Gå til innhold

Min

Gjest vimselot

Anbefalte innlegg

Gjest Camelia

Kjære, kjære Vimselot, jeg tror du misforstod spørsmålet mitt fullstendig. Jeg satt i hele går kveld (natt) og leste i dagboken din, jeg ble så nysgjerrig på deg, du fascinerte meg på en merkelig måte, kanskje det er måten du skriver på, jeg ble oppslukt av dagboken din... Jeg så veldig godt at du ikke hadde det bra, jeg fikk lyst til å si noe til deg, snakke med deg, det at jeg spurte deg om du jobber var bare et "hull" jeg hadde i mitt bilde av deg, jeg følte at jeg trengte å spørre for å tette det hullet, for så å kunne snakke med deg, trøste, oppmuntre, hva som helst... Håper du skjønner. Jeg visste ikke at du var sykmeldt, jeg kan ha oversett det, om du har skrevet det.

Jeg ser nå at spørsmålet mitt virker snålt, det kommer som lyn fra klar himmel, vi har ikke engang snakket sammen før. Jeg ber om unnskyldning. Men jeg vil igjen prøve å forklare; jeg spurte bare for å kunne snakke med deg. Jeg prøvde å se for meg hvordan dagene dine er. Det var med de beste intensjoner, tro du meg!

Du stiller meg noen spørsmål, jeg prøver å svare:

Jeg jobber, men har sommerferie nå. Har vært sykmeldt tidligere i vår/sommer pga. av et helsikes samlivsbrudd som har tatt og fortsatt tar knekken på meg. Takk for at du håper at det er ok med meg, men det er det altså ikke. Det er fullstendig unntakstilstand, jeg trår vannet med tar inn flere liter, jeg hoster og harker og svømmer for harde livet. Jeg har tross alt to små unger å ta meg av.

Ang. hvor og med hva jeg jobber, er jeg litt mer tilbakeholden med info, men jeg har altså bodd i Oslo de siste fem årene og flytter nå til Trondheim, hvor jeg også skal jobbe. Med barn og oppvekst, for å gi deg kortversjonen.

Sånn, venner?

Jeg må smile litt av brannmann-fascinasjonen din. Gi meg en brannmann, liksom! :ler: Ang. at ingen vil ha en... Jeg er 38 (ca. like gammel som deg, tror jeg?), alenemor til to. Jeg er også redd for at ingen vil ha meg. Jeg orker ikke tanken på å skulle gå resten av livet alene. Tar gjerne en brannmann, jeg også. Eller noe helt, helt annet... :sjenert:

Du trenger selvfølgelig ikke å svare på hvorfor du er sykmeldt. Du skriver jo selv at du sliter, jeg har jo skjønt såpass etter de tre timene jeg leste i dagboka di i natt. Men en ting skal du ha, du har en utrolig levende, muntlig og poetisk måte å skrive på! Og det fascinerer meg, som sagt.

Håper du ikke er irritert på meg, det var altså ikke meningen å være frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vimselot

Mine foreldre drar på ferie snart, og jeg er raka fant... kan ikke ringe nå, skal jo dit og spise i morn og det er sen kveld, men aner ikke hvor pengene har blitt av, resturanter, taxi, nye klær osv...

Dvs klæra var på salg, så den slipper jeg ikke unna (mamma er ei ugle).

Er ikke blakk, men nærmest...

Kan de forstå at ...jeg har gått sykemeldt og har som regel kun hatt deltids, ellers jobba som s.t. og at jeg faktisk prøver, men jeg klarte det ikke denne ...jeg kan jo leve men ...det er andre jeg kan låne av, men mine foreldre stoler jeg på og da slipper ikke ryktene ut at jeg "er uselvstendig, håpløs og uten penger"...

Joda, jeg har penger, kjøpekort osv, og penger på en annen konto, men ...jeg har ikke penger på et kjøpekort, de pengene jeg har spart, skal gå til noe annet, og ...

Vet hva min mor vil si. Hvor mye røyker du per uke? Også går hun i butikken og handler inn slik at jeg ikke får ei krone, men mat og slike ting...

Er det rart jeg har spisevegring...

Jeg spør meg selv, men hun styrer fælt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Camelia, leste ikke hva du skrev før nå... :) Jo, fikk litt sjokk av et slikt spørsmål...men visste ikke at det tar såå lang tid å lese gjennom dagboka her... men nå vet jeg det også...

Ser ut som jeg klarer meg økonomisk uten å be mine foreldre om lån. Jeg liker ikke å låne penger, får bare leve litt mer sparsommelig en stund.

Joda, jeg sliter og det har vært litt for mye av alt i det siste. Rykter og dritt. Men det har også vært mye positivt, og jeg får fokusere på det.

Egentlig våknet jeg i dag og følte jeg hadde null-energi, men har ryddet (jeg og den evige ryddinga, aner ikke hvordan ett menneske kan rote så mye, men...)

Må i dusjen, og ta en tlf. Er trett, sov lite i natt, lå og leste til halv 4.

Den telefonen gleder jeg meg ikke til, men ok, jeg får bare ta den og bli ferdig med det liksom. Men utsetter det litt, klokka er ikke mer enn litt over ti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Har vondt i hodet, tatt ibux og håper det går over. Ringte mine foreldre og sa at jeg ikke er i form, dvs. kun hodepine og at jeg ikke kommer til middag i dag...

Sovet par timer, men hjalp lite, hodepinen begynte tidligere i dag, og føler meg enda trett...småkvalm også. Kvalme kan være nerver, men ikke hodepinen...

Skal ta en dusj, kan ikke sove og sove...vet at om jeg kryper under dyna og bare skal lese litt, sovner jeg.

Sov elendig i natt, ei venninne sa at jeg kunne få en sovepille av henne, men vet ikke helt. Er ikke så glad i sovepiller...

Hadde ikke hodepine straks etter at jeg våkna nå, men kjenner den mer og mer.

Bagatell, men det siste jeg har lyst til, er å bli syk og sengeliggende. Planen var å besøke mine foreldre, ta litt oppvask (sjelden jeg vasker alt på en gang), og kanskje shine badet...

Dusje skal jeg i alle fall, kan ikke skade, men gir opp prosjekt oppvask osv hvis det ikke blir bedre. Håper bare ikke det blir verre.

Må nesten møte mine foreldre før de drar på ferie, men har ikke ønsket denne hodepinen velkommen akkurat.

Kjenner min mor, hun kommer til å ringe om par timer og høre hvordan det går, tilby seg å komme med mat til meg osv. Mødre kan være irriterende, men som regel mener de det bare bra selv om min mor i alle fall, kan være veldig direkte og upsykologisk... Min far er en helt annen type, mer diskret selv om han har sine meninger.

Vet ikke om jeg har matlyst (har ikke det nå), men vil hun absolutt komme senere, skal jeg ikke nekte henne heller, selv om jeg kan bruke flere timer på å få i meg ett måltid.

Tror ibuxen begynner å virke, var redd jeg skulle kaste opp og ibux kan neppe være bra for magen, når jeg er kvalm mener jeg.

Syte og klage. Overlever litt hodepine.

Føler jeg utleverer meg for mye her på kg iblant, men hva så...

Fikk erstatningsmobil, fordi de ikke kunne levere min tilbake innenfor (de skrev ikke hvor lenge), men har ikke tatt den i bruk. Og den andre mobilen min, har fortsatt på seg "hodetelefoner", kan sende sms, men ikke ringe eller motta telefoner.

Men har hustlf. Burde kanskje sette sammen delene på erstatningsmobilen, men er ikke helt i form til det nå...

Dumme mobilen min, jeg har gått på innstillinger, men finner ikke ut av det. Vel, er jo en måte å spare penger på da, men... og hustelefonen har jeg sperret slik at jeg ikke kan ringe til mobil med den og heller ikke til sex-telefoner... (som om det interesserer meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Hodepinen forsvant, og jeg har vært i dusjen... min mor ringte, men jeg sa at jeg har mat (har kokt par egg, men ikke spist enda).

Hun skulle likevel komme innom og låne ei bok, og det er jo greit.

...vet hun tar med mat, hun er vel litt bekymret, men greit. Jeg kan ikke klandre henne for å være mor...men sier fra, om det blir for mye...

Har en så dårlig følelse...vil ikke skrive om det. Jeg får det nesten hver gang folk jeg er glad i skal fly...men har aldri sagt noenting. Men når min mor sa at hun har en dårlig følelse, enda lot jeg å si at jeg bråvåkna i dag tidlig og tenkte at de må ikke fly...

Ikke nå. De skal til f.skj. steder, for siden å møtes i xxx. ¨Når hun fortalte meg hvilken ulyst hun følte til å reise, sa jeg ingenting om min uro ang det.

Men så har jeg flyskrekk så det holder, og det er garantert grunnen til min uro og skrekk-oppvåkning. Sa at dere trenger jo ikke dra, om du føler det slik, men... snakke for døve ører osv.

Jeg tar jo fly, selv om jeg har angst. Men nå vil jeg ikke skrive mer om det. Det går vel bra, men var helt uhyggelig å våkne til en følelse at de ikke måtte dra...

Vil ikke skrive mer, om det. Det går bra. Det er min egen angst for å fly som osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Tok ibux i sted, og hodepinen forsvant etterhvert, men nå føler jeg meg glovarm, kvalm og med følelsen av at hodepinen er på frammarsj igjen...

Tenker det går over, men klokka er bare halv ti, og jeg hater å våkne f.eks. midt på natta...

Men merker at jeg ikke er helt frisk. Min mor var innom, en snartur, klarte spise litt (hun tar alltid med mat, men hun ble ikke lenge, og jeg hadde ikke bedt henne ta med mat). Så i kjøleskapet nå, og ble bare enda mer kvalm.

Får lyst å spørre på forumet om det går noe slikt p.t, men samme om det går noe slikt, jeg kan jo...nei, føler meg bare verre enn tidligere i dag. Ibux igjen, når jeg er så kvalm at jeg har lyst å kaste opp...

Testa mobilen, med headset, det går fint an å motta samtaler også, så må vel bruke headset inntil videre.

Ikke pga at jeg har lyst å ringe noen nå, men sånn ellers...

Klarer ikke skrive mer. Nevner man at man er kvalm, har enkelte lett å si at det sikkert kun er nerver... men dette er ikke det. Jeg kjenner meg bedre enn andre, og nerver har jeg hatt før, har også vært syk før, men trodde influensa var over forlengst...

Magevirus forbundet med hodepine har jeg ikke hørt om... skal legge meg snart.

Vet ikke, kanskje jeg bare prøver å gi blanke og gå på besøk til ei venninne (ringe først), men er ikke i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vimselot

Er bedre i dag, har sovet lenge. Det ser ikke ut her, aviser, papirer, oppvask osv. Får ta et skippertak, i alle fall gjøre litt...vet ikke hvor jeg skal begynne, har lest litt om fly-lady og får kanskje prøve på den måten, bare gjøre unna det verste i alle fall...

Planen er/var å besøke mine foreldre etterpå, bare en liten tur, får se. Det er ikke lenge sia jeg våkna. Vil helst ikke noen steder, om formen blir slik som i går, men det var vel bare et lite virus. Er enda trett, men er alltid trett når jeg akkurat har våkna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Nå er jeg helt utslått...var innom ei venninne, som jeg møtte tilfeldigvis i ettermiddag, og hun har fått seg et nytt husdyr (vil ikke nevne type dyr), og i løpet av bare sekunder fikk jeg hodepine, ble snufsete, nøs i ett kjør, rød på øynene osv. Hører med til historien at jeg ble med henne hjem bare for å ta en kopp te...

Nå føler jeg at lukta av dyret har "satt seg fast i nesa", kanskje også i klærne og håret osv. for jeg måtte jo kose med den...

Skylder ikke på dyret, måtte ta en allergitablett nå, men det tar jo tid før den virker. Og er nesten tom for allergimedisin.

Har avlyst å besøke mine foreldre, må vaske opp, litt i alle fall og vaske tøy, og det er også andre grunner, som jeg ikke vil nevne her.

Har rydda, ikke verst, men... Hun venninna, skulle vaske det nye husdyret sitt, og spurte om jeg kunne hjelpe. Joda, men når jeg merka reaksjonen tror jeg det er best å holde seg unna til hun har fått stelt dyret selv.

Sa til henne, at dette går ikke, jeg kan ikke komme på besøk, visst, når jeg reagerer så ekstremt.

Og jeg visste hva hun ville si, at da kommer hun på besøk med dyret med seg. (PÅ tull selvsagt)

Glem det, sa jeg. I alle fall må jeg bli advart først, og jeg vil helst ikke ha henne på besøk med dyret, siden jeg reagerte så kraftig. Allergener sitter lenge i, bør ta en rask dusj nå...

Hater å være allergiker, men så stort utslag har jeg ikke hatt noen gang før.

(jo en gang)

Da er det bedre jeg besøker henne, og tar allergi-tabl. først, men hun er selv allergiker, og i første omgang fôrvert.

Nå ringte hun som plaget meg med tlf, dag og natt. Jeg svarte ikke. Har ikke hørt noe fra henne på lenge (hva enn lenge er).

Burde jo være venninne, men takler det ikke, ikke når hun er så ustabil og truende når hun ruser seg.

Lite jeg kan gjøre...dessverre. Vil ikke tenke mer på det nå.

Må få litt orden på kjøkkenet, har ikke pakka ut alt, så "alt" er oppvask nå... bortsett fra ting jeg bruker mer sjeldent.

Er lei av husarbeid, men det går sikkert raskt, bare jeg begynner. Det "dyret" var her for par dager siden, og har følt meg trett og tett og hodepine, men å vaske gulv nå, glem det.

Har ikke sjekka om en eks har satt inn penger på kto, orker ikke tenke på det, og gjør han ikke det, vel, så er det ingenting jeg kan eller vil plage meg med mer.

Fly-lady virker såå enkelt i teorien, men... ikke i praksis. Å rydde unna det verste jo...

Men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Har fått gjort litt hjemme...allergien forsvant etter at jeg tok den pillen, dvs. ikke med en gang men etterhvert.

Skal kanskje ut, men ikke før om en time, vet ikke helt, er uformelt, altså ingen date...

Allergipiller gjør meg også trett, men bedre enn slik jeg var tidligere i dag. Så ut som jeg hadde grått i timer, rød i øynene osv.

Ender vel opp med at jeg blir med noen venner og tar par øl, men skulle ringes etterpå. Pga at jeg ikke visste hvilken form jeg er/kom til å bli i... hadde ikke lyst når de ringte, har tvunget meg til å gjøre det litt mer hjemlig her, og nå er det ok.

En venninne med barn har spurt om jeg kommer i kveld og ser på dvd, så kanskje jeg heller gjør det istedet for å gå ut på byen.

Har ikke så mye penger, ikke til å bruke på utesteder nå i alle fall. Har enda snev av hodepine, men har ikke tatt ibux eller noe, noe annet enn allergitablett, så det går nok bra.

Vet ikke, må vente til vaskemaskinen blir ferdig, og dessuten ble jeg veldig trett av allergi-tabletten, eller allergien, vet ikke hva som gjorde utslaget.

Men har i alle fall tvunget meg til å få litt skikk på kåken, får se hva jeg gjør om litt etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Har gått en lang kveldstur sammen med en venn og bikkja hans. Er nettopp kommet hjem, trett, men god og trett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Takk. Har sovet godt ja, og leenge... drømmer veldig mye og urolige drømmer, men det har vel skjedd for mye i det siste.

Har bare latet meg nå, skal ta en rask dusj, så ut og kjøpe røyk og har halvveis en avtale om å hjelpe til med å vaske et "dyr", men vet ikke helt når jeg reagerte så allergisk. Da må jeg i så fall ta en ny allergitabl. og vet ikke om jeg har flere igjen (må se etter, tror jeg bare har ett brett i veska igjen, som kanskje er tomt). Vet jeg har en igjen på et annet brett.

Synes det er kaldt, men ser det er sol ute. Kaldt, kanskje fordi jeg sitter med lite klær på. Men har et teppe over bena, og har ikke fått i meg frokost, selv om det er langt på dag.

Lurer ganske på hvordan jeg skal få budsjettet til å gå opp, men får det vel til...er redd jeg røyker mer enn vanlig kun fordi jeg vet at røyk er så dyrt, og self fordi jeg egentlig ikke har råd til å røyke på noen uker, men å slutte under slike forhold, virker håpløst...

Har lyst å kutte ut røyk, men ikke akkurat nå...vet om andre som har klart det når valget har stått mellom mat og røyk, men så ille er det ikke, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

fy fan det tar tid å få polarhunder rene, fjerne floker osv.... Dette er jo ikke rene polarhunder i kke i mitt alfabet i alle fall, men sååå snille... Boff.

Jeg prøvde å si mjau til den ene, og den etterlignet min stemme ( mhrjarr)...

:ler:

Får besøk hvert øyeblikk,self kjenner jeg bikkjene fra før, og ditto.

Synes nok eier burde tatt litt mer vare på pels-stell, men de er så fine når det gjelder sosialisering (vet ikke om alle synes dette, de som er redd store stygge hunder, men de er ikke stygge i det hele tatt)

Vet at en polarhund skal børstes høyst en gang i uka vinterstid, men ...

Boff, sier jeg bare, vet ikke om hundene ble rene, men de ble vel det... og det virka som de likte stellet. Klippe, med f.skj. redskaper.

'De likte det ikke, men er veldresserte.

Oi fan, nå kommer kanskje ei venninne av meg på besøk, og hun ... kan bli langsom....

Men s kal ikke forhåndsdømme noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vimselot

Jeg avlyser besøket, og sier at jeg snart skal legge meg...

er ingen hundeekspert, men hva så... har mest lyst å skravle i tlf med ei annen venninne som har femten slike beist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Sovet, men skal sove igjen...forhåpentligvis og helt sikkert.

Det var litt av en jobb i går, to timer per hund å gre ut floker, pluss bad i tillegg... heldigvis var de så søte og snille, stakkars som hadde alle de flokene...

Vet ikke hvor raskt floker kan oppstå, men det så ut som det hadde gått noen mnd. Hver gang de ser meg sier de BOFF, og lager rare brummelyder... og skal i ansiktet på meg som valpunger, men jeg er snar med å fyre opp en sig...

Vil helst ikke at de skal oppføre seg som valper heller, men de savner kanskje damer (i den forstand, femininitet kontra maskulinitet ang sjefer)

Nei, tar senga, og leser litt. (enda ikke ferdig med den deppa boka til Breen...men snart, da tar jeg fatt på en jeg håper er litt bedre, har flere å velge mellom, men vet ikke riktig, ser jeg har tatt fram en bok som jeg skal sette tilbake i hylla igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Hvem er Hans???

Titta på mobilen min og en som jeg har lagra under navnet Hans, har sendt meg sms kl. 23 i går kveld og spurte om jeg ville ha besøk... :overrasket::sjenert:

Vet jeg kan finne på å lagre tlf.numre på mobilen, fra mennesker jeg møter på byen, men dette er pinlig, har lite lyst å sende sms og spørre hvem han er...

Hadde tlf på lydløs, må spørre de jeg kjenner hvem denne "Hans" er...pinlig det også, men verre å ikke vite.

Tror jeg vet hvem det er, men meg og navn...har bare evt. truffet han ute to ganger.

Men nå vil jeg glemme Hansemann...siden jeg ikke oppdaget meldinga før nå, er det like bra å ikke svare.

Kanskje det var feilsendt, men ser jo for pokker at jeg har lagret han som Hans...

Nei, jeg vil ikke ha besøk, og ikke sent en lørdagskveld av en jeg knapt har møtt... Jeg og :mobil:

Glemmer det... :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest vimselot

Hvor mange ganger ble jeg sjekka opp i kveld, ingen...

Ble spandert på, men det er noe helt helt annet.. Var ute med ei venninne og spiste ...

vil ikke skrive mer, her, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Fant ut hvem "Hans" er, er heldigvis en jeg kjenner...var jo bare å gå på gulesider og finne det ut...

Var koselig ute i går, men vi gikk på en brun pub etter maten, der det var litt for mye støy... senere gikk vi innom en venn og videre til en annen pub, men til slutt var jeg TRETT og ville bare hjem...

Var ikke helt edru, sendte sms til Han (ikke hans), og da ringte han meg...vet han har på lydløs om natta om han ikke sover. Men prata ikke så lenge, begge var visst trette...men det var jo natt...

Har lovet å hjelpe ei venninne med en liten tjeneste etterpå. Tar ikke lang tid.

Er ennå trett, kanskje jeg sover litt med tlf på lyd, siden jeg har lovet å hjelpe henne...

Er ikke sikkert det blir nødvendig, mente hun, men det får vi se når hun tar kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Skulle tømme mobilen for sms, og oppdaga en som er kommet etter at jeg prata med Han... et nummer jeg ikke har lagret, så jeg sjekka gulesider (igjen) og det var fra en kamerat av Han (vet det, fordi han er på besøk der nå).

Det stod: Du er søt...

Blir helt flau, men vet at de har snakket om meg og har sendt sms for å gjøre meg forvirret...

Har lyst å svare, takk, du er også søt xxxxx. Hils Han og si at jeg er fyllesjuk og trudde jeg har gitt tlf.nr. til en jeg har møtt ute på byen da jeg våkna og fant den meldinga...

Vet ikke, får se om jeg gidder. Siden den kom sent i natt, har de vel sittet oppe og drukket og våkner fyllesjuke til sms fra meg...det vil han jeg aldri har møtt engang, ha godt av...men sms kan begynne å hagle inn da, og vet ikke om jeg orker å svare hvis de bare skal sende forvirrende sms...

Barnslige menn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Nå er jeg grundig lei... har fått second hand-info om et dødsfall i nær omgangskrets, en jeg liker veldig godt...

Vet ikke hvor mye second-hand info det er, siden h*n som fortalte det, vet etternavnet og alt...

Kom nettopp hjem og da står det en sykebil utenfor her, vet at en nabo er alvorlig syk...håper ikke det er h*n. Er i så fall ikke samme person, som blir omtalt som død nå...

Lite jeg kan gjøre, har fått i meg frokost nå først... for en ting å tenke på (mat) hvis det stemmer at h*n er funnet død...men jeg måtte ha i meg mat, og ingenting er bekreftet enda...

Vil ikke skrive mer om dette, vet jo ingenting, egentlig...

En venninne skulle ringe om en stund, ti minutter sa hun, kanskje hun kommer innom...

Vet jeg ikke har krav på å vite om en venn har dødt, men det er bedre å vite enn dette tankesurret.

Noen venner rådet meg til å la være å tenke på det, men de var ikke akkurat edru...

Endret av vimselot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...