Gå til innhold

Er denne opptatte dama på jobben int i meg?

Burarum

Anbefalte innlegg

På jobben er det en dame som jeg får mer og mer kjemi sammen med. Det forvirrende er at hun har en samboer. Vi har kommet i brukbar kontakt fordi vi har en stor felles interesse. I starten kikket vi begge etter hverandre. Etter hvert er det vel så mye henne som har innledet samtaler med meg. Jeg er singel forresten.

Den felles interessen er samme musikksmak. Vi har snakket en del om det og jeg har brent cd'er til henne. De ble hun veldig glad for og takket så pent! Nå sender vi også en del sms til hverandre. Hun nevnte i en sms at hun bodde sammen med en, men har siden det tatt initiativ igjen til å sende sms. Hun sa også at hun hadde dårlig samvittighet ovenfor meg fordi hun synes jeg er så snill mot henne.

Videre skrev hun at neste dag på jobben måtte vi virkelig snakkes! Det ble det egentlig ikke så mye tid til fra min side. Det merket jeg på henne at hun syntes var synd. Men jeg fikk snakket litt til henne på et tidspunkt og da lyste hun opp.

Foreslo til henne senere på dagen at vi kunne dra på Cafè en dag og prate skikkelig. Sa at det var helt uskyldig ment (for å sikre meg litt), men at jeg forsto hvis hun ikke ville. Men hun ville veldig gjerne og sa at det var koselig å ha noen å snakke med.

Hun sendte meg sms litt senere for å takke for invitasjonen igjen i tillegg til at hun hadde sagt ja før.

Fortalte henne at jeg veldig snart skal på solferie og det misunte hun meg veldig (i positiv forstand). Sa at jeg måtte nyte ferien litt for henne også osv.

Flørter hun og er interessert i meg eller er hun bare interessert i meg som en god venn? Tror ikke at alle damer som har samboer ville vært med på Cafè eller legger jeg bare for mye i det?

For ordens skyld...jeg liker henne veldig godt og er definitivt interessert! Men det at hun har samboer blir jeg litt forvirret av :forvirret:

Håper noen har synspunkter på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er så uvanlig å bli med på kafétur, men vil uansett fraråde deg å gå videre med dette.

Jeg går ofte ut og tar en kaffe eller noen pils sammen med damer på jobben, selv om de er opptatt. Har også en del sms-kontakt med et par av dem. Vi snakker ikke bare om jobbgreier, men også personlige ting. Hun som jeg er oftest ute sammen med, har dessuten veldig lik musikksmak som meg. ;)

Men det ligger ingen flørting i dette. De kunne like gjerne vært menn. Jeg ser på disse jentene som venner og jeg er rimelig sikker på at det er gjensidig. Helt uproblematisk. Men når du skriver at du liker henne veldig godt og definitivt er interessert, tenker jeg at du bør kutte ut dette med en gang.

Jeg har selv hatt et forhold til en opptatt jente, og det utviklet seg til å bli det kjipeste og vondeste jeg har vært med på. Kikker du litt rundt på sidene her, vil du se at jeg langt fra er alene om den opplevelsen. Om du ikke selv har prøvd dette før, synes jeg du bør lytte til erfarne fjellfolk her. Gjør deg selv en tjeneste og la dette ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådet ditt Fønix. Jeg ser forsåvidt poenget ditt. Men så var det dette med følelsene da...ikke lett. Jeg holder jo litt igjen og minner meg selv om titt og ofte at hun ikke er single. Men så er hun også drømmedama som jeg har ventet såå lenge på. Hun virker liksom helt perfekt for meg. Som sagt så er hun ganske frampå med initiativ også.

Men jeg kommer til å gjennomføre kafèbesøket og bare se ann hva som skjer. Det er en veldig god følelse å være venn med henne inntill videre også, så kommer ikke til presse på for å legge mer an på henne. Da tenker jeg at det får være mer opp til henne å gi signaler hvis hun vil mer. Jeg vil ikke være en som hun kan bedra typen sin med. Hun får i såfall gjøre det slutt med ham først før vi evt innleder et forhold.

Jeg har ikke vært borti en slik situasjon før nei. Selvfølgelig kan jeg forestille meg at det må være helt jævlig å få beskjeden: "Jeg har møtt en annen og vil gjøre det slutt" i den andre enden. Men blir ikke det mest damas ansvar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådet ditt Fønix. Jeg ser forsåvidt poenget ditt. Men så var det dette med følelsene da...ikke lett. Jeg holder jo litt igjen og minner meg selv om titt og ofte at hun ikke er single. Men så er hun også drømmedama som jeg har ventet såå lenge på. Hun virker liksom helt perfekt for meg. Som sagt så er hun ganske frampå med initiativ også.

Må dessverre skuffe deg her. Hun er ikke perfekt for deg. Det er nemlig en liten hake der. Hun kan selvfølgelig komme til å bli perfekt for deg, men akkurat nå er hun ikke det, ettersom du er ute etter noe mer enn bare å være en elsker.

Men jeg kommer til å gjennomføre kafèbesøket og bare se ann hva som skjer. Det er en veldig god følelse å være venn med henne inntill videre også, så kommer ikke til presse på for å legge mer an på henne. Da tenker jeg at det får være mer opp til henne å gi signaler hvis hun vil mer. Jeg vil ikke være en som hun kan bedra typen sin med. Hun får i såfall gjøre det slutt med ham først før vi evt innleder et forhold.

Jeg synes det er bra at du har den innstillingen. Men problemet er at du har følelser for henne. Og jo mer næring sånne følelser får (ved flørting, kaféturer etc) jo sterkere vokser de seg. Til slutt kan de få fullstendig kontroll over deg. Da kan du ende opp med å gjøre ting som du slett ikke hadde planlagt, som du ikke kan stå inne for og som du vet at ikke er bra for deg. Men det er nesten umulig å la være, fordi følelsene har blitt så sterke. Det skjedde med meg. Derfor råder deg til å være svært forsiktig med dette. Du har sannsynligvis ennå ikke kommet lenger enn at viljen og fornuften har overtaket på følelsene hvis du bestemmer deg for å kutte ut dette. Men dette styrkeforholdet kan raskt endre seg. Dersom du går videre nå, leker du med krefter som du ikke har oversikt over og som kan bringe deg ut på en fryktelig destruktiv vei.

Selvfølgelig kan det også gå bra, og avgjørelsen er det du som må treffe. Men mitt råd er i hvert fall klart: ikke ta den sjansen.

Jeg har ikke vært borti en slik situasjon før nei. Selvfølgelig kan jeg forestille meg at det må være helt jævlig å få beskjeden: "Jeg har møtt en annen og vil gjøre det slutt" i den andre enden. Men blir ikke det mest damas ansvar?

Det har vært talløse diskusjoner her inne om ansvarsfordelingen i slike trekantforhold. Selv er jeg ikke særlig opptatt av den problemstillingen. I den grad man kommer frem til en konklusjon, sier jo den bare noe om hvorvidt resten av verden har rett til å løfte en moralsk pekefinger og si at jeg har vært slem gutt. Og det er ikke så viktig for meg.

Det viktige for meg er hva jeg kan leve med. Hva jeg kan tillate meg og fortsatt sove godt om natta og føle meg som en bra fyr. Svaret på det spørsmålet er det bare jeg som kan gi. Og slik min historie med den opptatte jenta utviklet seg, kunne ikke jeg lenger leve med mine egne handlinger.

På samme måte er det bare du som kan svare på hva du kan leve med. Og jeg synes du skal være mest opptatt av det. Ikke av en eventuell ansvarsfordeling mellom deg og dama.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i forhold og invitert med menn på kafe som jeg har sett på som potensielle venner. Trenger ikke være verre enn det. Vi lever ikke på 50-tallet, det er ikke slik at menn og kvinner ikke kan være venner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bobcat
Jeg har vært i forhold og invitert med menn på kafe som jeg har sett på som potensielle venner. Trenger ikke være verre enn det. Vi lever ikke på 50-tallet, det er ikke slik at menn og kvinner ikke kan være venner.  :)

Selvsagt går det an å være venner, men det er jo ikke ned den gata Burarum ønsker å gå. Når forventninger og utgangspunkt er forskjellige slik de er i dette tilfellet, så ender det gjerne med at den ene parten svir fingrene.

Spør du meg, så finnes det bedre ting å bruke tid og energi på enn damer som ikke klarer å ta en selvstendig beslutning, eller som holder deg på gress for sin egen forlystelses skyld.

Jeg sier meg enig med Fønix. Tror du seriøst bør vurdere om denne jenta virkelig er verdt den risikoen du tross alt tar med hensyn til dine egne følelser. Før du foretar deg noe som helst, så bør du kanskje finne ut av hva hennes intensjoner egentlig er - og det uten å investere så fryktelig mange følelser i henne sånn i begynnelsen. Når det er noe som skurrer allerede før du har lært henne å kjenne, så blir som oftest ikke ulyden noe mindre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest niomi

Jeg er en person som trives desidert best sammen med menn. Og jeg forventer faktisk at når jeg blir kjent med en ny mann, og har fortalt at jeg har samboer, så har jeg dratt linjene klart nok. Og da kan vi finne på ting sammen - på vennebasis, med mindre jeg har hintet om at "å, det er så synd jeg har kjæreste, for du er så ålreit", "gid hadde vi treft hverandre på et annet tidspunkt", etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobcat

niomi: Da er det jo en overenskomst dere imellom, og dere møtes som venner på de samme premissene og med de samme forventningene. Slik jeg oppfatter Burarum, så har ikke disse grensene blitt tegnet opp klart nok for ham. Han har også gitt uttrykk for at dette er mer enn vennskapelig interesse fra hans side.

Poenget mitt er at så lenge han har forventninger om noe annet enn å havne i den berømte vennskapsfella, så bør han heller la være. Det er bedre å ta dette valget før enn senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest niomi
niomi: Da er det jo en overenskomst dere imellom, og dere møtes som venner på de samme premissene og med de samme forventningene. Slik jeg oppfatter Burarum, så har ikke disse grensene blitt tegnet opp klart nok for ham. Han har også gitt uttrykk for at dette er mer enn vennskapelig interesse fra hans side.

Poenget mitt er at så lenge han har forventninger om noe annet enn å havne i den berømte vennskapsfella, så bør han heller la være. Det er bedre å ta dette valget før enn senere.

Tjaaa... Syns ikke Burarum har gitt så klart uttrykk for at han vil noe mer, jeg. Å invitere med på kafe eller prate om at man skal til Syden er ikke akkurat indikasjoner på at man er interessert. ;)

Men poenget med mitt innlegg var at Burarum ikke bør ha høye forventninger til hva som skal skje. Damen her har ikke som vi vet gitt noe som helst uttykk for at hun ikke er lykkelig i forholdet sitt. At hun lyser opp fordi de skal treffes utenom jobb trenger slett ikke å bety noe mer enn at hun gleder seg til å kunne prate lenger med en hun ser på som en potensiell meget god venn. Og jeg er helt enig i deg Bobcat, at dersom han har helt andre hensikter enn vennskap, bør han tone ned kontakten noe. Og vennskapet ryker sannsynligvis i det øyeblikk han gir uttrykk for at han vil mer og hun ikke er interessert i det (snakker av erfaring her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene deres. Jeg tar innover meg det dere sier.

Jeg er fullt klar over at motivet fra hennes side mest sannsynlig er vennskap. Forventningene mine er jo klart dempet i forhold til hvis hun hadde vært singel. Men jeg tenker litt sånn at hvis vi blir gode venner og lærer hverandre å kjenne, kanskje hun blir forelsket i meg etter hvert? Hvis det er skjebnen liksom...

Høres kanskje naivt og litt patetisk ut, men men....

Saken er at jeg ikke har vært bortskjemt med damer i årenes løp. Tør påstå at det har mye å gjøre med sjenanse og usikkerhet. Har også vært en som har sittet på gjerdet og nesten aldri turt ta sjanser. Årene raser av gårde og man blir ikke yngre. Nå har det endelig kommet ei dame inn i livet mitt som jeg har fått følelser for. Har overvunnet noen sperrer og tatt et par sjanser, og vips så er jeg i ferd med å bli god venn med henne og skal ut på kafêbesøk. Det føles så godt, selv om hun ikke er single. Hva med ordtakene om at man ikke kommer noen vei hvis man ikke tar sjanser osv?

Hvis hun er interessert i noe mer bør det kanskje være hennes "move" ettersom situasjonen er som den er. Hvis den uteblir kan jeg gjerne bare være en venn og se hva som skjer jeg. Går vel an å forsiktig spørre om forholdet hennes og slikt når man har blitt gode venner, uten at det går utover noe?

Men det er vel kanskje best å holde det til vanlige kafêturer? Det blir vel noe helt annet hvis man prøver å invitere på restaurant, kino og konserter f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1

Jeg tenker også at hun bare vil være vanlig venn/kollega. Det er vel et avbrekk i hverdagen å snakke med andre enn bare samboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud

Å forlate en samboer er et stort skritt. At dere har sett litt etter hverandre og har god kontakt indikerer på ingen måte at hun kan tenke seg å gjøre det. Kanskje liker hun deg bare som en venn. Og kanskje liker hun deg litt mer enn det, og vil gjerne flørte litt. Men ingen av delene trenger bety at hun vil avslutte et forhold. Det virker som om du legger veldig mye i veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å forlate en samboer er et stort skritt. At dere har sett litt etter hverandre og har god kontakt indikerer på ingen måte at hun kan tenke seg å gjøre det. Kanskje liker hun deg bare som en venn. Og kanskje liker hun deg litt mer enn det, og vil gjerne flørte litt. Men ingen av delene  trenger bety at hun vil avslutte et forhold. Det virker som om du legger veldig mye i veldig lite.

Du har sannsynligvis truffet spikeren på hodet med det du skriver her. Tenker det jeg også at å forlate en samboer er tross alt et stort skritt.

Det som Gjest 1 skriver om at det er et avbrekk å prate med andre enn bare samboeren kan også stemme veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
Hun hadde dårlig samvittighet ovenfor meg fordi hun synes jeg er så snill mot henne.

Jeg kjenner godt igjen det uttrykket og har brukt det selv noen ganger med menn som er opptatt men som likevel brenner CD'er til meg og har invitert meg med ut på en kaffe eller noe. Når man får mer enn man gir kan man føle seg skyldig hvis den ene legger mer i relasjonen enn den andre.

Kanskje hun merker at du legger mer i det men at hun likevel setter pris på relasjonen? Dersom du er raus og byr på deg selv fordi du liker henne og er singel merker hun sikkert at du er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#1 hu er en jobbkollega.. ikke drit der du jobber

#2 hu er samboer noe som gjør det utrolig vanskelig og få til noe...

tenk over rewards vs innsats her.. finnes 192897812 jenter som ikke har de samme problemene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merker at jeg blir heit av å lese dette her! Jeg har akkurat vært i samme situasjon som denne samboeren hennes!

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=256830

Hvis dere tre har et 110% åpent og ærlig forhold til hverandre og ikke holder ting skjult, så ok. Hvis ikke så kan det hende at du ødlegger livet til 3 stykker!

Jeg har ikke noe imot at dama mi har venner av det motsatte kjønn, men vis det begynner å bli følser i bildet så har det gått allt for langt!

Du tror kanskje at du kjenner henne og at det er drømme dama. Men du har aldri bodd sammen med henne og vært sammen med henne 24 timer i døgnet! De bor sammen og har tilpasset seg hverandre på en måte som dere kanskje aldri vil greie.

Alle kan bli interessert, og kanskje forelska selv om man er i et forhold. Men forelskelse er ikke det samme som kjærlighet!!! Det er kort tenkt å bryte ut av et etablert forhold selv om man blir forelska. Forelskelse går over.

Mange jenter (og gutter) liker bare å flørte, men mener ikke noe mer med det! Det er ikke sikkert hun er interessert i deg, som noe mer enn venn!

FINN DEG EI DAME SOM ER SINGEL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...