Gå til innhold

Renseprudokter

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Katrino

Jeg var i parfymeri igår for å kjøpe noen rensemideler til ansikte mitt men jeg vet ikke om jeg burde kjøpe rensemelk, rensegel eller renselotion? Hva er best? Parfymedamen ville jeg skulle kjøpe alle tre! Men det vet jeg ikke er nødvendig, hva skal jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg var i parfymeri igår for å kjøpe noen rensemideler til ansikte mitt men jeg vet ikke om jeg burde kjøpe rensemelk, rensegel eller renselotion? Hva er best? Parfymedamen ville jeg skulle kjøpe alle tre! Men det vet jeg ikke er nødvendig, hva skal jeg kjøpe?

Sats på rensemelk, tonic og fuktighetskrem samt peeling og maske. Husk å rense morgen og kveld, ikke glem halsen og ikke peeling mer enn 1 gang pr uke.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NastyNice

Hva du skal ha er helt og holdent avhengig av hva slags hudtype du har.

For tørr hudtype anbefales kremet type, det kan være rensemelk el. lignende. Har du normal/ kombinasjonshud kan du bruke en gel. Har du fetere hudtype er fluide eller gel best.

Har nettopp prøvd den nye serien av Biotherm, den er helt topp. Biosensitive heter den. Etter rens og vask hver morgen og kveld kan huden lett kjennes litt tørr ut. Har i tillegg en T-sone som er litt fet. Bruker nå Softning Foaming Cleansing Water.

Vær klar over at parfymerier ikke alltid er like flinke til å velge ut riktige produkter. Titt innom de forskjellige sidene på internett, så lærer du ganske mye om hva som er anbefalt til de forskjellige hudtypene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parfymedamen får provisjon på alt hun klarer å dytte på deg, derfor vil hun som regel prøve å prakke på deg mer enn du trenger.

har en favoritt: ultracalming cleanser fra dermalogica. flere grunner til at jeg liker den: mild nok til min veldig følsomme hud, men gir likevel skikkelig og grundig rens med ordentlig ren følelse etterpå. kan skylles av, eller tørkes vekk uten vann. tar øyesminke også, og svir selvfølgelig ikke i øynene. oljefri og såpefri (veldig mange ansiktsrenser til å vaske av inneholder 'sodium laureth sulfate', som i praksis er såpe, selv om de påstår å være såpefri, og jeg tåler ikke dette stoffet). trenger heller ikke ansiktsvann etterpå (men hvis du foretrekker å bruke ansiktsvann, er ikke det noe problem). tror det var alt. det eneste jeg har noe å si på, er prisen, men i dette tilfellet synes jeg den er verdt det. (og jeg TROR faktisk de fleste hudtyper takler den her - jeg har både fet og tørr hud i ansiktet, og denne hjelper på begge variantene.)

(eh, nei, jeg er ikke sponset av dermalogica)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
parfymedamen får provisjon på alt hun klarer å dytte på deg' date=' derfor vil hun som regel prøve å prakke på deg mer enn du trenger.[/quote']

Helt enig! Vet ikke om de fakstisk får provisjon, men det er mange av de som ikke har det minste peiling. Mye bedre å finne ting på egenhånd, be om prøver o.s.v. Ellers kan man gå til hudpleiere, de har gjerne periling på det de driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos hudpleier for første gang for et par uker siden, og hun anbefalte meg masse forskjellige produkter som hun brukte på ansiktet mitt. Da jeg var ferdig, fikk jeg en laaang liste (det virket i hvertfall slik når jeg tittet på den...) Så sier hun "jeg skjønner at du ikke er vant til å bruke mye tid på hudpleie.. Men jeg vil anbefale deg å starte nå, og ta godt vare på huden din - og jeg vil anbefale deg å starte med noe som er enkelt, og heller bygge videre på det.."

Så tok hun meg med til butikken, fant fram en rensegele og en dagkrem, og anbefalte meg å bruke begge deler morgen og kveld. Rensegeleen kunne jeg ta med meg i dusjen, og evt. bruke overskuddet på hendene under armene.. og krem bruker jeg jo uansett - så jeg kjøpte det jeg! De kostet jo litt, men rensegeleen bruker jeg såpass lite av hver dag, at jeg tror den holder et års tid...

og merket? Dermalogica.. Jeg kan sikkert finne ut hva produktene heter også, men jeg vil anbefale deg å få en hudpleier til å se på huden din og plukke ut produkter som passer til deg.

Jeg er forresten så fornøyd nå med merket, at jeg kommer til å kjøpe peeling og maske også - da tror jeg at jeg har det jeg trenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...