Tusenfryd Skrevet 25. februar 2003 #21 Del Skrevet 25. februar 2003 Lurer på hva panelet hadde sagt hvis det av en eller annen grunn var tatt en for stor bit av en pupp - ved en feiltakelse altså. Og nå snakker jeg ikke om brystkreftopererte. Men si fjernet en føflekk på puppen - og det ble tatt av en vesentlig større bit enn hva som var tenkt fra pasientens side. Eller man skulle fjerne en liten klump på øreflippen, og halve øreflippen forsvant. Det det handler om er at det er fjernet en del av kroppen til et menneske som ikke skulle vært fjernet. Og hvis dere synes det er patetisk og latterlig og har behov for å snakke ned om et menneske som - for meg naturlig nok! - sliter med dette - er dere mer nedlatende enn godt er. Ja, ondsinnet synes jeg faktisk det er. Er det morsomt bare fordi det er snakk om et mannlig kjønnsorgan? Hadde det vært like morsomt hvis det hadde vært ditt kjønnsorgan? Hvorfor er dette morsomt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KimErikLokker Skrevet 25. februar 2003 #22 Del Skrevet 25. februar 2003 Dette er i utgangspunktet morsomt fordi det blir dratt så vanvittig langt ut i parodien gjennom rettssystem og formuleringer om "manglende egenverdi som mann" og "arbeidsuførhet" og liknende geni(t)aliteter. Dessuten er det selvsagt morsomt at det utarter til en tråd om vedhenget til Kristoffer Schau :o MEN jeg har selvsagt respekt for at ikke alle har samme humor, så lenge de respekterer at noen av oss andre er onde og skruppelløse som morer oss med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. februar 2003 #23 Del Skrevet 25. februar 2003 Dette er i utgangspunktet morsomt fordi det blir dratt så vanvittig langt ut i parodien gjennom rettssystem og formuleringer om "manglende egenverdi som mann" og "arbeidsuførhet" og liknende geni(t)aliteter. Nettopp! 30% arbeidsufør du liksom Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 25. februar 2003 #24 Del Skrevet 25. februar 2003 Det med arbeidsuførheten kan jeg være enig høres noe merkelig ut, men det kan jo være at dette kan skyldes psykiske problemer etter inngrepet. Denne tingsten betyr vel normalt ganske mye for en mann??? Når det gjelder om jeg synes mannnen er patetisk pga at han har lagd en sak uten av dette? Nei, det synes jeg faktisk IKKE! Ville sett ansiktet på den dama som oppdaget at deler av den ene kjønnleppen hennes var skåret vekk, sånn "just like that." Det må jo være mangel på kommunikasjon mellom lege og pasient som har forårsaket denne situasjonen. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 25. februar 2003 #25 Del Skrevet 25. februar 2003 Vel. Menneskekroppen er jo et ganske finstemt instrument, hvis bestanddeler som regel har en eller annen hensikt, som er nedfeldt av natur og evolusjon. Man har tunge for å prate og smake, man har fordøyelsessystemet for å ta opp næringsstoffer..og jeg kan liste opp den ene tingen etter den andre. Men det er jo visse ting man kan stille spørsmål ved, som for eksempel hva det er som gjør at kroppen bestemmer seg for, når jeg en dag blir en gammel mann, at det da jammen er på tide å utstyre seg selv med lange nesehår og hårdotter i ørene.... Jeg er selv innehaver av en stk. forhud. Har levd et sånn rimelig lykkelig og harmonisk liv med den i snart 33 år. Jeg vet at jeg strengt tatt ikke trenger denne hudfolden, og at den sågar kan kastes i samme skyllespann som blindtarmen min, som jeg heller ikke trenger Det jeg også vet, er at all den tid en lege har lyst å nærme seg min forhud med forskjærsinstrumenter........da blir jeg nervøs, og jeg vil nok tro at jeg kommer til å spørre om det er i orden at jeg heller går hjem. Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisjeba Skrevet 25. februar 2003 #26 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg undrer... hva er galt med å ikke ha forhud? Det ville jo sett litt rart ut om han hadde en halv forhud, f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 25. februar 2003 #27 Del Skrevet 25. februar 2003 Vel en halv forhud ville ikke bare sett rar ut, den ville også ha vært meget upraktisk dersom den var en halvdel "på langs" Man trenger ikke på død og liv ha en forhud.....men det er dette med tanken på skalpeller i dette området som kan tenkes å gjøre menn noe nervøse, uansett hvor velmenende operatøren av skalpellen enn måtte være. Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 25. februar 2003 #28 Del Skrevet 25. februar 2003 forhuden har jo sin misjon; den skal beskytte penis og holde den følsom. Når den fjernes så mister fyrene etter en tid følsomheten; noe som gjør at en omskåret fyr må kjøre hardere på for å kjenne noe når han har sex (Ganske slitsomt i lengden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 25. februar 2003 #29 Del Skrevet 25. februar 2003 litt kjedelig med pansertykk hud der, ja.... Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. februar 2003 #30 Del Skrevet 26. februar 2003 Det er ikke noe problem! "Cabriolet" fungerer som bare det! (Det dannes jo ikke akkurat hornhud der da... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. februar 2003 #31 Del Skrevet 26. februar 2003 Riktig nok d Leo men som i USA så fjerner de forhuden på småguttene fordi d ser penere ut... Synes ikke den argumentasjonen holder akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. februar 2003 #32 Del Skrevet 26. februar 2003 i USA så fjerner de forhuden på småguttene fordi d ser penere ut... Virkelig? Det blir litt tynn argumantasjon. Jeg mener da at siden han blir født med forhud, så har den sin oppgave! Selv om det sikkert går fint uten, synes jeg ikke det er riktig å fjerne pga skjønnhetsmessige årsaker. Når det gjelder mannen i saken, skjønner jeg det jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 26. februar 2003 #33 Del Skrevet 26. februar 2003 altså, hvis man ikke er så stor tilhenger av hygiene, kan det ha noe for seg å fjerne forhuden, og dette er sannsynligvis grunnen til at denne skikken har overlevd. men har man tilgang på såpe og vann, er nok naturens design mest hensiktsmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå