Gå til innhold

Hva syntes dere?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest 22

Trenger litt hjelp her. Hva syntes dere om dette?

Saken er den at "svigermor"flyttet til Bergen. Hovedsakelig for å hjelpe oss økonomisk. Hun solgte leiligheten, og vi fikk et stort pengebeløp da vi skulle ha vårt første barn. Han er nå fem mnd. Så vil hun ha han en uke i Bergen. Skal komme ned og ta han med, for så å komme tilbake med han.

Jeg gruer meg, og syntes det er altfor tidlig. Allikevel har hun gjort veldig mye for oss. Skal jeg ta det i betrakning? En uke er lenge..Er det forsvalig av meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns overhodet ikke du skal føle deg forpliktet til å "måtte" la svigemor få ha sønnen din en uke når han er liten selv om hun har hjulpet dere nei.

Kan du ikke heller tilby henne å komme å være hos dere en uke da, så hun kan kose seg med barnebarnet, men alikevel ha såpass kontroll at du føler deg tilfreds selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, uansett om dere måtte ha bodd i samme by.... måten du føler usikkerhet på bør fortelle deg at dette ikke er noe du skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du trenger absolut ikke føle deg forpliktet til å "låne bort" babyen din!!! Hadde min svigermor spurt om noe sånt hadde jeg steilet! Aldri i verden om jeg hadde levert fra meg babyen min i en uke! Små babyer trenger trygghet og ro!! Ikke lever fra deg barnet ditt hvis du ikke er komfortabel med det!

Synes forøvrig at en fem måneder gammel baby er ALTFOR liten til å være så LENGE borte fra mamma og pappa!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns 5 mnd er for tidlig. Tror ikke det er bra for barnet når det er så lite å være fra mamman så lenge som en uke. Be henne heller til dere og la henne få lov til å delta aktivt med barnestell, hvis det er det hun ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du kanskje ikke ammer barnet siden dette kan være en relativ mulighet. Men jeg synes likevel det er for tidlig at ungens settes bort i en alder av bare 5 mnd. i en hel uke.

Ja, kjempefint at svigermor har vært veldig behjelpelig, men hun må da kanskje skjønne selv at dette virker litt "tullete"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er for liten til å være borte fra foreldrene så lenge.

Synes faktisk det er rart at noen vil spørre om det.

At dere har fått penger har ingenting med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv ei jente på snart 8mnd. Vi har diskutert akkurat det problemet du har her. Hvis noen av foreldrene våre spør om å få ha henne en helg eller uke, har vi funnet ut at det er alt for tidlig det også. Barnet trenger den tryggheten den kan få og da skal man ikke være borte fra foreldrene sine. Mitt råd er at dere forklarer situasjonen til svigers, at barnet enda er avhengig av puppen, og at det er for tidlig for barnet å være borte fra dere. Og ihvertfall en uke. Det er egentlig veldig rart at en dame som selv har hatt barn spør om å få låne barnet deres i det hele tatt. Og ikke gjør det så lenge dere ikke føler for det. Tenk på hvordan dere vil ha det den uke barnet deres er borte, dere vil sikkert ikke funke så bra på dagen og kanskje ikke sove så mye på natten heller.

Men lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Innom en liten tur

Jeg vil bare si at mine søsken har "lånt bort" barna sine til meg (tante) både titt og ofte - og til besteforeldrene. Må si at barna kjenner meg/oss godt - vi har jevnlig og ofte kontakt. De strekker armene mot meg - og er blide og fornøyde. Lille Lene kommer krabbende i full fart over gulvet når jeg kommer og "klartrer" oppover bena mine - vil opp! *tante-hjerte smelter*

Første gang de overnattet hos tante så var de vel i alderen 8-9-10 mnd.

(5 mnd er vel kanskje litt for tidlig da......????)

Det har ikke vært noe problem. Men la det gå gradvis - trenger vel ikke å være borte i en hel helg/uke første gang det er "på ferie" hos tante eller bestemor. Start med noen timer - så ei natt.........og så går resten av seg sjøl.

Se på det som en kjærkommen mulighet for litt hvile og avkobling. Barnet har godt av det - blir vant til andre. Besteforeldre/tanter har tid, overskudd og lyst til å ha barnet. Foreldrene kan kanskje få sover noen timer i strekk............ kose seg, finne på noe sammen.

Men - hver og en må jo selv bestemme da.

Så lenge du stoler på den barnet skal være hos - så er det vel ikke noe problem - er det??? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde hatt problemer med å låne bort et så lite barn i en hel uke, selv om det var til bestemor! En helg hadde vært mer enn nok for meg hvis barnet var 5 måneder.

Husk at små barn ikke har begrep om tid, så en uke kan virke lenge.

Barnet forstår ikke hvor mamma og pappa er, og om h*n lengter etter dere, kan h*n ikke gi uttrykk for det eller spørre.

Min mening er at det er for tidlig, og jeg ville ha ventet med dette.

At dere på en måte skal føle dere står i takknemlighetsgjeld til din svigermor synes jeg ikke er bra. Om dere har tatt i mot penger fra henne, synes jeg ikke dere er forpliktet til å låne bort barnet til gjengjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er han ikke litt liten til å være så lenge borte fra mamman sin?

Og er ikke du klar så skal du absolutt ikke gjøre det! Nå vet ikke jeg hvor godt du kommer overens med svigermor, men kunne ikke dere reist opp en uke alle sammen, så kunne du og din mann brukt mye tid på dere to,og svigemor kunne hatt barnebarnet sitt mye for seg selv, samtidig som du var i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...