Gå til innhold

Min

Gjest vimselot

Anbefalte innlegg

Hei!

Ville bare si at jeg er fast leser av dagboken din. Den er fascinerende....

Ha en strålende helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vimselot

Takk Dina. Er ikke så ofte jeg får besøk her i dagboka, men så har jeg jo kalt den Min...

Synes ikke det er så spennende det jeg skriver om, men skriver litt for å få ut frustrasjoner bl.a. Jeg skriver ikke om alt...men lever egentlig et ganske kjedelig liv, akkurat nå, føler meg så slapp, røyka i går, har ikke mer igjen heldigvis, og det tror jeg ikke hun har heller... hun gir bort, slik at hun slipper å røyke alt selv...

Men nå skal det bli lenge til jeg røyker igjen. Har lovet å ta en tur innom henne, hun mente hun trengte hjelp fordi kåken hennes ser bomba ut og hun får besøk, men hun vet like godt som meg at da blir vi mest sannsynlig å dra ut tia og bare sitte og snakke... så det er nok mer effektivt at hun gjør ting alene, bortsett fra at vi skal på butikken sammen, men vet ikke når.

Har satt opp budsjett, er det noe jeg hater, er det akkurat det, men må...

Har self ikke fått i meg frokost, eller lunsj...men har mat jeg kan lage etterpå... er så vrang nå at jeg ikke spiser før det er langt på ettermiddag eller kveld.

F... tror naboene har fått besøk av noen med en bøling med unger, er mye hyling og skriking utenfor nå...

Blir ikke irritert, men kunne dempa seg litt... (jeg blir ikke sur når unger bråker, de er jo faktisk ute...men dog...)

Er så trett. Lurer på når det passer henne å gå i butikken, hun skulle dusje, osv. Men jeg stresser ikke, tror ikke jeg skal ut på byen i kveld, har blitt litt mye... og har lyst å gjøre andre ting enn å røyke og prate tull og drikke, og våke til langt på natt...

Leser en bok nå, en roman jeg lånte av ei venninne, som har en uskyldig tittel, slik at man skulle tru det var en barnebok, men så viser det seg at også den omhandler 2. verdenskrig.

Nå er jeg lei av å lese om kriger, og ettervirkningene den (f.eks. 2. verdenskrig) påførte folk.

Ilfg. ei venninne av meg, er vi og også neste generasjon preget av det som skjedde...

Nei, nå må jeg finne på noe, hun ringer vel på her om cirka en halv time... å skrive dagbok er kjedelig, har faktisk ikke skjedd noe spennende og glad er jeg faktisk for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Ringte henne nå, for begynner å bli trett, og skulle handlet inn litt mat f.eks....

Men hun har enda ikke vært i dusjen...spurte om jeg skulle hjelpe henne litt på kjøkkenet, men jeg sa at jeg ikke har lyst. Dvs. hun har tid nok, og nå føler jeg hun bruker min tid...

Kan gå alene i butikken, men det var hun som spurte om vi ikke kunne gå sammen, fordi hun har nerver...(fin unnskyldning, men den er sikkert reel nok, bare at nå gjelder det litt mer og jeg må ikke bli med henne hver gang hun skal shoppe)

Ikke bare pga det, en venn av oss jobber overtid og har spurt om ikke hun (vi) kan handle inn noen øl til han til i kveld...

Og hun skylder meg fire øl, så jeg må jo hjelpe henne når hun skal handle så mye, hun får besøk i tillegg (en type), ok å samarbeide, men hun er så TREG...

Og jeg blir bare trett av å vente på at hun skal få ut fingeren.

Drar jeg bort til henne nå og hjelper henne på kjøkkenet, noe som er unødvendig siden de to skal ut og spise ute i kveld, blir vi bare sittende og skravle...

Jeg er sulten, så burde kjøpt noe mat, som er lettlaget, har noe, men frister ikke nå...

Det er fint å ha venner som kan hjelpe hverandre, men hun er typen TREG, det hender jeg også er det, men ikke om jeg har en avtale...

Nok om det.

Skal legge meg tidlig i kveld, i morges våkna jeg halv seks og lå våken til ni (leste), og sov par timer til...

Men hvor trett jeg er, det må være hangover etter all røykinga, det er derfor jeg er irritabel fordi hun er så treg nå, jeg vil gjerne få ting unnagjort, og lage meg noe mat, kanskje se på en film eller bare lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Er så irritert, egentlig skulle vi gått på butikken for minst to timer sia... Jeg trenger virkelig ikke gå i noen butikk i dag, har så jeg klarer meg, men hun ba meg om en tjeneste...pga at hun hadde lovet å kjøpe noen øl til en venn.

Orker ikke ringe og mase, hun er likevel ikke klar før hun er klar... men jeg er trett og kunne tenke meg å sove en time nå...

Tror hun får besøk cirka 7, av den elskeren sin som (glem det)...

Jeg sender sms, at enten får jeg et klokkeslett ang når vi skal gå på butikken, eller så kan vi la det være.

Sendte sms.

Når jeg har venta i flere timer, på at hun skal dusje osv. Da kan jeg like gjerne droppe det (skrev ikke det, men påpekte at jeg er lei av å vente)

Det var litt tabbe å vise at jeg er irritert, men jeg skrev bare og spurte når hun var klar, at jeg er trett og har venta en stund nå...og at jeg gjerne vil vite når...

Fikk ikke umiddelbart svar, da er hun vel på badet...

Går snart alene, så får hun klare seg, det er ikke jeg som har lovet å kjøpe øl til folk som jobber overtid, men jeg mangler litt mat osv.

Jeg gir henne tid til halv sju, da går jeg bare.

Ofte er hun så treg, at man bare må bli irritert. Har sikkert noe med at hun røyker daglig...vet ikke.

Jeg driver ikke med noe moralsk prat ang hennes væremåte, men holder hun ikke en avtale, kan hun glemme den. Tror ikke jeg er den første her som har blitt irritert pga dette...

Jeg orker ikke holde på på denne måten. Nå har jeg sendt sms, og vet hun ikke bruker en time i dusjen. En rask dusj sa hun...

Vel. Nok om det.

Fikk sms nå, så da går vi i butikken og møtes på hjørnet.

Hun må jo "lukte" hvor irritert jeg er...men vet jeg egentlig bare trenger å slappe av i dag, og ta det med ro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Ja, så var vi i butikken, men hun merka at jeg var litt knapp og taus. Dvs jeg er trett og sliten, og ville laga mat for par timer sia, om hun hadde fått gjort alt hun skulle...

Men vi krangla ikke, sa bare i fra, at hun må ringe først, om hun er selskapsyk på natta, har jeg tlf. på lydløs, så betyr det at jeg sover, og da kan hun ikke bare ringe på døra her...

Joda, hun forstod det, virka sliten selv. Hun stresser så mye i møte med menn, og forstår ikke at jeg har det ok uten nå... (uten mann)

Jeg stresser ikke mht til menn. selv om jeg savner en mann, av og til, og sex og kos, og noen å drikke kaffe med om morran... osv.

Det forstår ikke hun, dvs. hun forstår savnet, men hun klarer seg ikke uten en eller annen "dust" i sikte, som pleier å vise seg å bare såre henne... (og motsatt selvsagt, for blir hun såret, tar hun igjen, er litt lei av alle hennes forhold nå, men pytt...)

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde en mann, som laget mat til meg, varm mat, osv...

He he...

Men det har jeg ikke. Var jo så forelsket i HAN, men han har jo fått seg dame, så det er ikke mer å styre med. Dvs jeg er også glad i han, så jeg håper det går bra med både han og dama.

Om han kommer krypende om ett år eller to, vet jeg ikke, men jeg lever mest i nuet.

Nå burde jeg hatt fest her, folk som har lånt øl av meg, har kommet med ... så kjøleskapet er fullt, men jeg orker ikke fest.

Har tatt en øl, og er så TRETT, men trett når man har røyka hasj, er vel en bivirkning...

Kan ikke sove nå, og lurer på om jeg skal lage soppstuing, eller hva jeg egentlig har kjøpt av mat...

I går ble maten kjempegod, og jeg hadde ikke det jeg burde ha, men den ble superbra.

Jeg bruker aldri oppskrifter, jeg bare tar det jeg har, og det pleier gå bra. I andres kjøkken derimot, kan jeg bli "matt" når de ikke har... men har alltid klart å kompensere....

Jeg vil ha en mann som ser meg..men jeg kødder bare med alle jeg møter, jeg er ikke seriøs, kanskje jeg er litt redd... menn...

Vet jeg er det, men nå synes jeg det har gått for lang tid, siden sist gang jeg hadde sex. Jeg vil liksom ikke. Jeg vil ikke, dvs. vil ikke.

Kanskje jeg ble redd...men jeg er jo voksen nok... det er ikke kun det, det handler ikke kun om sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Jeg ringte til eks og sa at jeg går med på en nedbetaling...han har selv foreslått det, men har hatt en del utgifter i det siste...

Glem det, klart det svir, men han lovte meg en nedbetaligsordning....

Om jeg stoler på denne eksen, nei, vet ikke, og vil ikke stresse.

Endret av vimselot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vimselot

Jeg vil ikke skrive mer, skriver kun pga at jeg venter en tlf...

Joda, jeg er glad i han, men ikke mer (eksen)...

...en gang ble jeg så sinna at jeg kunne drept han...

og det er ikke mye å si mer... men det var sexpress... overgrep...

Jeg er aggresiv om jeg blir vekket, midt på natta, med en pikk inni meg.

At han turte...mer om den historien vil jeg ikke skrive om.

Trur jeg skal slappe av med ei bok nå, bare få i meg litt mat.

Det er ikke mye å si....

Endret av vimselot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Har laget mat, men desserten ble såå sterk...

Nå glir jeg bare ut av klærne, leser litt, får jeg ikke sove, kan jeg jo stå opp igjen...

Men venta ikke at alle jeg har lånt øl til, kom med... så... men de kan jo bare ligge der, frister meg ikke ak nå.

Nå har jeg spist for my chili...

Hoster helt...

Skal rydde litt, kle av meg og lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Klart, la meg for tidlig i går... våken nå, lysvåken... Litt av en tid på døgnet å våkne på...frister ikke med husarbeid og ikke er det mye å gjøre her heller, cirka null oppvask osv. og orker ikke mase med å vaske gulv osv.

Fikk en gladmelding i går (ikke at en eks skal betale ned på det han skylder meg, han sa det i alle fall og har foreslått det før, og det er ok om han gjør det, i alle fall i den grad han kan) - men noe annet. Kan ikke skrive om det her, men det var kjempebra å høre.

Nå får jeg nesten lyst å gi venninna mi skylda for at jeg er våken nå, for hadde jeg visst at det skulle ta så lang tid før hun skulle på butikken, ville jeg sovet en time på ettermiddagen. Ble jo bare mer og mer trett...

Må si fra til henne, at hun må gi en konkret tid, ellers kaster hun bort min tid...og jeg er ikke interessert i å våkne seks på en lørdag eller når jeg ikke MÅ opp seks. Kan ikke SKYLDE på henne, men jeg klarte ikke holde meg våken særlig lenge i går, svima omtrent av til slutt...leste knapt en halv side i boka før jeg sovna.

Hun har fått den rytmen nå, men jobber skift ellers. Dvs hun sovner av på denne tia p.t. Men det gjør IKKE jeg, bortsett fra da jeg satt med ei og skravla hele natta... men ok, da har jeg snudd døgnet helt nå...

Bortsett fra at jeg ikke vet om jeg klarer å holde meg våken helt til kvelden. Skal kanskje besøke ei venninne senere i dag (selvsagt senere...), men vet ikke, vi skulle ringes.

Kanskje Lady kommer enten i dag eller imorn. Det kom an på om han skulle inn til Oslo.

Nå fryser jeg, har kanskje ikke sovet ut, men føles sånn...skulle egentlig ønske at jeg fremdeles sov, det er vel bare småbarnsforeldre som er våken såå tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Det er så typisk, siden hun var så treg i går, endte det med at vi måtte være rask på butikken for hun venta jo besøk av en, så jeg rakk ikke handle inn alt jeg skulle eller burde... og lite lyst å gå i butikk nå...men kanskje jeg skal.

Er trett igjen, men kan gå på butikken og sove etterpå. Har spist frokost...ikke verst, men når jeg våkner såå fordømt tidlig...

Tror jeg kanskje? sover par timer, før jeg går på butikken. Men liker ikke utsette ting, kan prøve sove, men når jeg har glemt vesentlige ting pga hennes stress-shopping i siste liten...mangler balsam, pepper (lite igjen), og div.

Har cola, kanskje ta et glass og se om jeg våkner litt...

Har ikke LYST gå på butikk i det hele tatt, men må jeg så må jeg...

Tror jeg prøver sove en time eller to, og gå etterpå.

Vet ikke, men senga frister mer nå enn butikken, pluss at boka jeg leser er ..faktisk, spennende...selv om den er trist...

Kan ikke bestemme meg på kg, selv ikke i dagboka, må ut på verandaen, ta et glass cola og se hva jeg velger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Prøvde sove, dvs. leste først, er trett, men fikk ikke sove...

Småkvalm, drikker cola.

Ei jeg kjenner har kasta opp og jeg var på besøk hos henne for ikke lenge sia. Håper ikke det er noe slikt på gang...

Men den boka jeg leser, som skulle tru var en barnebok iflg tittelen og slik innledningsvis, er rett og slett deprimerende...

Trodde ikke handlinga skulle gå slik, og at det handlet om leberborns-hjem osv. Hvilke konsekvenser det fikk for kvinnene i Hitler-tyskland, som ikke alltid var frivillige der, og ettervirkninger i sentid. Ikke rart jeg blir kvalm.

Har jo bestemt meg for at jeg ikke skal lese slikt, men er sånn at når jeg har begynt å lese en bok, klarer jeg ikke slutte... og boka er bra, det er ikke det, men så deprimerende...hjerteskjærende, og brutal.

Har lest fæle bøker før, som har fått meg kvalm, f.eks. Fangen på fortet, av V. Hugo. Jeg ble helt fysisk kvalm...

Men nå må jeg vite hvordan det går med hovedpersonen i den boka jeg leser på, for hun har det helt jævlig i denne epoken jeg leser om...en datter av en som ble sendt til et leberborns-pensjonat, og senere i leir.

Ei venninne av meg, har litt kjennskap til ettervirkninger fra foreldre (bare en av de, men) som var i en leir i Polen, som ble tatt fordi h*n hjalp folk å flykte til Sverige. Hun har fortalt meg litt, og det har selvsagt preget henne også, for ingen kommer normale ut fra en slik situasjon... Dvs. normale er de jo, men de har sett og opplevd ting vi ikke aldri kan sette oss inn i. På en måte må man forstå at de er normale selv om de ikke oppfører seg slik, alltid...

De er normale jmfr at de har vært i konsentrasjonleir og overlevd.

Vil ikke kalle konsentrasjonsleirer for normalt, heldigvis, men det har faktisk skjedd med folk...

Se hvor mye jeg skriver om dette nå, den boka gjør meg deppa...har bare hundre sider igjen cirka.

Men, har lest mye viss-vas. Pent interiør, romantikk og pene kjoler og manipulering...

Men nå skal jeg virkelig finne meg en bok, som ikke omhandler krigen... har lånt en av Cundera, men tro om ikke den også omhandler krig...

Tror jeg skal begynne å bare lese tegneserier...

Den siste revjakta av Ambjørnsen gjorde meg også kvalm...særlig en scene...

Se nå, har jeg "indirekte anbefalt" bøker jeg ikke ville anbefalt...de er godt skrevet, men ikke noe kosemose-bøker...

Har tittel etter tittel jeg kunne ramset opp, over bøker som enten får meg til å grine eller gjør meg kvalm, men vil ikke...

Klokka er litt over ti, får gå på butikken, og kjøpe det jeg ikke rakk i går...

Og bøker som viser at andre har det verre enn meg, gir meg ikke noen trøst om jeg har en dårlig dag. Det kan bli helt for jævlig i enkelte bøker, helt. Og da mener jeg helt.

Kanskje jeg skal starte en tråd over bøker man IKKE bør lese om man ikke vil bli kvalm...men avstår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Ønsker meg kanskje en mann...vet ikke, det så uforutsigbare... og jeg er ikke klar (spørs med hvem).

Er trett, må kanskje blunde par timer, er ikke sulten selv om jeg vet at magen er det...

Men å legge seg betyr å lese mer av "Solsikkeskogen" og den boka gjør meg dårlig...

Klart det er viktig å få fram hva krig kan føre til, men jeg var ikke klar for dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Fryser, måtte ta på ullsokker.

Kanskje jeg virker krass i kommentarene på forumet, men er ikke meningen. Blir bare oppgitt når noen sier at katter ikke har stedsans osv...

Og da må jeg jo svare, både fra min og mine venners erfaringer. Er ikke dr.dyregod for det.

TViler sterkt på at jeg orker noe annet enn å være hjemme i dag, blir sånn når jeg har røyka, får hangover, blir lett irritabel, og har liksom ikke sansen for folk...

Nå merker jeg at jeg er trett, igjen... men sove nå, ja, det kan vel gå, jeg kan jo bare lese hele natta...har bøker jeg ikke har lest.

Fikk en spinnvill (egentlig glup ide) når jeg og ei satt og røyka, hun ville vite hva, men jeg sa at det sier jeg ikke...

men i morgenfuckingsdagens-lys, joda den er god, men...

Hjelp meg, snart blir jeg luksusprostituert...jeg savner hans stemme i tlf som sier at jeg må slappe av, at han kommer, osv.

Alt.

Nå sitter jeg faktisk og snufser, men det var vel bare en drøm. Jeg vil ha han, han vil men han bor ikke her og ei anna kom meg i forkjøpet, en vil ha meg, men jeg vil ikke...

Jorda snurrer rundt, men den beveger seg i mange flere hundre km i timen....

Kanskje mer, men vi merker ikke det pga gravitasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vimselot

Vet ikke hva jeg skal skrive nå...

Han ringte, var ikke edru og vi hadde en morsom samtale, helt til vi kom inn på et ømtålelig emne...

Jeg har ofte tenkt, at jeg, hvis bare jeg hadde lukket opp osv.

Men jeg gjorde ikke det, etter ordre fra han som bodde der.

Jeg burde gjort det uansett, men i ettertid er det for sent å tenke eller handle, tenke kan man jo, og til de grader.

Nei, vet det ikke er min skyld at to unge mennesker døde, men det er den logiske delen av hjernen, den andre, styrer følelser. Ingen har sagt ett vondt ord til meg om dette i ettertids, så jeg bør "bli voksen".

Fikk tlf.,....må kanske svare...

Han er sizfofren, og vi pratet litt, men han hadde ikke lyst til å prate om det - men trilafon....det er han selv som har valgt å være ærlig, han virker helt normal...

Har blitt kjent med han via hun som ringte dag og natt...

Nå burde jeg i alle fall hatt en mann som kunne holdt litt rundt meg, alt...

Han er veldig åpen om sin sykdom, sinnsykdom, og går på trilafon, og er pen og sexy, faktisk og...

Men jeg er ikke der...

Jeg takler ikke mer, ikke ikke på en lang stund. Sa til h at jeg takler lite p.t, han spurte...men at det går ok.

Han jeg er forelska i, sa at nå må jeg sette i gang og flytte fra oslo...men han var ikke edru når han sa det nå, og etterpå fikk jeg tfl fra en venn av en venninne...

Endret av vimselot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Fikk et slags sammenbrudd, gråtetåkt...

Og lurer på om jeg har plaga noen nå...jeg mener, men jeg tok en tlf til en saklig en og h*n sa at ....

Bare saklig kjeft, ikke mer. Ikke mindre.

Jeg blir gal av at folk er så sprø, og ekstra gal av å lese om lebersbarn, og kvinner som ble tvunget dit (kvinner, de var barn på 15-16 år for å føre den ariske rasen vidree...

Vet ikke hvorfor jeg får kvalme-tokter men har ingenting med saken å gjøre...

Kanskje jeg har levd før...og var for frekk, slik at etter lebersborn blei jeg gassa....

Det kan jo ha skjedd iflg enkelte religioner...

Høres gal ut nå, er det.,...vet det, men ringer ei venninne so m bor i nærheten og sier at jeg har krasja...

Men har jeg krasja, alt kan jo være sant...

Likevel, det er så mange år sia, vet om fam.medlemmer som ble skutt i motstand, det lille motstandet norge hostet opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Fikk sms i går kveld; blir du med ut en tur.

Joda, jeg ble med...kan ikke si at det var noe særlig, men angrer ikke heller, bortsett fra formen i dag da...

Men var ikke så lenge ute, hvordan man definerer det da, for det ble noen drinker...

Skal gjemme mobilen og ha den på lydløs i dag, vet nesten at det kommer til å tikke inn en sms om jeg blir med ut...og svake meg, kan finne på å si jada, helt greit, kjempesmart...

Har ikke så mye å skrive om, men er ENDELIG tom for rev. Hun som pleier skaffe og gi gratis til meg, er også tom, og hun har selv sagt at hun er lei nå, og skal ta en lang pause.

Håper, for hennes del, at hun gjør det, men vet hvor lett det er å bli fristet.

Våkna tidlig, kanskje like bra, men tror jeg kommer til å bli trett om par timer igjen...like bra, formen er ikke på topp, sånn helt "uventet"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest vimselot

For en lang dag, er nettopp kommet hjem. Sov par timer på dagen, men er trett. Fristet til å spise litt, men vet ikke om jeg orker...spiste middag for tre timer sia og har egentlig ikke matlyst.

Det frister mer med senga og en bok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Det er så typisk meg. Glemte kjøpe johannesurt, og må ut igjen.

Prøver få med ei venninne, men har ikke fått noe svar på sms. Tenkte vi kunne finne på noe, vet hun var litt deppa i går pga. en type hun dater.

Kan utsette å kjøpe joh.urt til imorn, men da begynner dagen med unødvendig mye stress.

Får bare kle på meg skoa igjen, og gå, men utsetter det litt. Og blir litt sånn "hvilket apotek og har de joh.urt der", må vel ringe rundt og høre, orker ikke bomtur, men er ikke så lang avstand om de ikke har på det første apoteket.

Pluss at, er det noe mer jeg egentlig bør kjøpe inn?...men er vel ikke det...som haster i alle fall.

Får tenke litt, kanskje jeg utsetter det til imorn tidlig.

Burde tenkt på det før, tok den siste i dag...men for sent å være etterpåklok, om det er riktig betegnelse...

Er ikke i humør, vet ikke hva det er, men har sånne dager iblant.

En annen ting er at en regning ser litt rar ut, den pleier ikke være så høy, og jeg forstår ikke, men skal ringe imorn og avklare det. Hadde glemt sist, så kanskje de har plusset på et beløp jeg imellomtida har betalt... Har penger til å dekke den, det er ikke det, men i prinsippet betaler jeg ikke en og samme regning to ganger, og de setter jo opp fakturaen slik at i alle fall jeg ikke forstår så mye..

Nei, nå er det nok, orker ikke tenke på regninger, får bare komme meg ut døra igjen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Enda ikke kommet meg avgårde, fikk en tlf. Har rydda litt her, men er IKKE ryddig, gjør kanskje mer etter at jeg har vært på apoteket.

Har ikke hørt et pip fra hun som var deppa i går pga en mann, men kanskje han er hos henne, eller at hun har sovet dårlig og sover litt... Må ikke overanalysere, når jeg tenker etter er det ikke alltid jeg heller svarer på sms om jeg har en dårlig dag, men pleier å si at det ikke passer hvis det er noe "viktig"...

Vel, har innstilt meg på å gå alene, og det er en fordel i tilfelle hun skal shoppe...

Traff en hyggelig nabo da jeg kom hjem i sted, snakket litt, mest om ingenting...

Når jeg har sånne dager som i dag, kan det være hyggelig bare å få et hyggelig smil og noen vennlige ord. Altså det varmer, men jeg er aldri (nesten) typen som klager så mye, bortsett fra kanskje her i dagboka...men det er annerledes...

Jeg orker i alle fall ikke renne naboer i senk med mine "små og store" problemer...

Har ikke så mye å klage over heller, bortsett fra at jeg svidde av litt mye penger lørdag og at jeg har en slitsom dag, men det er vel normalt å ha slike dager...

Selvsagt, kunne laget en lang liste over ting jeg ikke er fornøyd med, men hva er vitsen...

Prøver fokusere mer på ting jeg er fornøyd med.

Men oppdaga at jeg har fått grønske på ei bukse jeg brukte i marka, og aner ikke hvordan jeg fjerner det...

Og at en glidelås på veska har satt seg fast...så må lirke ut ting...vet jeg kan fikse glidelåsen, men orker ikke nå. Dette er jo bare bagateller og ytre ting, men irriterende...

Noen dager skjærer nesten alt seg, men forteller ikke om alt... Noen ganger føler jeg at andre bruker meg som en slags klagemur, men gjør vel det samme selv om det er ting jeg virkelig bekymrer meg over og går og grubler på...som oftest er det noe komisk midt oppi alt, på en eller annen måte...

Er bare litt lei i dag, er bare det...skal prøve å snu litt på tankene, bare jeg får kommet meg på apoteket og satt i gang vaskemaskinen osv.

Glad det er overskyet så ses det ikke hvor mye støv og slikt som ...nei, nå gir jeg meg med å skrive her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Fikk tlf. To drittkjerringer har satt ut rykte om meg, et ganske så graverende også.

Et usant rykte. Kjenner de ikke, men vet godt hvem de er. H*n som ringte og ga meg info om dette, hadde dobbeltsjekka om det var sant, fordi det ikke lignet meg i det hele tatt...og det var ikke sant (kunne jo spurt meg, men jeg var ikke tilgjengelig akkurat der og da, hadde tlf på lydløs mesteparten av dagen i går)

Vet ikke hvordan jeg skal angripe saken (ikke de, det er de ikke verd, de har selv rykte på seg for å spre rykter om "alle", derfor har jeg heller aldri villet bli kjent med de).

Men hun ene møter jeg stadig på, virker så hyggelig, men har alltid hatt følelsen av at det bare er et skall.

Det må jo irritere f.eks henne at jeg ikke sprer rykter når vi har møttes ute, men jeg forstår ikke hvorfor det har gått så utover meg nå, men det var vel min tur.

Ærlig talt, voksne kvinner som turer fram på den måten, jeg har aldri trudd ett ord. Bl.a. har de beskyldt ei for å være notorisk tjuv, en dame med en inntekt de bare kan drømme om (ikke meg), og har sett at jeg har snakket med henne, men jeg prater aldri om rykter...

Det finnes tusen andre samtaleemner.

Ble bedt bli med ut en tur på et spisested, der ryktene oppsto, og sa at jeg først må på apoteket, så får jeg se etter det.

Men jeg har litt angst nå i dag, så jeg sa til h*n at om jeg bestemmer meg for å komme, må h*n møte meg utenfor, for nå ble jeg virkelig "redd" her.

Mest sinna faktisk, har lyst å la meg provosere, dvs være frekk, men skal late som ingenting. Bråkebøtter og sladder kan jeg unngå ved å overse det.

Men vet ikke om dette er dagen min, joda, to øl og litt mat ute, skader ikke...

Men jeg må tenke over det først.

Har enda ikke kommet meg til apoteket, men er snart ute av døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...