Gå til innhold

Jeg har ikke spist sjokolade i dag


Frøken Freken

Anbefalte innlegg

Bare et lite tips: Det har kommet en ny Rett i koppen kakao med bare 40 kalorier pr kopp! Et bra alternativ og jeg drikker gjerne et par sånne om dagen når sjokoladesuget er stort.. Prøver å holde meg unna godis fram til påske :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke spist sjokolade på hele uka, og er kjempestolt av det :ler: . Jeg har faktisk ikke suget etter sjokolade lenger heller, så det hjalp nok å være standhaftig en periode! Men jeg må nok innrømme at jeg er glad for at det er lørdag imorgen, så jeg kan unne meg noen godbiter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herregud! Denne tråden må jo være skreddersydd til meg....Jeg er også sjokoholiker på et høyt nivå.

Jeg startet med avvenningen for tre uker siden, og det har gått ganske så greit. Det skal jo sies at jeg har lov å spise godteri både fredag og lørdag da.

Den største utfordringen er når jeg er på møter el. og andre tilbyr meg disse evinnelige twistbitene eller kjeks og kaker.... :frustrert: Har klart å styre meg flere ganger, men i forrige uke røk jeg til på noen kjeks, både tirsdag og onsdag. Det må da være noe jeg kan gjøre for å unngå å stupe rett ut i fellen? Jeg blir så desperat at jeg tenker "jaja,en kjeks er jo ikke akkurat godteri da ( selv om de har sjokladetrekk.... :sjenert: ).

Jeg ønsker å ha et klart sett med "regler" å forholde meg til, slik at det blir lettere å styre unna søtsakene.

F.eks. at alt av søtsaker er strengt forbudt i hverdagen (inkl.kjeks!), bortsett fra hvis det er bursdagselskap el.

Ja, sånn må jeg ha det! :enig_anim:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Har ikke spist sjokolade siden torsdag! Og jeg føler ikke trangen til det heller (selv om det er helg)!

Når samboeren spør meg om det er noe vi skal ha før han evt går på butikken etter jobb er det altfor lett å si "sjokolade," så jeg må prøve å holde meg selv i skinnet, og det klarte jeg faktisk på fredag! :tommel:

Sjokoholiker på avvenning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg gikk på en aldri så liten smell i helga... Det ble litt mye sjokolade på lørdag,og i går jobba jeg så mye i hagen at jeg "ga meg selv lov til" å spise litt.. Men nå er det mandag, så da er det sjokoladestopp igjen. Var kake på jobben i dag, men den fikk ikke smaksløkene min nyte nei!

Det jeg synes er vanskeligst med tanke på møter, kaker på jobben osv. er at folk ikke tar nei takk for et nei takk. Det er så mange som pusher på, og det irriterer meg litt merker jeg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha, jeg klarte det faste mandagsmøte, hvor serveringen var stooore,fristende sjokolade coocies + en skål full av bamsemums, og tok ikke EN eneste ting.

drakk vannet mitt og tok meg en sukkerfri mentos og tyggis, veldig fornøyd med det. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk, er veldig stolt av meg selv også, lenge siden jeg har klart å la være å ta.... og det er noe med at når jeg har tatt, så har jeg liksom ikke klart den dagen likevel, så da er det lett å bare ta en til og en til, siden jeg allerede har tatt en og ikke har en snopfri dag.

såh, nå er jeg igang igjen, resten av uka skal jeg klare, fredag og lørdag er snopdager, så da får jeg knipe igjen til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toro sjokolademousse er tingen! min nyoppdagede "oppfinnelse". Miks med 3 dl ekstra lettmelk. MMMMMMMMM!!! herlig. og bare 130 kalorier pr hundre gram! Og 100 gram tilsvarer to dl.

Så idag måtte jeg ha det.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tang Lung

Blir ærlig talt litt lei av sjoko til tider....er Dumle egentlig sjoko , det er jo mer som karamell egentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heyy.. jeg har nå klart meg helt fint både mandag, tirsdag og hittil i dag uten sjokolade.

er forkjøla da, så det blir nok en kopp lettkakao med honning når jeg kommer hjem.

lurer på om jeg skal bake rundstykker også, sunne, grove, spelt-rundstykker med litt nøtter kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frances

Jeg har en strategi som i første omgang går ut på at jeg ikke selv skal kjøpe sjokolade. Dessuten tenker jeg at jeg sparer penger på sjokoladen jeg ikke kjøper, og så kan jeg heller kjøpe en ny øyenskygge eller noen fine øredobber i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: jeg gikk på en smell i går. Jeg fatter ikke hvorfor, men jeg var dum og ga etter for suget, og når den første biten fant veien inn i munnen var det gjort... Men, da får jeg skjerpe meg igjen da!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk. Grønn

Har ikke spist sjokolade siden forrige torsdag (straks 1 uke), men i morgen er det eksamen så da har jeg lov til å spise 1 melkerull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...