Gå til innhold

Tips til spennende gryte til 30-årsfeiring


Nala

Anbefalte innlegg

Om et par uker inviterer jeg og mannen gode venner med på hyttetur i anledning våre 30-årsdager. Vi skal servere en treretters. Til dessert blir det sjokolademousse. Vi finner alltids på en ok forrett. Men hva lager vi til hovedrett? Her trenger jeg tips. Vi ønsker ikke å tilbringe x antall timer på kjøkkenet når vi er på hytta, så noe enkelt er å foretrekke. Gjerne en gryte. Men selv om det skal være enkelt hadde det vært ok med noe mer avansert enn Toro liksom. Noen som har tips? Kan være med enten kylling, lam, kjøttdeig eller egentlig hva som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chili con carne? Servert med f.eks. ris, maisbrød (eller bare baguetter), guacamole og rømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Den marokkanskinspirerte kyllinggryta til piaf er kjempegod, om dere tar med dere alle ingrediensene som kreves. Link til tråd med oppskrift :

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=255966

Osso buco (bucco?) er også kjempegodt, og kan lages med den typen kjøtt du ønsker. Jeg har prøvd oppskriften til piaf her også (hehe, mitt matidol), ligger på forumet her den også. Mye og kanskje litt "sær" smak med lam, men godt, og lager seg selv omtrent fordi den skal koke i et par timer.

Ellers er jo fårikål godt, selv om det er litt feil sesong... Og lammefrikasse?

Noe som også er godt er en skikkelig mektig suppe, som f eks denne:

http://www.gladimat.no/FrontServlet?s=mat&...=recept&id=4675

Jeg har laget den uten fløte, med vann og melk/rismelk, og med 1 l væske i stedet for det som er oppgitt i oppskriften. I tillegg har jeg hatt gulrøtter og poteter oppi, og droppet tomatene (som gir litt annen smak..). Den er kjempegod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at de fleste gryter kan fint lages et par dager i forveien og varmes opp på hytta. Fransk boef bourgingnon er kjempegodt, bruk en rimelig god rødvin. Osso Bucco av kalv (eller lam) er også nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...