Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan være ganske hissig og er lett å trekke opp. Heldigvis blir jeg fort blid igjen.

Videre er jeg utålmodig med ungene mine.

Og nokså rotete av meg, ifølge mannen min og en yrkeshygieniker som kom innom kontoret mitt... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lett for å bli utålmodig og rastløs, noe jeg merker tydelig i en del situasjoner. Dessuten irriterer jeg meg over småting, spesielt når det gjelder personligheter. :sjenert:

Gjest Gjest 1
Skrevet
Er ikke det litt naivt? På nett viser man jo neppe alle sider av seg selv.

Vet ikke jeg. En behøver vel ikke vise alle sidene av seg selv for å mane frem et par dårlige/svake sider. Kanskje de som leser dagbøkene til folk merker et par svake sider her og der? Nå leser ikke jeg noe der, men regner med at det kan være slik. Men det er klart, KG er jo ingen åpen sjelsblogg.

Skrevet

Jeg kan være veldig kverulerende, og er nok litt bedreviter også, jeg prøver å moderere meg når jeg skriver her. Og synes det er lettere her enn irl.

Dessuten er jeg ekstremt utålmodig, og ganske hissig, og kanskje litt negativ. Jeg er også veldig dårlig til å takle negative tilbakemeldinger på egen person, men jeg forsøker å skjule det så godt jeg kan:)

Og så har jeg litt for stor respekt for autoriteter og er en smule konfliktsky det er noe som passer dårlig sammen med resten av min personlighet, så det er vanskelig å takle.

Gjest gjesta
Skrevet

* veldig rotete

* altfor hissig og har ustabilt humør

*altfor glad i å sitte foran TV'en

* tenker meg ikke alltid om før jeg sier noe, som nok har ført til en del sårende og spydige kommentarer

* veldig usikker på meg selv, og kan nok oppfattes som noe arrogant og fraværende

* veldig utålmodig

* insisterer på at jeg alltid har rett

Og så er det sikkert en del til... Hmm, jeg har visst mye å jobbe med.

Skrevet

Jeg lar nok også være å ramse opp alle, men to av de som mest fremtredende sånn i privatsituasjon er:

- Jeg er fryyyyktelig morgengretten! Stakkars samboer mange ganger... :sjenert:

- Jeg har kort lunte! Hehe... det skal ikke så mye å trekke meg opp. Men for å sette meg selv i et litt bedre lys igjen, så vil jeg gjenta hva Frk Åberg sa: Dette slår ut andre veien også - jeg er veldig lett å glede :) Så da kan man jo si at det negative er at jeg er litt variabel i humøret da..?

Så er det nok myyye mer ja. Har litt å jobbe med jeg også!

Skrevet

Jeg er sta, innbilsk, stiller for høye krav til meg selv og er frekk og altfor sentimental og lettlurt.

I tillegg er jeg optimist selv om alt ser svart ut.

Skrevet

Jeg er utålmodig, hissig og sleip som en ål.

Skrevet

- Jeg har for liten selvdisiplin... får ikke trent så mye som jeg burde, jeg klarer ikke stoppe etter et stykke kake/sjokolade..

- Jeg er lat (sitter her istedet for å rydde, gå en tur, brette klesvasken...)

- Jeg er dårlig på "small talk", orker ikke prate om ting som ikke interreserer meg

- Og så er jeg litt langsint, og det er ikke bra :frustrert:

Skrevet

Jeg er kjempelat, sier hele tiden jeg skal gjøre alt mulig,

men skjer det... nei.

Dessuten så vil jeg alltid ha rett, kommer alltid med argumenter,

men vet ikke alltid at de stemmer.

Jeg er rotete, kommer vel av latskapen.

Og ikke nok med det,

iblant er jeg også en skikkelig sinnatagg...mot alle.

Huff, dette hørtes riktig ille ut :forvirret:

Skrevet

Jeg er hårsår, tar ting veldig fort personlig. Dårlig på konstruktiv kritikk, selv om jeg trolig ville sagt det motsatte hvis jeg fikk det.

Jeg skyr konflikter som pesten og blir det konflikter så skygger jeg enten unna eller jeg bygger en mur rundt meg. Muren er en forsvarsmekanisme jeg har brukt mange år på å lage meg. Og jeg arbeider med å bryte den ned og prøve å møte konflikter og snakke om det istedet. Men det er neimen ikke lett.

Jeg er perfeksjonist og mener at min måte alltid er den beste. Jeg tror jeg vet best altfor ofte, jeg innrømmer ikke feil og selv om jeg underveis kan se at jeg tar feil, så tviholder jeg på det.

Men så lenge man ser feilene sine så er det jo håp :)

Skrevet

Jeg er utrolig pessimistisk, kan fort bli sjalu.

Gjest Thalassa
Skrevet

Er nok perfeksjonistisk anlagt, kalkulerende, besserwisser(men prøver å undertrykke denne egenskapen i det lengste siden jeg vet andre synes det er fryktelig plagsomt), har et helvetes temperament (men blir heldigvis fort blid igjen), kan være veldig kverulerende, og kan være skikkelig bitch mot folk som "rubbed me the wrong way", dvs at jeg har ingen problemer med å ringe til f.eks et selskap og klage iherdig på tjenestene deres o.l :kjempesinna:

I'm the devil in disguise.

Gjest Sativa
Skrevet

Jeg kan ha litt problemer med å glede meg over andres lykke, opplever heller å bli misunnelig. Og så er jeg flink til å oppdage andres feil og irritere meg. Og hvis noen sier noe nedlatende eller krenkende om meg, så glemmer jeg det aldri, og forblir personens uvenn for alltid.

Men bortsett fra det så er jeg snill og omgjengelig tror jeg :-)

Skrevet

# slumsete med detaljene(det motsatte av perfeksjonist)

# snakker/skriver før jeg tenker

# sier ting jeg ikke mener/halvspydig uten å mene noe vondt

# misunnelig (har overhode ingen grunn til å være det)

# vanvittig optimistisk(overvurderer situasjoner)

# besserwisser (i visse situasjoner)

# snur ryggen til folk som er nedlatende eller dumme. (i mine øyne)

# konfliktsky

Skrevet

tja... som andre her, så har jeg nok mange, men de værste? tja...

- liten tillit til både meg selv og andre, noe som gjerne ressulterer i at jeg må gjøre alt selv og bruke forferdelig mye tid og energi på det, for å få det riktig, er også perfeksjonist, så det er slitsomt.

Det gjør også at jeg har vansker for å virkelig slippe folk innpå meg, la folk bli virkelig kjent med meg og se hvordan jeg har det, holder de fleste på en viss avstand og lar sjelden noen se om jeg f.eks har det vanskelig eller tungt.

- er utålmodig, fryktelig utålmodig! ALT skal gjerne skje nå, med en gang, så jeg stresser endel og blir gjerne stresset både på egne og andres vegne dersom ting ikke går fort nok eller skjer på den tiden jeg har regnet med.

Blir også fort lei, så alt må skje med en gang, også blir jeg lei og finner på noe annet ganske raskt.... :sjenert:

- kontrollfreak, er nok min værste side... skal ha kontroll på alt, alltid. Ikke så mye for andre, men for meg selv. Det gjør meg veldig lite impulsiv og kan gjøre at jeg blir helt satt ut og går hjem og holder meg for meg selv dersom noe ikke går slik jeg trodde det skulle. Blir litt "desperat" om noe endres i siste liten.

- fryktelig kravstor og oppmerksomhetssyk... krever utrolig mye av meg selv, på nesten alle plan, og kan fint klage som en unge om jeg ikke er helt fornøyd.. noe som kan være råttent ovenfor andre siden jeg lett kan kreve ting av meg som jeg ikke krever av andre, og ikke alltid tenker over at når jeg sier tingene høyt, så stiller det på en måte andre i dårlig lys også, selv om det ikke er ment slik fra min side.

- Oppmerksomhetssyk, kan bli skikkelig grinete og avvisende om jeg ikke får oppmerksomhet når jeg trenger det.

:ler: jupp, jeg er ett kupp. :ler:

Skrevet

:sjenert: grubler litt for mye på ting som kanskje ikke er viktige, mens det som betyr noe ofte kommer i bak-leksa. Idiotisk av meg.

gir ett intrykk av at jeg er bestvitende

når det jeg egentlig mener er :å ja, sier du det...jøss.

I stedet svarer jeg; ja, takk , jeg vet det

, eller, jeg er klar over det

Gjest Bellatrix
Skrevet

Når jeg blir engasjert er jeg fæl til å avbryte folk. Jeg kan også være lat og rotete.

Skrevet

Mangler ikke på selvinnsikt her i gården! :ler:

Kan være en skikkelig furten, bortskjemt drittunge når jeg ikke får viljen min ( enda jeg er 30 år) :sjenert:

Fryktelig spydig og flink til å piske kjepphester og ta en litt "ovenfra og ned holdning" i argumenter jeg mener jeg har rett i....

Dårlig tålmodighet med mennesker jeg av en eller annen grunn finner "dumme" og altfor "flink" til å dytte ting foran meg. Tenker at jeg har hav av tid og plutselig er deadline der og det blir stress.

Er innerst inne usikker og slettes ikke like overbevist over egne talenter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...