Gå til innhold

Hva er dine aller verste sider?


Susannah

Anbefalte innlegg

Vi har alle noen mer eller mindre ufyselige sider som kommer frem i ny og ne. Hva er dine aller verste sider - og når ser de dagens lys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har reflektert over min atferd og er vel klar over mine verste og beste sider. Slik sett kan jeg jobbe aktivt med det jeg ikke liker. Så hvis vi skulle være personlige mot hverandre så kan jeg fortelle at jeg kjefter litt for mye hjemme. Min snille samboer fortjener ikke alltid kjeften han får. Så her må jeg skjerpe meg. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal gå ut fra de syv dødssyndene, så er det nok stolheten som er min største synd ...

Den viser seg ofte i form av at jeg hater å drite meg ut, og unngår aktivt situasjoner hvor jeg er usikker. Samtidig vil jeg ikke innrømme at jeg er usikker, og kan derfor virke arrogant og usosial. Og ofte går jeg glipp av ting som sikker kunne vært morsomt. Jeg er også generelt usikker, og kan være veldig nærtagende.

Men jeg jobber med saken!

:)

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bli misunnelig, når andre får det jeg ønsker meg (f.eks. ny jobb...).

Jeg er hissig, men forsøker å jobbe med det.

Jeg tar meg lett nær av kritikk - prøver å være konstruktiv tilbake.

Og jeg kan være lat (slik som nå, hvor jeg burde jobbet istedet for å surfe på KG).

Jeg er et dårlig menneske! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg kan dessverre være litt av en bedreviter.

- Jeg er treig - passer tiden dårlig.

- Jeg har hatt en tendens til å fokusere bakover i tid (hva kunne jeg ha gjort, hva som hadde kunne skjedd osv) istedenfor fremover, men dette er et punkt jeg har jobbet mye med. Og jeg trives faktisk godt med meg selv gjeldene det punktet idag - forstår jeg nå - i skrivende stund :sjarmor:

De to førstnevnte er alltid on going

:grine:

Også - selvfølgelig har jeg mange til... hehe :ler:

Endret av Karianne78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj... jeg har vel mange "verste" sider.. :sjenert: Men for ikke å sette meg selv i et veldig dårlig lys kan jeg heller liste opp noen av dem:

Jeg har en tendens til å være spydig avogtil..for deretter å angre som en hund på kommentaren, men er altfor stolt til å si ynnskyld.. Foruten om det så har jeg ganske mye temperament og blir lett hissig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bli "litt" revet med når jeg først starter med noe.

Det anser jeg som noe positiv, hvis vi da ikke snakker om noe helt sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et vanvittig sinne i meg, som av og til slipper ut... Skummelt for alle som måtte være i nærheten.

Også er jeg perfeksjonist.

Har også et par fæle sider jeg ikke vil fortelle om, men dette var hvertfall de to nest verste!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg er veldig utålmodig, og har en lav frustrasjonsterskel. Og når man i tillegg er perfeksjonist og litt kontrollfrik, er det i overkant. Men jeg forsøker å be meg selv om å skjerpe meg og senke skuldrene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er i dårlig humør så går det fort utover andre; jeg blir kort, irritert, småspydig og lett oppgitt. Overhodet ikke en god egenskap, men forsøker å jobbe med det selvsagt.

Ting blir større i hodet mitt enn det egentlig er, og jeg har vanskelig for å svelge unna og glemme noe som noen andre har gjort eller sagt til meg som har såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne
Det anser jeg som noe positiv, hvis vi da ikke snakker om noe helt sært.

Jeg mener å få dilla på noe, og bli helt besatt av det og ikke snakke om noe annet :ler: Skjerper meg når de sier at nok er nok da, men fysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan være lat... både hjemme og på jobb..

Upålitelig til tider - forferdelig uting! Mest fordi jeg hater å skuffe folk så jeg lover meg bort i hytt og pine..

Ta ting personlig - jeg lar alt "get to me"..

Og jeg har alltid tusen unnskyldninger.. huff, jeg gremmes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være veldig irritabel - den minste ting kan gå meg på nervene til tider. Dessuten er jeg altfor hissig, og lar ofte sinnet gå ut over sambo og barna, særlig hvis jeg er sliten.

Heldigvis er jeg flink til å si unnskyld :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frk Åberg

Jeg har tidvis et litt for boblende temperament. Er lett irritabel (men må legge til at jeg er ekstremt lett å glede også, og er veldig kortsint - så negative sider har gjerne en positiv motvekt).

Tror kanskje at jeg kan oppfattes litt arrogant (har hvertfall fått enkelte indikasjoner på det). Det skyldes nok delvis at jeg i enkelte situasjoner er tilbakeholden, i tillegg til at jeg ikke alltid er så hensynsfull i diskusjoner, spesielt hvis jeg syns den andre kommer med usaklige argumenter.

Andre negative sider? Er nok en somlekopp enkelte ganger. Tror samboer er litt av å vente på meg.

Er nok også litt utålmodig i hverdagen (samtidig som folk ofte sier at jeg er ekstremt tålmodig når forholdene tilsier det, f.eks. i forhold til jobber jeg har hatt og i forhold til familie).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Jeg tror det vil gå frem av summen av alle innleggene en person skriver på KG.

Er ikke det litt naivt? På nett viser man jo neppe alle sider av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...