Gjest vimselot Skrevet 4. juli 2007 #261 Del Skrevet 4. juli 2007 Takk, for at du kommer og sover med meg i natt, holder rundt meg, men det trenger du ikke. Senga mi er stor... Jeg savner deg, men du er borte...bortenfor sol og bortenfor måne... Men kommer du... Og hvem av alle dere som kommer til meg i drømmene, det er ikke deg, det er bare mine ekser, som oppfører seg som de eier meg samtidig som de ler opp i ansiktet til venninnnene mine, tar de på puppene, og alle blir sinna... Det er da ikke deg... Du kommer jo ikke fram i mine drømmer, og jeg lurer på når. Jeg har en mistanke om at du er død, for to dager siden cirka... veldig romantisk, men det er min fantasi, så lenge du ikke ringer, og jeg ikke kan drømme mer... hvor er du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 6. juli 2007 #262 Del Skrevet 6. juli 2007 Ja ja, sånn kan det gå når man tar imovane og ikke legger seg umiddelbart...men tok ingenting i går i alle fall og tror jeg holder meg unna "vidunder-tablettene"... Er trett, fått i meg ett knekkebrød i dag og har løpt halve dagen. Men nå holder jeg på å lage litt mat. Kanskje en venninne kommer innom, men jeg ba henne ringe først, for vet ikke om jeg blir veeldig trett når jeg har spist. Eller om jeg har bare lyst å surfe på nettet... Hun bor i nærheten, og blir ikke lenge, men vet ikke helt om jeg gidder være sosial i kveld... Får se når hun ringer, og når jeg har spist, hvis hun ringer, er bare en løs avtale. Hun kommer sikkert med noe å røyke på, men det frister ikke akkurat nå. Da ender det med at jeg må be henne gå, fordi jeg blir enda mer trett... men det vet hun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 6. juli 2007 #263 Del Skrevet 6. juli 2007 Hun kom, og jeg er alene nå og få fjåg... Jeg vil ikke skrive mer akkurat nå, men å vise stil uten elegan¨se, det ... er sikkert vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 10. juli 2007 #264 Del Skrevet 10. juli 2007 For en dag, ja og for et liv, for et... (Jokke...) Og for noen naboer (de sladrer men ok), ble spurt hvor jeg skulle på ferie eller om jeg hadde vært på ferie... Naboprat. Må klø meg i hodet, er ikke helt oppegående i dag, en venninne skulle møte en fyr som er interessert i henne i går, men ville ikke gå alene og møte han... Hun har sagt at han er harry, men han virket ok, det endte med at han ble med henne hjem, mer vet jeg ikke. Tenker bare, enda en historie med...med alt og intet, men det er ikke mitt problem. Han virket smart og hyggelig, ikke verdens peneste, ikke den styggeste, men det er ikke utseendet det går på. Men kjenner jeg henne, er det lommeboka det går på, bortsett fra sex. Hun flyr fra den ene til den andre, men det er ikke mitt problem. Hodepine (tenkte med en gang på å ta en ibux, men har cola, så det hjelper vel). Jeg ble litt animert i går, ja, og det var ikke planen. Hun som ringte dag og natt, har sluttet med det, har ikke hørt noe på en stund. Synes forferdelig synd på henne, for RUSEN er ikke HENNE. En annen venninne bruker coca. Har hatt mistanke lenge, men nå vet jeg det, fra henne selv. Jeg begynner å hate rus og hva de gjør med venner og venninner. Jeg begynner å hate det. Noe forbilde er jeg ikke, men holder meg til vin og øl og av og til litt ganja. Men nå får jeg lyst til å kutte ut alt som heter rus, bortsett fra sigarettene (jeg må ikke overdrive, men er mester i det, alt eller ingenting...) Jeg hater rus, ikke selve rusen, men hva de gjør med folk. Så mange døde unge (mange av mine venner døde unge), jeg gikk på pulver jeg også, men kutta. Men innser at jeg drikker mer enn gjennomsnittet. Da de døde, ruset jeg meg, så sorgen forsvant i en tåke. Men den sitter fast som ... lim. Vet ikke hva jeg skal si til henne som bruker coca, hun gjemmer seg bak at det er bare av og til, men en annen venninne av meg som faktisk er "tørr" nå, sa når hun møtte henne, at hun bruker det. Hva? sa jeg. Det er åpentbart. Dvs. at jeg er blind da, men jeg hater pulver. Han eplekjekke har fått seg dame, så jeg kan glemme han, men han bruker å gå lei av damene sine etter noen uker. Men vil jeg ha han, om han vil ha meg? Vet ikke, håper det går bra med de to da i alle fall, hvis det er meningen. Jeg er glad i han, og vil bli glad om han har funnet en dame med litt fornuft i, som "ser" han, og at han også ser henne selvsagt. Nå vil jeg ikke skrive mer. Men å si at livet går på skinner, er å overdrive... Jeg er lei av samfunnet, som er blitt slik at alle skal ha mest mulig, ha image, osv. Men slik har det vel alltid vært, bare ikke så imaginært som nå... Jeg må få i meg mat, er hekta på sopp og grønnsaker...hekta på mat minner meg om graviditet, men jeg har ikke hatt sex på snart ...ett år og det er rekord til å være meg. Legen min sier at jeg er en idiotmagnet. Stoler litt på legen, og holder meg unna menn, en liten stund til... Men det holder hardt, jeg har de verste drømmene. Om ekser, om menn jeg aldri har sett før, ikke om sex generelt, men om å "danne bo". Lager mat, men er ikke sulten. Kan gi maten til duene på verandaen...men må få i meg litt av det, eier ikke matlyst. Er trett, litt coca skulle vel ordnet det, men jeg avstår. Det virker som jeg kjenner bare rare mennesker, men jeg gjør det, og noen tør jeg ikke skrive om på kg. Kaller ikke alle nære venner, men det gjør vel ingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 10. juli 2007 #265 Del Skrevet 10. juli 2007 Jeg kan ikke gjøre noe med det, annet enn å si det jeg alt har fortalt, at jeg avskyr pulver og ikke vil ha mer med miljøet å gjøre. De er ikke akkurat dumme. Resten kan man tenke selv. Får besøk snart, kanskje...men vi skulle ringe først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 10. juli 2007 #266 Del Skrevet 10. juli 2007 Får besøk, vet ikke hvor huper duper hoi jeg er i hodet nå, hvilken form, men h*n har med seg blås og alle som kjenner meg vet at da svoer jeg i omtrent ... Men jeg har ikke så lyst sove i et døgn...jo, kanskje dessverre. Må logge ut, trenger ikke rydde ... men blir stresset, bare ved tanken nå, ble for mye i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 10. juli 2007 #267 Del Skrevet 10. juli 2007 Avlyser det. Frister ikke med verken blås eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 15. juli 2007 #268 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Nettopp våkna...For en hodepine, i går ble det rødvin osv. Det ble sent... Og i dag er jeg bedt på grilling, men jeg avlyser det...er ikke helt sikker, kan hende formen bedrer seg etter litt vann nå, men energien er helt lavmåls...så vet ikke hvor sosial jeg orker være i dag. Selvsagt har jeg lyst å dra, men vi avtalte ikke noe 100 prosent i går, avtalte å avtale i dag...så jeg må ringe snart og si fra. Har ikke cola i kjøleskapet, men kanskje litt juice får meg til å våkne... Ble animert i går, ja... ser det på måten jeg har lagt meg på...rett til senga, av med sko, alle klær, og pang, falle i søvn...heldigvis uten en naken mann i senga mi...men det var ingen overraskelse, jeg er ikke på sjekkern... Lånte ei bok av en venn, var på nachpiel etter byturen. Synes det er litt "dårlig" å ikke komme, når jeg er bedt, "bare" fordi jeg er fyllesjuk, men skal ringe og forhøre meg om hvor mange som kommer osv. Får bare si at jeg ikke er verdens mest sosiale...(det er jeg jo, bare jeg får på meg klær, dusja osv), men akkurat nå er jeg i "vet ikke land"... Kan ikke ringe og si at jeg ikke vet enda...prøver med juice, har lyst å ta ibux, men da sovner jeg bare igjen... Dette er kjedelig, jeg har lyst til å dra, men vet ikke hvor god formen er... (tør ikke kjenne etter, egentlig) Er kjedelig å bare være hjemme hele dagen, men akkurat i dag, er kanskje det en god ide... Jeg får vente litt, men må bestemme meg snart... Var forresten veldig koselig i går, men rødvinen på nachpielet slo meg litt ut. Fant veien hjem i alle fall, ikke verst... Har rydda vekk skoene ved senga, og var heldigvis ikke nachpiel her...så er ryddig (litt i alle fall) her hjemme... Endret 15. juli 2007 av vimselot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 15. juli 2007 #269 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg er litt bedre, tok to ibux og skal i dusjen, så det blir grillmat... Er litt slapp, men hodepinen er vekk. Har til og med spist frokost og drukket masse vann og juice. Ikke i toppform, men har vært verre. Rødvinen var det som gjorde utslaget i natt. Mest lyst å krype under dyna, men har godt av frisk luft osv. Skal ikke avgårde før om ett par timer, så stresser ikke med noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 15. juli 2007 #270 Del Skrevet 15. juli 2007 Er trett, men tidlig å legge seg. Var ok å komme seg ut, spise god mat osv. Blir irritert om jeg føler jeg "må" være inne en hel dag pga. at det ble for mye alkohol dagen før...og pleier å tvinge meg til å gjøre noe, om ikke annet gå en tur. Skal kanskje en tur og se etter om blåbæra er moden en av de første dagene. Har avtalt med ei venninne, men vi må se an været osv. Fikk sms om jeg ble med på pub i sted, men takket nei. Ingen pub på meg i dag, hadde slett ikke lyst. Den formen jeg våknet til i dag, er bedre nå, er kun litt trett og slapp, men skulle jeg blitt med på en pubrunde ikveld også, en som lignet den i går, ville jeg blitt helt satt ut i par dager...grøsser ved tanken. Å være fyllesjuk og ha nerver dagen derpå unner jeg ingen. Og jeg følte meg ikke så veldig ok tidligere i dag akkurat, var ikke noe å skryte av for å si det mildt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 16. juli 2007 #271 Del Skrevet 16. juli 2007 Hjemme igjen, herlig...(er litt hjemmekjær av og til) Rot, klær som må brettes og ryddes i skap, oppvask, hva så...men må gjøre litt, kanskje... Denne dagen har jeg vært i marka og plukket blåbær, renset bæra og lagt de i fryseren. Så da kan egentlig husarbeid vente, imorn er det visst regnvær, og da har jeg god tid (men sikkert lite lyst på husarbeid, så kanskje jeg tar litt nå, bare for å få unna det verste, tar toppen ti min.) Ei venninne sier alltid at jeg har det så ryddig, alltid...jeg blir helt dårlig, det er greit at jeg ikke har en kilometer høy oppvask, men papirer og ting og tang og ryddig er det ikke her...men hun er som regel ikke her når det er som verst...klær og tegneserier og bøker og papirer på gulv og overalt...og når vi har vært ute på byen og gått hjem til meg og tatt noen øl, så ser hun jo ikke rotet og støvet... Pluss at jeg er ekspert på å rydde alt slik at jeg ikke finner ting igjen... Jeg synes hun har det ryddig, til en viss grad, men har vært der når det har vært bare kaos også. Det gjør meg ingenting, for jeg liker ikke om det er for sterilt. Og det er ikke jeg som må rydde hos henne. Er trett, men kan ikke legge meg kl. ni. Orker ikke tanken på å våkne opp fem seks om morgenen når alle andre sover... Tror jeg rydder bort klærne i alle fall, og en kjele må tømmes og rengjøres på kjøkkenet... da slipper jeg å tenke på det i morn og kjeler med surt vann gjør meg kvalm... Har litt oppvask, men den er skylt av og kan vente. Husarbeid, hvorfor skrive om det... Motivere meg selv, hadde bestemt meg for å brette klær og ta den forbanna kjelen i alle fall, så da gjør jeg det, kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 17. juli 2007 #272 Del Skrevet 17. juli 2007 Nå regner det virkelig, er glad jeg er inne, det høljer jo... Skal i dusjen, og lage meg litt mat (har ikke spist, er typisk meg å utsette frokost til langt på dag...) Gikk en tur i sted, da regnet det heldigvis ikke. Regn gjør meg ingenting, men nå ser det litt "voldsomt" ut. I dag har jeg ingen planer, vet ikke enda, men kan være ok å bare slappe av hjemm også... prosjekt husarbeid orker jeg ikke nå, er ikke så ille her heller, har smårydda litt. Litt deilig å være i Oslo i fellesferien, alle er dratt bort og det er mindre trafikk osv. Dvs. jeg liker å være her når andre er borte, og reise når alle er hjemme... Men liker ikke om alle jeg kjenner drar på ferie samtidig, da blir det litt...ensomt. Jeg og den maten...har vært sulten i flere timer, men ikke laget meg noenting. Satser kanskje på suppe i dag, vet ikke...det er kjedelig å lage mat til kun en person, og lager jeg suppe må jeg spise suppe i morn også (nei, jeg kan fryse ned). Får se... Det er vel ikke farlig å dusje om det begynner å lyne og tordne... Er ikke redd tordenvær, men har hørt så mye rart, må uansett i dusjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 17. juli 2007 #273 Del Skrevet 17. juli 2007 Tok en rask dusj og fikk i meg et knekkebrød. Ei venninne kommer innom om ikke så lenge. Vet ikke hva vi finner på, tvilsomt at det blir pub i alle fall (jeg har ikke lyst), men mulig hun har med ei flaske vin... vi avtalte ikke noe spesielt, bare at hun skulle komme innom en tur... det kan være et besøk på en halv time eller vare helt til kvelden... Egentlig er jeg trett, men jeg "kan ikke" sove nå. Jeg snur døgnet raskt hvis jeg begynner å sove på ettermiddagen, så bra at hun kommer hit en tur, da våkner jeg kanskje litt. Hun er ganske morsom, men vet ikke hvilken form hun er i, vet bare at hun var ute i går. Har sovet nok, men tok allergitablett i går og blir trett av det. Får hangover. Jeg elsker å sove på ettermiddagene, men akkurat nå, når jeg har sovet leenge, er det sikkert ikke lurt. Sovner jeg nå, kan jeg sove til åtte i kveld, og da er jeg klin våken til langt på natt. Men hun kommer jo, så da slipper jeg å legge meg (var planen å legge meg etter dusj og litt mat...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 17. juli 2007 #274 Del Skrevet 17. juli 2007 Nå er jeg litt irritert. Hun sa en halv time, men nå er det gått snart en time... Kommer hun ikke i løpet av kort tid, sender jeg sms og sier jeg har andre planer, jeg orker ikke vente (er det verste jeg vet), selv om jeg ikke har noen planer i dag... Det trenger ikke hun å vite, jeg forteller ikke alt til noen. Hvor jeg har vært, hvor jeg skal osv. Hun kan ikke skylde på trikken, er bare gangavstand mellom oss. Men hun har kanskje fått en tlf eller noe, så hun dukker nok opp, jeg må bare la være å irritere meg nå, ellers er vitsen med å få besøk borte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 17. juli 2007 #275 Del Skrevet 17. juli 2007 Fikk sms fra henne, hun kommer snart. Hva det betyr, vet jeg ikke. Hva er snart? ??? Ser det an en halv time, ellers avlyser jeg hele greia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 17. juli 2007 #276 Del Skrevet 17. juli 2007 Sendte sms tilbake. Når kommer du cirka? Da tok det par minutter og hun mente at jeg kunne komme dit. Vel, like greit, en liten luftetur og jeg forstod grunnen da jeg kom, hun hadde en type på besøk, så hun ville vel ikke stresse (han dro, men hun visste jo ikke når han skulle hjem til seg selv) og ville ikke stresse han... En hyggelig fyr forresten, som er vilt forelsket i henne, mens hun mener de er for forskjellige. Hun har heldigvis sagt fra, så hun slipper såre han. Sier hun da... men jeg blander meg ikke inn i andres forhold. Nå er jeg trett, skjønner ikke hvorfor... kan sove i fjorten, femten timer, men jeg legger meg ikke nå, for plutselig våkner jeg og er lys våken... Er sulten, ett knekkebrød var det...men vet ikke hva jeg skal lage... Vet, må bli noe enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 18. juli 2007 #277 Del Skrevet 18. juli 2007 Snille venninna mi... sendte sms til henne cirka ni-ti i går kveld og spurte om hun hadde fått tak i noe å røyke på, visste at hun bare "venta"...så ringer hun meg i natt kl. 01 og står utenfor her med vin, øl og hasj... Da lå jeg og leste, men lukka opp og det ble sent (tidlig) til halv sju i dag... Nå forstod jeg ikke noenting når jeg våkna, om det var dag eller natt... Var ikke meninga at hun skulle komme kl ett på natta, jeg mener, når jeg sender sms kl. halv ti, da venter jeg ikke noenting om jeg ikke får svar i løpet av en time i alle fall... men kan ikke gi henne skylda for at jeg er slapp i dag...men skal si til henne at neste gang, må hun ikke kontakte meg midt på natta "bare" for at jeg har spurt om hun har noe å røyke på tidligere på kvelden... Jeg har litt lyst å gå bort til henne og ringe på og vekke henne (vet hun sover nå, den skurken, som hadde vært på pub før hun kom hit) Nei, skal ikke gå bort til henne i dag. I dag er jeg fyllesjuk, er vel knapt blitt edru siden vi drakk og røyka til seks, halv sju... Iflg henne går det nå rykter om at jeg er byens beste kysser... (må le) Tror hun tuller, men hun hadde møtt en jeg har flørtet litt med, som (en lang historie)... vil ikke utdype dette mer, og sa til henne at hun kødder. Vi skravla hele natta, akkurat hva vi snakket om, husker ikke alt, var masse tullprat, var skev og ikke edru, egentlig vil jeg bare i senga igjen og sove eller lese. Drikke til morran, det er år sia jeg har gjort det og det skal bli lenge til neste gang... Ser at hun har ringt meg i sjutida, men hadde tlf på lydløs. Jeg kan ikke sove mer nå, har sovet mye i det siste, men for en dag å våkne til...kanskje ringe og vekke henne, men hun har også tlf på lydløs når hun sover... Føles ut som jeg er litt ...slapp i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 18. juli 2007 #278 Del Skrevet 18. juli 2007 Hun er snill, sånn egentlig, men er very image... Heldigvis får vi latter ut av de fleste rare situasjoner. Og kan kjefte uten at vi blir uvenner om det er noe. Jeg leser som regel depressive og rare bøker, det gir meg ingen glede, men kanskje litt spenning... Bortsett fra at en mann med en liten hund, (jeg lånte 200 av han for noen uker sia...), og mobilen streika, så nå må jeg alltid gå med minst 200 spenn på meg. Eller skal jeg bare late som jeg var så full og animert at jeg ikke husker det. Han dytta penga på meg, jeg hadde ikke spurt... det skjer utrolige ting når jeg er ute på byen... En gang, utenfor en kiosk i Oslo, begynte jeg å grine... En la merke til meg, selv om jeg gjemte meg og tok på solbrillene... og ... spurte hva som hadde skjedd... Ingenting sa, jeg, ingenting... bortsett fra at mannen min ikke har gitt en lyd fra seg på ei uke nå, og at han bruker opp hele budsjettet... Han spurte litt mer, vi stod avskjermet fra "byen", og han fikk meg nesten til å begynne å grine igjen, men han bare plutselig, tok frem lommeboka, og stakk lapper i min hånd... Jeg sa, det trenger jeg ikke, jeg gråt ikke fordi du skulle synes synd på meg... Da sa han, at jeg skulle beholde pengene, og så sa han farvel, ta vare på deg selv. Jeg så ut som 23 når jeg var 35, så han trodde vel kanskje at jeg var et barn... Men nå går jo ryktene rundt om at jeg er den beste dama til å kysse her i Oslo, jeg må le...litt, men det er pinlig, sånn egentlig... særlig når jeg ikke husker hvordan han så ut, men han tok feil av meg og venninna mi (litt goth), men jeg nekter å tro at det er sant. Da må jeg ha vært så animert, for jeg husker at jeg kyssa litt med ...en nabo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 19. juli 2007 #279 Del Skrevet 19. juli 2007 Husarbeid... holder på, men tar sin tid. Har satt klær på vask og rydda på kjøkkenet, vært ute med søpla og tørka av litt støv. Må i dusjen, er nettopp kommet hjem. Var hos ei venninne, og vi delte ei flaske vin. Mulig hun kommer innom senere, men jeg får besøk i åtte-halv ni tida, men h*n blir ikke lenge, skulle bare levere tilbake noen bøker h*n har lånt. Er trett, ble litt røyking i går også og da blir jeg temmelig slapp dagen etter... og føler bare for å sove (men nå har jeg altså noen avtaler, til og med med vaskemaskinen...) Prata om røyking med hun jeg traff i sted, hun røyker daglig, men har lyst å ta en lang pause. Jeg er enig, blir så slapp og trett og energiløs, men godt å sove leenge. Likevel, ikke om det blir noen vane... Må ta meg en dusj, får ta husarbeid gradvis, er i alle fall begynt... Men når jeg har røyka og laget mat, ser det ikke ut på kjøkkenet dagen etter... Skal ikke klage, er ikke metervis med oppvask, men må lage noe mat etterpå, og å jobbe på kjøkkenet i kaos, orker jeg ikke. Ei venninne av meg trur jeg er interessert i en som ikke bor så langt unna, men det eneste jeg har sagt, er at han virker hyggelig. Hun skal alltid dramatisere...og hun kjenner han bedre enn meg, så håper ikke hun har sagt noe til han. Egentlig det samme, jeg er ikke tent på han, kjenner han knapt. Oj, nå er duene på verandaen igjen, og titter inn. De er svært nysgjerrige på hva jeg driver med, og lytter når jeg prater med de...dvs. det virker slik, for de skakker på hodet, og glaner på meg... Ser ut som de er interessert i hva i alle dager en pc er, de hører jo lyden, så de synes vel mennesker er rare som bare sitter og trykker på noe... Søte er de i alle fall. Pleier å stelle pelsen, obs, fjærdrakten sine på verandaen, de driter også ned gulvet, men jeg tar det opp og vasker med grønnsåpe. Ikke så appetittelig, så jeg kaster gulvkluten etterpå. Men de er veldig nysgjerrige, og virker som de observerer - de har fri innsyn til her jeg sitter i stua. Nå må jeg i dusj ...snart, har ikke så mange planer, men like greit å få det gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 19. juli 2007 #280 Del Skrevet 19. juli 2007 For en dag, fikk besøk av henne som nesten alltid røyker, så vi røyka. Går rundt. Men har gjort noe i dag i alle fall... Dessuten har jeg ferie nå. Det verste er at jeg ... har lyst å møte en mann, men vet ikke om jeg ønsker det, playere osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå