Iset Skrevet 26. februar 2003 #21 Del Skrevet 26. februar 2003 å herreguuuud jeg er glad jeg ikke så det. og gjest: GIDDET Å SE PÅ??? det er faktisk enkelte folk som ikke KLARER å se på. det har ikke noe med å gidde og gjøre. herregud. dessuten, fikk ingen med seg den dokumentaren for noen år siden der katter ble flådd levende og kokt? det og var i Asia, nærmere sagt Kina. det er fader meg ekle folk der nede. de burde blitt lemlestet hele gjengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 26. februar 2003 #22 Del Skrevet 26. februar 2003 Huff ...satte så vidt over på tv 2 jeg ..og såg noen hunder som virket helt desperate ...da angret jeg med en gang ...ble dårlig og var rask å sette på noe annet. Får lyst å grine, og brøle og slå og sparke de som gjør slikt ...(joda - jeg er voksne - men når det kommer til dyremishandling da hadde det vært deilig å få rase fra seg litt og la de selv føle den smerten de påfører dyrene ( så får det være så barnslig det bare vil å tenke slik)) Blir så sinna !!! Og joda - de flås levende ..leste om dette på nettet for et par år siden ..satt å leste mens tårene trillet nedover kinnene mine ...det var grusomt. Var også en reportasje i hundemagasinet Canis. har dere ikke sett bildet av hunden som henges opp etter halsen og får en kniv stukket inn i brystet og sprettes opp mens den ennå lever? (huff vær glade til hvis dere ikke har det).... :evil: :cry: På www.canis.no hadde de en repotasje om dette tidligere ..vet ikke om den ligger der ennå ...men det er bare å lete for de som ennå ikke er overbevist ... Huff ..kommer sikkert til å få mareritt i natt jeg ... Slikt er jæv***!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 26. februar 2003 #23 Del Skrevet 26. februar 2003 VIRGO: det er ingenting barnslig med å mene at de burde få samme straff. det er det eneste de fortjener! lavmålsfolk!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellen26 Skrevet 26. februar 2003 #24 Del Skrevet 26. februar 2003 Huff, saa utrolig grusomt! Jeg vil bare legge inn et par linker her. Det finnes nemlig en del organisasjoner i Asia som jobber med disse sakene (ikke alle Asiater er dyremishandlere!): - http://www.2kat.net/itstheirdestiny/main.html - http://www.koreananimals.org/index.htm - http://www.aapn.org/ Jeg jobber som frivillig for en "katte-organisasjon", og er veldig opptatt av disse sakene. Hvis du er interessert, besok disse sidene og involver deg! Ellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 26. februar 2003 #25 Del Skrevet 26. februar 2003 kjempeflott ellen.jeg har sendt masse mailer nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellen26 Skrevet 26. februar 2003 #26 Del Skrevet 26. februar 2003 Supert Iset! Det er bare en ting og gjore, og det er aa involvere seg. Vi kan sitte her og vaere saa sinte vi bare vil, men det hjelper ikke de stakkars dyra. Ellen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. februar 2003 #27 Del Skrevet 26. februar 2003 ...lurer på om jeg må banke fornuft i dere.... Dersom man først skal ta livet av et dyr for pelsens skyld, er det ikke da best at skinnet kommer i best mulig kvalitet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 27. februar 2003 #28 Del Skrevet 27. februar 2003 Waco skriver: Nå blir jo pelsen av bedre kvalitet, og siden dyret er halvdau allikevel så kan man like godt prøve å gjøre det beste ut av situasjonen, eller hur? Forklar den litt bedre !?!?!?! Først så misshandler man dyret, for så og flå det levende.... det er å gjøre det beste ut av situasjonen ?? At du benytter nesten enhver anledning til å provosere, er helt greit for meg, men det å nærmest forsvare dyremisshandling ?? Hallo ??? Det er ikke å provosere. Det er vel nesten å innrømme at man trenger hjelp av "menn i hvite frakker" ?? Under programmet så var mine 3 voksne Rottweilere + en valp i stuen, og de viste stor oppmerksomhet for lydene fra TV'n.... Selv de skjønte at her var det noe allvorlig galt !!! Å nei, jeg er ikke en hundeeier som "menneskeliggjør" hundene mine. Blikkene og oppførselen på hundene mine viste tydelige tegn på å skjønne at her var ting veldig galt. Og hva tror du da ikke de hundene som BLE misshandlet da følte ?? Leste et ordtak engang, som du burde ta til deg Waco: Mennesket er det eneste "dyret" som rødmer......og som har grunn til det !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 27. februar 2003 #29 Del Skrevet 27. februar 2003 Bra innlegg, Cita. "Mennesket er det eneste "dyret" som rødmer......og som har grunn til det !!!" Den var bra! Kan man si seg uenig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 27. februar 2003 #30 Del Skrevet 27. februar 2003 Flott ellen med innlegg om disse organisasjonen som jobber mot dette. Jeg trodde dette var en generell holdning blandt asiatere, men der kan man se hvor mye man ikke vet. Håper mange engasjerer seg nå... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2003 #31 Del Skrevet 27. februar 2003 Nå så jeg faktisk på programmet, og jeg så at de begynte å flå pelsen av en levende hund. Du så kanskje ikke programmet selv da, hvis du ikke fikk med deg dette... Joda, jeg så akkurat det samme programmet som deg, og jeg så IKKE noe bevis for at dyr ble flådd levende, kun påstanden om at det skjer. Du har nok aldri sett hvordan dyr flås. Det skjer ikke ved å holde dyra etter bakbeina mens man stikker de i magen (som var det som ble vist i filmen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 27. februar 2003 #32 Del Skrevet 27. februar 2003 dersom man liker den slags underholdning, finnes det masse av på nettet, søk på kaaza eller DC med søkeordene, "raw, brutal, amataur, og animal". Kjære dyrevenner, jeg har med skrekk og gru betraktet de hummere som er i akvarium for å bli levende kokt, deres frykt i øynene mens de rasler med sine klør, at kokken for bennern av å se hummerøyne i kjelen får så være, men å ta med krabber i krabbedisken og vise alle skjell er noe FINDUS bør forklare. W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pink Skrevet 27. februar 2003 #33 Del Skrevet 27. februar 2003 Joda, jeg så akkurat det samme programmet som deg, og jeg så IKKE noe bevis for at dyr ble flådd levende, kun påstanden om at det skjer Flådd levende eller ikke, dyremishandling er uansett IKKE akseptert. Eller syns du det er helt greit du eller? Syns du ikke det er fælt at dyr skal måtte lide for oss menneskers snobberi, og forfengelighet? ...lurer på om jeg må banke fornuft i dere.... Dersom man først skal ta livet av et dyr for pelsens skyld, er det ikke da best at skinnet kommer i best mulig kvalitet? Ja, for all del, vi må jo kunne smykke oss med den aller beste kvalitet, drit i dyra! :x At du gidder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 27. februar 2003 #34 Del Skrevet 27. februar 2003 Pink hva med hummerne mine da??? Skal man bare glemme dem og spise seg mett på snegler kokt levende??? W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 27. februar 2003 #35 Del Skrevet 27. februar 2003 Vel Waco - jeg synes faktisk synd på humrene dine også jeg ...og krabbene .....synes det er grusomt at de blir kokt levende ..... :cry: ALL atferd som påfører dyr smerte og redsel er GRUSOM - uansett hvilket dyr det dreier seg om! Og hva mener du med at pelsen skal komme i best mulig kvalitet - blir kvaliteten bedre om man mishandler dyret og skremmer det før man avliver det? Er det ok for deg at dyr behandles slik?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 27. februar 2003 #36 Del Skrevet 27. februar 2003 Ta det med ro Virgo, vi vil også gjøre vår nytte for dyr en vakker dag man ligger 6 ft begravet og kraniet fungerer som rede for den nye meitemarkfamilien. W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pink Skrevet 27. februar 2003 #37 Del Skrevet 27. februar 2003 Pink hva med hummerne mine da??? Skal man bare glemme dem og spise seg mett på snegler kokt levende??? Syns ikke noe om det heller jeg... tror ingen syns det er spesielt godt å bli kokt levende :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 27. februar 2003 #38 Del Skrevet 27. februar 2003 Pink, selv om menneskene er på toppen av næringskjeden så betyr ikke det at vi alle vil gjøre vår nytte en dag, (se forrige svar jeg skrev). W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 27. februar 2003 #39 Del Skrevet 27. februar 2003 Kanskje vi skal sette et sikkerhetsnett rundt undersjøiske vulkaner, slik at ingen snegler detter ned i lavasprekker? W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pink Skrevet 27. februar 2003 #40 Del Skrevet 27. februar 2003 Ta det med ro Virgo, vi vil også gjøre vår nytte for dyr en vakker dag man ligger 6 ft begravet og kraniet fungerer som rede for den nye meitemarkfamilien. Ja, vi får trøste oss med det... Kanskje vi skal sette et sikkerhetsnett rundt undersjøiske vulkaner, slik at ingen snegler detter ned i lavasprekker? I got the point. Så du syns det er greit at dyr mishandles, og lider du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå