vi gjør. Jeg synes det er like viktig hva vi er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Vimselot - man behøver ikke alltid å fortjene noe. Det hender at folk setter pris på oss, bare fordi vi er det mennesket vi er. Alt handler ikke om hva vi gjør. Jeg synes det er like viktig hva vi er...

Det synes jeg var utrolig fint sagt. Og det er dessuten sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Takk. Så snille dere er.

Men nå måå jeg nesten sove noen timer, er så trett, var ute med par venninner i går...

I natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Våken, trudde klokka var åtte, men heldigvis har jeg sovet noen timer.

Har lite å fortelle, dvs. lite lyst å fortelle om noenting akkurat nå (skrive), selv om jeg var utrolig heldig i natt, og er svært veldig veldig takknemlig nå, mot ett menneske jeg vet hva heter, men ikke kjenner. Har søkt på gule sider, men navnet er så vanlig, at jeg har gitt opp.

Burde kanskje holde meg innenfor huset fire vegger, men det blir for håpløst for meg. Og kvinnene skal jo ta tilbake natta...selv om det i blant kan være helsefarlig...

Litt fyllesjuk, skal på middag til mine foreldre i dag, men vet ikke om jeg velger avlyse det, er for tidlig for meg, våknet for ikke så lenge siden.

Er mest enkelt å lage middag hjemme hos meg selv, og lese, se på tv osv. Men det er jo tiidlig på en søndags morgen, og jeg kan ikke bestemme agenda for dagen, når den knapt har begynt...(vil helst hoppe over disse dagene jeg er fyllesjuk, men det blir litt for enkelt...)

Og jeg drakk ikke så mye i går, så denne lille fyllesjuken går over i løpet av noen timer.

Skrev jeg at jeg ikke ønsker noen særlige kommentarer her, Fresi, det husker jeg ikke, og jeg har ikke lest alt jeg har skrevet (heldigvis)... :sjenert:

Men, kan ikke skrive hva som hendte i natt, da kan jeg bli gjenkjent irl av h*n som hjalp meg ut av en svært xxxxxxx situasjon.

Reiser bort om noen dager. Har ikke helt bestemt meg, men antar at jeg har det likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vimselot

Går ok mht. hjernerystelsen. Men, nå må jeg og alle andre i Oslo koke vann i "ubestemmelig" tid... Planen var å reise bort noen dager i morgen, men jeg utsetter det noen uker.

Ikke fordi jeg er blitt syk av vannet, men jeg har altså drukket dette vannet som vannetaten ikke varslet om før onsdag (de har garantert drukket flaskevann selv)...og Sylvia Brustad visste om dette, hun også, for jeg er ikke så naiv at jeg trur det var tilfeldig at hun par dager før Oslos innbyggere ble varslet om faren, gikk ut med utspillet om vannverk og vannkvalitet m.m.

Utsetter reisen, i tilfelle jeg er smittet, ikke fordi jeg går og tenker på at jeg er smittet. Har alltid visst at det er forbundet med en viss risiko å drikke vann...

Må i dusjen, og ut gjennom døra nå...(snart).

Planlegger å flytte, men har ikke bestemt meg ennå. Dvs jeg skal flytte, men vet ikke hvor. Av fornufthensyn blir valget mest sannsynlig innenfor Oslo.

Grunnen til at jeg vil flytte, er at jeg aldri har trivdes i denne leiligheten, vet ikke nøyaktig hvorfor, er flere årsaker som jeg ikke vil gå nærmere innpå.

Trur det er fukt her, er mye trafikk, lite skap-plass osv.

Og så håper jeg at jeg vinner cirka 8 millioner i lotto, slik at jeg kan velge litt...men jeg glemmer å levere inn kupongen, skal prøve å huske på det fra nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Jada, Begonia, :) har en 7 ? liters kjele på nå også som jeg venter skal koke snart...(drikker minst to liter per dag...rent vann, i tillegg kommer te og kaffe...).

Så strømregningen kommer til å sprette i postkassa og nervene mine kommer til å sprette ennå mer, når jeg skal åpne regninga...spesielt siden jeg sitter her og lurer på hvorfor vannet ikke snart koker, men jeg har som vanlig, bare glemt å ha på lokket...

Har jukset litt med farris og kjøpevann, men blir dyrt og vil heller prioritere andre ting. Er bare fint å ha i reserve...

I morn kveld skal jeg sitte barnevakt. Helt sjokkerende, er lenge siden jeg har passet småunger...dvs det er ikke 100 % sikkert, siden pappaen ikke føler seg helt frisk i dag, men om han er resituert til imorn, så skal jeg passe barna...men da sover jeg over, så kan de velge hvor lenge de vil være på byen.

Eneste kravet jeg stiller, er at jeg er der før de selv legger ungene, slik at barna vet at jeg er der selv om den minste er for liten til å forstå ordet barnevakt, og at de er der søndags morgen og er i stand til å ta seg av morgenstellet, men mammaen drikker minimalt.

Og jeg bryr meg ikke om de voksne er trette, for jeg vil sikkert være trett selv, når/hvis småbarna vekker meg sju... :kgbaby:

Nå har vannet kokt en stund, jeg er så vimsete at jeg kan tørrkoke kjelen...nesten i alle fall...

Denne uka har vært hektisk, føler for å bare være hjemme i kveld.

Burde, tatt litt oppvask, burde tørka over gulv, men det er mitt gulv og min oppvask og dessuten ser det ikke så ille ut her...

Men, kanskje jeg skal gjøre litt, det er i alle fall bare noe jeg gjør, og ikke kaster bort energi på å planlegge og tenker på...og gjør jeg det, gjør jeg det kun for min egen del, slik at jeg kan reise hvor jeg vil når jeg vil, omtrent...vanskelig å forklare, men jeg har det alltid helt (nesten) ryddig og rent når jeg kommer hjem fra en reise, men mens jeg er hjemme, flyter det litt...

Er trett. Sover veldig godt p.t. og står opp tidlig, men kanskje jeg egentlig mangler noen timers søvn...men forklaringen er enkel, jeg ble trett straks jeg begynte å fable om husarbeid nå...

Må huske å betale en regning, dumpet ned i postkassa i dag, men jeg venta på den.

Singel...men hvorfor ikke. Når han jeg er både glad i, tent på og forelsket i (når jeg ser han, er jeg smør...), når han er rusavhengig, og glad i damer, og siden vi bor litt langt fra hverandre, så er han en form for buffer for meg. Heldigvis. Jeg håper jeg er forelsket i han leenge.

Avstandsforelsket.

Barnslig å være avstandsforelsket, men det ordet blir vel mer brukt på en man aldri har pratet med...

:rødme:

Må ut av døra, handle inn før helga, før rushet begynner, men det er vel startet, alle med flexitid osv. og med småbarn, handlevogner som bugner, kø og mas...

Kan vente til senere i dag, men da skal jeg liksom gjøre husarbeid og slappe av (helst begge deler, men må jeg velge, blir det å slappe av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Fy f... nå har jeg bedt han gå i over en time, ble to timer, så pen jeg er osv. Som om jeg lar meg sjarmere (litt jo, det avsporer, han er heldigvis glup nok til å forstå at jeg er en vanskelig dame)

Ei venninne av meg, mista broren sin i en dødskrasj i dag, hans kone døde også. Ikke i Norge.

Det finnes ikke ord, jeg har opplevd det sjokket selv, men det finnes ikke ord.

Jeg vil ikke tenke mer på det. Og ikke vil skrive mer om det heller.

Både jeg og en venn av oss trøstet henne via tlf, hvilken trøst, men hun har sine nærmeste tilstede, håper jeg da.

Det skjedde.

Jeg har aldri møtt hennes bror, men jeg har møtt mammaen deres, og dette er sjokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Jeg håper hennes mann er der for henne, helt og ikke halvt nå.

Hun var en fotomodell, vil ikke skrive så mye, men et smykke han "har"...

Sjokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vimselot

Jeg vil bare glemme det, men det er ikke lett.

Jeg har opplevd det samme, bilkrasj med døden til følge.

Hvorfor.

Har mest lyst til å stå på en scene nå, midt på natten, og skråle, hvoorfor, why....

Merker at jeg fryser, har lyst til å sove, har lyst til å glemme det, siden jeg aldri har møtt han og kona hans, og bare enten, sove, eller sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Jeg kan ikke ta på meg min venninnes sorg, tør ikke ringe henne mer, men hun vet hun alltid kan ringe om hun vil...og hun har mann, hennes mor er sikkert kommet til Norge, eller så drar hun til hjemlandet. Nå får vi se i hvilken grad hennes mann stiller opp, han bruker henne mest om en pyntegjenstand...

Og thats was that.

Jeg må bare prøve å glemme det, inntil videre i alle fall, men jeg føler med henne, men jeg er ingen gråtekone...

Og det var ikke min bror, har ingen brødre i livet mer, de døde i en ulykke de to også, men jeg vil ikke dvele med det, men klart, jeg føler smerten, selv om det er lenge siden...

Håper ikke han som kom på besøk i går, ringer på døra i dag, dvs. han gjør det, jeg måtte jo nesten være frekk for å be han gå hjem og sove...

Grunnen til at vi havna hos meg, han og par andre, var fordi vi skulle google og finne ut av noe, men ble bare sittende å prate. Google pga hva? Det vil jeg ikke skrive om, men jeg håper jeg ikke er oppført på den lista...trolig ikke.

Likegyldig, til saken, men er mitt navn med der, så kan de fjerne det snarest.

Koke vann og meg???

Jada, jeg kan jo koke vann, det kan vel alle, men jeg er in-effektiv, så jeg må drikke temperert vann...

Prata med en eks av meg i går, han mente vi overlever detta, og at vi har så flott immunforsvar at ingenting biter på oss...

Joda, etter å ha vært på besøk hos han, har jeg aldri fått noen sykdommer, selv om hygienen er lik null...omtrent. Hans datter er der og gjør rent to ganger i året, når hun kommer fra studiene i utlandet...

Da er jeg vel immun mot alt av parasitter osv.

Barnevakt? Vi er egentlig to, hun kjenner disse barna, men jeg har kun møtt de par tre ganger...og jeg er ikke så veldig kjent med de da...

Men siden vi er to, kan jeg jo bli mer kjent med barna, selv om ...jeg ikke akkurat synes bæsjebleier er så søte, og jeg er typen som setter klare og tydelige grenser, så jeg kan raskt bli oppfattet som en heks...men det gjør jeg ikke overfor en som bruker bleier, og kaller alle pappa...

Vel, vi får se, om barnefaren er resituert (om han ikke er det, vil han likevel ut og ta noen drinker), men vet ikke om jeg gidder i dag.

For tidlig å bestemme seg, klokken er ikke ni engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest vimselot

Nå har jeg llitt angst...jeg åpner ikke døra for en som gir meg komplimenter (jeg hater egentlig komplimenter).

Den som evt. og garantert ringer på om noen timer, kan sammenlignes med Gollum, bortsett fra at han helt til nå har hatt snille hensikter, dvs. vennskap...

Kiss my ass.

Jeg er for kynisk til dette tullet. Ringte Han, men han sa at jeg måtte ringe om ca en time, fordi han var på nedtur...

Han er ærlig.

Var han ikke det, ville det ikke vært noe mer enn en gnist som brant opp...

Han ønsker meg velkommen, men jeg har litt ambilavente følelser, er jeg f.eks. tøff nok til å tåle at han ruser seg i perioder, og kommer hjem som et vrakgods?

Tja, bare noen av hans venner holder meg med selskap, litt, mens han surrer, men han er soleklar på det: utroskap=gå.

Men jeg tenkte ikke sex, jeg tenkte bare noen å prate og sludre med, drikke kaffe med, klagemur, bekymrinnger, jeg er såå glad i han, det finnes ikke maken...jeg har i alle fall ikke følt noe så overbærende for noen, uten å gå i detaljer nå...

Og hva trur dere om meg, dere som leser her, at jeg vil la meg påvirke til å begynne med sne igjen?

Nei.

Jeg er ikke der nå, jeg så hva som skjedde med meg, det er mange år sia, men jeg er ikke skråsikker, men sammen med Han, nei.

Da legitimerer jeg det.

Ergo, lar jeg være.

Så får han se en hunndjevel som er litt ekte, som går sine turer, som gråter i sin ensomhet, (vet jeg er ensom alltid), som han kan lære meg å skyte litt bedre, men jeg har en overraskelse til han, det har jeg til de fleste menn, og da blir de RASENDE SINNA, fordi de er jo menn, ikke vel?

Men han vil bare le, og være stolt, han har intrigitet.

Kan jeg ringe nå? Har han drukket så mye at nervene er balanserte?

Hva jeg vil med han?

Jeg er glad i han, og han er dritsexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Han er en buffer kanskje, men det føles som om jeg må prøve han...

Ikke for å forandre han, eller forklare noenting, men bare det å være... vet han er rusfri i dager (kjenner mamman hans bl.annet). HAR IKKE SPURT, men nå vet alle som kjenner oss, at "det er noe', og hvordan kan jeg forklare det.

At han har et haleheng etter seg av damer som er langt mer sexy enn meg, at vi kan prate, at vi respekterer hverandre, men...jeg er ikke så skråsikker på at han vet hvor forelsket jeg er, trur han ser på meg som en kyniker.

Det ---det er jo det jeg er, en morsom apekatt, som er kynisk...

En retoriker, men han er retoriker selv, så jeg kan liksom ikke lure han.

Han begynner bare å le, og når han ser mine øyne som blir svarte, ler han mer.

Han vil helst være alene, men han kjenner meg, vi er vokst opp sammen, og nå vet jeg nøyaktig hva han gjør....

Sorry damer, jeg kan ikke gå for mye i detaljer nå, har ikke pratet med han, men jeg er ikke født i går... og det handler ikke om damer, dessverre, det handler om

Det jeg hater, mest av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Jeg ringer han ikke.

Vet han er i beltesonen, dumme dumme mannen.

Mennesket, mener jeg.

Nå mener jeg for mye, jeg trur ikke han rører pulver, jeg er bare litt sjalu?.......

Dumme dumme kvinnen.

Men hvorfor sier han at jeg kan flytte inn hos han? Trur han jeg er søstra hans? Pedo er han ikke, og ...men han er veldig glad i mennesker rundt seg, han er en av de få som har kapasitet til å ta andre inn i varmen...

Så, om det blir han og meg, sammen, det vet jeg ikke, jeg er bare glad for at jeg kjenner en slik rik personlighet, som aldri dømmer andre...

Hjelp meg, nei, ikke gjør det, jeg velger selv. Og han velger selv.

Jeg hater han, fordi jeg er blitt kjær, jeg klarer ikke se på andre menn..bør han vite det?

Ja, professor, det bør han, siden vi er barndomsvenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Ble ikke noen barnevakt i kveld/natt. Mannen er ikke resituert (det er han som har suget på å gå ut på byen osv, dama er ofte fortvilet, fordi hun ikke forstår det, men det blander jeg meg ikke inn i...men jeg kan forstå henne)

Jada. Han kysse-glad-i-meg-mannen ringte på døra mi, men jeg måtte be han gå IGJEN. Vi kranglet ikke, men jeg er lei av å høre hvor søt og smart jeg er...

Som om han kjenner meg. Han er like smart selv, og nå har han bedt meg med på en hyttetur...

:fnise:

Det tør jeg faktisk ikke, har bor jeg jo, men faen. Jeg kjenner han ikke så godt, og er han forelsket i meg f.eks. så¨kan et ja fra meg til en evt. hyttetur, bli tolket helt helt feil...

Så det glemmer jeg bare.

Men jeg liker han veldig godt, han er et fint menneske. Pen er han også, bare synd jeg ikke er forelsket...i han.

Livet går ikke på skinner.

Jeg prøver å rydde opp, men når jeg har surret i hundre år, tar det ikke kun en uke eller tre...

Sendte en mail, til en som har forsøkt å hjelpe meg, men ingen kan hjelpe meg. Kun meg selv, men det er fint å få slik støtte og det jeg kaller tillit..

Nå er det midt på natten, natt til søndag, jeg er ett natte-dyr.

Det beste og optimale for meg er å dele døgnet i to, tre deler, og sove (blir ofte så trett, så trett at jeg ikke forstår det...)

Men døgnet har ikke 27 timer, bare 24, så jeg lurer litt på hva jeg gjør på denne planeten, det finnes vel andre i solsystemet, som har dager og netter som er mer perfekt ang timer?

Må bare si sjakk matt...

Når det gjelder meg og søvn. Men jeg forstår det ikke.

Er ute hver dag, dvs. går turer. Er blitt litt mer aktiv.

Men jeg kan aldri (kan jeg?) venne meg til å bo alene, samtidig som jeg liker det...

Ambivalent, neida, det bare er slik...

Og jeg ser det selv. Legen min har sjekket meg mht til alle normale sykdommer, og jeg er frisk...

Trur jeg har en sykdom som ikke er navgitt, et såkalt stress-syndrom...

Vet jeg kanskje har hørt om noe lignende, men jeg vet ikke hvordan jeg kan bli litt mer våken?

Sover heldigvis åtte ni timer hver natt nå, el. per døgn. Mediterer ca 5 dager ukentlig.

Vet at terapi ikke hjelper, jeg må få det ut via f.eks. å skrive all dritten, lage ei hat-liste f.eks.

Ser kun på terapauten som en coath...

En jeg kan fortelle det jeg velger å forelle om, til henne. Men hjelper det meg. Det vet jeg ikke, vet bare at det ikke er skadelig.

Er jeg rar? joda, men når han som var på besøk fredag og lørdag, og en annen venn, og osv. Når de blir forelsket i meg?

Vet jeg er sjarmerende, søt og ser ung ut, men kan de faen ikke holde fasaden???

Forstår de ikke at jeg er en bitch?

Blir så lei meg, når vennskap kan ødelegges eller legges på hylla pga slitne menn...

Han, han jeg er forelsket i selv, trur jo at jeg er en kynisk retoriker, og det er jammen bra.

Jeg er kanskje kynisk, men jeg er bergtatt. Men jeg er ikke så naiv at jeg trur det blir meg og han, som sagt, han er en buffer (det har jeg ikke fortalt han...enda)

Er ikke vant til å bo alene, er ikke vant til det. Lage kaffe bare kun til meg selv osv. Det er så, så... boring...

Men nå begynte mine tanker igjen, den bil-ulykka...hun var så sjokkert at hun pratet "et raskt tempo på engelsk"...selv om hun kan norsk. Men vi prater som regel kun engelsk, vet at jeg har skrevet feil i singaturen min, men jeg driter faktisk i det...

Har lyst til å prate med henne nå, fordi jeg har opplevd det samme selv...bil...ulykke...død, telefonbeskjed, jeg turte ikke ta telefonen på mange år, dvs. jeg hater telefoner, og jeg setter alt på lydløs når jeg sover.

Og jeg vil ikke ha verkene sms eller telefon-beskjed. Hvis noen dør. Da vil jeg se øynene til et menneske som ennå er i livet...

Sorry, dette ble deprimerende...

Fra det ene til det andre. Ja jeg liker han som var her, og han har millioner, men jeg vil ha min egen intrigitet...

Ville jeg hatt mer penger, kunne jeg bare blitt luksushore, og fått noen faste ukentlig...

Men jeg er ikke der, og har aldri vært der. Da jeg brukte pulver, lekte jeg "mann".

Skriver ingenting mer om det, vil ikke gi noen unger glupe ideer. Jeg var heldig, men jeg vet om (det vet kripos også) folk som er blitt henrettet. Det kalles overdose. Men i mange tilfeller er det drap, hvorfor kripos ikke går ut med dette? Det vet da for fanden ikke jeg, men de burde gjøre det.

For verden er så rå og så brutal, du må passe deg vel. Nå tenker jeg på forebyggende ang ungdommer....

Hvorfor jeg vet hva kripos gjør og ikke gjør?

Nei, jeg jobber ikke som purk, men til og med de fra kripos går ut på byen i blant, og tar seg en øl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...