Gå til innhold

INGEN KRIG MOT IRAK

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Just_a_simpel_PriNcEssE

Hva vil skje om Norge blir med i Krig sammen med USA mot Irak???

Jeg kjemper for at denne krigen ikke skal skje og driver en anti-kampanje! Dere som er intresert kan skrive mail adr deres her så vil dere få tilsendt en del intesant stoff!!!!!!!!! Buskmannen må forstå at verden er imot krig..... INGEN KRIG MOT IRAK!!

sLuTTeR mEd DeNnE sAnGen:

Buskmannens egen sang

(Sung to the tune of "If You're Happy and You Know It Clap Your

Hands....." )

If you cannot find Osama, bomb Iraq.

If the markets are a drama, bomb Iraq.

If the terrorists are frisky, Pakistan is looking shifty,

North Korea is too risky, Bomb Iraq.

If we have no allies with us, bomb Iraq.

If we think someone has dissed us, bomb Iraq.

So to hell with the inspections, Let's look tough

for the elections,

Close your mind and take directions, Bomb Iraq.

It's "pre-emptive non-aggression", bomb Iraq.

Let's prevent this mass destruction, bomb Iraq.

They've got weapons we can't see, And that's good

enough for me 'Cos

it's all the proof I need Bomb Iraq.

If you never were elected, bomb Iraq.

If your mood is quite dejected, bomb Iraq.

If you think Saddam's gone mad, With the weapons

that he had, (And he

tried to kill your dad), Bomb Iraq.

If your corporate fraud is growin', bomb Iraq.

If your ties to it are showin', bomb Iraq.

If your politics are sleazy, And hiding that ain't

easy, And your

manhood's getting queasy, Bomb Iraq.

Fall in line and follow orders, bomb Iraq.

For our might knows not our borders, bomb Iraq.

Disagree? We'll call it treason, Let's make war not

love this season,

Even if we have no reason, Bomb Iraq.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope - jeg er OVERHODET IKKE interessert i å delta i en slik anti-kampanje.

Slik jeg ser det, så er en reell trussel og et eventuelt angrep den eneste løsningen for å få fjernet denne tyrannen.

Det er jo et lite tankekors at Irak's befolkning har uttalt at de faktisk foretrekker en krig fremfor å fortsette å leve under Saddam's styre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvitveis

Jeg er også sterk motstander av at Norge skal være med i krig mot Irak, men du må være født bak en låvedør hvis du tror jeg legger ut e-postadressen min HER til en person som ikke en gang selv har lagt ut informasjon om seg selv :roll: I tillegg ... i tillegg ønsker jeg ikke å få tilsendt materiale fra en som ikke argumenterer, men bare slenger ut en krok og håper det sitter en dum flyndre i andre enden. Og i tillegg ikke kan skrive norsk. Det er nesten så man skulle sagt rett ut at dette er en tulletråd.

Lott@, det fins OGSÅ irakere som ikke er blitt spurt i den undersøkelsen du eventuelt henviser til. De 50 % av befolkningen som er irakiske barn for eksempel. (Er det rart USA mener dette er et lett land å drive krigføring i når halvparten av befolkninger er under 18? :evil: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitveis, selvfølgelig er det Irakere som ikke er blitt spurt. Men, en stor del Irakere har uttalt at de foretrekker krig fremfor et liv under Saddam.

Det antall menneskeliv Saddam har på samvittigheten og vil få på samvittigheten dersom han ikke stoppes, er vesentlig høyere enn det tap av menneskeliv man vil få ved en eventuell krig.

Det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvitveis

Eh ... når og hvor gjorde de det? Har du en kilde ville jeg blitt takknemlig. Særlig hvis du prøver å overbevise meg. Men det er vel ikke det som er poenget ditt, er det vel? Du bare prøver å få det til å høres sant ut så det blir litt lettere for deg å akseptere en krig i Irak. :ler: Eller ... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitveis...... det ER allerede krig i Irak. Saddam kriger mot sine egne. Litt av metodene kan du lese her

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/02/25/362476.html

Hvor jeg har det fra at Irakere har uttalt at de foretrekker krig fremfor et liv under Saddam??? DET kom frem på Tabloid igår.

Krig er et onde - MEN, i dette tilfelle etter min mening et NØDVENDIG onde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvitveis
Hvitveis...... det ER allerede krig i Irak. Saddam kriger mot sine egne. Litt av metodene kan du lese her

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/02/25/362476.html

Det er så vidt jeg vet ingen som går til krig mot Irak for å redde menneskene som lever under diktatoren Hussein. Jeg kan så vidt jeg husker ikke komme på én eneste stat i denne sammenheng som har påstått at det er av humanitære grunner at vi skal i krig mot Irak. Grunnene som er oppgitt er Iraks våpen.

Vet du noe annet om grunnene til krig som ikke jeg vet så blir jeg veldig takknemlig for den informasjonen du sitter inne med, Lott@.

Hvor jeg har det fra at Irakere har uttalt at de foretrekker krig fremfor et liv under Saddam??? DET kom frem på Tabloid igår.

Ah. Når jeg tenkte på kilde tenkte jeg mer på undersøkelser, ikke hva enkelte kan finne på å slenge ut av seg i et underholdningsprogram. Spurte du deg selv hvem som var kilden til det utsagnet? Tror du at det er en god idé å sjekke hvem som kommer med sånne påstander? Tror du at noen kan tjene på å slenge ut sånne påstander hvis de tror folk vil bite på det? Det passer vel bra her å minne om den kuwaitiske jenta som i 1990 vitna om Husseins soldaters overfall på barn i kuvøse: http://www.geocities.com/CapitolHill/3589/...s-iraq-lie.html Den forrige Gulf-krigens store løgn.

Jeg tror du må velge: enten er han en diktator som ikke lar folk si hva de vil (og da fins det ingen undersøkels i verden som kan bekrefte at dette er rett, at irakere heller vil ha krig enn å leve i et diktatur), eller så må du akseptere at det faktisk fins muligheter for å si hva man mener (og hvor ble det av argumentet at det ikke er mulig å si hva man mener da?).

Men dette er flisespikkere. Jeg tror - og legg merke til TROR - at hvis tilstandene er så ille som det som kommer fram i media er, så vil det være en del som mener det er bedre med krig enn å la irakerne selv få styrte Hussein. Men det fins også folk som har rømt fra Irak som mener krig er feil, irakerne selv må få lov til å gjøre det som må gjøres, og det i eget tempo, gjerne med HJELP fra andre stater. Og det er noe annet enn en USA-Storbritannia-styrt krig på grunn av olje eller strategisk plassering eller hva nå de egentlige grunnene bak dette er.

Da fredsforsker Johan Galtung ble spurt om: "Er det et etisk forsvarlig alternativ å ikke gjøre noe overhodet?" på Aftenpostens nettprat, svarte han:

Nei, det er ikke forsvarlig. Det er derfor jeg foreslår så raskt som mulig en Helsinki-lignende prosess for Midtøsten, den må altså ikke være USA-dominert, og at den enorme protesten mot USAs overgrep ike bare blir en demonstrasjon, men kombinerer økononmisk med at man drar til USA og Irak for å ha en dialog med befolkningen begge steder.

Dialog er tingen for å skape fred - enten det er på hjemmeplan eller verdensplan, ikke krig. Er du ikke enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
Nope - jeg er OVERHODET IKKE interessert i å delta i en slik anti-kampanje.

Slik jeg ser det, så er en reell trussel og et eventuelt angrep den eneste løsningen for å få fjernet denne tyrannen.

Det er jo et lite tankekors at Irak's befolkning har uttalt at de faktisk foretrekker en krig fremfor å fortsette å leve under Saddam's styre!!

Er Sadam en større trussel enn Bush?¨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det så må intensjonen være 100% fred over hele verden - uten tvil. MEN, hva skal vi gjøre når en mann som Saddam truer hele verdensfredem???? Sitte å se på????

JEG mener det ikke er riktig - og er overbevist om at angrep her i denne saken er det beste av to onder - for krig ER et onde - i dette tilfellet dessverre nødvendig etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dere som er så mot krig, har dere snakket med noen som kommer fra Irak og som har opplevd Saddams styre?? Selvfølgelig ønsker de ikke krig de heller, men om det er løsningen for å bli kvitt Saddam, ja da støtter de krigen. Vet dere hvorfor alle Irakere intervjuet på TV støtter Saddam? Fordi reportere ikke får intervjue noen uten at Saddams menn er til stedet, og dersom noen sier noe negativt om han så blir de terrorisert og drept. Dere er altså villig til å la Irakerne leve sånn for å unngå krig? Irak var som Norge, en rik oljenasjon med bra skolevesen og helsevesen o.l. før Saddam kom til makten.

Jeg støtter ikke krig, men jeg nekter i alle fall å støtte mennesken som Saddam!!! Har dere ikke sett hvordan han utnytter motviljen mot krig? Dere hjelper han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er svaret på verdensfred vet jeg ikke - og sannsynligvis vil vi aldri få oppleve 100% verdensfred heller, dessverre :evil:

Men, et Irak styrt av Saddan er heller ikke et skritt mot verdensfred etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvitveis

Kan jeg få komme med et mulig framtidsbilde?

Vi har i dag (la oss si, jeg vet ikke hva tallet er) 20 forskjellige dikatorer og land med ledere som konsekvent ikke følger menneskerettighetene - i samme klasse som med Hussein. Flere av disse landene har også våpen som er karakterisert som ABC-våpen (deriblant USA selv, men jeg skal la det ligge akkurat nå).

I dag er media full av stoff om Hussein og Irak. Det blir krig, hva som skjer med Iraks befolkning og indre motsetninger som åpnes, vet ingen noe om; vi håper på det beste som vi håpet det for Afganistan. Så neste land; ny medieomtale for ikke å si krigspropaganda, ny krig. Nytt håp om at dette, denne krigen, skal få slutt på elendighetene. Og så videre.

Er det dette vi vil for framtiden? Er det dette som er sivilisert? Er det virkelig ikke mulig å tenke seg andre framtider, andre løsninger på problemene enn å slenge bomber i hue på folk?

Jeg kan bare snakke for meg sjøl, men jeg mener det må finnes andre måter å løse nåtidas og framtidas problemer på. Og da mener jeg humanitære problemer, og ikke om Hussein har fem milimeter lenger p**k enn Bush tillater ham å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hvordan mener du at vi skal få fjernet disse diktatorene da Hvitveis? Sperre all handel sånn som har vært prøvd mange ganger? Hvem lider av det da tro? Folket kanskje?

Er litt enig med deg, det finnes en del andre diktatorer som bør fjernes, det er litt drøyt med denne kampen mot Irak. Men man vet jo og at Saddam er troende til å bruke disse våpnen uten noen forvarsel. Det viktigste er å vise at man faktisk bryr seg om folket i disse landene, de som lider under diktaturen. Vi har altfor lett for å glemme dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare minne om at det ikke er tillatt å legge ut e-mail-adresser i forumet, og det heller ikke er tillatt å bruke forumet til å samle inn e-mailadresser.

Lionda mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...