Gjest Qamelia Skrevet 1. september 2007 #461 Del Skrevet 1. september 2007 Opp av kneika med seg! Her har du noen kalorier: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 2. september 2007 #462 Del Skrevet 2. september 2007 Sjokolade, nam. Ja, skal opp av kneika, denne dagen våknet jeg kl 05, og er søndag og er bedt til middag som vanlig, hos mine foreldre, men har ikke bestemt meg enda... Det er ingen vei utenom, opp av kneika. Takk for råd, noen ganger trenger man ikke mer enn et par gode ord... Pinlig, jeg har glemt når jeg skal til terapi igjen, men jeg ble jo syk av bare første timen, selv om terapauten virket ok. Kaster ikke opp mer, men hvis jeg skal kaste opp i flere dager etter hver time, ser jeg ikke vitsen med terapi... Mener, blir jeg så syk, kan jeg heller la være, eller prate med min fastlege og fortelle, for da er jeg mer syk enn jeg vet selv... Men, det eneste legen kan gjøre da, er å legge meg inn på akutt psyk.avd. og liker ikke tanken (har hørt at man maks får prate med en psykiater en gang i uka i cirka 5 minutter) Og legen vet det, trur jeg, så jeg har det bedre hjemme, men jeg skal gi terapauten min minst fire sjanser. Men jeg makter ikke kaste opp fem av ukas sju dager, i 4 uker. Har rast ned i vekt bare på noen dager. Mistet søvnen osv. Ikke fordi jeg tenker for mye, tenker for lite kanskje, men er klar over årsaken. Dette ble mer tyngre enn jeg hadde forestilt meg. Skal spørre terapauten om h*n ikke kan komme hjem til meg selv om jeg vet at det vil koste litt mer. Hva jeg oppnår av det, vet jeg ikke, og er ikke sikker på om jeg vil det heller. Vet man blir verre, før man evt. blir bedre, men når jeg driver og kaster opp osv, vet jeg at jeg kanskje foretrekker å la være. Men skal gi det i alle fall en sjanse til, fortsetter jeg å kaste opp (nei, stikker ikke fingrene i halsen), klarer jeg meg uten terapi, det er ikke hva jeg kaller sunt. Jeg kaster opp alt, vann også, og blir helt tom for energi. Ja, har slitt med spiseproblemer, men trudde aldri at jeg ville få en slik reaksjon. Kanskje jeg ikke skal gå ukentlig til terapi, men fortelle at jeg ikke makter dette, og mulig ca hver andre uke el. er nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 2. september 2007 #463 Del Skrevet 2. september 2007 Har ryddet litt her, husarbeide er ikke min store lidenskap, men må til noen ganger. Er mest flink til å rote... Vet ikke om jeg makter søndagsmiddag i dag, er ikke tvang, men føler at om jeg klarer spise også litt i dag, er det best å spise hjemme hos meg selv. Vil ikke fortelle hvorfor jeg ikke kommer, kan bare si at jeg er sliten, eller at jeg får besøk, men har ikke bestemt meg ennå og det er heldigvis tidlig på dagen. Føler mest for å bare slappe av hjemme, lese, få i meg mat osv. Tenke kanskje, men vet hva jeg tenker om mat per tid, men ikke kjenne hva jeg føler, det ender med kvalme. Og den hindrer meg i å både tenke og å føle. Så jeg vet ikke hva jeg skal mene eller tro om terapi, visste det ville bli tungt, men ikke at jeg skulle få slike reaksjoner. Når jeg har nektet spise eller kastet opp tidligere, har jeg følt at jeg har hatt "kontroll", men er jeg heldig, var det bare et magevirus som rammet meg, men tviler litt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qamelia Skrevet 2. september 2007 #464 Del Skrevet 2. september 2007 Første bud; du trenger energi. For å få energi, må du ha mat. Først da kan du greie å tenke klart. Og det trenger du nå. Og det er ikke rart magen din er på en snurr, når du ikke har fått i deg næring på mange dager. Det med reaksjonen din på første terapitime, var sikkert startvansker. Første gang jeg hadde vært hos min mann på familiekontoret, stod jeg på toalettet og skalv i et kvarter etterpå. Nå går jeg derfra med lette steg. Hva er det man sier? I vonde perioder trenger man - riktig mat - søvn - mosjon - å være sosial med de rette folka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 3. september 2007 #465 Del Skrevet 3. september 2007 Takk igjen. Har fått tid til å tenke litt mer og tillatt meg å ha angst, og mange gode svar her på kg, og har snakket med en venninne om dette. Nå er jeg ikke kvalm mer og har ikke kastet opp, men matlysten er borte. Likevel, har fått i meg suppe, fruktjuice og vitaminer. Vet at mat, søvn osv er viktig i denne fasen...og prøver få i meg litt ca hver 3-4 time. Men, nå hadde jeg besøk av ei venninne i går kveld, og hun hadde svak hodepine, så i dag har jeg "levd på 4 paracet", fryser og er trett, men har likevel laget suppe og fått i meg noe næring. Høres ut som jeg driver med selvskading, men å ikke spise er vel selvskading...det føles i alle fall som om kroppen streiket helt. Så litt hodepine i dag, er bare en bagatell, snufser litt og fryser, så er vel en slags forkjølelse. Ikke så rart jeg er mottagelig for det etter siste ukes "sunne inntak av mat". I natt våknet jeg flere ganger, og var så utmattet tidlig i dag, at jeg sovnet igjen heldigvis, klarte ikke holde øyna åpne. Mener ikke klage, går bedre nå mht til magen i alle fall og nervene har roet seg. Nå fikk jeg sms, skylder 200 kroner til henne, så må vel svare. Skal ta en varm dusj, og ta på meg "pysj". Tror ikke hun MÅ ha pengene i dag, men kan ikke vite det. Trenger hun de, får jeg avtale å møtes og betale tilbake, men føler ikke for å gå ut, eller være sosial akkurat nå. Skal selvfølgelig si at jeg har hodepine, snufser og fryser, så får hun selv velge om hun tar sjansen på å bli smittet. Gruer meg ikke så mye til neste time, skal prøve å distansere meg litt nå i begynnelsen, men det er ikke lett...blir forvirret og vet ikke helt hva vi skal prate om engang. Liker ikke prate om problematiske ting, men det kreves vel heller ikke av meg, siden jeg ikke kjenner terapauten og bare har vært der en gang... Er mye lettere å prate med legen min, men der har jeg jo vært mange ganger. Lett er det ikke, men jeg takler det i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 3. september 2007 #466 Del Skrevet 3. september 2007 Go, Vimselot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 6. september 2007 #467 Del Skrevet 6. september 2007 Takk. He he, ja har gått til terapi denne uka og det gikk lettere. Gruet meg, men har ikke fått problemer slik som sist uke. Vil egentlig ikke skrive for mye akkurat nå, om det, må få tid til å fordøye inntrykk uten å skrive om det på f.eks. kg. (Bedre da å skrive uten i.net, fordi da kan jeg skrive ting jeg ikke kan fortelle her, i fare for å røpe hvem jeg er - les: hvem andre er...) Passer bikkje nå, har gått lang tur. Bikkja er trett, og bare jeg ser på den, der den ligger og sover nå, får jeg lyst å ta køya jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 6. september 2007 #468 Del Skrevet 6. september 2007 Krøp og rullet meg sammen på sofaen, og dro over meg et pledd, og da hørte jeg koselyder fra den sovende hunden. Men nå er den ikke her mer, for denne gang. Vurderer si opp i.net-abonementet, fordi det tar for mye tid...jeg kaster bort tida på å lese ting jeg strengt tatt aldri trenger vite engang. Vet ikke, skal vurdere. Nå har jeg mest lyst til å kontakte en eks ang en foretnings-greie, han trenger ikke gjøre så mye, men han skal underskrive en kontrakt, som andre også må... Men har jeg energi til det...Ja, til å starte det og selge det videre, og dele med alle som har jobbet for det, men siden jeg er grûnderen, tar jeg bare nitto prosent av aksjene, som alle andre, eller gjør jeg det, hvis jeg ikke er så smart som å børsnotere akskjeselskapet, men gjør jeg det, kan jeg bli fristet av store konserner som kjøper meg ut av markedet, og gjør jeg det ikke, går jeg kanskje konkurs... Så hva gjør man? Danner AS, børsnoterer det ikke, før man har en viss kundemengde, skaffer seg de mest profesjolle, og straks firmaet går i overskudd i mengder, kommer det et spørsmål opp og resten vet man... Tror jeg skal holde meg bak i kulissene, som vanlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qamelia Skrevet 6. september 2007 #469 Del Skrevet 6. september 2007 Takk. He he, ja har gått til terapi denne uka og det gikk lettere. Gruet meg, men har ikke fått problemer slik som sist uke. Var det ikke det jeg sa? Så bra. Passer bikkje nå, har gått lang tur. Bikkja er trett, og bare jeg ser på den, der den ligger og sover nå, får jeg lyst å ta køya jeg også... Hund er som terapi for deg, tror jeg. Tenkt på å skaffe en selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 6. september 2007 #470 Del Skrevet 6. september 2007 Nei. Jeg er allergisk. Men ikke mot kaniner og ikke mot hester. Har ikke så lyst på en kanin her, ikke hun heller, faktum. Hest, ja, men da må jeg finne meg en mann først. Han jeg vil ha, Nå? vel, det kan dere bare glemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 7. september 2007 #471 Del Skrevet 7. september 2007 Tanken på hund er ok, men jeg bor midt i byen, og å makte tre lange turer hver dag, i all slags vær, blir for mye. Daglig, år etter år...Er ikke så allergisk at jeg reagerer voldsomt, men litt. Og noen hunde-eiere er bare glad for at andre som liker hunder og som ikke selv har bikkje, kan passe hunden deres. Nei, p.t. kan jeg ikke ha dyr. Og jeg liker litt digre bikkjer, og det krever enormt mye jobb for å dressere de, og jeg har ikke hage og ingen mann som kan avlaste meg (det med mann kontra hund/hest er bare for ...for å fortelle meg selv hvor mye jeg går glipp av når jeg ikke har en mann... he he, trur ikke jeg går glipp av så mye akkurat, og menn jeg har møtt har pratet meg etter munnen, fortalt at de liker det samme som meg, og vist det motsatte...) Men kunne tenke meg tanken på han friluftsmannen, Monsen eller hva han heter, men han hadde blitt for mye av seg, kanskje... men han virker ikke så verst, utseendemessig, og han har jo hund... Foretninger - firma, trur jeg legger det på is, må snakke med noen stykker først, for jeg makter det ikke alene. Og ville aldri solgt, uten å dele gevinsten med de andre som jobbet der, men vet ikke hvor gavmild jeg ville vært mot alle...irl, hvis firmaet ble kjøpt opp av et gigantisk multinasjonalt selskap, trur ikke jeg ville solgt, men heller startet et nytt underfirma og overlatt ansvaret til den jeg stolte mest på og som forstod seg på det... Tankespinn, har nok å tenke på om jeg ikke skal bli grûnder også nå, men tanken er ok den. Har to sig igjen, må ut og kjøpe røyk, hvis jeg ikke sover par timer mer først...vanvittig lett å sove bare par timer til... Men hva skal jeg gjøre i dag? Dagene blir lange, har en tlf å ta i dag, hvis jeg ikke utsetter det til mandag da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qamelia Skrevet 7. september 2007 #472 Del Skrevet 7. september 2007 Da jeg var i Oslo for 2-3 uker siden, så jeg mange steder i byen et oppslag, skrevet for hånd. Det var en dame som ønsket å passe andres hunder. Da må jeg innrømme at jeg tenkte; dette må være Vimeslot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 7. september 2007 #473 Del Skrevet 7. september 2007 Ja, da vet du hvem jeg er da. Si meg har du dagbok, slik at jeg kan skrive noe morsomt der også? Aner ikke hvem du er, dette er jo i.net og kg... Men du fikk meg til å le nå, jeg ... Skal vi bli lesbiske sammen? Eller har du mann og barn? Lesbiska sammen, vi kan bare gå sammen på en "lesbebar" og der kan man bli sjarmerte...så vi kan gå dit sammen da vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qamelia Skrevet 7. september 2007 #474 Del Skrevet 7. september 2007 Ja, da vet du hvem jeg er da. Si meg har du dagbok, slik at jeg kan skrive noe morsomt der også? Aner ikke hvem du er, dette er jo i.net og kg... Men du fikk meg til å le nå, jeg ... Skal vi bli lesbiske sammen? Eller har du mann og barn? Lesbiska sammen, vi kan bare gå sammen på en "lesbebar" og der kan man bli sjarmerte...så vi kan gå dit sammen da vel? Tuller du?? Var det deg?? Er det sant? Men Vimselot, da, selvfølgelig har jeg dagbok. Du har vært hos meg før. Jeg har bare byttet ut førstebokstaven min, hysj hysj... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 7. september 2007 #475 Del Skrevet 7. september 2007 Ok. Men du har jo ingen link til din dagbok, startet på nytt, slik "som alle gjør"? Etter to lange samtaler i tlf med venninner, husket jeg på at jeg måtte... og da fikk jeg ei grei beskjed om at h*n var på møte, men skulle ringe opp igjen. Ok nok. Tirsdag, day after når de krever leg. og man kan forhåndstemme ved kjøpesentre, så lurer jeg på hvordan dette skal gå...og de som ikke har leg. I dag skal jeg lage kanskje, veg.pizza,sammen med ei venninne, men har mest lyst til å kjøre en tur (mann, hvor er du?) Bare for å kjøre, men lage mat frister mer... Til uka, har jeg bedt mennesker (les; venner) på middag, men det er intet stress. Jeg kan lage mat i søvne omtrent, men jeg undrer hva hun sier...hun driver med magi, så jeg bare undrer litt, bare litt...ikke ang. meg, for meg kjenner hun, men til denne boligen. Til maten, blir ikke den god, er hun høflig nok til å spise, men den blir god, jeg er flink der jeg er flink... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 7. september 2007 #476 Del Skrevet 7. september 2007 Blek som et lik og trett og fluer som surrer omkring... (de plager ikke meg, men plantene mine) Ikke mer røykings i dag, ble i går, min kjære venninne som rullet noen til oss... Har mye på hjertet, men vil egentlig ikke skrive om det her. Til uka har jeg invitert ei superstraigt (ikke alltid vært det, og tar enda en røyk av og til), til middag. Hun fikk selv velge menyen, kjempefornøyd, jeg spurte bare: hva vil du ha: a,b eller c, d, hun valgte kjøttmiddag, så da kjøper jeg ei flaske vin. Hun drikker ikke, hva jeg skal servere da... farris, vann, urtete med honning, cola, økologiske juicesaft. Det er ikke sikkert jeg gidder drikke vin når hun ikke gjør det mer (helsa, hun har en dødelig sykdom som er vanskelig å kombinere med alkohol osv, og hun har drukket mye meget tidligere) Men, hun bare lo, da jeg sa et glass vin til hver, hun tenker tilbake til den gang hun fikk diagnosen og drakk 24/7. Og det er mange år siden, så hun tåler et glass. Kanskje tre... Jeg er veldig glad i henne, selv om hun fikk hiv, har jeg kysset henne smask på munnen, drukket av samme glass, og aldri trudd at det var smittsomt. Jeg er veldig veldig glad i henne. Veldig. Hun har stått åpent fram mht til hiv i media, så jeg ljuger ikke, men linker ikke heller... Jeg har vært heldig som ike har fått hiv, svært heldig. Svimmel, klarer ikke skrive mer om dette nå. tlf... ... tlfona, men var ok. Pent høflig pyntelig, (og hvor jeg av og til hater det), samtidig som jeg er redd for at den som ringte meg nå har det vanskelig, har kjøpt klær osv som hun aldri bruker... Og aldri vil bruke. I alle fall slik at de blir slitte, men setter jeg igjen med de katastofe-tanke-greiene mine igjen. Igjen. Fan ta g.bush og fan ta alt. Jeg hater av og til å være menneske, fordi mennesker lar vommer flyte, tarmer, bombene faller, skyt. Skyt soldat! Ellers skytes du! Unge gutter, slaver (les; soldater). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 8. september 2007 #477 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) La meg tidlig i går, men da begynte mobilen å ringe: bli med ut? osv. Men jeg giddet ikke, og slo tlf. på lydløs. Ble ikke noe pizzalaging, ikke pga. meg men noe uforutsett. Ingenting var fastlagt, så det gjorde ikke noe. Skal i dusjen, og rydde litt i papirer (kanskje)...hater å rydde i gammelt rot... Men først dusj, frokost osv. Og aller først, late meg litt til foran pcen... Drømte noe helt vanvittig i natt (det var ikke MEG) !!! Men jeg drømte noe jeg aldri ville blitt med på i våken tilstand. Hele drømmen fortoner seg latterlig, jeg som deltaker på et tv-program der vi var 5-6 damer, og to menn som kunne velge blant oss... En av damene, var en jeg gikk på barneskolen med, en søt men litt tilbakeholden dame, Anne...drømmen var laang, og jeg fortalte ingen jeg kjenner at jeg skulle delta (de ser vanligvis ikke på slikt, men da ville de jo sett på programmet, om jeg var deltaker...noe jeg ikke ville vært for ti millioner) Vel, hun jeg kjente fra tidligere, stakk av med han mest sjarmerende, og de begynte straks å planlegge bryllup. Jeg og de fleste andre, "vant" ingen mann (eller de ville ikke ha oss da, for å si det slik), men jeg fikk plutselig blikk-kontakt med en av kamera-folka...og ble helt betatt, men da sluttet denne drømmen, som jeg vil kalle et nesten-mareritt, helt til kameramannen dukket opp. Typisk. Endret 8. september 2007 av vimselot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 10. september 2007 #478 Del Skrevet 10. september 2007 Rydder, mitt "sterke" område... har ryddet en time, men ser like hååpløst ut (nesten). Ser sikkert helt kaos ut i skuffer og skap nå, men det tar jeg...en annen dag... Jeg må rydde boden først... Phuf. Men nå slapper jeg av litt, før det blir ugjenkjennelig her. Trenger ikke stresse til valglokalet i alle fall, har forhåndstemt. Drømmer så mye rart for tida, altfor rart til å beskrives...her i alle fall. Skal (hvis jeg ikke er for trett) til ei venninne i kveld og følge litt med på valgresultatene. Akkurat nå føler jeg meg litt sliten i hodet, men å rydde er...noe jeg ofte gjør, men det virker ikke slik, og ser ikke slik ut, og selv om jeg har vært borte noen dager og har ryddet før jeg dro, så kommer jeg hjem igjen og det tar ikke lang tid før det er rot overalt (men da må jeg jo pakke ut, og da blir det jo rotete). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 11. september 2007 #479 Del Skrevet 11. september 2007 Joda, da jeg kom hjem nå, så jeg at jeg virkelig har ryddet her i går...men fikk en lampe hos ei venninne i går kveld, som hun ikke hadde plass til og som jeg ikke har et egentlig behov for, men den var litt sånn "kitch", så må rydde plass til den om jeg skal bruke den da... Skal i alle fall prøve å få plass til den (har det ikke overfylt her, bortsett fra at jeg liker å ha åpne flater, slik at jeg får plass til papirer, solbriller, penner, huskelapper, dvs. det andre kaller rot...) Men unødvendig av meg å slenge bh-er, klær, paracet, vitamin-bokser, binders, osv. overalt... Har likevel ikke tenkt å skjerpe meg, men skal rydde bort gammelt rot og ha litt mer system... Tror andre enn meg selv, vil ha store problemer med å finne fram i systemet mitt, slik det er nå, men sliter selv i blant. Bortsett fra at jeg på en merkelig måte husker hvor jeg har lagt ting når jeg har behov for de... ting, ting ting høres ut som jeg er helt ting-fiksert, men prøver å gjøre det hjemmekoselig med de tingene jeg har (en del, har gitt bort det meste faktisk), men har ikke bodd alene på mange år før jeg ble singel, og det å gjøre det koselig bare til meg selv, vel, gir i blant blaffen bare det fungerer. Ok, på den måten, å være singel. Skal på besøk til ei venninne etterpå, men må ta en dusj, og kanskje sove en time først. Det er først senere...dvs. vi har ikke avtalt om vi skal møtes hos henne eller hos meg. Skal ringes først. Snart, hvis jeg skriver mer om å rydde, vil jeg kalle dette klagemur-dagboka... Men det er i såfall min greie, og ingen andres. Sov veldig dårlig i natt, måtte tidlig opp i dag, og hver gang jeg våkna, visste jeg ikke hvor jeg var... (antar det er pga at jeg har ryddet...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 11. september 2007 #480 Del Skrevet 11. september 2007 5 min. Skal hjelpe en nabo... før jeg selv må løpe...av sted. Ikke løpe akkurat, men har løpt hele formiddagen og var så sliten i hodet at jeg mistet konsentrasjonen, pluss dårlig søvn, men det tar jeg igjen i natt, kan sove leenge i morn. Og pluss, minus, akkurat nå klarer jeg ikke konse om å skrive, bare gjøre det jeg må, men ikke noe minus-faktor. Mine sykeste drømmer, bør jeg skrive ned, minner meg selv på at i natt drømte jeg om JJ, og han sa at han var 30 prosent på heroin og 70 prosent på annet... (han er en død venn av meg, for mange år tilbake...) Men nå må jeg løpe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå