Gå til innhold

ALANYA - Tyrkia


Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Vi var der i juli for endel år siden og det var ca.47 varmegrader der i 14 dager!

Jeg syntes det var veldig ubehagelig og kommer aldri til å dra dit på den årstiden igjen.

Luftfuktigheten var veldig høy og jeg følte meg konstant svett hele ferien.Jeg rakk ikke engang å tørke meg etter dusjen før jeg var svett igjen.

Jeg er glad i sol og varme men dette ble for varmt for meg!

Maten var veldig god!

Vi dro heldigvis uten barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei

det er ofte ikke maten man blir syk av - men kombinasjonen av veldig varme og mye kald drikke/is. Ikke drikk masse kaldt øl eller mineralvann. Gjør som tyrkerne - de drikker te - og det gjør jeg også. Eller du kan drikke vann i store mengder fra flaske - men det skal heller ikke være for kaldt. I tillegg blir man syk når man ligger og steker seg i 40 frader, og etterpå går inn i butikker/hotellrom med 20 grader. Kroppen tåler ikke disse temperatursvingingene. Jeg anbefaler å ha airconditionanlegget på 26 - 27 grader.

Jeg spiser alt når jeg er i Tyrkia men blir aldri syk. Det er også smart å spise kokt ris eller kokte poteter hver dag - det binder magen. Tyrkia er et fantastisk ferieland, men veldig hyggelige mennesker. Vi reiser til Kemer 12. august - det er et supert sted. Bor på allinclusive hotell med Tyrkiareiser. Veldig bra og praktisk når man reiser med tre barn. God ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maaneskinn_*

Jeg har vært i Alanya to ganger. Jeg likte meg utrolig godt der, selv om det er drepende varmt. Nå skal det sies at jeg var der i juli måned. Ene gangen var det hetebølge der nede, og jeg endte opp med å få annengrads forbrenning. Auauau. Likevel så ville jeg reist dit igjen. Passer for både store og små.

Når det gjelder mat - kok det, stek det, skrell det eller glem det. God regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marinella

Har akkurat kommet hjem fra 2uker i alanya.Dro 18.juli-1.august.Helt herlig,men veldig varmt.Var vel rundt 47grader om dagen og 30-35 om kvelden/natta. Nå skal det sies at jeg elsker alanya,så negative bemerkninger om stedet preller av. Var der i slutten av mai i fjor,og da var det faktisk flere dager med 40grader,men de sa at det var litt unormalt. Er det noen her som har tips til meg? Jeg går å lurer på å kjøpe leilighet i alanya. Alle tips og råd mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet hjem fra 2uker i alanya.Dro 18.juli-1.august.Helt herlig,men veldig varmt.Var vel rundt 47grader om dagen og 30-35 om kvelden/natta. Nå skal det sies at jeg elsker alanya,så negative bemerkninger om stedet preller av. Var der i slutten av mai i fjor,og da var det faktisk flere dager med 40grader,men de sa at det var litt unormalt. Er det noen her som har tips til meg? Jeg går å lurer på å kjøpe leilighet i alanya. Alle tips og råd mottas med stor takk!

Enig med deg - Alanya er toppen - men veldig varmt midt på sommeren. Fint i mai og september. Side er bedre midt på sommeren - mer lufting der. :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...