FrøkenEnnå Skrevet 1. mai 2007 #21 Skrevet 1. mai 2007 Vi var der i juli for endel år siden og det var ca.47 varmegrader der i 14 dager! Jeg syntes det var veldig ubehagelig og kommer aldri til å dra dit på den årstiden igjen. Luftfuktigheten var veldig høy og jeg følte meg konstant svett hele ferien.Jeg rakk ikke engang å tørke meg etter dusjen før jeg var svett igjen. Jeg er glad i sol og varme men dette ble for varmt for meg! Maten var veldig god! Vi dro heldigvis uten barna.
Clara1 Skrevet 3. august 2007 #22 Skrevet 3. august 2007 Hei det er ofte ikke maten man blir syk av - men kombinasjonen av veldig varme og mye kald drikke/is. Ikke drikk masse kaldt øl eller mineralvann. Gjør som tyrkerne - de drikker te - og det gjør jeg også. Eller du kan drikke vann i store mengder fra flaske - men det skal heller ikke være for kaldt. I tillegg blir man syk når man ligger og steker seg i 40 frader, og etterpå går inn i butikker/hotellrom med 20 grader. Kroppen tåler ikke disse temperatursvingingene. Jeg anbefaler å ha airconditionanlegget på 26 - 27 grader. Jeg spiser alt når jeg er i Tyrkia men blir aldri syk. Det er også smart å spise kokt ris eller kokte poteter hver dag - det binder magen. Tyrkia er et fantastisk ferieland, men veldig hyggelige mennesker. Vi reiser til Kemer 12. august - det er et supert sted. Bor på allinclusive hotell med Tyrkiareiser. Veldig bra og praktisk når man reiser med tre barn. God ferie.
Gjest Gjest_Maaneskinn_* Skrevet 3. august 2007 #23 Skrevet 3. august 2007 Jeg har vært i Alanya to ganger. Jeg likte meg utrolig godt der, selv om det er drepende varmt. Nå skal det sies at jeg var der i juli måned. Ene gangen var det hetebølge der nede, og jeg endte opp med å få annengrads forbrenning. Auauau. Likevel så ville jeg reist dit igjen. Passer for både store og små. Når det gjelder mat - kok det, stek det, skrell det eller glem det. God regel.
Gjest marinella Skrevet 5. august 2007 #24 Skrevet 5. august 2007 Har akkurat kommet hjem fra 2uker i alanya.Dro 18.juli-1.august.Helt herlig,men veldig varmt.Var vel rundt 47grader om dagen og 30-35 om kvelden/natta. Nå skal det sies at jeg elsker alanya,så negative bemerkninger om stedet preller av. Var der i slutten av mai i fjor,og da var det faktisk flere dager med 40grader,men de sa at det var litt unormalt. Er det noen her som har tips til meg? Jeg går å lurer på å kjøpe leilighet i alanya. Alle tips og råd mottas med stor takk!
Clara1 Skrevet 8. august 2007 #25 Skrevet 8. august 2007 Har akkurat kommet hjem fra 2uker i alanya.Dro 18.juli-1.august.Helt herlig,men veldig varmt.Var vel rundt 47grader om dagen og 30-35 om kvelden/natta. Nå skal det sies at jeg elsker alanya,så negative bemerkninger om stedet preller av. Var der i slutten av mai i fjor,og da var det faktisk flere dager med 40grader,men de sa at det var litt unormalt. Er det noen her som har tips til meg? Jeg går å lurer på å kjøpe leilighet i alanya. Alle tips og råd mottas med stor takk! Enig med deg - Alanya er toppen - men veldig varmt midt på sommeren. Fint i mai og september. Side er bedre midt på sommeren - mer lufting der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå